Half jaar Australië

22-01-2012 23:41 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier, lees al wel een tijdje mee maar heb nog nooit zelf wat geplaatst.

Ik ben van plan om in oktober samen met mijn vriend een half jaar naar Australië te gaan om rond te reizen. Wij proberen nu zo veel mogelijk geld te sparen, maar zijn ook van plan om daar te werken om weer verder te kunnen reizen. Nu is mijn vraag, waar moeten wij aan denken voordat we weg gaan en als we er zijn? Heeft iemand hier ervaring mee? Alle tips en weetjes zijn welkom.
quote:dani19 schreef op 23 januari 2012 @ 11:48:

En met dat geld hebben we over nagedacht, we proberen zo veel mogelijk te sparen maar als we allebei geen 3000 bij elkaar kunnen krijgen, kunnen we toch ook bij elkaar op de rekening storten tijdelijk om zo aan te geven dat we genoeg hebben?Dat kan vast, maar het is vast reeel om ¤3000,- te hebben als je een half jaar weg gaat, denk ik.
Ik weet dat veel backpackers het voor een weekje van hun ouders lenen en dan weer terug geven. Het checken van een bankrekening is immers een moment opname.

Het zou mijn keuze ook niet zijn om met zo weinig een half jaar op pad te gaan. Aan de andere kant is de Australische economie op een hoogtepunt en is er dus volop werk te vinden.

Dat is nog wel een tip, neem eventuele diploma's (vertaald) mee. Dan hoef je niet perse fruit te plukken o.i.d dat weinig oplevert. Op de kidsclub van mijn sportschool werken heel veel backpackers. Zij hebben wel allemaal een ehbo diploma. Dus ook certificaten/ diploma's die minder voor de hand liggen meenemen.
Bedankt! Die diploma's is ook een goeie ja. En verder, hoe zit dat met ondergoed en kleding uitwassen? En wanneer ik ongesteld word heb ik wel graag een douche of iets anders bij de hand waardoor ik 'schoon' blijf! Scheelt wel dat ik aan de pil ben, zodat ik zelf een beetje kan regelen wanneer ik ongesteld word.
Met die 3000 euro, dan is het ticket toch al wel betaald hoop ik?

@dani misschien implanon laten plaatsen? word je niet meer ongesteld....
Ja, het is wel de bedoeling dat het ticket daar los van staat. Ik zal even op internet zoeken over die ongesteldheid
Ik ben benieuwd of je plannen nog gelukt zijn? Gaan jullie nog?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven