Gent
woensdag 24 maart 2010 om 08:54
Komend weekend ga ik met mijn beste vriendin een heerlijk weekendje hebben in Gent. Maar... We kennen de stad nog niet zo!
We verblijven in een B&B net buiten het centrum, plan is om alles lopend te doen.
Heeft er iemand:
- tips voor leuke activiteiten?
- een idee of het lopend goed te doen is of dat we beter een fiets kunnen huren? Vriendin loopt momenteel niet heel makkelijk.
- toevallig nog een stadsplattegrond liggen? Normaal knip en plak ik die altijd bij elkaar met google maps, maar ja, dat is natuurlijk niet ideaal
Googlen heb ik zelf al gedaan, maar ben echt op zoek naar jullie ervaringen en meningen.
Alvast bedankt!
We verblijven in een B&B net buiten het centrum, plan is om alles lopend te doen.
Heeft er iemand:
- tips voor leuke activiteiten?
- een idee of het lopend goed te doen is of dat we beter een fiets kunnen huren? Vriendin loopt momenteel niet heel makkelijk.
- toevallig nog een stadsplattegrond liggen? Normaal knip en plak ik die altijd bij elkaar met google maps, maar ja, dat is natuurlijk niet ideaal
Googlen heb ik zelf al gedaan, maar ben echt op zoek naar jullie ervaringen en meningen.
Alvast bedankt!
woensdag 24 maart 2010 om 09:01
woensdag 24 maart 2010 om 09:19
Zo'n boekje krijg je wel bij je b&b of eventueel even een vvv binnenlopen (of hier vantevoren bij ANWB kijken).
Gent is een leuke stad. Veel gelopen (maar dat is dus moeilijk), terrasje, kerk bezichtigd en 's avonds hebben wij genoten bij de grote bioscoop. Daar is dan vanalles te doe en zijn er ook diverse eettentjes waar je gezellig zit.
Even kijken op het filmprogramma of er iets bij zit.
http://www.cinenews.be/Mo ... .cfm?YellowID=213&lang=nl
Veel plezier.
Gent is een leuke stad. Veel gelopen (maar dat is dus moeilijk), terrasje, kerk bezichtigd en 's avonds hebben wij genoten bij de grote bioscoop. Daar is dan vanalles te doe en zijn er ook diverse eettentjes waar je gezellig zit.
Even kijken op het filmprogramma of er iets bij zit.
http://www.cinenews.be/Mo ... .cfm?YellowID=213&lang=nl
Veel plezier.
woensdag 24 maart 2010 om 09:20
De Gentse binnenstad met de fiets is geen goed idee. Het is er bezaaid met hobbelige straatstenen, fietspaden zijn er niet en momenteel ligt het halve centrum open in verband met aanpassingswerken. Neem het openbaar vervoer (bus/tram) en koop je ticket bij een automaat of verkooppunt van openbare vervoersmaatschappij "De Lijn" dan betaal je 1,20 euro per ticket. Je kan ook een ticket betalen bij het chauffeur van tram/bus maar dan betaal je 1,50 euro per ticket.
woensdag 24 maart 2010 om 09:21
woensdag 24 maart 2010 om 09:41
Wij zijn vorig weekend geweest, een aanrader! Leuke, lieve stad met veel pleintjes (thank god for de ingebouwde google maps bij mijn vriend, want ik was de weg al tien keer kwijtgeraakt). Je kunt er goed shoppen, maar ook veel oude gebouwen bekijken en er zijn ook veel musea. Wij hebben alles lopend gedaan maar ons hotel zat dan ook MIDDEN in de stad. Oja, een hele wijze raad: neem ook schoenen zonder hak mee! De straatjes zijn daar allemaal kinderkopjes die schots en scheeft ( ) liggen, dus de hele dag op hakken lopen ga je niet volhouden!
Veel plezier!
Veel plezier!
woensdag 24 maart 2010 om 10:00
Gewoon even langs de plaatselijke dienst voor toerisme, die zit ergens bij het belfort in de buurt (als ik het me goed herinner). Daar hebben zel wel gratis plattegronden. En zo groot is Gent nou ook weer niet, verdwalen is vrijwel onmogelijk.
Er is nu bij die 100% stedengidsen de actie dat als je een willekeurige steden-/landen-/regiogids koopt, je de Gent stedengids er gratis bij krijgt. Dus als je misschien voor deze zomer een leuke bestemming hebt waar je nog geen reisgids van hebt...
Er is nu bij die 100% stedengidsen de actie dat als je een willekeurige steden-/landen-/regiogids koopt, je de Gent stedengids er gratis bij krijgt. Dus als je misschien voor deze zomer een leuke bestemming hebt waar je nog geen reisgids van hebt...
anoniem_54281 wijzigde dit bericht op 24-03-2010 10:04
Reden: tiepvaut...
Reden: tiepvaut...
% gewijzigd
woensdag 24 maart 2010 om 10:02
woensdag 24 maart 2010 om 11:22
Tram is zeker handig, weet alleen niet of ze dagkaarten oid hebben. Wij kochten gewoon een kaartje in de tram.
Waar je ook lekker (en relatief goedkoop) kunt eten is bij Faja Lobi. Dat is ook een B&B (wij hebben in hun b&b even buiten het centrum gelogeerd, maar er is er dus nóg eentje, in het centrum, ben even de straatnaam kwijt, maar is een vrij grote straat, erg bekend). Eten is daar vnl surinaams georienteerd, erg goed!
Waar je ook lekker (en relatief goedkoop) kunt eten is bij Faja Lobi. Dat is ook een B&B (wij hebben in hun b&b even buiten het centrum gelogeerd, maar er is er dus nóg eentje, in het centrum, ben even de straatnaam kwijt, maar is een vrij grote straat, erg bekend). Eten is daar vnl surinaams georienteerd, erg goed!
woensdag 31 maart 2010 om 11:00
Om het topic aan te vullen met mijn eigen tips (nav het weekendje weg):
- Restaurant De Acht Zaligheden was top. Wij hadden een menu ven ¤30 pp en dat was heerlijk. Ook de bediening was erg aardig en leuk.
- B&B Suro (www.suro.be) vond ik ook een topper. Aardige mensen, ontvangen je persoonlijk, zijn erg gezellig. En het pension zelf is heel mooi, modern. Enige nadeel was dat de wc en douce in het appartement niet afgesloten zijn, maar een open doorgang naar de kamer hebben. Gelukkig zijn er in de rest van het pension -buiten de kamers- nog een aantal andere WC's waar je gebruik van kunt maken als je toch iets meer privacy wilt
- Parkeren kan er goed bij P10 (St Pietersplein); garage, bewaakt, netjes, enz. Voor ¤2,50 per 24 uur. Betalen: contact / creditcard (niet pin).
Qua markten werd ik helemaal vrolijk van de Bloemenmarkt, al is die wel een beetje klein. De overige markten waren vrij standaard.
- Restaurant De Acht Zaligheden was top. Wij hadden een menu ven ¤30 pp en dat was heerlijk. Ook de bediening was erg aardig en leuk.
- B&B Suro (www.suro.be) vond ik ook een topper. Aardige mensen, ontvangen je persoonlijk, zijn erg gezellig. En het pension zelf is heel mooi, modern. Enige nadeel was dat de wc en douce in het appartement niet afgesloten zijn, maar een open doorgang naar de kamer hebben. Gelukkig zijn er in de rest van het pension -buiten de kamers- nog een aantal andere WC's waar je gebruik van kunt maken als je toch iets meer privacy wilt
- Parkeren kan er goed bij P10 (St Pietersplein); garage, bewaakt, netjes, enz. Voor ¤2,50 per 24 uur. Betalen: contact / creditcard (niet pin).
Qua markten werd ik helemaal vrolijk van de Bloemenmarkt, al is die wel een beetje klein. De overige markten waren vrij standaard.