Ezelrijden santorini

26-03-2018 23:01 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen !!

Wij gaan komende zomer naar Griekenland en ik heb een klein vraagje.

Vroeger kon je altijd als je met het schip aankwam op santorini met de ezel naar boven toe.... of natuurlijk met de kabelbaan.

Is dat tegenwoordig nog steeds zo ? Kan keer nog steeds met de ezel naar boven als je aankomt op het eiland ?

Ik hoop dat er een kenner is die het weer...

Dank jullie alvast !
Scratte schreef:
27-03-2018 10:08
Ik ben op Kos Corfu in de ezel opvang geweest. Daar zie je wat er gebeurt met die arme dieren als ze na jaren hard werken ergens in een bos of op een berg gedumpt worden (makkelijker en goedkoper dan ze blijven voeren tot hun dood of euthanaseren)

Als ze geluk hebben worden ze gevonden door iemand die niet de schouders ophaalt en doorloopt.
De gelukkigen mogen tot hun dood in Corfu Donkey Rescue blijven.

Maar wat liepen er een zieligerds :'(
Mijn hart brak. Zoveel doorgezakte ruggen (echt enorme kuilen, hele ruggengraat vergroeid) en kapot geslapen oogkassen.


Leuk joh ezeltje rijden..
https://www.corfu-donkeys.com/
:cry:
Alle reacties Link kopieren
De TS reageert niet eens meer. Wil hij het niet weten of zo? Dan is hij wel een naarling.
Alle reacties Link kopieren
Elfje 112
Was dat Punta Cana?
Daar heb ik dit ook gezien langs het strand.
De baasjes woonden in een hut op het strand en de beestjes in een heel klein kooitje.
Ik kon niet anders naar boos kijken naar die domme touristen die dit in stand houden.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
marcellav schreef:
28-03-2018 21:24
Elfje 112
Was dat Punta Cana?
Daar heb ik dit ook gezien langs het strand.
De baasjes woonden in een hut op het strand en de beestjes in een heel klein kooitje.
Ik kon niet anders naar boos kijken naar die domme touristen die dit in stand houden.
Nee, St. Kitts. Het zijn helaas niet alleen de toeristen die dit in stand houden. In het geval op St. Kitts zetten die mannen de aapjes heel vaak ook ongevraagd op de schouders van de toeristen. Maken dan een foto en eisen geld van je. Ik liep met een hele grote boog om die mannen heen.
Alle reacties Link kopieren
In 2015 ben ik geweest en toen kon het nog, maar er is ook een kabelbaan.

Of het dierenmishandeling is of niet, bepaal dat zelf.

Ik vond het er wel beetje gevaarlijk uitzien. Alsof je elke moment kon uitglijden. Als ik van boven naar beneden keek, leek het allemaal erg stijl en glad. Ik ben zelf niet naar beneden geweest, dus ik weet niet of het alleen mij gevoel was of dat het echt beetje tricky was.
Dietenmishandeling is geen mening maar een meetbaar feit.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
29-03-2018 19:44
Dietenmishandeling is geen mening maar een meetbaar feit.

Zo bedoelde ik het niet. Mijn opmerking was gericht aan TO. Iedereen heeft zijn of haar eigen verantwoordelijkheid om zich te verdiepen in zijn of haar handelen.

Ik hoef niet op de rug van dieren te zitten, maar als de ander dat wel doet, zal ik diegene ook niet veroordelen. En dat bedoelde ik met mening. Ik hou namelijk niet zo van schreeuwerige wereldverbeteraars.
Vanda schreef:
29-03-2018 20:08
Zo bedoelde ik het niet. Mijn opmerking was gericht aan TO. Iedereen heeft zijn of haar eigen verantwoordelijkheid om zich te verdiepen in zijn of haar handelen.

Ik hoef niet op de rug van dieren te zitten, maar als de ander dat wel doet, zal ik diegene ook niet veroordelen. En dat bedoelde ik met mening. Ik hou namelijk niet zo van schreeuwerige wereldverbeteraars.
Waarom zou je iemand die willens en wetens een dier mishandelt voor het eigen genot niet veroordelen?
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
26-03-2018 23:03
Waarom zou je dat willen? Dat is gewoon dierenmishandeling.
Hoezo? Heb je iets aan je voeten ( behalve schoenen ), je kunt ook lopen.
hondje schreef:
29-03-2018 21:16
Hoezo? Heb je iets aan je voeten ( behalve schoenen ), je kunt ook lopen.
Wat bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
Als ik op vakantie zou gaan en zou andere toeristen iets met dieren doen en of dat nou rijden op de ezeltjes is of op de foto met aapjes of tijgers , ik zou er wel wat van zeggen tegen die toeristen.
Dieren zijn er niet voor ons entertainment.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
29-03-2018 21:24
Wat bedoel je?
Sorry , was de eerste keer dat ik iets quote , maar was tegen TO . ;-)
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
29-03-2018 20:17
Waarom zou je iemand die willens en wetens een dier mishandelt voor het eigen genot niet veroordelen?
Als ik heel zeker wist dat ik alles perfect in het leven doe, zou ik met vingertjes kunnen wijzen.
Vanda schreef:
29-03-2018 22:30
Als ik heel zeker wist dat ik alles perfect in het leven doe, zou ik met vingertjes kunnen wijzen.
Oja, en dan heb je natuurlijk ook geen verantwoordelijk meer te nemen en ontslaat het je van de verplichting om zo’n goed mogelijk leven te lijden.
Best blij dat in oorlogen er altijd wel groepen zijn die ondanks hun eigen zonden proberen het goede te doen ipv weg te kijken.
Alle reacties Link kopieren
1 keer was genoeg
anoniem_364735 wijzigde dit bericht op 29-03-2018 23:02
91.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
29-03-2018 22:33
Oja, en dan heb je natuurlijk ook geen verantwoordelijk meer te nemen en ontslaat het je van de verplichting om zo’n goed mogelijk leven te lijden.
Best blij dat in oorlogen er altijd wel groepen zijn die ondanks hun eigen zonden proberen het goede te doen ipv weg te kijken.

Ik zeg toch niet dat ik ezel rijden normaal vind? En ik zeg toch niet dat jij daar niets van mag vinden?

Ik vind altijd heel bijzonder hoe correct mensen hier op het forum zouden leven. Als het echte leven er ook zo uit zag, hadden we een veel betere wereld gehad.
Vanda schreef:
29-03-2018 23:05
Ik zeg toch niet dat ik ezel rijden normaal vind? En ik zeg toch niet dat jij daar niets van mag vinden?

Ik vind altijd heel bijzonder hoe correct mensen hier op het forum zouden leven. Als het echte leven er ook zo uit zag, hadden we een veel betere wereld gehad.
Spreek vooral voor jezelf.
Vanda schreef:
29-03-2018 23:05
Ik zeg toch niet dat ik ezel rijden normaal vind? En ik zeg toch niet dat jij daar niets van mag vinden?

Ik vind altijd heel bijzonder hoe correct mensen hier op het forum zouden leven. Als het echte leven er ook zo uit zag, hadden we een veel betere wereld gehad.
Het is correct leven als je tegen iemand zegt dat het dierenmishandeling is? Bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
29-03-2018 23:12
Spreek vooral voor jezelf.
Dat doe ik ook!
Vanda schreef:
29-03-2018 23:46
Dat doe ik ook!
Je zegt dat mensen hier op het forum anders zijn/spreken dan IRL. Daar doelde ik op.
Vanda schreef:
29-03-2018 19:41


Of het dierenmishandeling is of niet, bepaal dat zelf.
Wat een domheid :facepalm:
Vanda schreef:
29-03-2018 20:08


Ik hoef niet op de rug van dieren te zitten, maar als de ander dat wel doet, zal ik diegene ook niet veroordelen. En dat bedoelde ik met mening. Ik hou namelijk niet zo van schreeuwerige wereldverbeteraars.

Ik wel. Ik vind de mensen die de andere kant opkijken en nergens iets van (durven) zeggen net zo slap en dom.
Scratte schreef:
30-03-2018 12:11
Ik wel. Ik vind de mensen die de andere kant opkijken en nergens iets van (durven) zeggen net zo slap en dom.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Scratte schreef:
30-03-2018 12:11
Ik wel. Ik vind de mensen die de andere kant opkijken en nergens iets van (durven) zeggen net zo slap en dom.
Dit is dan niet zo een domme opmerking. Als ik de andere kant op keek en niets durfde te zeggen, had ik helemaal niets gezegd slimmerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven