Help! Bedwantsen?

23-06-2019 23:19 147 berichten
Hoi!

Ik ben op vakantie in Bulgarije en ik ben bang dat er in mijn hotelkamer bedwantsen zitten :O

Ik ben hier sinds dinsdag en sinds vandaag heb ik op m'n rechterarm 6 rode bultjes zitten. Het lijken muggenbulten, maar ik ben de afgelopen 2 dagen bijna niet van m'n kamer afgeweest én ik heb geen ramen/deuren hier open staan. Met name omdat de bultjes allemaal op mijn ene arm zitten was ik bang dat het om bedwantsen zou gaan. Ik heb het matras gecheckt en er zitten onder het hoeslaken wel wat zwarte stipjes (uitwerpselen?). Omdat ik het niet zeker weet ben ik naar de receptie gegaan voor hulp. De congierge van het hotel voelde zich echter meteen aangevallen en zei dat die beestjes hier niet voorkwamen omdat ze geen houten bedden hadden. Tevens had ie het over bestrijdingsmiddelen in het gras en dat het hotel nieuw was. Volgens mij begreep hij er niet zoveel van en daarom ben ik bang dat het niet serieus genomen wordt. Hij ging nog wel bellen met een bedrijf wat blijkbaar de kamers elke week inspuit, maar volgens mij is er niets wat ervoor zorgt dat er geen bedwantsen kunnen komen?

Dinsdagochtend kom ik weer thuis en ik ben als de dood dat ik die beesten mee naar huis neem. Aangezien ik hier nog maar 1 nacht ben, maakt het verblijf me verder niet meer uit, mijn grootste zorg is dat ik ze niet mee neem naar huis. What to do?
Het lijkt me juist fijn om vandaag te weten of het bedwantsen zijn of niet. Juist ivm de voorzorgsmaatregelen die je moet treffen zouden het daadwerkelijk bedwantsen zijn. Een bezoekje aan de huisarts daar gaat je echt geen 385 euro kosten.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
24-06-2019 12:55
Klopt. Maar ik heb ook gezien hoe hotels kapot gaan aan dit soort uitlatingen die gewoon niet blijken te kloppen. Dus check je gewoon eerst je feiten.
Bijvoorbeeld door naar een arts te gaan.
Hoezo heb jij gezien dat hotels kapot gaan aan dit soort uitlatingen? Als het hotel verder allemaal goede reviews heeft en verder maar één iemand die schrijft dat er misschien bedbugs zijn valt dat volgens mij wel mee. Ik heb de laatste tijd heel veel reviews gelezen van hostels in Maleisië en Thailand en ik ben verbaasd dat er tussen de goede reviews er altijd wel een of meer reviews staan over bedbugs.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Update: men is bij het hotel eindelijk in actie gekomen omdat ze eindelijk naar de foto wilden kijken van de dode bedwants die ik tussen de lakens heb aangetroffen. Men schrok daar toch wat van. Ze hebben me een andere kamer aangeboden en de ongedierte bestrijding is onderweg. Voor degene die kritiek op mij hebben dat ik niet naar de dokter wilde: een ongediertebestrijder kan meer vaststellen dan een arts in dit geval. Vandaar dat een artsbezoek voor mij niet voldoende was. Ik was nu uiteindelijk wel op het punt dat ik dat wilde gaan doen, echter ging men toen eindelijk over op actie.
Alle reacties Link kopieren
Naar de huisarts gaan daar kost je echt niet zoveel. Vermoedelijk nog geen 30 euro, want dat is het maximale passantentarief in NL en ik vermoed dat het in Bulgarije goedkoper is.

Je staat echt sterker als je nog een klacht oid wil indienen als je nu ingaat op hun voorstel om naar een arts te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Buikloop en bedwantsen, wat een ellendige vakantie.
Ik heb verder geen tips maar hoop dat je zonder die beesten thuis komt.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
24-06-2019 13:20
Update: men is bij het hotel eindelijk in actie gekomen omdat ze eindelijk naar de foto wilden kijken van de dode bedwants die ik tussen de lakens heb aangetroffen. Men schrok daar toch wat van. Ze hebben me een andere kamer aangeboden en de ongedierte bestrijding is onderweg. Voor degene die kritiek op mij hebben dat ik niet naar de dokter wilde: een ongediertebestrijder kan meer vaststellen dan een arts in dit geval. Vandaar dat een artsbezoek voor mij niet voldoende was. Ik was nu uiteindelijk wel op het punt dat ik dat wilde gaan doen, echter ging men toen eindelijk over op actie.
Maar even voor mijn begrip: jij hebt toch niks meer aan actie? Jij gaat toch vandaag naar huis?
Mochten er al beestjes zitten in je koffer dan veranderd daar de actie van nu toch niks aan?
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
24-06-2019 13:20
Update: men is bij het hotel eindelijk in actie gekomen omdat ze eindelijk naar de foto wilden kijken van de dode bedwants die ik tussen de lakens heb aangetroffen. Men schrok daar toch wat van. Ze hebben me een andere kamer aangeboden en de ongedierte bestrijding is onderweg. Voor degene die kritiek op mij hebben dat ik niet naar de dokter wilde: een ongediertebestrijder kan meer vaststellen dan een arts in dit geval. Vandaar dat een artsbezoek voor mij niet voldoende was. Ik was nu uiteindelijk wel op het punt dat ik dat wilde gaan doen, echter ging men toen eindelijk over op actie.
Dit is wel goed nieuws ja. Maar hoe zorg je ervoor dat je de beestjes niet meeneemt naar je nieuwe kamer?

Man van corendon nog gesproken? Mijn kritiek was dat je gewoon had moeten doen wat hij nodig acht, als je nog iets van Corendon wil verwachten. Ongeacht waar je er zelf van vindt.
impala wijzigde dit bericht op 24-06-2019 14:40
8.68% gewijzigd
.
aikidoka schreef:
24-06-2019 13:22
Naar de huisarts gaan daar kost je echt niet zoveel. Vermoedelijk nog geen 30 euro, want dat is het maximale passantentarief in NL en ik vermoed dat het in Bulgarije goedkoper is.

Je staat echt sterker als je nog een klacht oid wil indienen als je nu ingaat op hun voorstel om naar een arts te gaan.
Ik kom net bij de arts vandaan. De arts kon niet vertellen wat voor insect verantwoordelijk is voor mijn beten, hij kon me enkel een verzachtende zalf voorschrijven.

Maar ik weet inmiddels al wat de beten veroorzaakt heeft. De insect bestrijding komt morgen pas, maar adhv mijn foto hebben ze bevestigd dat het om een bedwants gaat O_O

Maar volgens hun kunnen die niet meeliften in mijn koffer, dus hoefde ik me geen zorgen te maken. Maar dat is gewoonweg niet waar, overal kun je lezen dat dat wel degelijk kan. Ik ga deze kosten (van ziekenhuisbezoek en reinigen spullen) op Corendon proberen te verhalen. Maar geen idee of dat gaat lukken. Ik baal hier ieg goed van :(

Morgen wordt trouwens wel de hele kamer gereinigd. Maja, daar heb ik niks meer aan.
dolfje schreef:
24-06-2019 14:15
Buikloop en bedwantsen, wat een ellendige vakantie.
Ik heb verder geen tips maar hoop dat je zonder die beesten thuis komt.
Ja en dat is nog niet alles. Op dag 1 heb ik hier een half uur vastgezeten in een snikhete lift met 4 personen in 1m2 :facepalm:

Slechtste vakantie ever :'(
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
24-06-2019 14:41
Ja en dat is nog niet alles. Op dag 1 heb ik hier een half uur vastgezeten in een snikhete lift met 4 personen in 1m2 :facepalm:

Slechtste vakantie ever :'(
Wet van Murphy :P
Morgen lekker naar huis.
.
Het lijkt wel of je blij bent dat het inderdaad een bedwants is, haha! Ik had liever gehoord dat ik me aanstelde en dat het iets anders was.

Maar goed, succes en hopelijk valt het thuis allemaal mee.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen niet meeliften in je koffer?!?! Wat bizar dat ze dat zeggen. Dat is juist de manier waarop het verspreidt wordt.

Ik dacht dat je vandaag al wegging omdat je zei dat vannacht je laatste nacht was, maar je bent er dus nog een nacht? Is het daar warm? Haal dan alles uit je koffer en leg alles in de zon. Ze houden niet van warmte en licht. Ook je open koffer.

Wat bedoelen ze met reinigen? Hitte is het enige wat die beestjes echt vermoord. Ze reageren niet zo op gif.
mariejan wijzigde dit bericht op 24-06-2019 14:48
Reden: Toevoeging
2.14% gewijzigd
Nitflex schreef:
24-06-2019 14:46
Het lijkt wel of je blij bent dat het inderdaad een bedwants is, haha! Ik had liever gehoord dat ik me aanstelde en dat het iets anders was.

Maar goed, succes en hopelijk valt het thuis allemaal mee.
Nee, god ik had zoooo gehoopt dat het niet zo zou zijn. Maar alles wees al in die richting.
Mariejan schreef:
24-06-2019 14:47
Kunnen niet meeliften in je koffer?!?! Wat bizar dat ze dat zeggen. Dat is juist de manier waarop het verspreidt wordt.

Ik dacht dat je vandaag al wegging omdat je zei dat vannacht je laatste nacht was, maar je bent er dus nog een nacht? Is het daar warm? Haal dan alles uit je koffer en leg alles in de zon. Ze houden niet van warmte en licht. Ook je open koffer.

Wat bedoelen ze met reinigen? Hitte is het enige wat die beestjes echt vermoord. Ze reageren niet zo op gif.
Nee maar serieus, die lui in het hotel snappen er niks van. Eerst werd al stellig ontkent dat het bedbugs konden zijn, want die kwamen volgens hun niet voor in Bulgarije. En nu verzinnen ze dit weer.

Ik ga zo plastig tassen halen, alles met zorg inpakken, zodat het thuis zo de wasmachine in kan. En idd koffer uitkloppen en het balkon op. Ik vertrek vannacht (5 uur) uit het hotel.
Alle reacties Link kopieren
Maar behalve dat het dan voor jou zielig is, is het dan ook echt sneu voor het hotel. Iemand moet ze wel uitleggen wat ze moeten doen om het bij de ene kamer te stoppen.

Jij hebt (naar verhouding) niet zoveel bultjes dus het zal nog geen groot nest zijn. Als ze nu op de juiste manier bestrijden kan het bij één rotgeval blijven.
Mariejan schreef:
24-06-2019 15:06
Maar behalve dat het dan voor jou zielig is, is het dan ook echt sneu voor het hotel. Iemand moet ze wel uitleggen wat ze moeten doen om het bij de ene kamer te stoppen.

Jij hebt (naar verhouding) niet zoveel bultjes dus het zal nog geen groot nest zijn. Als ze nu op de juiste manier bestrijden kan het bij één rotgeval blijven.
True. Ik heb ze dat geprobeerd uit te leggen, maar men wil dat helemaal niet horen. Heel bizar :bonk:
Kissie30 schreef:
24-06-2019 15:30
True. Ik heb ze dat geprobeerd uit te leggen, maar men wil dat helemaal niet horen. Heel bizar :bonk:
Niet bijzonder, dat is de cultuur.
Alle reacties Link kopieren
als ze dit niet herkennen dan verdienen ze geen hotel...

maar wel een heul slechte recensie
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
24-06-2019 15:35
als ze dit niet herkennen dan verdienen ze geen hotel...

maar wel een heul slechte recensie
Net nog met de eigenaar gesproken. Hij had er nog nooit van gehoord omdat het volgens hem nooit voorkomt in Bulgarije. Tevens schijnt de ongediertebestrijder gezegd te hebben dat ze alleen maar door Russen en Roemenen meegenomen worden en dat ze daarna netjes in bed blijven wachten tot ze na 3 dagen dood gaan. Werkelijk, als een ongedierte bestrijder hier al zo weinig kennis heeft.... :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
ik geloof er helemaal niks van, die lui kunnen ook gewoon op internet... even googlen en je bent een half uur later veel wijzer

dit valt voor mij in de categorie bagatelliseren, en dat zouden ze dan ook met mijn online leesbare klacht mogen gaan doen tegen iedereen, merken ze meteen dat dat geen zoden aan de dijk zet
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
24-06-2019 16:41
ik geloof er helemaal niks van, die lui kunnen ook gewoon op internet... even googlen en je bent een half uur later veel wijzer

dit valt voor mij in de categorie bagatelliseren, en dat zouden ze dan ook met mijn online leesbare klacht mogen gaan doen tegen iedereen, merken ze meteen dat dat geen zoden aan de dijk zet
Ik heb dat ook nog tegen die eigenaar gezegd, dat ie moest Googlen, maar daar had ie geen tijd voor gehad zei ie. Het enige wat ze steeds zeggen is dat ik me geen zorgen moet maken "want bedbugs brengen geen ziekten over". Ik ga idd op alle mogelijke review sites een review schrijven over dit voorval.

Weet je? Als ze het nou adequaat hadden opgepakt en het serieus erg zouden vinden, dan zou ik er heel anders in staan. Maar eigenlijk doen ze alsof ik gek ben 🙈
Dat is de cultuur. Reken maar dat er iemand flink op zijn klote heeft gekregen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
24-06-2019 16:36
Net nog met de eigenaar gesproken. Hij had er nog nooit van gehoord omdat het volgens hem nooit voorkomt in Bulgarije. Tevens schijnt de ongediertebestrijder gezegd te hebben dat ze alleen maar door Russen en Roemenen meegenomen worden en dat ze daarna netjes in bed blijven wachten tot ze na 3 dagen dood gaan. Werkelijk, als een ongedierte bestrijder hier al zo weinig kennis heeft.... :sarcastic:
Godallemachtig! Geen woorden voor.
.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
24-06-2019 15:32
Niet bijzonder, dat is de cultuur.
Je mag toch verwachten dat een hoteleigenaar er andere gewoontes op na houdt. Wat een achterlijk gedoe zeg.
.
Wat ontzettend balen TO!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven