Heimwee op kamers

21-05-2017 16:20 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds dit schooljaar zit ik op kamers. Het schooljaar is inmiddels al wel weer bijna voorbij over een paar weken maar ik krijg echt steeds meer last van heimwee en dan vooral naar mijn vriend. Het is voor mijn ongeveer 2 uur reizen om van mijn kamer naar huis te gaan en dit kan dus alleen maar in het weekend, ik zat er over na te denken om een weekOV te halen zodat ik in ieder geval het gevoel heb dat ik nog naar huis kan maar daarmee was ik een paar dagen te laat (kon tot 1 mei). Ook heb ik al als afleiding werk gezocht en heb ik me aangemeld bij de sportschool maar dit werkt ook niks.
Iedere zondag als ik weer weg moet van huis kan ik wel huilen, alleen al om het idee hoe ik me weer ga voelen en dat ik de week weer zit af te wachten tot het weekend, tijdens de week zelf voel ik me echt enorm ongelukkig, kan ik niet wachten tot ik weer weg kan en huil ik echt super vaak.
Ik heb vroeger nooit last gehad van heimwee en in het begin op kamers gaan had ik hier ook echt geen last van, het is er gewoon ineens gekomen en het wordt steeds erger..

Heeft iemand dit ook of tips wat ik hier tegen kan doen want ik word echt gek van mezelf.
Herkenbaar! Ik heb 2 jaar met heimwee op kamers gewoond. Ondanks dat ik er vrienden had, lid was van een sportschool en echt een super leuk huis had, had ik heimwee. Ik heb het derde jaar een minor gedaan in mijn eigen stad (waar ik vandaan kom) en ben hier toen ook een half jaar op kamers gegaan. Ik heb dit kunnen verlengen met nog een half jaar stage. Uiteindelijk ben ik nooit meer terug gegaan. Ik heb besloten dat ik liever 2x per week 4 a 5 uur in de trein zit en mij verder gelukkig voel dan dat ik nog 1 jaar lang voor 2 a 3 lesdagen in een stad ga wonen waar ik niet gelukkig ben.

Wie weet heb je hier iets aan? Of kijk naar steden in de buurt waar je je misschien meer thuis zult voelen. (Dat was namelijk mijn plan B ).

Ik had overigens voorheen ook nooit last van heimwee!
Dyslexie
Ik heb de indruk dat je eigenlijk al besloten hebt terug te gaan naar je ouderlijk huis. En dat is geen drama natuurlijk. Tot 25 augustus de boel uitzitten lukt wel toch? Wat is de opzegtermijn voor je kamer? En tot wanneer heb je colleges? Ik denk tot eind juni max, dus kan je daarna al lekker naar huis. Als dat is wat je liefste wil, moet je het lekker doen :-)
@tjurkurpa ja dankjewel! Ik denk dan dat ik precies hetzelfde heb
@SanPellgrino ik heb tot 30 juni school als ik mn tentamens in 1x haal en volgens mij heeft mijn kamer geen opzegtermijn, ik heb een hele chille huisbaas. Ik moet indd nog even uitzitten tot 25 augustus en dan haal ik meteen een weekOV, dan kan kijk ik eerst even als het wel echt is opgelost als ik heen en weer kan als ik dat wil en dan moet ik maar even verder kijken wat ik ga doen denk ik. Het is gewoon echt super stom dat ik hier precies aan denk wanneer ik niet meer kan ruilen van OVkaart
Ach, 30 juni, da's nog 1 maand. Dat overleef je toch wel? Ik zou vast informeren over het opzeggen van je kamer. Vinden je ouders het ok als je weer thuis komt wonen? Dit zou ik ook even bespreken.

Tenzij je wel besluit een leven op te bouwen in je studie stad, maar dan moet je daar wel in gaan investeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven