Half jaar Australië

22-01-2012 23:41 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier, lees al wel een tijdje mee maar heb nog nooit zelf wat geplaatst.

Ik ben van plan om in oktober samen met mijn vriend een half jaar naar Australië te gaan om rond te reizen. Wij proberen nu zo veel mogelijk geld te sparen, maar zijn ook van plan om daar te werken om weer verder te kunnen reizen. Nu is mijn vraag, waar moeten wij aan denken voordat we weg gaan en als we er zijn? Heeft iemand hier ervaring mee? Alle tips en weetjes zijn welkom.
Leuk!

Spreekt voor zich, maar je zou de eerste niet zijn die hier niet bij stilstaat: Je hebt een werkvisum nodig.
Ja, daar hebben we aan gedacht. Het is nog niet geregeld, maar het staat bovenaan ons lijstje!
Al bedacht wat voor werk je wil doen?
Ja, alles wat er maar te vinden is. We halen onze neus iig niet op voor bijvoorbeeld tomaten plukken of helpen op een boerderij.
Zou een camper kopen! Maakt je zo flexibel, en kan je vaak gratis of voor bijna niks slapen.

Werken op een boerderij (wooff) paar uurtjes werk voor kost en inwoning geen extra geld, wel een hele leuke ervaring.

Horeca, fruit er is echt zo veel mogelijk!

En je kan het zo duur maken als dat je zelf wil! Ben jaloers, zou graag weer terug willen.

Wat willen jullie zien?
Maar een camper huren voor een half jaar is toch hartstikke duur? We zaten zelf te denken om evt een auto te kopen daar, en dan daarna weer te verkopen.

We willen zo veel mogelijk zien. De planning tot nu toe is om naar Sydney te vliegen, dan eerst 2 maand ongeveer naar het westen te rijden en dan weer terug naar Sydney zodat we daar met oud en nieuw zijn, en dan omhoog langs de kust.
h
Kopen staat in mijn bericht. Huren is zeker zonde van je geld!

Vanwege het weer zou ik meteen omhoog gaan, in dec of jan werken rond Cairns (vakantietijd). Dan door de outback naar Alice springs en vandaar Adelaide, Melbourne, Sydney.

Dat zou ik doen denk ik als ik het over kon doen.
Wij zijn 19 en 21 jaar, ik ben aan het eind van dit jaar klaar met mijn studie dus hebben we allebei de tijd om weg te gaan.

Sorry, ik dacht dat er huren stond maar vanaf december is het daar toch zomer? Dan is het toch ook mooier om langs de kust te gaan? Of zie ik dit nu helemaal verkeerd?
Maak afspraken over wat jullie doen als het uit gaat.
Dat is inderdaad wel een hele goeie! We hebben iets meer dan een jaar verkering en alles gaat goed, dus we verwachten natuurlijk niet dat het uit gaat. Maar we hebben het er al wel over gehad, de kans is natuurlijk aanwezig.
In jan/febr/maart is het in queensland regenseizoen dan wil je daar niet zijn! ( wel heet, veel regen, slopend!) Kans op orkanen, en geloof me die wil je niet meemaken.

Denk dus ook zeker aan de seizoenen, er komt zoveel in me op dat ik niet nu weet wat te vertellen!

Ik heb zelf trouwens 6 maanden gewerkt dichtbij cairns en 3 maanden gereisd .
quote:Vl43inder schreef op 23 januari 2012 @ 00:59:

Maak afspraken over wat jullie doen als het uit gaat.Das een hele goede!
En nog iets heel anders, neem niet teveel mee, Zonde om te slepen, en ze hebben daar echt alles (en meer)!
Dus eigenlijk kunnen we beter aan de kust beginnen. Zo te horen valt er nog genoeg uit te zoeken! Dus in oktober, november en december is het wel lekker weer?
Het is hier nu ook winter. Ik heb de sneeuw nog niet gezien in NL.

Verdiep je een beetje in de seizoenen!

Plan niet te veel.

http://www.youtube.com/watch?v=yxMPDp9M9TI

Voor de stemming
http://www.youtube.com/watch?v=nDMkVq1j ... re=related

Nog steeds leuk!
Bedankt voor al je snelle reacties! We vinden het erg spannend, ben ook bang dat we iets belangrijks over het hoofd zien. Maar gelukkig hebben we nog een paar maand! Ik zal me eens beter verdiepen in de seizoenen ja!
Een goede verzekering ( Joho bv) Credit card ( kans is groot dat je hem gaat gebruiken, ivm boekingen)

Regel dingen betreft zorgverzekering, mob telefoon, enz..
Oh ja, minuten uit onze bundels tellen niet in het buitenland. Daar had ik mog niet over nagedacht.. Zorgverzekering zoek ik morgen uit
Je kan hier gewoon een vodafoon of optus prepaid card aanschaffen. Moet je wel even je eigen mobiel simlock vrij maken.

Er zijn hier steeds minder internet cafe's. De meeste backpackers hebben tegenwoordig hun eigen tablet of computer bij zich. Dat is bovendien veel goedkoper omdat veel hostels gratis wifi aanbieden.

Denk je er wel aan dat je moet kunnen aantonen dat je een bepaald bedrag op je rekening hebt ten tijde van de visum aanvraag (ik meen 3000 euro pp).
En als je een autootje koopt kun je zelf een tentje meenemen. Je mag hier op veel plekker gratis kamperen. Er staat dan een toilet gebouw-tje en vaak een bbq. Dan ben je echt goedkoop uit.

Oke, het is nou niet echt luxe maar wanneer je zolang weg bent hoeft dat ook niet perse.

Alleen niet eerst de film wolf creek kijken!
We willen 1 laptop meenemen om de foto's tussendoor op te zetten, dus hebben we inderdaad geen internetcafé nodig.

En met dat geld hebben we over nagedacht, we proberen zo veel mogelijk te sparen maar als we allebei geen 3000 bij elkaar kunnen krijgen, kunnen we toch ook bij elkaar op de rekening storten tijdelijk om zo aan te geven dat we genoeg hebben?
quote:dani19 schreef op 22 januari 2012 @ 23:48:

Ja, daar hebben we aan gedacht. Het is nog niet geregeld, maar het staat bovenaan ons lijstje!Check even hoelang het duurt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven