Excursie Berlijn
zondag 15 september 2013 om 14:06
Wil iemand graag een excursie tripje naar Berlijn cadeau doen.
Iemand onlangs geweest en ervaringen heeft met organisatie en/of tarieven?
Zit te denken aan 4 dagen berlijn (2 volle dagen in de stad dus) of
1 dagje meer. Reizen met de bus.
Heb zelf al 1 en ander opgezocht, maar vraag me af aan wat voor bedragen jullie denken voor 2 personen?
Moet ik dan denken aan eind oktober begin november of zou deze periode te koud zijn. Dan ga je al gauw naar maart toe.
Ik kwam zelf uit bij Arke reizen.
Iemand onlangs geweest en ervaringen heeft met organisatie en/of tarieven?
Zit te denken aan 4 dagen berlijn (2 volle dagen in de stad dus) of
1 dagje meer. Reizen met de bus.
Heb zelf al 1 en ander opgezocht, maar vraag me af aan wat voor bedragen jullie denken voor 2 personen?
Moet ik dan denken aan eind oktober begin november of zou deze periode te koud zijn. Dan ga je al gauw naar maart toe.
Ik kwam zelf uit bij Arke reizen.
zondag 15 september 2013 om 14:43
Ik ben een aantal weken geleden met de trein gegaan, was volgens mij voor een retourtje 90 euro p.p. Maar dat was denk ik wel met groepskorting.
Voor als je daar bent: Ga naar de gemälde-galerie. Een prachtig museum met bijna alleen maar topschilders zoals Rembrandt, Rafaël, Rubens, Botticcelli, Van Eyck en nog veel meer.
Voor als je daar bent: Ga naar de gemälde-galerie. Een prachtig museum met bijna alleen maar topschilders zoals Rembrandt, Rafaël, Rubens, Botticcelli, Van Eyck en nog veel meer.
zondag 15 september 2013 om 14:58
Ik ben alleen opzoek naar tips over Berlijn.
Andere steden geen optie.
Zat te kijken naar een georganiseerde reis, incl ronleidingen,
Hier kun je dan aan mee doen of zelf de stad ontdekken.
Excursiereis is vaak per bus of vliegtuig. Per trein is op eigen gelegenheid.
Wat ik heb gezien is dag 1 eind van de middag aankomen, dag 2 stadsrondrit en dag 3 vrije dag. Dag 4 naar huis natuurlijk.
Dit lijkt me wel redelijk. Klopt dit?
Andere steden geen optie.
Zat te kijken naar een georganiseerde reis, incl ronleidingen,
Hier kun je dan aan mee doen of zelf de stad ontdekken.
Excursiereis is vaak per bus of vliegtuig. Per trein is op eigen gelegenheid.
Wat ik heb gezien is dag 1 eind van de middag aankomen, dag 2 stadsrondrit en dag 3 vrije dag. Dag 4 naar huis natuurlijk.
Dit lijkt me wel redelijk. Klopt dit?
zondag 15 september 2013 om 15:05
Idd 2 dagen is wel kort. 3 dagen eventueel een optie. Verder moet het wel te doen zijn natuurlijk. Het is tenslotte een cadeau.
Wat ik heb gezien is met de bus 4 dagen voor 119 euro p.p midden oktober. In wat voor hotels zit je dan vraag ik me af voor dat bedrag.
Dit is wel via een gerenomeerde organisatie, maar met de uitgezochte hotels weet je het natuurlijk bij geen enkele organisatie.
Hotel eerst grondig googelen natuurlijk.
Wat ik heb gezien is met de bus 4 dagen voor 119 euro p.p midden oktober. In wat voor hotels zit je dan vraag ik me af voor dat bedrag.
Dit is wel via een gerenomeerde organisatie, maar met de uitgezochte hotels weet je het natuurlijk bij geen enkele organisatie.
Hotel eerst grondig googelen natuurlijk.
zondag 15 september 2013 om 15:14
Afhankelijk van waar je woont is dit misschien ook wel een goede organisatie: http://www.effeweg.nl/text/herfst/
zondag 15 september 2013 om 15:26
zondag 15 september 2013 om 15:30
Berlijn heeft ook een hop on hop off bus en het metrostelsel is ook heel goed. Kun je veel makkelijker kiezen wat je wel en niet wil zien. Er is namelijk wel heel veel te zien. Slecht een paar tips op allerlei gebied:
Checkpoint Charlie Museum
Hackesche Höfe
Olympisch Stadion (groot deel nog zoals het in 1936 was)
Turkse markt in Kreuzberg
Pergamonmuseum
Maar het is ook gewoon heerlijk om door verschillende wijken te slenteren. Het ligt er echt aan waar je vrienden van houden.
Overigens kun je ook wel vliegtickets voor ongeveer 80/90 euro krijgen. Hebben ze vier volle dagen om de stad te zien. Het is echt een geweldige stad.
Checkpoint Charlie Museum
Hackesche Höfe
Olympisch Stadion (groot deel nog zoals het in 1936 was)
Turkse markt in Kreuzberg
Pergamonmuseum
Maar het is ook gewoon heerlijk om door verschillende wijken te slenteren. Het ligt er echt aan waar je vrienden van houden.
Overigens kun je ook wel vliegtickets voor ongeveer 80/90 euro krijgen. Hebben ze vier volle dagen om de stad te zien. Het is echt een geweldige stad.
zondag 15 september 2013 om 15:34
En niet onbelangrijk voor chocoladeliefhebbers: De Ritter Sport winkel/museum
http://sorte-nin.blogspot ... ort-bunte-schokowelt.html
http://sorte-nin.blogspot ... ort-bunte-schokowelt.html
zondag 15 september 2013 om 15:37
Nu ga ik nog meer twijfelen. Vliegen is geen optie.
Het gaat me ook niet om die 119 euro hoor. Dacht meer dat het wel een redelijke optie was.
Als je namelijk zelf 4 of 5 dagen gaat ben je volgens mij veeel duurder uit.
Voor 119 euro een hotel voor 3 nachten en nog vervoer heen en terug naar Berlijn gaat niet lukken. Denk meer aan 300 p.p
Het gaat me ook niet om die 119 euro hoor. Dacht meer dat het wel een redelijke optie was.
Als je namelijk zelf 4 of 5 dagen gaat ben je volgens mij veeel duurder uit.
Voor 119 euro een hotel voor 3 nachten en nog vervoer heen en terug naar Berlijn gaat niet lukken. Denk meer aan 300 p.p
zondag 15 september 2013 om 16:04
Wat juist het leukste is aan Berlijn, daar heb je helemaal geen excursie voor nodig. De winkelstraten met hippe of gekke winkeltjes, de toffe cafeetjes en internationale restaurantjes, de straatkunst, de rommelmarkten, de oostblokkerige grote allees, de parken en stadsstrandjes (okee in november te koud). Vooral in het voormalige Oost (wijken Friedrichshain, Prenzlauer Berg, Mitte) en in Kreuzberg. Bijvoorbeeld Kastanienallee, Boxhagenerplatz (rommelmarkt op zondag), Simon Dachstrasse en omgeving, Alte Schönhauserstrasse, Oranienburgerstrasse... allemaal leuke winkeltjes, brunchcafeetjes, etc.
Van die excursies brengen je waarschijnlijk juist naar de saaie gebouwen in het westen. Of als jij een dagje Amsterdam doet, ga je dan ook van kerk naar museum naar synagoge naar monumentaal pand met een gids? (Kan hoor, dat jij dat interessant vindt.)
Waarom geef je niet treinticket (of vliegticket) en een 100% Berlijn boekje cadeau? Als je op tijd boekt kun je voor 39 euro treintickets kopen. Ik zou wel minstens 5 dagen doen, vooral als twee dagen op gaan aan reizen.
Met zo'n boekje kun je ook musea en monumenten opzoeken die je misschien wél leuk vindt.
Ik ben er twee keer in de winter geweest en vier keer in lente/zomer/herfst. In de winter is het wel koud ja maar nog steeds heel leuk vond ik. Maar in de lente wel leuker. In de zomer kan het bloedheet zijn.
Van die excursies brengen je waarschijnlijk juist naar de saaie gebouwen in het westen. Of als jij een dagje Amsterdam doet, ga je dan ook van kerk naar museum naar synagoge naar monumentaal pand met een gids? (Kan hoor, dat jij dat interessant vindt.)
Waarom geef je niet treinticket (of vliegticket) en een 100% Berlijn boekje cadeau? Als je op tijd boekt kun je voor 39 euro treintickets kopen. Ik zou wel minstens 5 dagen doen, vooral als twee dagen op gaan aan reizen.
Met zo'n boekje kun je ook musea en monumenten opzoeken die je misschien wél leuk vindt.
Ik ben er twee keer in de winter geweest en vier keer in lente/zomer/herfst. In de winter is het wel koud ja maar nog steeds heel leuk vond ik. Maar in de lente wel leuker. In de zomer kan het bloedheet zijn.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
zondag 15 september 2013 om 17:51
quote:himalaya schreef op 15 september 2013 @ 17:47:
2 dagen in de stad waarvan maar 1 dag vrij te besteden vind ik erg zonde van de trip.
En dan ook nog voor zo'n bodemprijs dat er alleen maar een crappy hotel af kan waarschijnlijk.
Ik zou het niet doen en ik zou het ook niet leuk vinden om cadeau te krijgen.
2 dagen in de stad waarvan maar 1 dag vrij te besteden vind ik erg zonde van de trip.
En dan ook nog voor zo'n bodemprijs dat er alleen maar een crappy hotel af kan waarschijnlijk.
Ik zou het niet doen en ik zou het ook niet leuk vinden om cadeau te krijgen.
zondag 15 september 2013 om 18:00
Maar je gaat dus liever voor een goedkope trip waar je niet veel aan hebt want maar 2 dagen in de stad dan een duurdere trip waar je je eigen plan kunt trekken en kunt doen en bekijken wat je zelf wilt?
Het moet Berlijn zijn, vliegen is geen optie en 120,- is je max prijs?
Het moet Berlijn zijn, vliegen is geen optie en 120,- is je max prijs?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje