Forummers in het buitenland

30-06-2011 15:51 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik zag al wel een topic hoor met dezelfde vraag, maar was een beetje oud.

Ik vroeg me af wie er allemaal in het buitenland woont. Ik woon namelijk zelf in Turkije. Ik heb nog wel een huis in Nederland, maar we zijn er alleen maar een paar weken per jaar.

Vroeg me af waar jullie wonen en wat jullie ervaringen zijn om in het buitenland te wonen!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Hey Norma.

Waar woon je in Turkije? ik ben er nog nooit geweest.

Bevalt het om daar te wonen?

Het lijkt mij wel leuk om in Griekenland te wonen, hoop daat ooit nog naar toe te emigreren over paar jaartjes.

Maar Schotland lijkt me ook mooi om te wonen.
Ik woon ook in het buitenland in Ελλαδα, in Griekenland dus
*kuch* (r)emigrantentopic *kuch*

En volgens mij ook het Outsiders topic.

Maar verder: Leuk!

Ik heb een tijdje (bijna 3 jaar) in Londen gewoond. Nu in NL, maar zou ooit wel weer in het buitenland willen gaan wonen...
Oh gaaf Biebeltje, zou ook ewl in Londen willen wonen. Vind dat zo'n super stad.

Waar woon je in Griekenland Lunaan? Bevalt het?
quote:rogue_25 schreef op 30 juni 2011 @ 15:59:

Hey Norma.

Waar woon je in Turkije? ik ben er nog nooit geweest.

Bevalt het om daar te wonen?

Het lijkt mij wel leuk om in Griekenland te wonen, hoop daat ooit nog naar toe te emigreren over paar jaartjes.

Maar Schotland lijkt me ook mooi om te wonen.Hey ik woon in Izmir..maar wel aan de kust. Bevalt zeker om hier te wonen, ik kon de stress in Nederland gewoon niet meer goed aan. Griekenland is inderdaad mooi, ben er ook een paar keer geweest. Schotland is een mooi land maar lijkt me niet om er te wonen, te veel regen denk ik haha!
quote:Biebeltje schreef op 30 juni 2011 @ 16:04:

*kuch* (r)emigrantentopic *kuch*

En volgens mij ook het Outsiders topic.

Maar verder: Leuk!

Ik heb een tijdje (bijna 3 jaar) in Londen gewoond. Nu in NL, maar zou ooit wel weer in het buitenland willen gaan wonen...

Ja zoals ik al zei...'t was een beetje oud..En ik woon er al weer een tijdje, dus emigreren is niet echt van toepassing

Waar zou je dan weer gaan willen wonen in het buitenland? London ook leuk, maar verschrikkelijk duur!
Ik woon in Rome, Italie sinds een jaartje of 3,5. En nog steeds prima naar mn zin!
quote:bellaroma schreef op 30 juni 2011 @ 16:11:

Ik woon in Rome, Italie sinds een jaartje of 3,5. En nog steeds prima naar mn zin! Wow lijkt me ook mooi! en waarom ben je daar gaan wonen als ik vragen mag?
Woon in Bolivia, voor de liefde. De ene dag is het leuk, de andere dag minder

Wil je meer ervaringen, check dan ook eens het (r) emigrantentopic (onder reizen).
Hoe zijn jullie in jullie woonland terechtgekomen? Bewuste keuze, werk, liefde, ...?
Ik heb dat remigrantentopic wel eens bekeken, maar het leek me al zo'n vaste groep.
quote:Snorhaar schreef op 30 juni 2011 @ 16:17:

Ik woon sinds begin dit jaar in Duitsland, maar ben al zo'n 6 jaar uit Nederland weg. Het bevalt boven verwachting goed hier!

Hoe zijn jullie in jullie woonland terechtgekomen? Bewuste keuze, werk, liefde, ...?

In eerste instantie voor werk, later mijn huidige partner tegengekomen

en ik zij nog zo ik trouw noooooit met een turk ;)
quote:Snorhaar schreef op 30 juni 2011 @ 16:19:

Ik heb dat remigrantentopic wel eens bekeken, maar het leek me al zo'n vaste groep.Ja en niet echt up to date meer, (voor de derde keer) Dus ik dacht ik gooi er even een nieuw topic in ;)
Ja, (r)emigranten loopt al heel lang, maar is zo ontzettend actief dat ik het niet meer bij kan houden...

Na een tijdje in Londen vind je vanzelf de goedkope plekjes. Zou op zich best wel weer naar Engeland willen, voel me daar goed op m'n gemak.

Maar als de omstandigheden allemaal goed zijn dan zie ik mezelf wel ooit met mijn man naar Libanon verhuizen (hij komt daar vandaan, van daar...).

In de tussentijd vind ik Nederland wel een mooie oplossing om ons op komst zijnde kind op te voeden en een goede basis (opleiding etc.) mee te geven. Dat zag ik in Engeland echt niet zitten.
China! Ook voor de liefde, maar dan de liefde voor het land. Hoewel ik op dagen ook heel graag mensen wil slaan hoor!

Punt is, dat iedere dag potentieel een avontuur kan herbergen. Kan een kleintje zijn (aanleggen van internet of zo) of een grote (van je huurbaas te horen krijgen dat je huur afloopt binnen nu en ehm...2 uur).

Combineet dat met het feit dat materiele luxe hier spotgoedkoop verkrijgbaar is en ik een material girl ben et voila...dan ben je zo 5 jaar verder.
Wow, gaaf China!!! Mijn man wil wel een poosje in Shanghai wonen. Die is helemaal verliefd op die stad.
Woon in UK, bevalt heel goed, behalve vandaag want de leraren staken, grrrrr.
Ik heb wel altijd gezegd dat nederland niks voor mij is. Vind het hier oke hoor, en het heeft zijn voordelen maar het is niet de plek waar ik oud wil worden. Voelde me echt thuis in Engeland, Brazilie, Griekenland en Schotland. Zou wel in een van die landen willen wonen ooit, of misschien tijdelijk werken in Griekenland ofzo.

Zou het wel eerst uitproberen hoe het werken daar bevalt voor ik zou emigreren.

Ik was als kind trouwens bijna naar Nieuw zeeland verhuisd, dat wilde mijn moeder graag om een restaurant te openen maar ging helaas nie door.
China lijkt me heftig! Qua cultuurverschil dan. Of valt dat in de stad juist wel mee?

Rogue, waarom niet gewoon proberen? Emigreren klinkt zo definitief, zoals vroeger mensen "voor altijd" naar Canada vertrokken ofzo. Maar ik voel het zelf niet zo. Ik woon gewoon ergens anders.
[quote]Biebeltje schreef op 30 juni 2011 @ 16:20:

Ja, (r)emigranten loopt al heel lang, maar is zo ontzettend actief dat ik het niet meer bij kan houden...

Na een tijdje in Londen vind je vanzelf de goedkope plekjes. Zou op zich best wel weer naar Engeland willen, voel me daar goed op m'n gemak.

Maar als de omstandigheden allemaal goed zijn dan zie ik mezelf wel ooit met mijn man naar Libanon verhuizen (hij komt daar vandaan, van daar...).

In de tussentijd vind ik Nederland wel een mooie oplossing om ons op komst zijnde kind op te voeden en een goede basis (opleiding etc.) mee te geven. Dat zag ik in Engeland echt niet zitten.[/quote]

Waarom niet Biebeltje? Ik vind dat mijn hier kinderen heel goed onderwijs krijgen (vandaag niet dus door de staking )

quote:MrsChocolatePitbull schreef op 30 juni 2011 @ 16:21:

China! Ook voor de liefde, maar dan de liefde voor het land. Hoewel ik op dagen ook heel graag mensen wil slaan hoor!

Punt is, dat iedere dag potentieel een avontuur kan herbergen. Kan een kleintje zijn (aanleggen van internet of zo) of een grote (van je huurbaas te horen krijgen dat je huur afloopt binnen nu en ehm...2 uur).

Combineet dat met het feit dat materiele luxe hier spotgoedkoop verkrijgbaar is en ik een material girl ben et voila...dan ben je zo 5 jaar verder.Wow super! en hoe ben je daar terecht gekomen, puur uit liefde voor het land?
quote:Biebeltje schreef op donderdag 30 juni 2011 16:23 Wow, gaaf China!!! Mijn man wil wel een poosje in Shanghai wonen. Die is helemaal verliefd op die stad.Daar woon ik. En ja....het is net zo fantastisch als je man zegt dat het is! Maar goed, smaken verschillen natuurlijk. Ben je er al eens geweest?
Ja toch, je kan het altijd proberen. Misschien denk ik daar een beetje makkelijk in maar ik denk altijd maar zo: je kan altijd weer terug naar Nederland. Ik heb ook niet het gevoel dat ik ben geëmigreerd ondanks dat ik in het buitenland woon. Misschien een jaartje ofzo, om te kijken of het je bevalt.
Leuk dit topic!

Spanje, Andalucia waar ik woon. Vanwege mi amor die dus hier vandaan komt. Ik woon hier nu 4 jaar en het bevalt heel goed! Een heel ander leven, veel buiten. En het weer is ook echt niet verkeerd natuurlijk, al is het nu 45 graden, een beetje te veel van het goeie.

En ben in verwachting van ons eerste kindje, die de Spaanse nationaliteit zal krijgen, net als haar papa. En toch is dat best raar, dat mijn kindje in mijn buik een andere nationaliteit gaat krijgen... Ik heb gewoon een buitenlander in m'n buik! maar wel een heule lieve!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven