Ezelrijden santorini

26-03-2018 23:01 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen !!

Wij gaan komende zomer naar Griekenland en ik heb een klein vraagje.

Vroeger kon je altijd als je met het schip aankwam op santorini met de ezel naar boven toe.... of natuurlijk met de kabelbaan.

Is dat tegenwoordig nog steeds zo ? Kan keer nog steeds met de ezel naar boven als je aankomt op het eiland ?

Ik hoop dat er een kenner is die het weer...

Dank jullie alvast !
Googel eens op uitgebuite ezels. Ik ga er maar vanuit dat het een gebrek aan kennis is. Heb je die kennis wel en je stapt alsnog op zo'n stakker dan hoop ik dat karma echt bestaat. Ook in Noorwegen.
normandina schreef:
27-03-2018 01:37
Googel eens op uitgebuite ezels. Ik ga er maar vanuit dat het een gebrek aan kennis is. Heb je die kennis wel en je stapt alsnog op zo'n stakker dan hoop ik dat karma echt bestaat. Ook in Noorwegen.
Dit. Echt te triest voor woorden als je anno 2018 op zo’n arm dier kruipt die je naar boven moet rijden, is ongelofelijk zwaar voor zo’n dier.
Maar goed, wat vind je van de reacties TO?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar op Santorini geweest en hebben met ons zeilschip aangelegd onder Oia. Je kunt ervoor kiezen om met een ezel naar boven te gaan, wij zijn gaan lopen. Op rustig tempo prima te doen.
Hoewel de ezels niet direct (zichtbaar) lelijk behandeld werden, zitten ze wel in een rijtje aan elkaar gebonden en zie je met regelmaat een geschaafde poot (uitgegleden). Just common sense dat wij niet op zo'n ezel zijn gaan zitten.
De kabelbaan gaat helemaal niet vanaf de haven.
Voor domme wereldvreemde (amerikaanse) toeristen. De rest van de wereld weet dat het rijden op een ezel naar boven absolute dierenmishandeling is. Ik zou mijn man/vriend heel raar aankijken als hij dat zou voorstellen. En hij zou toch echt wel van zijn voetstuk lazeren.
Moiren’ schreef:
26-03-2018 23:03
Waarom zou je dat willen? Dat is gewoon dierenmishandeling.
Mee eens!
"De gemeente Santorini doet mee aan de mishandeling van ezeltaxi´s.

In de verschroeiende hitte van de Griekse zomer, komen duizenden toeristen per boot aan bij Santorini. Vanaf een gigantisch Cruiseschip worden ze per veerboot naar de kleine haven in Fira gebracht. De opties om naar het kleine stadje op de berg te komen zijn per kabelbaan of per ezeltaxi. Omdat de kabelbaan al snel overvol is met toeristen, staat er direct een rij van mensen die met de ezeltaxi naar boven willen.

Meer dan 200 ezels staan vastgebonden urenlang in de hete zon, wachtend op de eerste toeristen. Er is een wachthuisje en wat verderop naar boven is er een waterreservoir. De eigenaars laten de ezels echter niet rusten. Want dat is niet zo gunstig voor de handel. In plaats van rust bij de waterplaats lopen ze de laatste 50 meter (trappen) naar de opstapplaats.

Iedere toerist die ervoor kiest zelf naar boven te wandelen moet proberen langs de grote muildieren en ezels te komen, die zelf niet eens genoeg plaats hebben om te staan. Daarnaast dragen ze ook nog eens een zware uitrusting. De eigenaars gebruiken stokken en ze schreeuwen tegen de ezels als ze niet snel genoeg reageren. Dat maakt het allemaal nog chaotischer.

De toeristen stijgen op de ezels en dan begint de vermoeiende trip naar boven. Iedereen wordt meegenomen, groot of klein.Helaas is het gemakkelijker een groot persoon op een kleine ezel te laten opstijgen, zodat de kleinste ezel vaak de zwaarste lading heeft.

Eenmaal verlost van de lading boven, worden de ezels of weer opgezadeld met toeristen die weer terug naar de haven willen of de ezels worden opgejaagd weer snel naar beneden te gaan.

Er kunnen meerdere schepen op een dag aankomen gevuld met duizenden toeristen die naar boven moeten. Een werkdag van een ezel kan van 09.00 uur tot 19.00 uur zijn. De meest ambitieuze eigenaars dwingen hun ezels vooraan in de rij om continue door te werken. "


https://www.donkeysanctuary.nl/nieuwsbe ... -ezeltaxis


Veel plezier op je ezel. Maar ik kan me niet voorstellen dat een weldenkend iemand uberhaupt nog WIL nadat ze dit hebben gelezen
Eens met de anderen. Dit is dierenmishandeling. Niet doen.
Ik ben op Kos Corfu in de ezel opvang geweest. Daar zie je wat er gebeurt met die arme dieren als ze na jaren hard werken ergens in een bos of op een berg gedumpt worden (makkelijker en goedkoper dan ze blijven voeren tot hun dood of euthanaseren)

Als ze geluk hebben worden ze gevonden door iemand die niet de schouders ophaalt en doorloopt.
De gelukkigen mogen tot hun dood in Corfu Donkey Rescue blijven.

Maar wat liepen er een zieligerds :'(
Mijn hart brak. Zoveel doorgezakte ruggen (echt enorme kuilen, hele ruggengraat vergroeid) en kapot geslapen oogkassen.


Leuk joh ezeltje rijden.. :|


https://www.corfu-donkeys.com/
anoniem_94360 wijzigde dit bericht op 27-03-2018 10:15
Reden: verkeerde eiland
5.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zomer ben ik op vakantie geweest op Santorini en ja er waren ezeltjes, die er ontzettend ongezond uitzagen. Neem de kabelbaan of ga lopen..
Ik was een aantal jaar geleden ergens op vakantie en daar liepen mannen met aapjes aan een ketting op hun schouder en die ze bij toeristen op hun schouder zetten. Ze vroegen grof geld voor de gemaakte foto. Ik vond dat werkelijk zo zielig. Hetzelfde gezien met papegaaien.
Alle reacties Link kopieren
Ik was elders in Griekenland en daar kon je inderdaad omhoog met een ezel. Vond het zo enorm zielig. Zeker toen ze aan mij vroegen of ik dat wilde. Uh hallo kijk eens even ik weeg meer dan 100 kilo wat denk je zelf.

Dierenbeulen!

Ik ben er zo op tegen die ik ook niks gekocht heb waar een ezel op stond zelfs al was het een getekend plaatje. Dierenmishandeling daar wil je toch niet aan mee werken?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
TO waar blijf je nou?
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet beter een bromfietsje huren daar? Want je kunt daar overal van die dingen huren. En die hebben geen gevoel en die lijden er niet onder.
Alle reacties Link kopieren
TO je bent 1.96 lang, jij kunt met je voeten bij de grond als je op een ezel gaat zitten, die ezel loopt zo onder jou door en vertrekt zonder jou naar boven, dat gaat hem dus niet worden, neem maar gewoon de kabelbaan.
Alle reacties Link kopieren
Een ezel kan maximaal 45 kilo aan gewicht dragen. Alles daarboven is overbelasting voor het dier. Dus alleen kinderen en erg lichte volwassenen.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Ik ga altijd op een klein geitje naar boven. En eentje erachter voor mijn koffers.
DEATH schreef:
27-03-2018 23:26
Ik ga altijd op een klein geitje naar boven. En eentje erachter voor mijn koffers.
Geen grote bok?
Moiren’ schreef:
27-03-2018 23:28
Geen grote bok?
Mij te hoog.
DEATH schreef:
27-03-2018 23:33
Mij te hoog.
Watje.
Tss
Pff
Ik denk dat TO al aan het ezeltje rijden is :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ezeltjes rijden is echt niet meer van deze tijd!!! Ik hoop van harte dat je door het forum bent overgehaald door te lopen!!9
Orangetree schreef:
27-03-2018 08:17
"De gemeente Santorini doet mee aan de mishandeling van ezeltaxi´s.

:'( Wij hebben zelf ezels en ik word zo naar van deze berichten. Wat denken sommige mensen toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven