Handbagage inchecken Ryanair?
woensdag 9 april 2025 om 10:58
Binnenkort vlieg ik met Ryanair naar Spanje. Nu hebben we alleen handbagage (kleine koffer plus rugzakje) en ik vroeg me af of je je koffer ook kan laten inchecken.
Het lijkt me namelijk wel handig om ook shampoo, zonnebrand e.d. mee te nemen. Ik vlieg niet vaak, maar hoor wel dat handbagage soms ook ingecheckt wordt.
Weet iemand hoe dat bij Ryanair gaat? En moet je dan vroeg zijn of juist laat? Of maakt dat niet uit?
Het lijkt me namelijk wel handig om ook shampoo, zonnebrand e.d. mee te nemen. Ik vlieg niet vaak, maar hoor wel dat handbagage soms ook ingecheckt wordt.
Weet iemand hoe dat bij Ryanair gaat? En moet je dan vroeg zijn of juist laat? Of maakt dat niet uit?
woensdag 9 april 2025 om 11:04
Als je voor ruimbagage betaalt ja. Niks kan gratis tegenwoordig
Neem aan dat je vooraf je vlucht ook helemaal plat gespamd bent met mails over alle extra betaalde services zoals bagage inchecken fast track prioriteit beenruimte stoelen etc. Nou dat dus. Enige dat gratis is is een onder de stoel tas.
Neem aan dat je vooraf je vlucht ook helemaal plat gespamd bent met mails over alle extra betaalde services zoals bagage inchecken fast track prioriteit beenruimte stoelen etc. Nou dat dus. Enige dat gratis is is een onder de stoel tas.
purplepeanut wijzigde dit bericht op 09-04-2025 11:16
72.65% gewijzigd

woensdag 9 april 2025 om 11:05
woensdag 9 april 2025 om 11:14
Kijk even wat het kost om een koffer in te checken, en kijk dan naar wat het kost om het daar te kopen. Ik gok erop dat het laatste stukken goedkoper is. En zonder koffer in het laadruim stap je gelijk op en hoef je niet tijden te wachten of je koffer.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
woensdag 9 april 2025 om 11:15
Nou dat.
Gewoon mini's meenemen of ter plekke wat kopen.
woensdag 9 april 2025 om 11:48
Bedankt voor alle tips!
Misschien was mijn vraag te onduidelijk. Ik probeer het nog eens.
Ik heb begrepen dat het vaak voorkomt dat er te veel handbagage is, waardoor er bij het inchecken al wordt gevraagd of je je handbagage in het ruim wil.
Ik vroeg me af of dat bij Ryanair ook gebeurt en hoe je de kans dat jouw bagage in het ruim mag kan vergroten.
Ik heb begrepen dat het vaak voorkomt dat er te veel handbagage is, waardoor er bij het inchecken al wordt gevraagd of je je handbagage in het ruim wil.
Ik vroeg me af of dat bij Ryanair ook gebeurt en hoe je de kans dat jouw bagage in het ruim mag kan vergroten.
woensdag 9 april 2025 om 11:51
Dat komt inmiddels niet meer voor. Vroeger mocht iedereen een trolley meenemen en waren er dus vaak teveel trolleys, dan mocht je vrijwillig de handbagage inchecken.
Inmiddels betaal je ook voor de trolley en is alleen een kleine tas onder de stoel voor je gratis. Dit betekent dat je dus ook je handbagage niet meer zomaar gratis kunt inchecken, dan moet je ruimbagage boeken.
Inmiddels betaal je ook voor de trolley en is alleen een kleine tas onder de stoel voor je gratis. Dit betekent dat je dus ook je handbagage niet meer zomaar gratis kunt inchecken, dan moet je ruimbagage boeken.
woensdag 9 april 2025 om 11:54
Je mag alleen nog een kleine tas meenemen.
https://help.ryanair.com/hc/nl/categori ... gageregels
Dat moet je met boeken echt heel vaak tegen zijn gekomen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 9 april 2025 om 11:58
Dat ligt er toch maar net aan wat je geboekt hebt?!Moiren schreef: ↑09-04-2025 11:54Je mag alleen nog een kleine tas meenemen.

woensdag 9 april 2025 om 12:00
Een vergrote kans is nog steeds geen zekerheid, dus dan zou je alsnog kans hebben dat je spullen weggegooid worden. Je kan erop gokken, zelf zou ik gewoon minis meenemen of in Spanje wat kopen.
woensdag 9 april 2025 om 12:08
Ik had dat dit weekend bij KLM, zowel heen en terug kregen we het verzoek om wegens een volle vlucht onze handbagage in te checken, gratis. Maar dat is KLM, bij Ryanair is die kans echt heel klein.Vl-inder schreef: ↑09-04-2025 11:48Bedankt voor alle tips!
woensdag 9 april 2025 om 12:13
woensdag 9 april 2025 om 12:20
Nog niet zolang geleden gevlogen met Ryanair, vliegtuig was vol. Maar geen verzoek om handbagage alsnog in te checken. Ik zou die gok echt niet nemen. Gewoon daar creme, shampoo e.d. kopen is de makkelijkste oplossing.Vl-inder schreef: ↑09-04-2025 11:48Bedankt voor alle tips!
woensdag 9 april 2025 om 12:30
Klopt. Als je priority hebt geboekt mag je naast je rugzakje een rolkoffertje meenemen als handbagage. Het kán voorkomen dat ze je verzoeken om je rolkoffer in het ruim te laten plaatsen.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
woensdag 9 april 2025 om 12:39
Dat was vroeger wel het geval maar nu niet meer. Omdat je nu extra betaald om een koffertje/grote hand baggage mee te mogen nemen is het in principe gegarandeerd dat het koffertje gewoon mee kan in de cabine. Er mogen nu maar x aantal mensen een grote hand baggage per vlucht bijboeken dus daar is gewoon ruimte voor.
Geen noodzaak dus meer om een deel alsnog in het ruim te vervoeren.
Geen noodzaak dus meer om een deel alsnog in het ruim te vervoeren.
woensdag 9 april 2025 om 12:40
woensdag 9 april 2025 om 12:46
Ik vlieg heel vaak met Ryanair en je checkt online in, als je dit op de airport doet moet je extra betalen. Vervolgens ga je door de security en daar gooien ze alles boven de 100 ml weg. Dus je kunt sowieso niks in je handbagage meenemen ook al zou het alsnog in het ruim kunnen. Onlangs is ook mijn 75 ml antimuggenspul met deet weggegooid. Deet mag niet. Ryanair vind ik veel prettiger dan Transavia, tickets vaak goedkoper, minder streng qua afmetingen voor de handbagage en ze vliegen bijna altijd op tijd en Transavia nooit.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in