Greenwheels vs. Connectcar

11-04-2010 03:24 12 berichten
Ik wil graag een auto beschikbaar hebben voor af en toe. Maar ik heb het het idee dat Greenwheels vrij prijzig is in vergelijking met Connectcar.

Mijn situatie:

-Auto voor af en toe (dus een keer per maand of minder)

-Wisselende tijden dat ik hem in gebruik heb. Dus af en toe een avond en een nacht. Soms een paar uurtjes overdag.

Heb gekeken naar de locaties van de auto's van beide bedrijven, maar is allemaal vlakbij is dus geen probleem.

Iemand dan ook enige idee welk abonnement bij mij past? Goede en/of slechte ervaringen met 1 van de 2 bedrijven?
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Wij hebben een Greenwheels abonnement. Dit bevalt prima! Wat wel jammer is (maar dat is denk ik bij Connect Car ook), dat je voor elk kwartier betaald. Dus als je ergens heen gaat, wat maar 20 km verder op ligt, en daar wel 5 uur moet blijven, wordt het alsnog een duur grapje.

Bij Greenwheels krijg je korting met je OV-jaarkaart (die heeft mijn vriend). Weet niet of dat bij Connectcar ook is?
Connect Car heeft dat ook: de auto ergens laten staan is een dure grap. Verder zou ik het mijn zusje moeten vragen, want zij heeft een Connect Car abonnement.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Voordat wij een eigen auto kochten hadden we een greenwheels abonnement. Dit beviel heel goed voor dingen als de Ikea, weekboodschappen halen of andere spullen halen. Voor feestjes en bezoekjes verderweg betaal je inderdaad erg veel, maar dat kon me niet zo veel schelen. Een eigen auto is zoveel duurder, daar betaal je je al blauw als het ding 5 dagen per week voor de deur staat niks te doen.

Verder moet je even kijken of de auto vaak weg is, dan moet je je tripjes wat langer van tevoren plannen en is even spontaan de auto huren moeilijker. Bij ons in de wijk gebruikte bijna niemand de auto en konden we een kwartier na reserveren de auto in.
Ik heb zelf een Greenwheelsabonnement. Ik betaal 5,- per maand en als ik er gebruik van maak, wordt die 5,- afgetrokken van het bedrag dat ik moet betalen. Ik maak er bijna nooit gebruik van hoor, misschien 1 keer in de 2 maanden.

Volgens mij is Connectcar veel goedkoper, want zij berekenen de prijs per uur en Greenwheels per kwartier.

Ze hebben bij Greenwheels nu trouwens een proefabonnement.
Cum non tum age
Ik vond Greenwheels duur geworden (vorig jaar proefabonnement gehad, en tijdens proefabonnement zijn tarieven gewijzigd). Onlangs weer eens uitgezocht en voor wat wij wilden is Greenwheels duurder dan Connectcar. Maar helaas is Connectcar-auto die om de hoek stond weggehaald, dus die auto is nu opeens veel verder weg.

Dan wordt het voor ons toch handiger en goedkoper om gewoon af en toe een auto te huren. Als wij een auto willen huren, is dat vaak voor een weekend. Voor veel boodschappen gebruiken we Albert en voor grote dingen is er altijd wel iets te regelen met iemand die wel een auto heeft of we laten het bezorgen.
Ik heb toch het idee dat Connectcar goedkoper is.

Even de voor-en nadelen op een rijtje:

Greenwheels:

-eigen risico van 225 per

schadegeval

-borgsom van 225

-geen administratiekosten

-veel auto's beschikbaar EN

in de buurt

-geen kosten bij reservering

-alleen Peugot 107 en 207

(stationwagen)

-Met NS-abonnee heb je km-tegoed

Connectcar:

- geen eigen risico

- geen borgsom

-administratiekosten van E25

- 2 auto's die enigszins in de buurt zijn

- 5 euro per reservering

-Opel Corsa, Ford Fiesta en Opel Zafira

-betaald altijd de gereden km's

Overeenkomsten:

-dezelfde uurtarief (kleine auto)

-dezelfde prijs per gereden km

Eigenlijk is Connectcar denk ik de beste uit de bus....

Hmm, ik kijk even hoe duur het is als je voor een weekendje een auto huurt.

*wilt gewoon liever een aardige buurman die zijn autosleutels afstaat waneer het uitkomt *
Als de periode dat je de auto nodig hebt en volle dag of langer is, is het huren van een auto vaak voordeliger! Alleen moet je de auto dan ophalen en staat hij niet voor de deur...
duh mosterd
I had both Greenwheels and Connectcar abbonements. I had been signed up to both for a couple of years. And I would use whatever is cheaper/more convenient on the day. Unfortunately I just quit my connectcar abbonement.

A couple of weeks ago I booked a car for 7 hours in 28 degree heat and the airco and the radio wasn't working. When I called to change cars they said it was too late because my booking had already started. So when I said, of course it had already started. I only found out the airco didn't work when I went to the car. They said "Sorry". So I said, well how about a partial credit for putting up with this and the guy said - these things are side problems and not important. You booked the car and you have the car and you can drive the car. I asked to speak to the manager and the guy told me I was in luck. He was the owner of the business.
Alweer een tijdje gebruik ik geregeld een auto'tje van Connect Car en ik ben er erg blij mee. Let wel geen borgsom, geen eigen risico (kwam goed uit ben al tegen een paaltje en een trekhaak aangereden), aardige mensen, airco (heeft Greenwheels niet), is goedkoper, meerdere soorten auto's (Smart, Citroen C1, Toyota Aygo, Opel Corsa, Opel Safira en Ford Fiesta), geen abonnementskosten per 1 september. En nog wel het belangrijkste; geen borg. Ik bedoel, als je in de stad woont en je zal nooit een auto willen bezitten zie je die paar hondert Euro nooit meer terug. Nou ja als je heel erg oud bent...

Ik ben echt heel erg tevreden! Ik snap niet waarom Greemweels zoveel bekender is dan Connect Car.
ff uppen:

ik was nog niet bekend met Connect cars,

maar klopt het dat het een stuk goedkoper is dan Greenwheels?

wat is verder het verschil?

ik woon in regio Arnhem. doe een poging met locatie op die site, maar ik kan niet wijs worden of wij hier veel van die auto's hebben.

het reserveren van connect cars is dat trouwens ingewikkelder/langer van te voren dan greenwheels?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven