Gezinsvakantie 2020

10-11-2019 21:22 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een nieuw account aangemaakt met ongeveer dezelfde nic aangezien ik niet meer kon inloggen. Elk jaar verzin ik last-minute waar we heen gaan op vakantie en dit jaar wil ik het eens wat georganiseerder aanpakken. Ik ben opzoek naar een leuke, interessante plek op aarde om drie weken naar toe te gaan in de zomervakantie maar ik heb geen idee... of beter gezegd ik heb teveel ideeën.

Ons gezin bestaat uit ouders met drie kinderen in de leeftijd tussen de 12 en 15 jaar met erg zeer uiteenlopende interesses. Afgelopen zomer hebben we een auto rondreis gemaakt langs de noordkust van Spanje met daarbij een stuk Portugal. We hebben in verschillende airBNB's geslapen en mij is dat enorm goed bevallen hoewel ik het af en toe wel veel organiseren vond ter plekke maar dat kwam meer door mijn belabberde voorbereiding.

Voor volgend jaar zijn we dus op zoek naar een bestemming. Mijn "eisenlijst" is behoorlijk lang:
- geen all-inclusive vakantie
- niet te drukke vakantiebestemming
- geen georganiseerde rondreis
- voorkeur aan huis/airBNB dan aan hotel
- vliegen/auto maakt niet uit
- erg afwisselend (cultuur & natuur)
- drie weken in de zomervakantie
- budget max. 9K -> maak dan echt inclusief alles

Ik twijfel tussen Thailand, IJsland, rondreis Zwitserland/Italië/Corsica/Sardinië, Baltische staten, maar ik kan nog zo wel even doorgaan....

Wie heeft er nog leuke ideeën en tips?
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie Sicilië er niet tussen staan maar vonden wij persoonlijk een heel.mooi eiland of je er exht 3 volle weken kan zijn weet ik niet maar als je echt dr tijd neemt zeker 2,5 week.
Flink de Balkan op? Dus niet aan de Kroatische kust per se (al kun je daar een paar dagen best leuk in de drukte zitten), maar meer richting Bosnië/Servië/Albanië? Is enorm betaalbaar en natuur en cultuur zijn er ook genoeg.
Betty_Slocombe schreef:
10-11-2019 21:34
Flink de Balkan op? Dus niet aan de Kroatische kust per se (al kun je daar een paar dagen best leuk in de drukte zitten), maar meer richting Bosnië/Servië/Albanië? Is enorm betaalbaar en natuur en cultuur zijn er ook genoeg.
Dan zou ik zeker noord-Macedonië niet overslaan! Het meer van Ohrid is prachtig.
Alle reacties Link kopieren
De Balkan??? Daar had ik nog niet aan gedacht! Komt ook op mijn lijst! Dank!
gordijn87 schreef:
10-11-2019 21:31
Ik zie Sicilië er niet tussen staan maar vonden wij persoonlijk een heel.mooi eiland of je er exht 3 volle weken kan zijn weet ik niet maar als je echt dr tijd neemt zeker 2,5 week.
Ik dacht ook meteen aan Sicilië. Helaas is het daar wel erg druk in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
10-11-2019 22:05
Ik dacht ook meteen aan Sicilië. Helaas is het daar wel erg druk in de zomer.
Lijkt me zo snikheet... of valt dat mee?
Charlara schreef:
10-11-2019 22:22
Lijkt me zo snikheet... of valt dat mee?
Het kan inderdaad flink warm zijn in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Het kan in Sicilië wel warm Zijn maar scheelt dat het een eiland is dus windje ook regelmatig aanwezig is.

Ik denk overigens dat richting de Balkan in de zomer ook warm is. Net als Kroatië, Polen Tsjechië. Als je frisser zoekt zou ik zeggen ga richting Noorwegen, Zweden, Letland,Letland,Litouwen of bijv Schotland.
NOORWEGEN!!!!!! :flirting:
gordijn87 schreef:
11-11-2019 08:07
Het kan in Sicilië wel warm Zijn maar scheelt dat het een eiland is dus windje ook regelmatig aanwezig is.

Ik denk overigens dat richting de Balkan in de zomer ook warm is. Net als Kroatië, Polen Tsjechië. Als je frisser zoekt zou ik zeggen ga richting Noorwegen, Zweden, Letland,Letland,Litouwen of bijv Schotland.
Het ligt er echt aan waar. Daarnaast was het deze juli dagenlang in Oost-Groningen warmer dan in Mostar. Toch gek.
to ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar jullie reis van afgelopen zomer. je wilt me zeker niet wat info via pb sturen?
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
11-11-2019 16:20
to ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar jullie reis van afgelopen zomer. je wilt me zeker niet wat info via pb sturen?
Ja hoor! Stuur maar een PB. Het was boven verwachting leuk en ik snap niet dat er niet meer toeristen naar de “Groene Kust” gaan.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
11-11-2019 13:41
NOORWEGEN!!!!!! :flirting:
Absoluut! :heart:
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op de Lofoten Noorwegen geweest en dat was de enige plek ooit waar ik niet zo nodig weer naar huis hoefde. Je kunt vanaf de Lofoten ook door richting Lapland. Je kunt er zoveel doen, rondrijden, wandelen, vissen, walvistochten, paardrijden. Echt ik vond het geweldig mooi.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie Ijsland in je lijst staan. Warm gaat het daar niet zijn in juli/augustus, maar het is absoluut prachtig. Midden in de zomer zijn de binnenlanden open (een groot deel van de wegen zijn 10 maanden per jaar dicht), wat als je van outdoor houdt een geweldige ervaring is. Eten is ook goed en de wegen zijn in de zomer goed maar het is wel een duur land.
Alle reacties Link kopieren
IJsland is prachtig maar het is wel duur. We waren afgelopen oktober daar ook met 5 personen ( ons gezin) en waren voor 8 dagen toch iets meer dan 1000 euro pp kwijt. ( vlucht/ huurauto/airbnb/ enz)
Corsica/ Sardinië is echt een mooie bestemming en gezien jullie budget ook heel goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Budget is toch juist heel ruim (ze schrijft Max 9k)? zeker binnen Europa en in Azië is denk ik zowat alles mogelijk. Ter illustratie; wij waren met alles zelf en zeer op tijd regelen ongeveer 6500 euro kwijt incl alles voor 3 weken zuidwest USA met huurauto en hotels/cabins/Airbnb’s dus voor 9k kom je een heel eind met 5 personen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven