Groot verschil in ticketprijzen, waar zit dat'm in?

16-09-2019 21:40 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik gaan november op stedentrip naar Dubai, nu ben ik aan het kijken naar tickets, wij willen graag reizen zonder tussenstop, en onze voorkeur gaat uit naar vliegen met Emirates, maar de prijzen liegen er niet om, voor 2 personen heen en terugreis zouden wij ruim €1600 kwijt zijn, KLM idem, maar als ik kijk naar Transavia dan zijn wij voor diezelfde periode maar €622, kwijt, ergens vind ik dat wel heel erg goedkoop tov Emirates en KLM, waar kan dat grote verschil van € 1000 hem in zitten?

- Eten en drinken aan boord kopen? /Ik kan zelf wel een heerlijke maaltijd meenemen

- Betalen voor je (hand) bagage?/ we nemen 1 medium koffer mee, we blijven 5 dagen.


- Entertainment/wifi aan boord???/ Met een goed boek kan je de tijd doden.

Met Transavia duurt de vlucht iets langer dan met Emirates of KLM, maar is dit en eerdergenoemde reden om € 1000 meer te betalen?

Weet iemand misschien waarom Transavia zo goedkoop is?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-09-2019 22:29
Smerig als mensen stinkgerechten gaan meeslepen in vliegtuigen. Je zit wel bijna bij elkaar op schoot he.
Wel naar het buitenland willen maar vooral geen raar eng eten dat niet uit gebakken aardappels bestaat alsjeblieft :rofl:

Nooit aan gedacht om zelf een maaltijd mee te nemen. Mag dat wel? Straks is je pastasaus ineens een vloeistof en moet het in zo'n klein flesje in een doorzichtig zakje XD
I am the sea and nobody owns me
Alle reacties Link kopieren
Heb ik eigenlijk ook nooit gedaan, zelf eten meenemen op wat rolletjes snoep na.
Wel een idee eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
17-09-2019 06:27
Heb ik eigenlijk ook nooit gedaan, zelf eten meenemen op wat rolletjes snoep na.
Wel een idee eigenlijk.
Ik vloog laatst met Norwegian naar de VS en die durven 35 euro te vragen voor een maaltijd (enkele reis). Dus ik had daar wel iets van verwacht. Was het nóg minder dan je normaal al krijgt. Hele kleine portie warm eten (mini mini stukje vlees en 1 aardappel in partjes), mini bakje sla en een stukje chocolade. Niet eens wat brood of kaas erbij.
Daar trap ik niet meer in hoor, als ik nog eens met hun vlieg neem ik ook zelf wat mee.
.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
16-09-2019 22:47
Nah, 1 dag later zijn we €897 kwijt voor een retour met Emirates, ik begrijp er niks meer van.
Oh en Transavia is uiteindelijk met alles erop en eraan €500 pp retour.
Heel vreemd allemaal.
Waarschijnlijk heb je nog weinig gevlogen in je leven?
Door stijgende olieprijzen worden de tickets in de nabije toekomst sowieso alleen maar duurder. Dus hop gewoon boeken met Transavia en neem een maaltijdsalade mee of zo. Of een stapel gesmeerde boterhammen.

Wij vlogen laatst met Air Baltic naar Kazachstan. Geen enkel entertainment, geen eten, zelfs een glaasje water moest tegen betaling maar tickets waren maar 200 per persoon en wij zijn met zn 5-en. Ik had dus brood, salade etc mee. Pannenkoekjes voor de kinderen maar er waren ook mensen met stinketen aan boord, gegrilde vette kip voornamelijk omdat ze dat op het vliegveld van Riga verkopen en werkelijk waar, met 5 gegrilde kippen om me heen was de stank niet te harden. Zo vies😲
anoniem_2871 wijzigde dit bericht op 17-09-2019 07:50
54.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
liubi schreef:
17-09-2019 07:46
Door stijgende olieprijzen worden de tickets in de nabije toekomst sowieso alleen maar duurder. Dus hop gewoon boeken met Transavia en neem een maaltijdsalade mee of zo. Of een stapel gesmeerde boterhammen.
Of haal op Schiphol een lekker broodje. Vóór de douane, op Schiphol Plaza. Bij de Hema, La Place of AH. Anders betaal je je blauw voor een kleffe sandwich in plastic.
.
Alle reacties Link kopieren
Zoals je zelf aangeeft en iedereen hier zegt: verschil in prijs komt door verschil in luxe. Transavia vliegt alleen met de Boing 737. Dat zijn kleine vliegtuigen vergeleken bij de A380 waarmee Emirates vliegt en de 777 of 787 (dreamliner) die KLM vaak op deze bestemming inzet. Deze vliegtuigen zijn sneller en kunnen direct vliegen naar Dubai.

Transavia:
- Goedkoop
- Langer onderweg
- stop-over
- Weinig beenruimte
- Eten en drinken tegen betaling
- Geen entertainment
- Vliegt niet alle dagen van de week, dus beperkt in data
- Vervelende tijden (heen 's morgens 6:30 en terug een nachtvlucht)

Ik zou eerder wat flexibelere dagen kiezen en dan kijken welke vlucht van Emirates of KLM (werelddealweken!) goedkoop is. Ik zag hier al wat suggesties staan. Ik heb geen voorkeur voor Emirates of KLM, beiden prima zit comfort, entertainment en service.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee keer met de Dreamliner gevlogen, maar kan nou niet zeggen dat het het comfort en de beenruimte merkbaar beter was dan in andere toestellen (economy) . In de Dreamliner van Tui is mijn trommelvlies gescheurd bij het dalen (terwijl de luchtdruk in dit toestel beter onder controle zou zijn) en bij Norwegian was het entertainment aanbod gedateerd en erg beperkt.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
17-09-2019 10:39
Ik heb twee keer met de Dreamliner gevlogen, maar kan nou niet zeggen dat het het comfort en de beenruimte merkbaar beter was dan in andere toestellen (economy) . In de Dreamliner van Tui is mijn trommelvlies gescheurd bij het dalen (terwijl de luchtdruk in dit toestel beter onder controle zou zijn) en bij Norwegian was het entertainment aanbod gedateerd en erg beperkt.
Dat ligt eraan welke indeling je had en waar je de dreamliner mee vergelijkt. Een 737 van Transavia is echt minder comfortabel voor de lange afstanden; dat is meer voor vluchten van <4 uur. De dreamliner van TUI is een stuk minder comfortabel dan bijvoorbeeld die van Emirates of Qatar. Iedere luchtvaartmaatschappij kan een andere indeling kiezen met bepaalde beenruimte.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-09-2019 22:29
Smerig als mensen stinkgerechten gaan meeslepen in vliegtuigen. Je zit wel bijna bij elkaar op schoot he.

En wie zegt dat dit gerecht stinkt dan? heb jij dit wel eens gegeten of geroken ?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Soms ook goedkoper vanwege rottige vertrek- en aankomsttijden. Bijvoorbeeld de eerste vlucht vanaf Schiphol 's ochtends, waardoor je er niet met openbaar vervoer heen kunt. Goedkoop is dan duurkoop....

En/of ze gebruiken een luchthaven die veel verder van de stad is. Ik weet niet of Dubai meerdere luchthavens heeft. Maar bijvoorbeeld naar Londen heb je duurdere vluchten naar London City, en goedkope naar London Luton (pokke-end van de stad).
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt je zelfgemaakte eten echt niet door de douane...
niks moet en alles mag
Alle reacties Link kopieren
Allesmag schreef:
22-09-2019 14:51
Je krijgt je zelfgemaakte eten echt niet door de douane...
Tuurlijk wel. Als het maar geen vloeistof is.
Je krijgt hoogstens de restjes niet langs de douane in het land van aankomst.
.
Alle reacties Link kopieren
Bij dezelfde maatschappij kan het al enorm schelen op welke dag/tijd je vliegt - en dan is voor de rest dus alles hetzelfde. En het is dan niet eens dat die onpopulaire tijden midden in de nacht vallen of zo, of de populaire dagen in het weekend of in de vakantie, vaak snap ik er eigenlijk gewoon niks van.

Verschil tussen budgetmaatschappijen en duurdere maatschappijen is vaak wel op welke plek je moet boarden. De laatste keer dat ik vloog zat ik op de heenweg in zo'n budget lounge te wachten met maar weinig winkeltjes, en op de terugweg, in Genève, moesten we heel ver lopen naar de gate die in een of ander ongezellig achterafhoekje. Ik zit daar niet heel erg mee, maar het is een verschilletje in comfort.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg meestal met Delta en een gemiddelde gevlucht kost meestal rond $1200. Een paar keer per jaar zijn er acties en vorig jaar had ik een ticket voor 520 en in maart met spring break $600, deze ticket is vaak nog duurder.
Je snapt dus wel dat ik nooit geen 1200 ga betalen. In maart vlieg ik naar Amsterdam voor $800..De prijzen in de gaten houden als je weet dat je op reis gaat, zelfs dagelijks kijken kan al een heel groot verschil maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi to ik boek altijd combi hotel en ticket via expedia naar Dubai. Vlieg dan meestal KLM of emirates, scheelt echt en je heb genoeg keus qua hotels misschien kan je daar eens kijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven