Griekse eilanden september, welke?
donderdag 8 augustus 2013 om 08:59
Hallo,
We hebben besloten dat het dit jaar waarschijnlijk toch geen verre reis gaat worden.
We denken nu aan de griekse eilanden.
Alleen de vraag welk eiland?
Er zijn er zo veel.
Dus de vraag aan jullie, hebben jullie tips qua eilanden waar je de mooiste stranden vindt en waar veel te zien en te doen is?
Bijvoorbeeld waar je verschillende boottochten kunt doen, veel van het land te zien en de cultuur.
Misschien weten jullie ook nog wel bijzondere plekken/accommodaties?
Thx!
We hebben besloten dat het dit jaar waarschijnlijk toch geen verre reis gaat worden.
We denken nu aan de griekse eilanden.
Alleen de vraag welk eiland?
Er zijn er zo veel.
Dus de vraag aan jullie, hebben jullie tips qua eilanden waar je de mooiste stranden vindt en waar veel te zien en te doen is?
Bijvoorbeeld waar je verschillende boottochten kunt doen, veel van het land te zien en de cultuur.
Misschien weten jullie ook nog wel bijzondere plekken/accommodaties?
Thx!
donderdag 8 augustus 2013 om 09:12
Corfu is ook niet zo heel veel te doen of te zien, behalve het strand. Corfu stad is nog wel aardig en het Sissi vakantiepaleis (oid) en dan heb je het wel gehad. Kreta vond ik qua bezienswaardigheden ook niet zo heel erg bijzonder trouwens. Zelfde geldt voor Lesbos. Elk eiland heeft wel een of twee hoogtepunten maar daar houdt het dan wel mee op.
donderdag 8 augustus 2013 om 09:13
Wij gaan naar Corfu in september maar dan heb je kans op een korte bui, niet dagenlange regen.
Tsja, het is wat je wilt he. We zijn ook eens op Samos geweest in september en de eerste week was het best fris en daarna weer wat warmer.
Kreta bv is nog bloedheet, moet je ook van houden. Wij wandelen ook graag en temperaturen van 30+ hoeven van ons niet zo.
Tsja, het is wat je wilt he. We zijn ook eens op Samos geweest in september en de eerste week was het best fris en daarna weer wat warmer.
Kreta bv is nog bloedheet, moet je ook van houden. Wij wandelen ook graag en temperaturen van 30+ hoeven van ons niet zo.
donderdag 8 augustus 2013 om 09:19
Rhodos (rhodos stad) is geweldig! http://m.zoover.nl/go/destination/witha ... ions/49974
donderdag 8 augustus 2013 om 09:28
TO, bedenk dat als je mooie stranden wilt, veel van het eiland zien en veel cultuur wilt, dat je dan op een eiland al snel klaar bent. Zo groot zijn de meeste niet. Denk daarom ook eens aan islandhopping. Dan bezoek je in 2 weken een paar eilanden. Je vervoer is per boot. Tussen de eilanden dan he. En ook dat is leuk.
donderdag 8 augustus 2013 om 09:36
quote:rebeccah schreef op 08 augustus 2013 @ 09:24:
Ik lees hier dat sommige het hebben over het weer waar het wat kouder kan zijn etc.
Welk deel van de eilanden groep kun je dan het beste zitten voor het mooiste weer?
Volgens mij is het nergens in Griekenland is september al koud. Maar de temperatuur varieert van 23+ graden tot 30+ graden, en in sommige delen heb je meer kans op regen. Wat al werd gezegd, het noordwesten dus.
Maar Samos hebben wij begin september ook een paar dagen fris weer gehad met motregen.
Het warmste weer zul je hebben op bv Kreta of Cyprus.
Ik lees hier dat sommige het hebben over het weer waar het wat kouder kan zijn etc.
Welk deel van de eilanden groep kun je dan het beste zitten voor het mooiste weer?
Volgens mij is het nergens in Griekenland is september al koud. Maar de temperatuur varieert van 23+ graden tot 30+ graden, en in sommige delen heb je meer kans op regen. Wat al werd gezegd, het noordwesten dus.
Maar Samos hebben wij begin september ook een paar dagen fris weer gehad met motregen.
Het warmste weer zul je hebben op bv Kreta of Cyprus.
donderdag 8 augustus 2013 om 10:06
Je kunt ook gaan eilandhoppen. Ik heb een ticket naar Athene geboekt en vanuit daar zijn we naar diverse eilanden gereisd, was erg leuk. Aan het eind nog een paar dagen Athene. Maar goed, wij gingen wel zeker drie weken. Als je een week gaat, ben je teveel tijd kwijt met reizen. We zijn o.a. Naar naxos en santorini geweest en een aantal kleine eilanden daar in de buurt.
donderdag 8 augustus 2013 om 11:14
Ik vond Samos erg leuk en kan je veel boottochten doen.
Ook ben ik dol op Parga maar daar moet je niet in augustus zitten. Is vasteland trouwens. Daar zijn diverse boottochten naar bijv Corfu, paxos en anti-paxos en je kan met de scooter het achterland in trekken naar rivier de styx en het monument van Zalongo. Je moet alleen niet al te laat in september gaan want soms wordt er dan al langzaam opgeruimd en varen de boten ook niet meer ivm te weinig animo.
Succes met kiezen!
Ook ben ik dol op Parga maar daar moet je niet in augustus zitten. Is vasteland trouwens. Daar zijn diverse boottochten naar bijv Corfu, paxos en anti-paxos en je kan met de scooter het achterland in trekken naar rivier de styx en het monument van Zalongo. Je moet alleen niet al te laat in september gaan want soms wordt er dan al langzaam opgeruimd en varen de boten ook niet meer ivm te weinig animo.
Succes met kiezen!