Geschikte reistas voor kat tijdens vlucht

12-07-2020 12:13 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet over 3 weken met mijn kat in het vliegtuig en ben op zoek naar een geschikte niet al te dure reistas. Heeft iemand tips? De tas moet aan de eisen voldoen en onder mijn stoel passen. Ook zou ik graag andere tips willen krijgen hoe ik de reis zo aangenaam mogelijk kan maken voor de kat. Ze is nogal stressgevoelig namelijk. De vlucht zelf duurt gelukkig maar 1,5 uur. Moeten katten echt uit het mandje gehaald worden bij de security of valt dat te omzeilen?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik emigreerde met poezenbeest had ik deze tas: https://www.amazon.co.uk/Zolux-Reporter ... dGN03uMIlk

Het voordeel vond ik dat hij tamelijk flexible is: ze kan rechtop zitten als ze dat wil, maar hij dijdt ook uit als ze wilde liggen. Overigens is mijn poezie ook echt een angstiger reizigster, maar deze tas is meer dan stevig genoeg. Dat 'gaas' is geen echt gaas, het is echt sterk spul en ze kunnen echt niet uitbreken.

Verder zou ook zeker een harnas aanraden voor wanneer je moet poes door de metaaldetector moet: je kunt poes makkelijker vasthouden met harnas en is makkelijker met weer in de tas stoppen: poes erin, even vastklikken zodat je de tas dicht kan ritsen, want dat is wel echt een stuk makkelijker met twee handen. Ik heb deze: https://www.amazon.co.uk/Puppia-Soft-Ha ... dGN03uMIlk

Is stevig genoeg zonder strak te zitten en een stuk zekerder dan die flimsy harnasjes die je meestal voor katten krijgt.

Verder: je kunt van die puppy pads kopen als je denkt dat poes misschien in de mand piest; die nemen veel vocht op en zijn makkelijk vervangbaar. En alternatief is een kleine makeshift kattenbak mee te nemen: ik had een paar plastic wegwerpbakjes (beetje zoals je bij de snackbar krijgt maar dan groter) van 15x20cm (ongeveer) en een beetje kattengrit in een ziplock. Wij hadden twee vluchten en tussendoor ben ik even met poes zo'n wc in gegaan waar mensen hun kinderen verschonen. Kattenbakje opgezet en ze heeft er keurig in geplast. Hele zaakje is dan zo weer ingepakt en weggegooid (neem even een kleine afvalemmerzak, 35l oid) mee waar je alles in kan doen.

Opvouwbaar waterbakje vond ik zelf ook handig.

Laat maar weten als je nog meer vragen hebt.
eadlynschreave wijzigde dit bericht op 09-09-2020 16:37
Reden: Aanvulling
4.61% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven