Goedkoop weekendje weg

24-03-2013 15:31 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!

Er zijn op het moment zoveel aanbieders van goedkope vliegtickets en hotels, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Graag zou ik een weekend weg boeken naar een leuke stad. Max 6 uur rijden vanaf de grens (denk aan: parijs, berlijn, luxemburg, brussel, antwerpen en wie weet welke stad nog meer??)

Vliegen mag ook, maar ik heb zelf nog geen goedkope vlucht kunnen vinden (zijn deze er uberhaupt nog wel?...)Liefst dan vanaf Weeze, Eindhoven, Dusseldorf.

Ik overnacht graag in een hotel, in het centrum... Zodat we niet hoeven te goochelen met openbaar vervoer of het parkeren van de auto. Budget voor 2 overnachtingen: max 200 euro. (voor 2 pers)
De meivakantie had ik al gecheckt, dus daar val ik buiten. Benzine hoef ik mij niet druk om te maken (lease) en parkeren... mwah heb hotels gezien voor 15 euro per dag parkeren. Valt dan nog mee (centrum).

Nu nog een leuke stad uitzoeken, vliegen heb ik even van mijn lijstje geschrapt :D
"denk aan: parijs, berlijn, luxemburg, brussel,

antwerpen en wie weet welke stad nog meer??)"

"Nog tips hierover? De volgende vallen af: parijs, antwerpen,

brussel, keulen, dusseldorf, munchen, londen."

Huh, eerst zeg je een leuke stad, denk aan: etc...

En vervolgens zeg je dat diezelfde steden afvallen?
.
als we dus met de auto gaan, dan zit ik gemiddeld het liefst rond de 160 euro per 2 nachten. Moet lukken !! Dan heb ik ook nog wat extra's over om wat leuks te doen of uitgebreider te dineren
Gent had ik al genoemd, Brugge schijnt ook leuk te zijn..
Ja bedoel, dat zijn leuke steden.. maar de steden die afvallen ben ik al geweest ;) Zou graag naar een stad gaan waar ik nog niet ben geweest (berlijn, luxemburg bijv)
http://www.vakantieveilin ... LXSqd3UlbYCFUfMtAodW2cAzA
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
mag jij op kosten van de zaak zomaar prive naar berlijn op en neer rijden?
.
Je kunt ook een B&B zoeken, is vaak wat goedkoper en ik denk leuker..
Met de trein ben je binnen 6 uur in Berlijn.
quote:impala schreef op 24 maart 2013 @ 16:26:

mag jij op kosten van de zaak zomaar prive naar berlijn op en neer rijden?Wij rijden ook wel naar Kopenhagen hoor, net voor de grens volgooien en dan kost het je alleen de extra benzine, 1 of 2x tanken meestal.
quote:mopsie schreef op 24 maart 2013 @ 16:28:

Met de trein ben je binnen 6 uur in Berlijn.Dat rijmt :-)
ik vind een b&b helemaal niet leuker. Net weer gedaan en weer spijt. Krijg je sms-jes, of je ff wil melden hoe laat je er zal zijn (moet je je vastleggen) en hoe laat je wil ontbijten (weet ik veel, als ik om 7 uur wakker ben vroeg en anders later).

Nee ik doe het niet meer. Geef mij maar een hotel met een receptie die gewoon bemand is.
.
quote:impala schreef op 24 maart 2013 @ 16:29:

ik vind een b&b helemaal niet leuker. Net weer gedaan en weer spijt. Krijg je sms-jes, of je ff wil melden hoe laat je er zal zijn (moet je je vastleggen) en hoe laat je wil ontbijten (weet ik veel, als ik om 7 uur wakker ben vroeg en anders later).

Nee ik doe het niet meer. Geef mij maar een hotel met een receptie die gewoon bemand is.Oh, dat wist ik niet..wij boeken ook altijd een hotel eigenlijk
Het onbijt is vaak wel erg lekker in een B&B, dat is het enige voordeel. En het is vaak wat goedkoper, dat ook.
.
Oh, wij hebben ooit eens in een b&b in gent gezeten en dat was juist erg relaxed! Alles stond klaar voor het ontbijt en je kon aanschuiven wanneer je maar wilde.

Niet iedere b&b is hetzelfde.
nee, sommige zijn wel professioneel. Maar vaker niet.
.
Zoweg.nl

Staan altijd leuke aanbiedingen op voor een weekendje weg!
Brugge is leuk. Trier ook. Keulen. Of Aken. Allemaal leuke steden en dichtbij. München en Edinburgh schijnen ook mooi te zijn.

Wij hebben ook liever een hotel, precies om de reden die Impala noemt. Wij konden op ons ontbijt wachten omdat het dan de schooltijd van de kinderen was en de eigenaar alleen was (vrouw weg voor zaken). Niet echt handig. Maak dan een keukentje met een kleine oven en een koelkast waarin je de ingrediënten van het ontbijt legt.

Ik vind het niet zo'n probleem mijn eigen ontbijt te maken, wel om erop te moeten wachten of om er heel erg vroeg voor op te moeten staan.
Trier is inderdaad erg leuk!
Op booking.com staan echt heel veel hotels onder de 160 euro voor twee nachten in Luxemburg. Ik heb gezocht op het weekend van 17 mei.
trier is veel leuker dan luxemburg.
.
quote:impala schreef op 24 maart 2013 @ 17:36:

trier is veel leuker dan luxemburg.

Ik ben nog nooit in Trier geweest. Wel drie keer in Luxemburg, en ik ga alleen maar terug naar dezelfde bestemming als het héél leuk is.

Ik zag net wel dat Trier aan de Moezel ligt. Daar zijn wij twee jaar geleden geweest op doorreis naar Oostenrijk (Koblenz geloof ik). Heel mooi gebied en echt niet duur. We hebben in Duitsland voor zo weinig lekker gegeten, en de mensen waren ontzettend aardig!
Heidelberg is ook leuk. Luxemburg is niks aan. Berlijn gaan wij binnenkort naartoe, is altijd leuk en een stuk goedkoper dan andere grote steden, zowel overnachtingen als eten.
Oke, luxemburg valt af.. zoals ik dat nu een beetje lees

Denk dat het Berlijn wordt, lijkt me een erg leuke stad.
quote:sweetcandy schreef op 24 maart 2013 @ 17:57:

Oke, luxemburg valt af.. zoals ik dat nu een beetje lees

Joh, je gaat een weekend. Ga gewoon zelf ervaren of je het leuk vindt of niet. Ik vind persoonlijk een weekendje voor Berlijn weer erg kort.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven