Groeps/solo reis ervaringen
dinsdag 4 februari 2020 om 20:11
Hoihoi!
Ik zit er aan te denken om een groeps/solo reis te maken dit jaar. Ik heb niemand in mijn omgeving die mee op vakantie wilt of kan, en ik zou zelf wel graag willen gaan maar liever niet alleen. Ik deed wat research en kwam zo uit op de site mambo of simi reizen. Iemand hier ervaring mee, of bij andere sites? Ik ben overigens 23 jaar.
Ik zit er aan te denken om een groeps/solo reis te maken dit jaar. Ik heb niemand in mijn omgeving die mee op vakantie wilt of kan, en ik zou zelf wel graag willen gaan maar liever niet alleen. Ik deed wat research en kwam zo uit op de site mambo of simi reizen. Iemand hier ervaring mee, of bij andere sites? Ik ben overigens 23 jaar.
deeeemilove wijzigde dit bericht op 04-02-2020 20:26
3.93% gewijzigd
dinsdag 4 februari 2020 om 20:28
Ik heb geen specifieke voorkeur, ik ben eigenlijk maar 2x echt in het buitenland geweest dus vind wel veel plekken interessant. Ik ben wel 23 jaar dus zou het fijn vinden als het een beetje in mijn leeftijdscategorie is, maar ik ben niet echt op zoek naar een drank en feest vakantie.
dinsdag 4 februari 2020 om 20:36
Ik zou echt in een groepje op vakantie willen/rond reizen. Voor mij kan het echter ook niet al te duur zijn, want ik blijf een student haha. Ik heb nu nog geen paspoort maar als ik iets interessants zie dan wil ik deze wel aanvragen. Omdat ik verder geen ervaringen heb met zulke vakanties hoor ik graag ervaringen met organisaties maar ook locaties.redbulletje schreef: ↑04-02-2020 20:32Wil je rondreizen?
Denk dat veel jongeren reizen naar een vaste strandbestemming toch een ander soort publiek trekken dan een rondreis.
dinsdag 4 februari 2020 om 21:11
Waar ben je geweest? Wil je er wat meer over vertellen? Je mag mij ook pb’en.Aardvarkentje schreef: ↑04-02-2020 20:58Ik ben van de zomer voor het eerst op groepsreis gegaan met Simi. Het was echt heel leuk!
dinsdag 4 februari 2020 om 21:29
Hee, leuke plannen!
Ik ben afgelopen zomer solo met een groepsreis via Djoser naar Iran geweest (toen ook 23), en heb echt een superreis gehad
De meeste mensen reisden in koppels, maar er waren ook wat solo reizigers.
Een groot voordeel vond ik dat als je wilt je altijd gezelschap hebt, en als je je even wilt terugtrekken is dat ook zo mogelijk. De sfeer in de groep was dan ook heel goed, en wat andere mensen daar die vaker een groepsreis hadden gedaan bevestigden wel dat dat meestal het geval is.
Je hebt ook iets wat je deelt: de reis en ook (meestal) de interesse in het land waar je naartoe gaat.
Mocht je verder nog vragen hebben, laat maar weten
Alvast veel plezier met oriënteren!
PS
Weet niet of het Midden Oosten je trekt maar Iran is een enorme aanrader (en ja ook nu nog met de politieke onrust van de afgelopen tijd, want onder de mensen zelf zul je daar nauwelijks iets van meekrijgen)
Ik ben afgelopen zomer solo met een groepsreis via Djoser naar Iran geweest (toen ook 23), en heb echt een superreis gehad
De meeste mensen reisden in koppels, maar er waren ook wat solo reizigers.
Een groot voordeel vond ik dat als je wilt je altijd gezelschap hebt, en als je je even wilt terugtrekken is dat ook zo mogelijk. De sfeer in de groep was dan ook heel goed, en wat andere mensen daar die vaker een groepsreis hadden gedaan bevestigden wel dat dat meestal het geval is.
Je hebt ook iets wat je deelt: de reis en ook (meestal) de interesse in het land waar je naartoe gaat.
Mocht je verder nog vragen hebben, laat maar weten
Alvast veel plezier met oriënteren!
PS
Weet niet of het Midden Oosten je trekt maar Iran is een enorme aanrader (en ja ook nu nog met de politieke onrust van de afgelopen tijd, want onder de mensen zelf zul je daar nauwelijks iets van meekrijgen)
woensdag 5 februari 2020 om 06:34
Ik was naar Montenegro, we hebben rondgereisd. Veel gedaan en gezien maar er was ook ruimte om af en toe even je eigen ding te doen. Een goede balans. Alles was goed geregeld. Dus dat was top, hoef je zelf niet meer over na te denken.Deeeemilove schreef: ↑04-02-2020 21:11Waar ben je geweest? Wil je er wat meer over vertellen? Je mag mij ook pb’en.
Groep was leuk. Leeftijden van 18 tot 30 ongeveer. Ik had veel uitzoek werk gedaan van te voren, maar prijzen bij Simi waren het meest gunstig. Op de website kan je ook precies het programma zien en alle inclusieve dingen. Ze geven ook een indicatie wat je daar nog kwijt gaat zijn.
Kies een reis uit die bij je past. Dan zul je daar ook mensen treffen die van hetzelfde houden.
woensdag 5 februari 2020 om 10:57
Ik heb afgelopen zomer op 21 jarige leeftijd mijn eerste groepsreis gemaakt. Ik was helemaal alleen en kende niemand. De meesten van onze groep waren alleen en gesprekken lopen wel los. deze organisatie paste ook precies bij mij, avontuurlijk maar ook ruimte om van de plaatselijke cultuur en gebruiken te leren.
Komende zomer ga ik waarschijnlijk weer met ze op reis. Bij ons kreeg je van te voren een lijst met telefoonnummers en hebben wij een groeps app aangemaakt. Nu nog hebben wij met dit clubje nog contact.
Komende zomer ga ik waarschijnlijk weer met ze op reis. Bij ons kreeg je van te voren een lijst met telefoonnummers en hebben wij een groeps app aangemaakt. Nu nog hebben wij met dit clubje nog contact.
woensdag 5 februari 2020 om 15:22
Oh wat leuk! Waar ben je toen heen geweest en met welke organisatie ?anoniem_pje_x schreef: ↑05-02-2020 10:57Ik heb afgelopen zomer op 21 jarige leeftijd mijn eerste groepsreis gemaakt. Ik was helemaal alleen en kende niemand. De meesten van onze groep waren alleen en gesprekken lopen wel los. deze organisatie paste ook precies bij mij, avontuurlijk maar ook ruimte om van de plaatselijke cultuur en gebruiken te leren.
donderdag 6 februari 2020 om 11:46
Je kan mij een pb sturen ivm mogelijke herkenbaarheid.Deeeemilove schreef: ↑05-02-2020 15:22Oh wat leuk! Waar ben je toen heen geweest en met welke organisatie ?