Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
LunchLover schreef:
21-08-2019 22:43
Wat bedoel je met 'ze gaan het veranderen in vrije dagen'? Kost je dat vakantie dagen? Nee toch? :|
Nee hoor. Dat zijn gelukkig gewoon off days. Net zoals jij weekenddagen krijgt. :-)
Bolek blijft een paar weken bij ons tot zijn forever mom haar reserve maand heeft afgewerkt. Tijdens die maand weet je niet of, wanneer en hoelang je vliegt. Dus een kittysit regelen is dan heel lastig.

Morgen heb ik al een kittysitdag! De kleine uk is nog maar een week of 3 oud. Hij lijkt zich echter helemaal prima te voelen in zijn tijdelijke thuis. Hij speelt fijn, slaapt en eet veel,... hij ziet er helemaal happy uit. Maar hoe sneller hij naar zijn forever home kan, hoe beter.

Vandaag moet ik nog even bekomen van mijn vlucht. Ik voel me alsof ik een marathon heb gelopen.

Iemand vroeg of ik nog wat aan mijn layover heb gehad. Helaas niet. Maar ik was wel helemaal uitgerust voor de terugvlucht. En dat was maar goed ook. Mijn csv was vergeten te melden dat ik een beoordeling had. Het resultaat was echter prima met een aantal "beyond expectations" op mijn rapport. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Topper! :hello:
Self-love is the greatest middle finger of all time
Een kitten van 3 weken? Jeetje die hoort bij de mama te zijn. Veels te jong!!!
Zorg er maar goed voor TD.
En gefeliciteerd met je goede beoordeling!
Maelstrom schreef:
22-08-2019 15:01
Een kitten van 3 weken? Jeetje die hoort bij de mama te zijn. Veels te jong!!!
Zorg er maar goed voor TD.
En gefeliciteerd met je goede beoordeling!
Klopt! Echt sneu dit. :sigh: Maar alleen op straat was nog veel erger geweest. Dan was hij er nu wellicht niet meer. Hij is via "Crew for paws" bij mijn roommate terecht gekomen. We kunnen altijd bellen voor raad of hulp als we ons zorgen maken over iets. De oprichtster woont blijkbaar een paar verdiepingen boven ons. Dus bij twijfel komt ze even kijken.

Ik heb wel ervaring met katten maar zo'n klein hummeltje is wel even anders. Toen ik zag hoe jong hij was maakte ik me wel zorgen. Wat een verantwoordelijkheid. Maar die back-up is wel fijn. Ik moet maar een gil geven en er staat meteen een horde ervaren kittenkenners voor mijn deur. En de dierenarts is er ook nog natuurlijk.

Maar goed, hij is in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van mijn roommate. Ik volg gewoon de instructies.
Lief dat jullie voor het kitten zorgen. Ken je niet iemand die al een volwassen kat of oudere kitten heeft?

Zo'n kleine uk moet namelijk echt kattengezelschap hebben voor zijn ontwikkeling.
Dat is wel erg jong zeg, misschien is het nog een flessenkitten. In ieder geval iets om je bezig te houden - alsof dat nodig is...
Positivevibes schreef:
22-08-2019 16:17
Lief dat jullie voor het kitten zorgen. Ken je niet iemand die al een volwassen kat of oudere kitten heeft?

Zo'n kleine uk moet namelijk echt kattengezelschap hebben voor zijn ontwikkeling.
Zijn toekomstige baasje heeft al 3 katten die hem wat kattenmanieren kunnen leren. Dit weesje krijgt dus een grote nieuwe familie. :couple:
Wat een jonkie nog! Wel zoet, zo klein. Veel plezier met je kittenoppasdag :-)
TrolleyDolly schreef:
22-08-2019 18:28
Zijn toekomstige baasje heeft al 3 katten die hem wat kattenmanieren kunnen leren. Dit weesje krijgt dus een grote nieuwe familie. :couple:
Oh wat goed! Blij om dat te horen, dan komt het vast helemaal goed met het ventje :)
Ook hier een meelezer, wat schrijf je toch altijd leuk!

Zou ik ook je insta mogen?
Wat een ukkie is jullie kitten zeg. Nog helemaal onbeholpen. Hoop dat het goed met hem blijft gaan. Heel schattig beestje!
Wat een schattige kitten zeg! Daar zou je bijna nog eens zo’n muggenbeet voor krijgen voor een weekje knuffels:).

Betekend de naam Bolek ook iets? Klinkt leuk iig!

Die storm zag er imposant uit trouwens! Dat gebeurd daar niet vaak zeker?
rodelimo schreef:
23-08-2019 17:47
Wat een schattige kitten zeg! Daar zou je bijna nog eens zo’n muggenbeet voor krijgen voor een weekje knuffels:).

Betekend de naam Bolek ook iets? Klinkt leuk iig!

Ik vind het een verschrikkelijke naam. :P Het doet me steeds denken aan Borat. Ik stel me zo voor dat zijn broer Bolek zou heten.

Ik zou dus ook graag willen weten waar die naam vandaan komt. Het zou nog eea kunnen goed maken als er een leuk verhaal achter zit. Of als dit libanees voor "bofkont" blijkt te zijn.

Hij heeft uitstekende manieren. Hij miauwt (piept) alleen als hij zijn behoefte moet doen of als hij honger heeft. Ik hoef dus niet te raden want hij geeft het zelf aan. 1 keer dacht ik dat hij toch echt geen honger of volle blaas kon hebben aangezien we dat net allemaal geregeld hadden. Ik negeerde zijn duidelijke hints en liet hem verder hobbelen in de woonkamer. Tot hij een plasje deed op de vloer. Oeps! Mijn fout! :-$

Als hij zijn buikje rond heeft gegeten en na het bezoek aan de kattenbak kruipt hij oftewel tevreden knorrend in zijn slaappaleis of hij loopt naar mij toe om wat te spelen en te knuffelen. Ook dat geeft hij zelf aan.

Als hij slaapt ga ik af en toe even kijken. Als hij mij hoort kijkt hij even op. Indien hij blijft liggen is hij nog moe en wilt hij verder slapen. Begint hij te piepen dan is het etenstijd.

Ik hoef alles maar aan hem over te laten. Hij laat duidelijk weten wat hij wilt. Wat een heerlijk makkelijke kitten.

Ik laat hem zelf de woonkamer in lopen. Hij blijft dan dicht in mijn buurt. Zolang ik in de buurt ben is het prima. Als ik opsta, volgt hij mij. Als hij een beetje verder op verkenning gaat komt hij af en toe mijn kant op voor wat geruststelling. Als er toch iets engs op zijn pad kwam (mijn andere huisgenoot bvb), rent hij naar mij toe en kruipt op schoot. Het is echt een snoepje!

Volgens mij is hij eerder 4 weken dan 3. Zijn tandjes zijn al helemaal doorgekomen. Maar hij is wat klein en ook wat mager voor zijn 4 weken. Hij eet wel heel goed. Dus wellicht is het "gewoon" een achterstand. Mijn roomie gaat met hem naar de DA van zodra ze terug is van haar layover.

Verder lijkt hij helemaal gezond en behoorlijk slim. Eten doet hij echter als een zwerver. Om 1 of andere reden denkt hij dat hij zijn snoet volledig in de mousse moet duwen en voor de volledigheid zijn voorpootjes dan ook maar. Vanochtend kroop hij zelfs volledig in zijn bakje. :proud: Resultaat: na elke maaltijd zitten Bolek maar ook ik, volledig onder de mousse. Ik heb er al een half pak babydoekjes doorgejaagd. Een kleiner bakje of eten van een lepel is geen oplossing. Het resultaat blijft hetzelfde en ik word er zo mogelijk nog viezer van.
rodelimo schreef:
23-08-2019 17:47
We hebben wel vaker zandstormen en ook wel eens regen. Maar dit was inderdaad uitzonderlijk.

Ik moest meteen aan de inkomende vluchten denken. Maar die zijn blijven rondcirkelen tot het veilig was om te landen. Dus geen incidenten maar leuk is het niet.
Hier ook een stille meelezer, maar geniet van je verhalen.
Zou ik je ook op insta mogen volgen?
Mag ik ook je insta? Ik ben benieuwd naar je filmpjes en naar Bolek!
simbatje schreef:
23-08-2019 23:41
Mag ik ook je insta? Ik ben benieuwd naar je filmpjes en naar Bolek!
Ik kan je helaas geen pb sturen om 1 of andere reden. :huh:
Hier ook een stille meelezer. Wat schrijf je ontzettend leuk Trolley. En ik smelt helemaal door je verhalen over de kitten :flirting:

Ik zou je ook graag volgen op insta!
Lees met plezier je verhalen, zou je ook graag volgens op insta.
Hoi Dolly, ik volg je topic ook al vanaf het begin, mag ik ook je insta?
Hi Dolly, mag ik ook jouw insta volgen?
TrolleyDolly schreef:
23-08-2019 20:21
Ik vind het een verschrikkelijke naam. :P Het doet me steeds denken aan Borat. Ik stel me zo voor dat zijn broer Bolek zou heten.

Ik zou dus ook graag willen weten waar die naam vandaan komt. Het zou nog eea kunnen goed maken als er een leuk verhaal achter zit. Of als dit libanees voor "bofkont" blijkt te zijn.

Hij heeft uitstekende manieren. Hij miauwt (piept) alleen als hij zijn behoefte moet doen of als hij honger heeft. Ik hoef dus niet te raden want hij geeft het zelf aan. 1 keer dacht ik dat hij toch echt geen honger of volle blaas kon hebben aangezien we dat net allemaal geregeld hadden. Ik negeerde zijn duidelijke hints en liet hem verder hobbelen in de woonkamer. Tot hij een plasje deed op de vloer. Oeps! Mijn fout! :-$

Als hij zijn buikje rond heeft gegeten en na het bezoek aan de kattenbak kruipt hij oftewel tevreden knorrend in zijn slaappaleis of hij loopt naar mij toe om wat te spelen en te knuffelen. Ook dat geeft hij zelf aan.

Als hij slaapt ga ik af en toe even kijken. Als hij mij hoort kijkt hij even op. Indien hij blijft liggen is hij nog moe en wilt hij verder slapen. Begint hij te piepen dan is het etenstijd.

Ik hoef alles maar aan hem over te laten. Hij laat duidelijk weten wat hij wilt. Wat een heerlijk makkelijke kitten.

Ik laat hem zelf de woonkamer in lopen. Hij blijft dan dicht in mijn buurt. Zolang ik in de buurt ben is het prima. Als ik opsta, volgt hij mij. Als hij een beetje verder op verkenning gaat komt hij af en toe mijn kant op voor wat geruststelling. Als er toch iets engs op zijn pad kwam (mijn andere huisgenoot bvb), rent hij naar mij toe en kruipt op schoot. Het is echt een snoepje!

Volgens mij is hij eerder 4 weken dan 3. Zijn tandjes zijn al helemaal doorgekomen. Maar hij is wat klein en ook wat mager voor zijn 4 weken. Hij eet wel heel goed. Dus wellicht is het "gewoon" een achterstand. Mijn roomie gaat met hem naar de DA van zodra ze terug is van haar layover.

Verder lijkt hij helemaal gezond en behoorlijk slim. Eten doet hij echter als een zwerver. Om 1 of andere reden denkt hij dat hij zijn snoet volledig in de mousse moet duwen en voor de volledigheid zijn voorpootjes dan ook maar. Vanochtend kroop hij zelfs volledig in zijn bakje. :proud: Resultaat: na elke maaltijd zitten Bolek maar ook ik, volledig onder de mousse. Ik heb er al een half pak babydoekjes doorgejaagd. Een kleiner bakje of eten van een lepel is geen oplossing. Het resultaat blijft hetzelfde en ik word er zo mogelijk nog viezer van.

Hahaha, ja nou je het zegt o_o. Ik was nieuwsgierig of het iets betekende dus ben ik gaan googlen. Kan alleen maar vinden dat het een karakter is uit een poolse tv serie ;-)

Hij klinkt wel echt als een slim beestje zeg. Wat knap ook dat hij dat allemaal kan aangeven! Lijkt me echt perfect. Behalve het mousse gedeelte misschien :hihi:.
Moet hij echt naar zijn nieuwe baasje, of mogen jullie hem nog zelf houden? (mocht dat mogelijk zijn met roosters etc)
bolek is tsjechisch voor heerlijkheid (dacht ik)
Ik volg je al op instagram, maar ben zo'n n00b dat ik nergens een kittenfoto/filmpje kan ontdekken. Als ik je profielfoto aanklik, krijg ik alleen filmpjes over de storm.
Wie weet waar ik Bolek kan bewonderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven