Ezelrijden santorini

26-03-2018 23:01 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen !!

Wij gaan komende zomer naar Griekenland en ik heb een klein vraagje.

Vroeger kon je altijd als je met het schip aankwam op santorini met de ezel naar boven toe.... of natuurlijk met de kabelbaan.

Is dat tegenwoordig nog steeds zo ? Kan keer nog steeds met de ezel naar boven als je aankomt op het eiland ?

Ik hoop dat er een kenner is die het weer...

Dank jullie alvast !
Vanda schreef:
30-03-2018 12:39
Dit is dan niet zo een domme opmerking. Als ik de andere kant op keek en niets durfde te zeggen, had ik helemaal niets gezegd slimmerd.
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Vanda schreef:
29-03-2018 20:08
Zo bedoelde ik het niet. Mijn opmerking was gericht aan TO. Iedereen heeft zijn of haar eigen verantwoordelijkheid om zich te verdiepen in zijn of haar handelen.

Ik hoef niet op de rug van dieren te zitten, maar als de ander dat wel doet, zal ik diegene ook niet veroordelen. En dat bedoelde ik met mening. Ik hou namelijk niet zo van schreeuwerige wereldverbeteraars.
Maar dieren hebben geen stem. En ze kunnen voor zichzelf niet op komen. Wie moet dat dan doen? Jij zal het dus niet doen. Aan jou hebben die dieren helemaal niets.
Alle reacties Link kopieren
Scratte schreef:
30-03-2018 12:11
Ik wel. Ik vind de mensen die de andere kant opkijken en nergens iets van (durven) zeggen net zo slap en dom.
Ik ook. Immers, Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen.

Denk daar maar eens over na Vanda!
Jeetje dat dat kan. Wat ongelooflijk zielig, arme beestjes :(

Wij hebben hier in de buurt op de kinderboerderij een ezeltje dat is opgevangen na mishandeling TO, zwaar doorgezakte rug. Hij staat op de kinderboerderij nu lekker met de andere ezeltjes in de wei dus ik hoop dat hij zo wel een fijne oude dag heeft, maar kom anders een keer kijken want die rare rug steekt echt zo zielig af tegen die gezonde ezels waarmee hij in de wei staat. Breekt m’n hart elke keer als ik het zie.
Ik ben zo'n 20 jaar geleden op zo'n ezeltje gaan zitten.
Toen zat ik dat vanaf dat ezeltje eens zo te bekijken en toen dacht ik "Dit is hartstikke zielig!" Dat ezeltje struikelde ook steeds..
Ik eraf gestapt en gaan lopen. Helemaal uitgeput en uitgedroogd kwam ik boven aan. Onderweg uitgescholden door die Grieken en bijna geplet door best wel valse ezels. Ik zal het nooit vergeten denk ik.
TO, heb je geen man?
deepspace schreef:
14-04-2018 01:31
TO, heb je geen man?
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het lopend gedaan. Vond het te gênant om met mijn iets te dikke kont op de ezel te gaan zitten. Maar met een dunne kont was ik ook gaan wandelen. Vond het te zielig.
Wat ben je voor lamme kut als je op een ezel gaat zitten? Loop lekker zelf. En als je dat niet kunt ga je daar niet naar toe. Meewerken aan dierenmishandeling is altijd -1000.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt walgelijk. Op Rhodos zie je dit ook bij Lindos. Helemaal met die kabelbaan toch totaal onnodig.
Alle reacties Link kopieren
Zorroo schreef:
27-03-2018 22:29
Een ezel kan maximaal 45 kilo aan gewicht dragen. Alles daarboven is overbelasting voor het dier. Dus alleen kinderen en erg lichte volwassenen.
Dat is nog minder dan ik had verwacht. Helaas op Rhodos heel vaak mensen gezien die dit 2 of 3x wegen. En ja ik zeg er wel wat van zodat mensen het horen maar het boeit ze niks.
iones schreef:
28-03-2018 17:28
De TS reageert niet eens meer. Wil hij het niet weten of zo? Dan is hij wel een naarling.
Eerlijk gezegd kan ik me wel voorstellen dat hij geschrokken is van de reacties, er ws helemaal niet bij stilstond en dacht dat het wel ok is, zo'n ezeltje.
Veel mensen weten gewoon niet dat een ezel niet te vergelijken is met een paard dat makkelijk een mens kan dragen.

En bedenk dat ponyrijden -weliswaar voor kinderen- vaak een onderdeel is op een braderie of op kinderboerderijen.
Veel mensen denken dat ezels ontzettend sterke dieren zijn die makkelijk honderd kilo op hun rug kunnen dragen.

Ik denk dat TO het helemaal niet zo kwaad bedoelde maar zoveel boze reacties tegen hem persoonlijk terwijl het kennelijk veel voorkomt daar (ik ken het fenomeen niet, ben er nog nooit geweest) maar ik zie ook in Nederland soms toestanden in dierenwinkels waar mijn maag van omdraait...
Meestal vrij onbekende dieren waarvan je toevallig moet weten dat de manier waarop ze in de winkel gehouden worden inderdaad dierenmishandeling is. Maar het is net als met broodfokkers van honden en ook wel 'ras'katten -tegenwoordig uit het Oostblok vooral- zolang mensen blijven kopen, ezeltje rijden of wat dan ook en er dus geld mee verdient wordt zal het blijven bestaan.

To weet nu wel dat hij niet op zo'n ezeltje moet gaan zitten denk ik zomaar .

En als ik zeg dat iemand hier in de buurt een dierenbeul is omdat ze een compleet gedragsgestoorde hond uit Roemenië heeft 'geredt' zou iedereen roepen dat het juist goed van haar is.
Terwijl ik denk wát? 350,- voor een compleet verzenuwde hond die nu, een jaar na aanschaf letterlijk anderhalve meter tegen de deur of het raam opvliegt en non-stop blaft als er iemand voorbijloopt, het gaat niet 'langzaam steeds beter' zoals ze dacht in het begin, nu roept ze al als ze me aan ziet komen met mijn hond: pas op, hij vliegt elke hond die hij ziet aan.

Ze heeft geen idee wat ze ermee moet maar toch is ze volgens velen een grote dierenvriend omdat ze dat beestje gekocht heeft. Terwijl ik denk ja, leuk, weer plaats voor een nieuwe lading.. desgevraagd kreeg en krijgt ze geen begeleiding van die handelaar, afrekenen en wegwezen zo ging het letterlijk.

Toch houdt ze echt van dieren.. onwetendheid is wat anders dan expres dieren slecht behandelen of laten behandelen.
Ik heb een keer voorzichtig geopperd dat het beestje mss niet genoeg heeft aan even naar de hoek lopen voor een plasje en snel weer naar huis. Ja maar: hij is niet te handelen buiten. Nog gezegd dat hij zijn energie zo niet kwijt kan: ze speelt wel met hem: met een balletje binnen... :facepalm: in een kamer van mss 6x4, meer beweging krijgt hij niet. Een middelgrote terrier. Met hem fietsen dan? Geen tijd voor en geen zin in tsja...

Degenen die die ezeltjes zo schandalig behandelen zijn de schuldigen, ze zouden de dieren goed moeten verzorgen en alleen ezelritjes voor kinderen aan moeten bieden, of paarden inzetten maar dat is vast geen winstgevende handel.
Zo zitten mensen ook op olifanten in Thailand terwijl ze dat zouden laten als ze wisten hoe die dieren opgroeien, tam gemaakt worden en dat die grappige vlekken op hun huid door een ernstig vitaminetekort komt.
Maar ach, zo'n groot beest... leuk toch?

Om nog maar te zwijgen over hoe slachtvee en gevogelte hier in Nederland wordt gehouden. Iedereen weet het maar toch ligt er bij veel mensen regelmatig een plofkip op hun bord.. Zeg daar maar eens wat van, ik word al boos aangekeken omdat ik niet of nauwelijks vlees eet en helemaal geen gevogelte. Echt boos, ik MOET een kippepootje eten, niet zo ongezellig doen terwijl ik het gewoon niet lust en zeker niet nu ik gezien heb hoe die beesten 'leven' voor ze geslacht worden.
:blabla:

Zelfs iemand met een iq van 65 kan bedenken dat dit niet oke is als zij met een 3 dubbel gewicht op een doorgezakt strompelend ezeltje de berg op worden gehesen. Het gaat hier nu even over uitgebuite ezeltjes die alleen nog bestaan bij de gratie van strontluie en kortzichtige vakantiegangers, niet over plofkippen.
Lenn12345 schreef:
15-04-2018 02:18
Eerlijk gezegd kan ik me wel voorstellen dat hij geschrokken is van de reacties, er ws helemaal niet bij stilstond en dacht dat het wel ok is, zo'n ezeltje.
Veel mensen weten gewoon niet dat een ezel niet te vergelijken is met een paard dat makkelijk een mens kan dragen.

En bedenk dat ponyrijden -weliswaar voor kinderen- vaak een onderdeel is op een braderie of op kinderboerderijen.
Veel mensen denken dat ezels ontzettend sterke dieren zijn die makkelijk honderd kilo op hun rug kunnen dragen.

Ik denk dat TO het helemaal niet zo kwaad bedoelde maar zoveel boze reacties tegen hem persoonlijk terwijl het kennelijk veel voorkomt daar (ik ken het fenomeen niet, ben er nog nooit geweest) maar ik zie ook in Nederland soms toestanden in dierenwinkels waar mijn maag van omdraait...
Meestal vrij onbekende dieren waarvan je toevallig moet weten dat de manier waarop ze in de winkel gehouden worden inderdaad dierenmishandeling is. Maar het is net als met broodfokkers van honden en ook wel 'ras'katten -tegenwoordig uit het Oostblok vooral- zolang mensen blijven kopen, ezeltje rijden of wat dan ook en er dus geld mee verdient wordt zal het blijven bestaan.

To weet nu wel dat hij niet op zo'n ezeltje moet gaan zitten denk ik zomaar .

En als ik zeg dat iemand hier in de buurt een dierenbeul is omdat ze een compleet gedragsgestoorde hond uit Roemenië heeft 'geredt' zou iedereen roepen dat het juist goed van haar is.
Terwijl ik denk wát? 350,- voor een compleet verzenuwde hond die nu, een jaar na aanschaf letterlijk anderhalve meter tegen de deur of het raam opvliegt en non-stop blaft als er iemand voorbijloopt, het gaat niet 'langzaam steeds beter' zoals ze dacht in het begin, nu roept ze al als ze me aan ziet komen met mijn hond: pas op, hij vliegt elke hond die hij ziet aan.

Ze heeft geen idee wat ze ermee moet maar toch is ze volgens velen een grote dierenvriend omdat ze dat beestje gekocht heeft. Terwijl ik denk ja, leuk, weer plaats voor een nieuwe lading.. desgevraagd kreeg en krijgt ze geen begeleiding van die handelaar, afrekenen en wegwezen zo ging het letterlijk.

Toch houdt ze echt van dieren.. onwetendheid is wat anders dan expres dieren slecht behandelen of laten behandelen.
Ik heb een keer voorzichtig geopperd dat het beestje mss niet genoeg heeft aan even naar de hoek lopen voor een plasje en snel weer naar huis. Ja maar: hij is niet te handelen buiten. Nog gezegd dat hij zijn energie zo niet kwijt kan: ze speelt wel met hem: met een balletje binnen... :facepalm: in een kamer van mss 6x4, meer beweging krijgt hij niet. Een middelgrote terrier. Met hem fietsen dan? Geen tijd voor en geen zin in tsja...

Degenen die die ezeltjes zo schandalig behandelen zijn de schuldigen, ze zouden de dieren goed moeten verzorgen en alleen ezelritjes voor kinderen aan moeten bieden, of paarden inzetten maar dat is vast geen winstgevende handel.
Zo zitten mensen ook op olifanten in Thailand terwijl ze dat zouden laten als ze wisten hoe die dieren opgroeien, tam gemaakt worden en dat die grappige vlekken op hun huid door een ernstig vitaminetekort komt.
Maar ach, zo'n groot beest... leuk toch?

Om nog maar te zwijgen over hoe slachtvee en gevogelte hier in Nederland wordt gehouden. Iedereen weet het maar toch ligt er bij veel mensen regelmatig een plofkip op hun bord.. Zeg daar maar eens wat van, ik word al boos aangekeken omdat ik niet of nauwelijks vlees eet en helemaal geen gevogelte. Echt boos, ik MOET een kippepootje eten, niet zo ongezellig doen terwijl ik het gewoon niet lust en zeker niet nu ik gezien heb hoe die beesten 'leven' voor ze geslacht worden.
Mee eens
Alle reacties Link kopieren
save a horse, ride a cowboy.
en geld ook voor ezels
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
26-03-2018 23:31
Ik denk dat er al in geen eeuwen een Griek op een ezel naar boven is gegaan.
Op Santorini misschien niet, maar elders in Griekenland zie je nog regelmatig een oude Griek op een ezeltje door de bergen rijden. Wellicht worden de ‘eigen’ ezels beter behandeld. Maar de Grieken gaan dus zeker nog wel op weg op ezel !
normandina schreef:
15-04-2018 05:15
:blabla:

Zelfs iemand met een iq van 65 kan bedenken dat dit niet oke is als zij met een 3 dubbel gewicht op een doorgezakt strompelend ezeltje de berg op worden gehesen. Het gaat hier nu even over uitgebuite ezeltjes die alleen nog bestaan bij de gratie van strontluie en kortzichtige vakantiegangers, niet over plofkippen.

Precies!



En als er een topic over plofkippen komt zal ik daar ook tegen ageren Lenn12345. Maar daar ging het nu even niet over
Alle reacties Link kopieren
Tsja, op vele vele manieren worden dieren mishandeld en tekort gedaan. En daar zijn topics over. Nu ging het een keer over ezels in Griekenland. Volgende keer over stierengevechten in Spanje, bioindustrie of broodfok in Nederland, alles komt wel een keer ter sprake.

Maar nu ging het even over ezels.

En ja, er zijn veel mensen die een huisdier op de verkeerde manier houden. Weet ik. Ik zou heel graag zien dat daar iets aan gebeurde. Maar dat zal niet gebeuren met VVD en CDA in het kabinet.
Wat een idioot idee, jezelf door een ezel een berg op laten sjouwen. Ga lekker zelf lopen zeg.
Lady*Voldemort schreef:
17-04-2018 23:54
Wat een idioot idee, jezelf door een ezel een berg op laten sjouwen. Ga lekker zelf lopen zeg.
Nou ja, als je door de woestijn moet ga je toch ook op een kameel zitten.
Zo gek is het ook weer niet.

Ik dacht dat een ezel heel sterk was.

IK BEDOEL VOORDAT IK DIT TOPIC LAS DACHT IK DAT
sam1968 schreef:
17-04-2018 23:56
Nou ja, als je door de woestijn moet ga je toch ook op een kameel zitten.
Zo gek is het ook weer niet.

Ik dacht dat een ezel heel sterk was.
Ik zou werkelijk niet weten waarom je per se op een kameel moet gaan zitten als je door de woestijn moet. Daar hebben ze nou terreinwagens voor uitgevonden of hoe die dingen ook heten mogen. Nog afgezien van de vraag waarom je überhaupt door de woestijn zou moeten als West-Europeaan.
Lady*Voldemort schreef:
18-04-2018 00:00
Ik zou werkelijk niet weten waarom je per se op een kameel moet gaan zitten als je door de woestijn moet. Daar hebben ze nou terreinwagens voor uitgevonden of hoe die dingen ook heten mogen. Nog afgezien van de vraag waarom je überhaupt door de woestijn zou moeten als West-Europeaan.
Nou als je geen rijbewijs hebt.

Ik bedoel het bij wijze van spreken.
Ik vind dat een beest ook best een beetje mag werken.
Maar het moet niet zo zijn dat het dier daar heel erg onder lijdt.

Ik vind zo'n kat bijvoorbeeld die ik heel de dag moet bedienen soms ook een beetje tegennatuurlijk zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
sam1968 schreef:
18-04-2018 00:04
Nou als je geen rijbewijs hebt.

Ik bedoel het bij wijze van spreken.
Ik vind dat een beest ook best een beetje mag werken.
Maar het moet niet zo zijn dat het dier daar heel erg onder lijdt.

Ik vind zo'n kat bijvoorbeeld die ik heel de dag moet bedienen soms ook een beetje tegennatuurlijk zeg maar.
Dus dieren staan ten dienste van de mens :bonk: ?
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Restera schreef:
18-04-2018 00:51
Dus dieren staan ten dienste van de mens :bonk: ?
In het geval van mij en mijn kat is het andersom.
Alle reacties Link kopieren
Restera schreef:
18-04-2018 00:51
Dus dieren staan ten dienste van de mens :bonk: ?
Ik vrees dat de bijbel dat wel beweert ja en dat zit nu in het hoofd van mensen. En dan is paardrijden nog niet zo erg, als je het goed aanpakt en je paard op de juiste manier weet te onderhouden.

Ik vind experimenten op dieren veel en veel erger en ik zou het graag verboden zien. Mensen vinden zichzelf belangrijker en het lijden van dieren minder erg als dat van mensen. Waarom weet ik niet want ze hebben er geen goed argument voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven