Ezelrijden santorini

26-03-2018 23:01 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen !!

Wij gaan komende zomer naar Griekenland en ik heb een klein vraagje.

Vroeger kon je altijd als je met het schip aankwam op santorini met de ezel naar boven toe.... of natuurlijk met de kabelbaan.

Is dat tegenwoordig nog steeds zo ? Kan keer nog steeds met de ezel naar boven als je aankomt op het eiland ?

Ik hoop dat er een kenner is die het weer...

Dank jullie alvast !
iones schreef:
17-04-2018 22:25
Tsja, op vele vele manieren worden dieren mishandeld en tekort gedaan. En daar zijn topics over. Nu ging het een keer over ezels in Griekenland. Volgende keer over stierengevechten in Spanje, bioindustrie of broodfok in Nederland, alles komt wel een keer ter sprake.

Maar nu ging het even over ezels.

En ja, er zijn veel mensen die een huisdier op de verkeerde manier houden. Weet ik. Ik zou heel graag zien dat daar iets aan gebeurde. Maar dat zal niet gebeuren met VVD en CDA in het kabinet.
Precies, waarom begin je dan over experimenten op dieren hieronder? Dan moet je een topic over dierproeven openen.
Of mis ik iets?
iones schreef:
18-04-2018 19:03
Ik vrees dat de bijbel dat wel beweert ja en dat zit nu in het hoofd van mensen. En dan is paardrijden nog niet zo erg, als je het goed aanpakt en je paard op de juiste manier weet te onderhouden.

Ik vind experimenten op dieren veel en veel erger en ik zou het graag verboden zien. Mensen vinden zichzelf belangrijker en het lijden van dieren minder erg als dat van mensen. Waarom weet ik niet want ze hebben er geen goed argument voor.
Dit, dus.
Trouwens, weet je waarom ze 'een paard breken' zo noemen?
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 18-04-2018 19:17
Reden: aanvulling
5.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
18-04-2018 19:15
Dit, dus.
Trouwens, weet je waarom ze 'een paard breken' zo noemen?
Ja en nee.

In het engels wordt er inderdaad gesproken van Breaking horse ipv zadelmak maken. Hoewel ze ook spreken van Saddlebroke geloof ik.

Zelf heb ik paarden zadelmak gemaakt en ingereden. Maar ik kan je verzekeren dat ik ze nooit gebroken heb. Paarden breken, dat doen ze in Argentinië. Ik ga niet in op details, want ik vind het afschuwelijk.

De paarden waar ik voor het eerst op ging zitten, hebben zich nooit tegen mij verzet, hoewel ze daar gewoon de mogelijkheid toe hadden. Maar daar voelden ze geen behoefte toe. Ze vertrouwden mij omdat ik ze geen pijn deed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven