Handbagage inchecken Ryanair?

09-04-2025 10:58 55 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort vlieg ik met Ryanair naar Spanje. Nu hebben we alleen handbagage (kleine koffer plus rugzakje) en ik vroeg me af of je je koffer ook kan laten inchecken.
Het lijkt me namelijk wel handig om ook shampoo, zonnebrand e.d. mee te nemen. Ik vlieg niet vaak, maar hoor wel dat handbagage soms ook ingecheckt wordt.
Weet iemand hoe dat bij Ryanair gaat? En moet je dan vroeg zijn of juist laat? Of maakt dat niet uit?
Als je voor ruimbagage betaalt ja. Niks kan gratis tegenwoordig
Neem aan dat je vooraf je vlucht ook helemaal plat gespamd bent met mails over alle extra betaalde services zoals bagage inchecken fast track prioriteit beenruimte stoelen etc. Nou dat dus. Enige dat gratis is is een onder de stoel tas.
purplepeanut wijzigde dit bericht op 09-04-2025 11:16
72.65% gewijzigd
Ik heb niet veel vliegervaring maar volgens mij moeten de handbagagekoffertjes soms bij het boarden alsnog in het ruim als het anders te vol wordt, maar dan ben je dus al door de beveiliging heen en is je zonnebrandcrème al weggegooid.

Waarom neem je niet gewoon minis mee of koop je in Spanje wat?
Shampoo bar is ook handig voor zulke situaties.
Kun je niet ter plekke zonnebrandcreme e.d. kopen? Shampoo doe ik altijd in een klein flesje, dat is voor mij genoeg voor de vakantie.

Bij Ryan air moet je voor alles extra betalen.
Kijk even wat het kost om een koffer in te checken, en kijk dan naar wat het kost om het daar te kopen. Ik gok erop dat het laatste stukken goedkoper is. En zonder koffer in het laadruim stap je gelijk op en hoef je niet tijden te wachten of je koffer.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Sierlijk schreef:
09-04-2025 11:14
Kijk even wat het kost om een koffer in te checken, en kijk dan naar wat het kost om het daar te kopen. Ik gok erop dat het laatste stukken goedkoper is. En zonder koffer in het laadruim stap je gelijk op en hoef je niet tijden te wachten of je koffer.
Nou dat.
Gewoon mini's meenemen of ter plekke wat kopen.
vloeistoffen tot 100ml mag je in je handbagage meenemen als je het apart op de band legt in een doorzichtig tasje.
Oh en check even of je echt een handtas én een koffertje mee mag. Want tegenwoordig betaal je ook voor een koffertje in de cabine al extra… zeker bij Ryanair.
Bij KLM zou dat wellicht wel kunnen.

Bij RyanAir gaat echt alleen voor niets de zon op. Zou ook gewoon mini's meenemen. Als je met twee gaat kan je het ook nog verdelen over de zakjes.
Bedankt voor alle tips!

Misschien was mijn vraag te onduidelijk. Ik probeer het nog eens.

Ik heb begrepen dat het vaak voorkomt dat er te veel handbagage is, waardoor er bij het inchecken al wordt gevraagd of je je handbagage in het ruim wil.
Ik vroeg me af of dat bij Ryanair ook gebeurt en hoe je de kans dat jouw bagage in het ruim mag kan vergroten.
Dat komt inmiddels niet meer voor. Vroeger mocht iedereen een trolley meenemen en waren er dus vaak teveel trolleys, dan mocht je vrijwillig de handbagage inchecken.
Inmiddels betaal je ook voor de trolley en is alleen een kleine tas onder de stoel voor je gratis. Dit betekent dat je dus ook je handbagage niet meer zomaar gratis kunt inchecken, dan moet je ruimbagage boeken.
Je mag alleen nog een kleine tas meenemen.

https://help.ryanair.com/hc/nl/categori ... gageregels

Dat moet je met boeken echt heel vaak tegen zijn gekomen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ah, duidelijk. Bedankt!
Moiren schreef:
09-04-2025 11:54
Je mag alleen nog een kleine tas meenemen.

https://help.ryanair.com/hc/nl/categori ... gageregels

Dat moet je met boeken echt heel vaak tegen zijn gekomen.
Dat ligt er toch maar net aan wat je geboekt hebt?!
Vl-inder schreef:
09-04-2025 11:48
Ik vroeg me af of dat bij Ryanair ook gebeurt en hoe je de kans dat jouw bagage in het ruim mag kan vergroten.
Een vergrote kans is nog steeds geen zekerheid, dus dan zou je alsnog kans hebben dat je spullen weggegooid worden. Je kan erop gokken, zelf zou ik gewoon minis meenemen of in Spanje wat kopen.
Vl-inder schreef:
Bedankt voor alle tips!

Ik heb begrepen dat het vaak voorkomt dat er te veel handbagage is, waardoor er bij het inchecken al wordt gevraagd of je je handbagage in het ruim wil.
Ik had dat dit weekend bij KLM, zowel heen en terug kregen we het verzoek om wegens een volle vlucht onze handbagage in te checken, gratis. Maar dat is KLM, bij Ryanair is die kans echt heel klein.
Vl-inder schreef:
09-04-2025 11:58
Bij het boeken wordt precies aangegeven wat gratis is en waar je voor moet betalen en de mogelijkheid om dat gelijk bij te boeken.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Vl-inder schreef:
Neem aan dat TO het wel had geweten als ze extra’s had geboekt.
pina schreef:
09-04-2025 12:15
Neem aan dat TO het wel had geweten als ze extra’s had geboekt.

Het is de TO die je quote
Coffee is never my cup of tea
Vl-inder schreef:
Bedankt voor alle tips!

Nog niet zolang geleden gevlogen met Ryanair, vliegtuig was vol. Maar geen verzoek om handbagage alsnog in te checken. Ik zou die gok echt niet nemen. Gewoon daar creme, shampoo e.d. kopen is de makkelijkste oplossing.
Vl-inder schreef:
Klopt. Als je priority hebt geboekt mag je naast je rugzakje een rolkoffertje meenemen als handbagage. Het kán voorkomen dat ze je verzoeken om je rolkoffer in het ruim te laten plaatsen.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Dat was vroeger wel het geval maar nu niet meer. Omdat je nu extra betaald om een koffertje/grote hand baggage mee te mogen nemen is het in principe gegarandeerd dat het koffertje gewoon mee kan in de cabine. Er mogen nu maar x aantal mensen een grote hand baggage per vlucht bijboeken dus daar is gewoon ruimte voor.
Geen noodzaak dus meer om een deel alsnog in het ruim te vervoeren.
Volgens mij worden er tegenwoordig niet meer priority (met 2 stuks handbagage) verkocht dan ruimte aan boord is voor de koffertjes. En daardoor wordt er niet meer gevraagd wie zijn handbagage in het ruim wil.
Ik zou het er niet op gokken.
Ik vlieg heel vaak met Ryanair en je checkt online in, als je dit op de airport doet moet je extra betalen. Vervolgens ga je door de security en daar gooien ze alles boven de 100 ml weg. Dus je kunt sowieso niks in je handbagage meenemen ook al zou het alsnog in het ruim kunnen. Onlangs is ook mijn 75 ml antimuggenspul met deet weggegooid. Deet mag niet. Ryanair vind ik veel prettiger dan Transavia, tickets vaak goedkoper, minder streng qua afmetingen voor de handbagage en ze vliegen bijna altijd op tijd en Transavia nooit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven