Grote kampeertopic
zaterdag 9 augustus 2025 om 18:42
maandag 25 mei 2026 om 21:22
Maar dan is een camper toch juist handig en leuk? Dan hoef je nergens te reserveren en kan je gaan zwerven.Tupperware schreef: ↑25-05-2026 14:39Wij zijn nu met zijn tweetjes en kunnen buiten het seizoen, dat scheelt wel.
maandag 25 mei 2026 om 21:26
Ja maar de vaste lasten van de camper gaan dus heel erg omhoog. Dus dan hoef je niet te reserveren op campings inderdaad maar die honderden euro’s die je dan xtra moet betalen (alleen voor het bezit ervan) worden heel veel straks
maandag 25 mei 2026 om 21:30
Dit inderdaad, de camper kost zonder ermee weg te gaan al 300 tot 400 euro per maand. Daar kan ik heel veel leuke campings van bezoeken met het andere kampeermiddel. Zelfs af en toe een hotelletje pakken of een huisje is nog goedkoper dan.
maandag 25 mei 2026 om 21:52
Wij hebben inmiddels een vouwwagen overgekocht en in de meivakantie midweek weg geweest. Kinderen hadden duidelijk meer aanspraak dan bij de campings waar we hiervoor een stacaravan huurden. Man vond het 'niet' tegenvallen en dat was eigenlijk super positief;-).
Enige nadeel was dat het lang licht was en wat rumoerig maar na eerste nacht oordopjes en slaapmasker voor kinderen gekocht en bij thuiskomst de cabines donker geverfd. Eens kijken of ze dan in de zomer langer slapen.
Enige nadeel was dat het lang licht was en wat rumoerig maar na eerste nacht oordopjes en slaapmasker voor kinderen gekocht en bij thuiskomst de cabines donker geverfd. Eens kijken of ze dan in de zomer langer slapen.
You can only succeed when there is room to fail.
zondag 12 juli 2026 om 20:31
Leuk! Waar gaat de reis naar toe?
Wij hebben dit jaar nog even een stacaravan gehuurd, met een net zindelijke peuter leek me dat toch wel heel relaxed en het was een goede aanbieding. Wel op een camping gelukkig! Luxemburg gaat het worden.
Maar heb wel echt heel veel zin om volgend jaar lekker vaak met de tent weg te gaan
zondag 12 juli 2026 om 23:11
Wij gaan pas in september. Op de bonnefooi naar waarschijnlijk Frankrijk, eventueel ook Corsica. Maar we kijken tegen die tijd wel hoe het weer waar is en waar we zin in hebben.
Gisteren weer wezen winkelen want we moesten nog luchtbedjes hebben. We waren al bij de peperdure campingzaak geweest, mijn man meent altijd het duurste van het duurste te moeten hebben en vond daar dus de allerduurste matjes/bedjes fijn. Gisteren waren we bij Decatlon. Ik vond die daar ook prima. Ook nog 100 euro per stuk. Mijn man 'ja, maar daar en daar waren ze toch fijner'. Ik stelde voor dat hij dan daar zijn matje zou kopen, mij maakt het niet zo veel uit dus ik zou dan zelf wel iets zoeken. Opeens waren de duurste ligbedjes van Decatlon toch ook goed, dus die hebben we nu gekocht. En ook nog een soort mini-braai op gas en wat kleinere accessoires.
Hier nog tips voor (liefst zelf-opblaasbare) lucht/ligbedjes? Want we kunnen ze eventueel nog ruilen. We willen ze minimaal 70 cm breed en minimaal 200 cm lang. En ze moeten uiteraard comfortabel liggen.
Gisteren weer wezen winkelen want we moesten nog luchtbedjes hebben. We waren al bij de peperdure campingzaak geweest, mijn man meent altijd het duurste van het duurste te moeten hebben en vond daar dus de allerduurste matjes/bedjes fijn. Gisteren waren we bij Decatlon. Ik vond die daar ook prima. Ook nog 100 euro per stuk. Mijn man 'ja, maar daar en daar waren ze toch fijner'. Ik stelde voor dat hij dan daar zijn matje zou kopen, mij maakt het niet zo veel uit dus ik zou dan zelf wel iets zoeken. Opeens waren de duurste ligbedjes van Decatlon toch ook goed, dus die hebben we nu gekocht. En ook nog een soort mini-braai op gas en wat kleinere accessoires.
Hier nog tips voor (liefst zelf-opblaasbare) lucht/ligbedjes? Want we kunnen ze eventueel nog ruilen. We willen ze minimaal 70 cm breed en minimaal 200 cm lang. En ze moeten uiteraard comfortabel liggen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 13 juli 2026 om 07:32
Wij hebben deze: https://www.obelink.nl/nomad-allround-x ... apmat.htmlYella78 schreef: ↑12-07-2026 23:11Wij gaan pas in september. Op de bonnefooi naar waarschijnlijk Frankrijk, eventueel ook Corsica. Maar we kijken tegen die tijd wel hoe het weer waar is en waar we zin in hebben.
En zou ze afraden. Ze liggen niet echt comfortabel en we hebben er ook al 1 lek gehad, toen was de service beroerd.
Sorry, geen aanrader, maar wel een afrader
maandag 13 juli 2026 om 14:52
Lalalola, dank, deze matjes heb ik een keer in de smiezen gehad en we zouden ook nog een keer naar de fysieke winkel van Obelink. Goed dus om te weten dat ze jou niet zo best zijn bevallen. En inderdaad, Decathlon (met 'h' ja, ik schreef het eerder inderdaad verkeerd) zit op veel plaatsen, daar had ik nog niet eens aan gedacht.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 13 juli 2026 om 15:11
Ik vind Exped matjes heerlijk, wel prijzig. Er zit een handpompje in maar ik heb er een zak bij waarmee je heel snel het matje kan opblazen, echt ideaal. Is in 5 minuten bekeken.
Behalve ligcomfort let ik op pakformaat. Ook al denk je nu alle ruimte te hebben, er komt vast een keer dat je/kind/man/iemand ergens heen gaat lopend/met OV/met de fiets en je om ruimte verlegen zit.
Behalve ligcomfort let ik op pakformaat. Ook al denk je nu alle ruimte te hebben, er komt vast een keer dat je/kind/man/iemand ergens heen gaat lopend/met OV/met de fiets en je om ruimte verlegen zit.
maandag 13 juli 2026 om 19:11
dinsdag 14 juli 2026 om 08:37
Thanks! Ik heb zoiets wel eens in Nederland gedaan in Valkenburg
You can only succeed when there is room to fail.
dinsdag 14 juli 2026 om 09:12
Heel veel plezier alvast! Hopelijk bevalt het goed
Wij gaan dit jaar niet zo ver. We gaan 2 nachten richting Valkenburg en daarna 10 dagen naar de Eifel, vlakbij Bitburg. Camping ziet er goed uit, maar qua omgeving is het denk ik wat saai. Sowieso omdat ik er al jaren kom en inmiddels alles wel heb gezien, maar er is qua pretparken ook weinig leuks in de buurt jammer genoeg. Rodelbanen zijn allemaal op 1,5 uur rijden zag ik al. Hopelijk kunnen we een Segway tour doen nog ergens en een dagje trier. We gaan met vrienden en die hebben de camping uitgezocht
In de herfst gaan we naar NY dus dat wordt al druk genoeg qua bezienswaardigheden enz.
donderdag 16 juli 2026 om 16:38
donderdag 16 juli 2026 om 18:43
Leuk! Slovenië is heel mooi
Wij gaan ook 2 weken kamperen, zin in! Eerst een weekje Veluwe, daar is familie van ons ook dus ook leuk voor de kinderen. Daarna weekje Duitsland. Voor het eerst 2 weken met de tent met de kinderen (2,5 en 5) dus ben wel benieuwd. Maar komt vast goed. We gaan dit jaar niet zover omdat mijn man net naar Oostenrijk is geweest en ik ga na het kamperen nog een paar dagen met vriendinnen naar Zwitserland.
vrijdag 17 juli 2026 om 07:06
Hier ook Exped, al heel lang. De eerste versies van exped hadden problemen. Ik heb er nu drie, eentje met dons als vulling, eentje met synthetische vulling en de lichtgewicht. Ze slapen alledrie heerlijk. Je kan bij de meeste types kiezen welke lengte en breedte je nodig hebt. En je hebt zelfs verschillende diktes. Ik heb altijd de dikste zodat ik met mijn vrouwelijke lichaam wel met een rechte rug kan liggen.
vrijdag 17 juli 2026 om 20:20
Wat leuk een kampeer topic. Ontdek het nu pas en moet nog bij lezen dus kan zijn dat ik soms een beetje mosterd ben.
Ik heb al tig jaar een Therm-a-rest all season slaapmat. Destijds al niet goedkoop, maar o wat zijn ze fijn! Ik gebruik ze niet alleen in de zomer, maar vaak ook al met Pasen als het nog koud kan zijn. Daar moet je ook wel op letten.
Vorig jaar hebben wij Welcome To My Garden ontdekt, een initiatief die ontstaan is in Belgie tijdens de corona periode. Je betaald een jaar abonnement (36 euro) dan krijg je toegang tot een platform waar mensen hun tuin aanbieden om je tentje op te zetten. De overnachtingen zijn vervolgens gratis. Het zijn er heel veel in Belgie, maar er komen er steeds meer in de overige Europese landen. Sommige zijn heel primitief, een grasveld dat is het. Bij een volgende krijg je koffie en thee voor je 's ochtends weer vertrekt. Of je mag gebruik maken van het zwembad in de tuin. En sommige laten de deur van hun huis open of van de bijkeuken waar een keukentje, wc en/of douche is. En van het voorjaar werden we zelfs uitgenodigd voor de thee en kregen we een hele plank voorgeschoteld met zelfgemaakte kazen, worsten, jams etc. en kwamen we ook niet weg zonder ontbijt! Ongelooflijk gastvrij! Wel maar voor en nachtje, het is niet de bedoeling dat je er bijv. een week blijft staan. Maar we waren bezig met een trektocht voor ons dus prima. Maar wij vinden het een geweldig initiatief.
Nog ff en dan gaan we weer verder met de trektocht. Jammer genoeg zijn we nu wel afhankelijk van campings/wild kamperen omdat de WTMG adresjes precies aan de andere kant van het land zitten en niet dichtbij de route. Twee weken leven van uit een heel klein trekkerstentje waar je eigenlijk niet eens met zijn 2en rechtop kan zitten. Heerlijk, 2 weken lang buiten zijn, koken op 1 campingstelletje en kijken of we de rugzak zo licht mogelijk kunnen houden! Ik heb er ongelooflijk veel zin in!
Ik heb al tig jaar een Therm-a-rest all season slaapmat. Destijds al niet goedkoop, maar o wat zijn ze fijn! Ik gebruik ze niet alleen in de zomer, maar vaak ook al met Pasen als het nog koud kan zijn. Daar moet je ook wel op letten.
Vorig jaar hebben wij Welcome To My Garden ontdekt, een initiatief die ontstaan is in Belgie tijdens de corona periode. Je betaald een jaar abonnement (36 euro) dan krijg je toegang tot een platform waar mensen hun tuin aanbieden om je tentje op te zetten. De overnachtingen zijn vervolgens gratis. Het zijn er heel veel in Belgie, maar er komen er steeds meer in de overige Europese landen. Sommige zijn heel primitief, een grasveld dat is het. Bij een volgende krijg je koffie en thee voor je 's ochtends weer vertrekt. Of je mag gebruik maken van het zwembad in de tuin. En sommige laten de deur van hun huis open of van de bijkeuken waar een keukentje, wc en/of douche is. En van het voorjaar werden we zelfs uitgenodigd voor de thee en kregen we een hele plank voorgeschoteld met zelfgemaakte kazen, worsten, jams etc. en kwamen we ook niet weg zonder ontbijt! Ongelooflijk gastvrij! Wel maar voor en nachtje, het is niet de bedoeling dat je er bijv. een week blijft staan. Maar we waren bezig met een trektocht voor ons dus prima. Maar wij vinden het een geweldig initiatief.
Nog ff en dan gaan we weer verder met de trektocht. Jammer genoeg zijn we nu wel afhankelijk van campings/wild kamperen omdat de WTMG adresjes precies aan de andere kant van het land zitten en niet dichtbij de route. Twee weken leven van uit een heel klein trekkerstentje waar je eigenlijk niet eens met zijn 2en rechtop kan zitten. Heerlijk, 2 weken lang buiten zijn, koken op 1 campingstelletje en kijken of we de rugzak zo licht mogelijk kunnen houden! Ik heb er ongelooflijk veel zin in!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in