Goedkoop weekendje weg
zondag 24 maart 2013 om 15:31
Help!
Er zijn op het moment zoveel aanbieders van goedkope vliegtickets en hotels, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Graag zou ik een weekend weg boeken naar een leuke stad. Max 6 uur rijden vanaf de grens (denk aan: parijs, berlijn, luxemburg, brussel, antwerpen en wie weet welke stad nog meer??)
Vliegen mag ook, maar ik heb zelf nog geen goedkope vlucht kunnen vinden (zijn deze er uberhaupt nog wel?...)Liefst dan vanaf Weeze, Eindhoven, Dusseldorf.
Ik overnacht graag in een hotel, in het centrum... Zodat we niet hoeven te goochelen met openbaar vervoer of het parkeren van de auto. Budget voor 2 overnachtingen: max 200 euro. (voor 2 pers)
Er zijn op het moment zoveel aanbieders van goedkope vliegtickets en hotels, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Graag zou ik een weekend weg boeken naar een leuke stad. Max 6 uur rijden vanaf de grens (denk aan: parijs, berlijn, luxemburg, brussel, antwerpen en wie weet welke stad nog meer??)
Vliegen mag ook, maar ik heb zelf nog geen goedkope vlucht kunnen vinden (zijn deze er uberhaupt nog wel?...)Liefst dan vanaf Weeze, Eindhoven, Dusseldorf.
Ik overnacht graag in een hotel, in het centrum... Zodat we niet hoeven te goochelen met openbaar vervoer of het parkeren van de auto. Budget voor 2 overnachtingen: max 200 euro. (voor 2 pers)
zondag 24 maart 2013 om 15:39
ik snap je niet helemaal. Een hotel in het centrum en je wil met de auto of vliegen. Dat wordt dus of parkeren, of openbaar vervoer.
Of een hele klap geld uitgeven aan een taxi, want een vliegveld ligt niet in het centrum van de stad.
Misschien kan je dan beter met de thalys naar Parijs. Kaartjes va 30 euro enkele reis maar dan moet je 2-3 mnd tevoren boeken.
en goedkope tickets zijn er genoeg, voor 100 euro retour is er enorm veel keus. Of vind je dat te duur? Dan moetje ryan air goed uitchecken.
Of een hele klap geld uitgeven aan een taxi, want een vliegveld ligt niet in het centrum van de stad.
Misschien kan je dan beter met de thalys naar Parijs. Kaartjes va 30 euro enkele reis maar dan moet je 2-3 mnd tevoren boeken.
en goedkope tickets zijn er genoeg, voor 100 euro retour is er enorm veel keus. Of vind je dat te duur? Dan moetje ryan air goed uitchecken.
.
zondag 24 maart 2013 om 15:43
Met de auto, dan wordt de auto bij het hotel geparkeerd en kunnen we lopends naar het centrum gaan..
Met een vliegticket, tja dan met het openbaar vervoer verder naar plaats van bestemming (het centrum).
Helaas zie ik alleen maar prijzige vliegtickets en dan zit er nog niet eens een hotelovernachting bij. Ben afhankelijk van een weekend (dus niet vliegen op dinsdag, woensdag o.i.d.), misschien dat dat ook wat uitmaakt?
Met een vliegticket, tja dan met het openbaar vervoer verder naar plaats van bestemming (het centrum).
Helaas zie ik alleen maar prijzige vliegtickets en dan zit er nog niet eens een hotelovernachting bij. Ben afhankelijk van een weekend (dus niet vliegen op dinsdag, woensdag o.i.d.), misschien dat dat ook wat uitmaakt?
zondag 24 maart 2013 om 16:00
zondag 24 maart 2013 om 16:01
Via booking.com boek ik normaal gesproken en dat is ook prima te doen als ik met de auto ga. Dan wel naar een stad binnen 6 uurtjes rijden... Nog tips hierover? De volgende vallen af: parijs, antwerpen, brussel, keulen, dusseldorf, munchen, londen.
Is Luxemburg trouwens een leuke stad? daar hoor ik nou eingeijk nooit iets.
Is Luxemburg trouwens een leuke stad? daar hoor ik nou eingeijk nooit iets.
zondag 24 maart 2013 om 16:02
Op http://www.qfly.nl/ kun je heel makkelijk de goedkoopste vluchten voor een weekendje selecteren, als het je niet uitmaakt waar je naartoe gaat in Europa.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
zondag 24 maart 2013 om 16:04
zondag 24 maart 2013 om 16:10
@ luni, dat bedoel ik dus met prijzige tickets
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ik voor de helft van dat bedrag wel een retourticket zou hebben... Maar helaas
Dan komt er ook nog een overnachting bij en wordt het alles bij elkaar te prijzig. Dan toch maar met de auto ergens naar toe denk ik! Dan kan ik ook een iets luxere hotel nemen in het centrum of iets minder te besparen op een entree o.i.d.
zondag 24 maart 2013 om 16:15
Oh echt!! Nee dit zijn echt de meest goedkope tickets volgens mij. Ik boek zakenreizen en kom niet vaak goedkoper tegen. Je zit toch altijd met luchthavenbelastingen enzo.
Pak lekker de auto of de trein dan ( misschien een kruidvatkaartje oid tot aan de grens) heb je wat meer op de bestemming uit te geven ook
Pak lekker de auto of de trein dan ( misschien een kruidvatkaartje oid tot aan de grens) heb je wat meer op de bestemming uit te geven ook
zondag 24 maart 2013 om 16:17
zondag 24 maart 2013 om 16:20
Voor 200 euro zijn er zat plekken waar je wel twee hotelovernachtingen kunt boeken. Wil je voor dat geld ook gegeten hebben? Ik zou eens kijken in Zeeland. Hartstikke leuk en net buitenland Of Luxemburg, daar heb ik wel eens een gastronomisch weekend geboekt, was ook helemaal niet duur en vanaf de grens maar een uur of 3 rijden.