Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
rodelimo schreef:
24-08-2019 10:13
Moet hij echt naar zijn nieuwe baasje, of mogen jullie hem nog zelf houden? (mocht dat mogelijk zijn met roosters etc)
Dat zou niet zo lief zijn naar zijn nieuwe baasje toe. Die kijkt ongetwijfeld heel erg uit naar zijn komst. Al zal ik hem niet graag zien gaan. We hebben net samen een dutje gedaan op de bank.
Utakar schreef:
24-08-2019 10:54
bolek is tsjechisch voor heerlijkheid (dacht ik)
Dat past wel bij hem. :love:
Zanahoria schreef:
24-08-2019 13:03
Ik volg je al op instagram, maar ben zo'n n00b dat ik nergens een kittenfoto/filmpje kan ontdekken. Als ik je profielfoto aanklik, krijg ik alleen filmpjes over de storm.
Wie weet waar ik Bolek kan bewonderen?
Die filmpjes verdwijnen na 24h. Het ligt dus niet aan jou. ;-) Ik zal spoedig nog eens een foto posten.
Ik heb Bolek zojuist afgegeven aan een andere kittysitter voor de nacht :cry:

Had mijn roomie geregeld omdat ik morgenochtend een vlucht heb en zij morgenochtend pas terug is. Hij zou dan een uurtje alleen zijn geweest. Ik weet niet of dit zo slim was.

Hij was net zo zelfverzekerd. En de overdracht ging zo snel. Ik weet niet wanneer hij terug komt. Ik ga wel tegen mijn roomie zeggen dat ik overmorgen en daarna weer vrij heb.

Ik heb het idee dat we de verplaatsingen tot het minimum moeten beperken tot hij naar zijn echte thuis gaat.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook je instagram? Dank je wel alvast.
Ja dat is dan niet echt aardig, om hem dan toch zelf te houden.

Wat grappig! Leuk dat die naam dan toch een betekenis heeft. Hij zag er wel uit als een heerlijkheid iig :heart:

Ohhh dat zal lastig zijn geweest zeg, om hem weer af te geven...

Ik hoop voor je dat je na je vlucht weer op hem mag passen:)
Ik ga volgende maand een paar dagen naar mijn familie!! Ze hebben een verblijf geboekt bij Centerparcs in Duitsland en dankzij een paar slimme vluchtwissels kan ik er ook bij zijn! :cheer2:

Speciaal voor die gelegenheid komen mijn broer en mijn schoonzus ook een weekendje langs daar.

Ik ben erin geslaagd om 5 dagen vrij te regelen. Ik hoop dat nog verder uit te breiden naar een week door 2 dagen vakantie aan te vragen. Maar dat weet ik pas last minute. Maar ik ben al zo blij met die 5 dagen! Het dringt nu pas door dat het er echt van gaat komen. Ik ga echt naar huis!! :blob:
Wat een fijn vooruitzicht Dolly!! En komende maand al. Dat is lekker snel!
Heerlijk vooruitzicht!
Mag ik even inbreken? Ben een stille meelezer nog niet alles gelezen maar ik geniet echt van je verhalen. Ik kom uit de meeleesstand omdat ik sinds de laatste vakantie een paar vragen heb. Excuus als het in je topic al aan bod is gekomen.
We zaten tijdens de vlucht dichtbij waar de stewardessen zitten tijdens stijgen en landen. Viel me op dat ze dan hun handen steeds onder hun billen hadden en hoofd voorover gebogen. Vond het een vreemde houding maar zal vast een reden voor zijn. Het maakte op mij de indruk alsof ze erg gespannen waren.
Wat heerlijk dat je even naar je familie kunt! Ik heb je verhalen gelezen en geniet ervan! Nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar de foto’s. Mag ik ook op je Instagram?
Wat fijn dolly! Is het de eerste keer sinds januari dart je ze echt gaat zien?
Genieten voor allemaal denk ik.

Hoor je altijd pas last minute of vakantie goed gekeurd wordt of is dat nu omdat je het pas laat aangevraagd hebt en kun je wel ooit op langere termijn plannen?

Vroeg me nog af of je vrij (en en vlucht) kunt krijgen als er onverwachte ernstige familieomstandigheden zijn in je thuisland? Lijkt me fijn als je dan meteen weg kunt.
yellowpino schreef:
25-08-2019 11:26
Mag ik even inbreken? Ben een stille meelezer nog niet alles gelezen maar ik geniet echt van je verhalen. Ik kom uit de meeleesstand omdat ik sinds de laatste vakantie een paar vragen heb. Excuus als het in je topic al aan bod is gekomen.
We zaten tijdens de vlucht dichtbij waar de stewardessen zitten tijdens stijgen en landen. Viel me op dat ze dan hun handen steeds onder hun billen hadden en hoofd voorover gebogen. Vond het een vreemde houding maar zal vast een reden voor zijn. Het maakte op mij de indruk alsof ze erg gespannen waren.
Dat is niet bij alle airlines zo. Bij KLM gebeurt het wel. Dat is de veiligste houding. De handen kunnen dan nergens heen schieten tijdens een noodstop/noodlanding. De palmen moeten dan ook omhoog, anders kun je je pols breken. Degenen die vooruit zitten hebben het hoofd naar beneden en die achteruit zitten juist tegen de hoofdsteun aan, ter bescherming van de nek.
mayou wijzigde dit bericht op 26-08-2019 08:05
0.61% gewijzigd
Sorry voor het inbreken trouwens TD! Veel plezier met je familie binnenkort. Wow, 5 dagen zeker vrij, wat heerlijk!
Wat ik niet helemaal snap: is Bolek nou van je huisgenoot of van iemand anders?
Oh wat leuk!
mayou schreef:
25-08-2019 17:20
Dat is niet bij alle airlines zo. Bij KLM gebeurt het wel. Dat is de veiligste houding. De handen kunnen dan nergens heen schieten tijdens een noodstop. De palmen moeten dan ook omhoog, anders kun je je pols breken. Degenen die vooruit zitten hebben het hoofd naar beneden en die achteruit zitten juist tegen de hoofdsteun aan, ter bescherming van de nek.
Klopt. Tijdens de landing en het opstijgen gaan we alvast in de semi braceposition zitten. Dat zijn dus die handen onder onze billen. Als er iets mis loopt moeten we in de brace positie gaan zitten. Dan moeten we ons hoofd tegen de jumpseat duwen of juist tegen onze borst afhankelijk van onze positie.

Dat de crew tijdens de daling dus naar beneden keek was dus toeval. Wellicht om eventuele starende blikken niet toevallig te vangen of misschien wel om een bepaalde gemoedstoestand te verbergen. ;-)

We zitten dus altijd klaar voor een eventuele emergency. Ondertussen doen passagiers rustig hun riem weer los om aan het luchtventiel boven hun te draaien, om naar buiten te kunnen kijken of erger, om nog even naar de WC te gaan. :facepalm:
duizel schreef:
25-08-2019 12:00
Wat fijn dolly! Is het de eerste keer sinds januari dart je ze echt gaat zien?
Genieten voor allemaal denk ik.

Hoor je altijd pas last minute of vakantie goed gekeurd wordt of is dat nu omdat je het pas laat aangevraagd hebt en kun je wel ooit op langere termijn plannen?

Vroeg me nog af of je vrij (en en vlucht) kunt krijgen als er onverwachte ernstige familieomstandigheden zijn in je thuisland? Lijkt me fijn als je dan meteen weg kunt.
Nee mijn ouders waren in Mei nog hier. En ze zijn ook een keer naar Amsterdam gekomen net als mijn zus. Mijn broer heb ik echter al die tijd niet gezien.

Ik heb ook nog vakantie in November en in Februari dus ik kan inderdaad wel een beetje vooruit plannen.

Er bestaat zoiets als emergency leave dus moest er iemand dood vallen of ernstig ziek worden kan ik zo naar huis.
mayou schreef:
25-08-2019 17:22
Sorry voor het inbreken trouwens TD! Veel plezier met je familie binnenkort. Wow, 5 dagen zeker vrij, wat heerlijk!
Wat ik niet helemaal snap: is Bolek nou van je huisgenoot of van iemand anders?
Hij is een vondeling die al aan een collega is beloofd. Maar die heeft nu reservedienst dus tot die tijd vangen mijn huisgenoot en de dame die hem gisteren kwam ophalen, hem op.

Ik heb ze wel gezegd dat een bezoek aan de DA nu dringend moet gebeuren. Zeker het ontwormen. Die dame van gisteren wilde daarmee wachten omdat hij zo mager is. Maar dat slaat nergens op want als hij inderdaad wormpjes heeft zal hij niet bijkomen. Hij heeft een gezwollen buik (volgens de dame van gisteren was dat normaal :s ), hij heeft diarree, eet heel veel, maar komt niet of amper bij. Genoeg om even naar de DA te gaan lijkt mij. Mijn roomie was het met mij eens en heeft met die dame gesproken. Morgen gaat Bolek eindelijk voor de eerste keer naar de DA. :O Dat had imo onmiddellijk na de vondst moeten gebeuren.
Ja dat lijkt mij ook. Veel plezier nog van je logé!
TrolleyDolly schreef:
25-08-2019 21:29
Nee mijn ouders waren in Mei nog hier. En ze zijn ook een keer naar Amsterdam gekomen net als mijn zus. Mijn broer heb ik echter al die tijd niet gezien.

Ik heb ook nog vakantie in November en in Februari dus ik kan inderdaad wel een beetje vooruit plannen.

Er bestaat zoiets als emergency leave dus moest er iemand dood vallen of ernstig ziek worden kan ik zo naar huis.
O ja dat heb ik ook al eerder gelezen dat je ouders geweest waren en dat je vakantie heb in november en februari. Even vergeten...

Wel fijn dat emergency leave bestaat. Nu maar hopen dat je het nooit nodig hebt.
Oef.. heimwee overvalt me even. En de aanleiding is belachelijk.

Ik heb het afgelopen uur gespendeerd aan het tevergeefs opsnorren van mijn userID voor mijn bankingapp. Alles werkt hier een beetje anders dan thuis dus het was even zoeken. Toen ik eindelijk vond wat ik zocht, kreeg ik de melding dat het aantal aanmeldpogingen overschreden is en dat ik naar een ATM of een kantoor moet om de blokkade op te heffen. En ik heb daar echt geen energie voor nu...

Niet dat het dringend is. Ik kan mijn kaart zelf nog gewoon gebruiken. Maar ik moet nog een aantal andere dingen doen waar ik ook geen energie voor heb. Ik ben moe. En er is niemand die me even iets uit handen kan nemen. Ik wil gewoon in bed blijven liggen en slapen.

Ik zit aan tafel te huilen. Vraag me af waar ik het allemaal voor doe. Wat heb ik hier precies dat ik thuis niet heb? Morgen kan ik daar vast wel een antwoord op geven. Maar vandaag even niet.

Ik moet maar even diep ademhalen en mijn (niet eens zo lange) lijstje afwerken. Ik zou tevens ook wel een bezoek of 20 aan de gym kunnen gebruiken. Ik ben langzaam weer aan het bijkomen en voel me niet meer prettig in mijn lijf.

En dan heb ik ook nog eens keelpijn. Misschien dat het daarom niet zo lekker gaat vandaag.
Ohhh trolleydolley :hug:. Wat vervelend voor je...

Zijn zal die dingen die je moet doen ook echt dingen die je vandaag moet doen? Anders is een dagje "spijbelen" en even uitrusten (of even naar huis bellen) heel af en toe niet zo heel erg toch? Dan gaat het morgen vast weer beter:)

En wat fijn om te lezen dat je naar huis mag gaan! Dat zal tof zijn, om iedereen weer te zien :).
Iedereen heeft toch wel eens een baal-dag Trolly. En ik denk dat met al dat tijdverschil en die jetlags je er misschien meer vatbaar voor kan zijn.
Hoi Trollydolly,

hier ook een stille meelezer, ik geniet van je verhalen! Zou ik je mogen volgen op Instagram?

Groetjes!
Komt door de zich opstapelende vermoeidheid, dan hoeft er maar iets fout te gaan en dat is dan net ff teveel. En inderdaad morgen gaat het weer beter, maar nu even niet. Geeft niks, morgen weer een dag en vandaag afschrijven. Komt goed!
mayou schreef:
26-08-2019 15:58
Komt door de zich opstapelende vermoeidheid, dan hoeft er maar iets fout te gaan en dat is dan net ff teveel. En inderdaad morgen gaat het weer beter, maar nu even niet. Geeft niks, morgen weer een dag en vandaag afschrijven. Komt goed!
Ik denk dat je gelijk hebt. Die Sydney vlucht heeft erin gehakt. En gisteren was ik ook op pad van 07 tot 21h voor een turnaround. Ik had nog een vluchtswap gekregen van iemand. Die wilde dat ik haar Sydney-Christchurch overnam (5 dagen van huis). Die multisector heb ik al eens gedaan en had toen een week lang een vreselijke jetlag waardoor ik niet kon slapen. Ik heb gezworen dat ik die vlucht nooit meer zou doen als ik het kan vermijden. Maar ze stuurde mij een smekende WhatsApp. Haar familie wilde net dan langskomen in Dubai.

Pfff. Na een volle dag wikken en wegen heb ik het toch afgewezen. 2 ULR's in 1 maand is toch teveel van het goede momenteel. Ik voel me er echter niet lekker bij.

Om mijn nare bui wat te verjagen heb ik me zelf ook bezig gehouden met swaps sturen. En 1 ervan is zojuist geaccepteerd! Ik heb vrij van 21/09 tem 25/09 maar op 26/09 had ik een vroege turnaround (inchecken om 5AM). Daardoor moest ik de 24ste 's avonds al terugvliegen. Nu heb ik een late TA waardoor ik de 25ste in de namiddag pas terug moet.
morgen ziet alles er vast weer beter uit.
Voor nu :hug: :hug: :rose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven