Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook je insta mogen TrolleyDolly? Het lijkt me erg leuk om je, naast hier op viva, ook daar te volgen.
Nu ben ik ook wel benieuwd geworden. Zou ik ook je insta mogen?
Utakar schreef:
14-07-2019 11:22
Oeh, dat kan je ook heel vulgair opvatten :lol:

Maar doet de normale crew dat ook, of word 1 persoon daar van tevoren voor aangewezen? Of doet de purser dat altijd?
Haha! :proud: Zulke dingen zal je helaas enkel in een goedkope stationsroman kunnen lezen.

Ik ben al meermaals naar de cockpit gestuurd om eten/koffie/vinaigrette te brengen of om een piloot de kans te geven een sanitaire stop in te lassen. Maar ook wel eens om contact op te nemen met de medische dienst op de grond. Gelukkig kon mijn supervisor zich op het laatste moment vrij maken om het zelf te doen want ik had echt geen trek in zo'n verantwoordelijkheid. Ik was al onderweg naar de cockpit terwijl ik me koortsachtig probeerde te herinneren wat ik allemaal moest zeggen en in welke volgorde toen ze mij tegenhield.

Het is dus maar net hoe het uitkomt.
Zou ik ook je insta mogen ?
Leuk om je belevenissen te lezen !
TD, even een vraagje over hoe het bij emirates gaat. We hebben afgelopen weekend een nachtvlucht gehad met KLM (9 uur vliegen). Ik kan me herinneren van Emirates en Malaysian dat er vanaf vertrek zo veel mogelijk uitgegaan wordt van de tijd op de bestemming. Op moment van vertrek was het 1 uur snachts in Nederland. We kregen nog avondeten (duurde overigens best lang) en daarna gingen ze nog de tax free verkoop doen (wat vind ik me dat een achterhaald iets trouwens). Tegen de tijd dat de lampen uit gingen waren we zo 3 minimaal uur verder. Effectief zijn de lampen ongeveer 4 uur uit geweest. Dat vond ik best wel vervelend/storend. Daarnaast was het ook nog eens stervenskoud in het vliegtuig.

Hoe gaat dat bij jou?
Hoi! Speciaal een account aangemaakt omdat ik dit topic zo leuk vind :) zou ik je insta mogen? Ben heel erg benieuwd!
Hoi! Ook een stille meelezer hier. Zou ik ook je insta mogen? Ik ben erg benieuwd!
Hastadepasta18 schreef:
14-07-2019 21:12
TD, even een vraagje over hoe het bij emirates gaat. We hebben afgelopen weekend een nachtvlucht gehad met KLM (9 uur vliegen). Ik kan me herinneren van Emirates en Malaysian dat er vanaf vertrek zo veel mogelijk uitgegaan wordt van de tijd op de bestemming. Op moment van vertrek was het 1 uur snachts in Nederland. We kregen nog avondeten (duurde overigens best lang) en daarna gingen ze nog de tax free verkoop doen (wat vind ik me dat een achterhaald iets trouwens). Tegen de tijd dat de lampen uit gingen waren we zo 3 minimaal uur verder. Effectief zijn de lampen ongeveer 4 uur uit geweest. Dat vond ik best wel vervelend/storend. Daarnaast was het ook nog eens stervenskoud in het vliegtuig.

Hoe gaat dat bij jou?
Wat vond je precies storend? Dat de lichten uit gingen of dat het zolang duurde vooraleer dat gebeurde? Ik gok even op het laatste.

We moesten eens proberen om géén eten te geven. Je zou de klachtenformulieren eens zien wapperen :proud:

Ze houden rekening met het uur van de dag in die zin dat dat gaat bepalen of je ontbijt/lunch of het avondmaal voorgeschoteld krijgt.

Ik hoef je niet te vertellen dat je als reiziger er al wat uren hebt opzitten voor je je aan boord in een stoel kan neervleien. Als we dan de maaltijd gaan overslaan moet je nog eens uren wachten voor het (in jouw geval) ontbijt komt. Sommigen moeten uren rijden voor ze aan de luchthaven komen. Voor anderen is dit misschien hun 2de vlucht en die kunnen uit een heel andere tijdzone komen. Die mensen hebben dus echt honger om 01h 's nachts.

En sommigen hebben gewoon altijd honger. Op een vlucht van 9h met 2 volledige maaltijden, staan er nog een hoop mensen in de galley die graag nog wat te snacken hebben.

En oh wee mijn gebeente als ik iemand oversla (omdat ik die niet wakker geschud kreeg) voor de snack om 04h 's nachts. Die staat van zodra die wakker is, (doorgaans tijdens de daling wanneer ik mijn ronde doe om iedereen zijn gordel vast te laten maken), aan mijn arm te trekken met de vraag waar zijn snack is. Joh... eet lekker een vers broodje op de luchthaven zometeen. Maar dat zeg ik natuurlijk niet hardop.
Wat zijn je komende vluchten, Dolly? En ga je verder nog iets leuks doen?
Ik ben nu in Brussel :heart: En mijn volgende vlucht is... Brussel. :proud:

Ik zag voor vertrek dat de First Officer een Belgische naam had. Ik hoopte dat mijn vermoeden juist was en dat het een knap exemplaar zou zijn. En vanmorgen in de briefingroom bleek het inderdaad een knappe belg te zijn!

Er was nog een Belgische (Jay) onder de cabin crew. Het was dikke mik onder ons 3. :proud: Als je zo weinig landgenoten treft is het meteen feest als je elkaar wel eens treft. En wat blijkt, Jay woont 2 gebouwen verder! We hebben non-stop zitten kletsen in de briefingroom en eenmaal in de bus naar het toestel deed de FO gezellig mee.

De Belgen aan boord waren zoals verwacht lekker rustig, wisten de callbell niet te vinden (of drukten er gewoon niet op) en snel tevreden. We hadden dus een heerlijk, rustige vlucht. Zo rustig dat Jay en ik het ons dus een lang bezoek in de cockpit permitteren waar we plannen maakten voor een Belgische avond met friet en bier. Daar gaan we nu aan beginnen.
TrolleyDolly schreef:
16-07-2019 03:45
Wat vond je precies storend? Dat de lichten uit gingen of dat het zolang duurde vooraleer dat gebeurde? Ik gok even op het laatste.

We moesten eens proberen om géén eten te geven. Je zou de klachtenformulieren eens zien wapperen :proud:

Ze houden rekening met het uur van de dag in die zin dat dat gaat bepalen of je ontbijt/lunch of het avondmaal voorgeschoteld krijgt.

Ik hoef je niet te vertellen dat je als reiziger er al wat uren hebt opzitten voor je je aan boord in een stoel kan neervleien. Als we dan de maaltijd gaan overslaan moet je nog eens uren wachten voor het (in jouw geval) ontbijt komt. Sommigen moeten uren rijden voor ze aan de luchthaven komen. Voor anderen is dit misschien hun 2de vlucht en die kunnen uit een heel andere tijdzone komen. Die mensen hebben dus echt honger om 01h 's nachts.

En sommigen hebben gewoon altijd honger. Op een vlucht van 9h met 2 volledige maaltijden, staan er nog een hoop mensen in de galley die graag nog wat te snacken hebben.

En oh wee mijn gebeente als ik iemand oversla (omdat ik die niet wakker geschud kreeg) voor de snack om 04h 's nachts. Die staat van zodra die wakker is, (doorgaans tijdens de daling wanneer ik mijn ronde doe om iedereen zijn gordel vast te laten maken), aan mijn arm te trekken met de vraag waar zijn snack is. Joh... eet lekker een vers broodje op de luchthaven zometeen. Maar dat zeg ik natuurlijk niet hardop.
Nee bedoel ook niet dat er geen eten geserveerd moet worden, dan heb je inderdaad een boel chagrijnige mensen aan boord...

Het ging er vooral om dat het lang duurde voordat de service voorbij was en dat daarna nog een tax free ronde kwam. Vooral die taxfree ronde stoorde me, vooral in een nachtvlucht!
Zou ik je ook op instagram mogen volgen?
I would rather shit in my hands and clap
Hastadepasta18 schreef:
16-07-2019 18:34
Nee bedoel ook niet dat er geen eten geserveerd moet worden, dan heb je inderdaad een boel chagrijnige mensen aan boord...

Het ging er vooral om dat het lang duurde voordat de service voorbij was en dat daarna nog een tax free ronde kwam. Vooral die taxfree ronde stoorde me, vooral in een nachtvlucht!
Tja het duurt nu eenmaal een poosje voor je +300 man hebt gevoederd. We zijn met zijn allen tegelijk eten aan het uitdelen. Meer kunnen we niet doen. Tenzij we de flight crew vragen om ondertussen de koffie en de thee alvast uit te schenken zodat we meteen na het uitdelen kunnen afruimen. Het is niet zo dat we tussen het uitdelen, de koffie en het afruimen zelf even iets eten ofzo. We doen dat echt onmiddellijk na elkaar. We willen de service namelijk zelf ook zsm achter de rug hebben. Vooral tijdens een nachtvlucht want nachtvlucht= slapende passagiers= veel tijd om te kletsen in de galley ;-)

En die duty free. Ja dat snap ik. Maar de maatschappij haalt nu eenmaal nog veel geld uit die service. Dus die mogen we niet overslaan. De meeste van ons hebben er een hekel aan ondanks de riante commissie die we daarop krijgen. Tijdens nachtvluchten rennen we doorgaans snel door de cabin zodat we het toch maar gedaan hebben. Het is zoals je zegt, de meeste passagiers willen toch gewoon slapen 's nachts.
Mag ik ook je insta?
Ik zou je ook graag willen volgen op Instagram.
Dat ziet er erg gezellig uit op je insta! Hoort daar een smeuïg verhaal bij?
Reflectione schreef:
17-07-2019 13:28
Haha ik dacht precies hetzelfde!
Ja ik ben ook benieuwd :-D
Leuk topic om te lezen. Mag ik ook je insta?
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik ben ook benieuwd of het de FO is, die ene Jay of heel iemand anders. Het is in ieder geval een fijne foto. Lijkt op een heerlijke avond.
Ik had bij KLM gesolliciteerd voor cabin attendant (na jouw verhalen gelezen te hebben) maar ben de capaciteitentest niet door gekomen. Best bijzonder trouwens want scoorde vrijwel overal onder gemiddeld en heb laatst een zelfde test (andere vragen) gedaan en daar scoorde ik overal gemiddeld of boven gemiddeld op.
lonit schreef:
17-07-2019 14:09
Ik ben ook benieuwd of het de FO is, die ene Jay of heel iemand anders. Het is in ieder geval een fijne foto. Lijkt op een heerlijke avond.
Haha ja dat was ook mijn gedachte toen ik bovenstaand verhaal las. Ik hoop dat je een leuke avond hebt gehad!
Reflectione schreef:
17-07-2019 13:28
Ja zeg nu wil ik ook die insta!
Foodisgood schreef:
17-07-2019 16:52
Ik had bij KLM gesolliciteerd voor cabin attendant (na jouw verhalen gelezen te hebben) maar ben de capaciteitentest niet door gekomen. Best bijzonder trouwens want scoorde vrijwel overal onder gemiddeld en heb laatst een zelfde test (andere vragen) gedaan en daar scoorde ik overal gemiddeld of boven gemiddeld op.
Ander niveau? Dat zou toch niet vreemd zijn?
Frizz schreef:
17-07-2019 18:32
Ja zeg nu wil ik ook die insta!
En ik ben nu ook nieuwsgierig geworden.. Mag ik ook je insta? (niet alleen voor die smeuïge foto hoor, maar ik vind het erg leuk om je leven een beetje te volgen daar!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven