Grote kampeertopic

09-08-2025 18:42 255 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan er zo geen topic over vinden maar er zijn vast genoeg kampeerders op het forum.

Hoe kampeer je? Wat was je laatste bestemming? Camping tips en tops. Beste aankopen voor het kamperen etc.

Brand maar los :-).
You can only succeed when there is room to fail.
Lalalola schreef:
21-07-2026 22:09
Wat zoek je precies in gedeeld sanitair? Ik heb er nog nooit slechte ervaringen mee gehad. Maar ik doe niet moeilijk over tegels die er oud uit zien of wc's zonder bril.
Vies heb ik het nog bijna nooit aangetroffen. Ja, een losse wc of douche wel, maar dat ligt aan je voorganger en dan loop je gewoon een deurtje verder
wat ik zoek in gedeeld sanitair is dat het over het algemeen schoon is. Een klein vuiligheid prima of dat je bij uitzondering even de borstel erdoor moet halen prima, en wat wc papier op de grond ook prima. Maar de laatste jaren op onze campings in Italië was het ronduit smerig. Overal ontlasting/plas in de pot, op de rand en vloer, smerige vegen aan de muur ect. En ook als je direct na de schoonmaak kwam was het amper verbeterd. Maar ik begrijp dan dat ik waarschijnlijk een paar keer pech heb gehad, dat is wel geruststellend om te weten.
Juneberry schreef:
21-07-2026 23:20
wat ik zoek in gedeeld sanitair is dat het over het algemeen schoon is. Een klein vuiligheid prima of dat je bij uitzondering even de borstel erdoor moet halen prima, en wat wc papier op de grond ook prima. Maar de laatste jaren op onze campings in Italië was het ronduit smerig. Overal ontlasting/plas in de pot, op de rand en vloer, smerige vegen aan de muur ect. En ook als je direct na de schoonmaak kwam was het amper verbeterd. Maar ik begrijp dan dat ik waarschijnlijk een paar keer pech heb gehad, dat is wel geruststellend om te weten.
Ik denk dat het echt pech geweest ik. Ik kampeer al mijn hele leven, maar dit heb ik echt nog nóóit meegemaakt. En we zijn op kleine campings geweest en op hele grote, maar nog nooit dat alles vies is
Juneberry schreef:
21-07-2026 21:12
Nog een algemene vraag: hoe kijken jullie naar gedeeld sanitair? Wij kiezen een plek met privé sanitair en anders gaat ons douchtetentje mee, waar we ook een kleine dixie in kunnen zetten.

Ik heb eigenlijk alleen maar slechte ervaringen met gedeeld sanitair in het buitenland gehad, is dat echt camping afhankelijk of moet je in het algemeen een beetje geluk hebben? In nl viel het 100 procent mee maar was wel telkens dezelfde camping
Onlangs zijn wij een paar weken in Normandië/Bretagne geweest. Van de 10 campings die we aangedaan hebben, heb ik alleen maar goede ervaringen met het sanitair. Ja, niet overal zit een toiletbril op. Maar de vraag is of dat onhygiënischer/minder schoon is dan als die er wel op zou zitten.
Ook een paar keer meegemaakt dat er geen scheiding meer is tussen mannen en vrouwen, dus dat al het sanitair voor iedereen is. We hebben familiekamers (met bad!) gezien, hondendouches.

Maar vrijwel alles netjes op orde. Ik vind douchen op campings zelfs leuk, kan ik echt van genieten. Ik vergelijk ook altijd met de douche-ervaring van de camping daarvoor (betere straal enz).

Ik moet er wel eerlijk erbij zeggen dat ik selecteer op sanitair bij het lezen van reviews van campings/camperplaatsen.
Irregular_Choice schreef:
21-07-2026 22:17
Het is niet heel ver naar beneden, dat scheelt weer. Het is geen hele grote camping, dus geen lange afstanden die je omhoog moet lopen in ieder geval. Veel plezier alvast!
Dankjewel. Dat gaat goedkomen. En het restaurant klinkt ook wel als iets wat wij, zeker op vakantie, kunnen waarderen. Leuk!
Wij gaan ook alweer bijna, en ik voel nu al dat die twee weken die ik heb geboekt niet genoeg zijn. Ik kan eventueel nog iets eerder vertrekken, maar heb de puf niet om dan tussendoor van plek of camping te wisselen…

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven