Help! Bedwantsen?

23-06-2019 23:19 147 berichten
Hoi!

Ik ben op vakantie in Bulgarije en ik ben bang dat er in mijn hotelkamer bedwantsen zitten :O

Ik ben hier sinds dinsdag en sinds vandaag heb ik op m'n rechterarm 6 rode bultjes zitten. Het lijken muggenbulten, maar ik ben de afgelopen 2 dagen bijna niet van m'n kamer afgeweest én ik heb geen ramen/deuren hier open staan. Met name omdat de bultjes allemaal op mijn ene arm zitten was ik bang dat het om bedwantsen zou gaan. Ik heb het matras gecheckt en er zitten onder het hoeslaken wel wat zwarte stipjes (uitwerpselen?). Omdat ik het niet zeker weet ben ik naar de receptie gegaan voor hulp. De congierge van het hotel voelde zich echter meteen aangevallen en zei dat die beestjes hier niet voorkwamen omdat ze geen houten bedden hadden. Tevens had ie het over bestrijdingsmiddelen in het gras en dat het hotel nieuw was. Volgens mij begreep hij er niet zoveel van en daarom ben ik bang dat het niet serieus genomen wordt. Hij ging nog wel bellen met een bedrijf wat blijkbaar de kamers elke week inspuit, maar volgens mij is er niets wat ervoor zorgt dat er geen bedwantsen kunnen komen?

Dinsdagochtend kom ik weer thuis en ik ben als de dood dat ik die beesten mee naar huis neem. Aangezien ik hier nog maar 1 nacht ben, maakt het verblijf me verder niet meer uit, mijn grootste zorg is dat ik ze niet mee neem naar huis. What to do?
impala schreef:
24-06-2019 18:39
Je mag toch verwachten dat een hoteleigenaar er andere gewoontes op na houdt. Wat een achterlijk gedoe zeg.
Het is de cultuur om fouten af te dekken en door te schuiven naar een ander. Dus tegen het slachtoffer zeg je dat er niets aan de hand is en de onderste in de rij krijgt de klappen.
Chernobyl gezien? Daar zie je dat mooi in beeld gebracht.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
24-06-2019 19:01
Het is de cultuur om fouten af te dekken en door te schuiven naar een ander. Dus tegen het slachtoffer zeg je dat er niets aan de hand is en de onderste in de rij krijgt de klappen.
Chernobyl gezien? Daar zie je dat mooi in beeld gebracht.
Nee en dat moet ik ook maar niet gaan kijken dan. Weinig dingen die slechter zijn voor mijn bloeddruk dan zo'n instelling.
Maar ik blijf erbij dat ik van een hotelier verwacht dat hij weet wat service is en klantvriendelijkheid. Waar ook ter wereld.
Prutser.
.
impala schreef:
24-06-2019 18:34
Godallemachtig! Geen woorden voor.
Nee, echt bizar! Cultuur of niet, dit is Bulgarije en een heel toeristisch stuk ook nog. Dat er in een derderwereld land zo gereageerd zou worden... maar Bulgarije 🙈
Kissie30 schreef:
24-06-2019 19:20
Nee, echt bizar! Cultuur of niet, dit is Bulgarije en een heel toeristisch stuk ook nog. Dat er in een derderwereld land zo gereageerd zou worden... maar Bulgarije 🙈
Nou, weet je iig naar welke landen je nooit meer hoeft te gaan!
Weet iemand trouwens of ik de schade kan verhalen op het hotel of Corendon? Ik heb wat dingen weg moeten gooien (die niet schoon te maken zijn), ik moet m'n kussen (die ik altijd van huis meeneem) laten stomen, laatste 2 vakantiedagen zijn hierdoor geruïneerd etc. Wat zijn m'n rechten?

En heeft iemand bemoedigende succesverhalen over het niet mee naar huis nemen van deze beesten, terwijl je in net zo'n situatie als mij zat?
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
24-06-2019 19:24
Weet iemand trouwens of ik de schade kan verhalen op het hotel of Corendon? Ik heb wat dingen weg moeten gooien (die niet schoon te maken zijn), ik moet m'n kussen (die ik altijd van huis meeneem) laten stomen, laatste 2 vakantiedagen zijn hierdoor geruïneerd etc. Wat zijn m'n rechten?

En heeft iemand bemoedigende succesverhalen over het niet mee naar huis nemen van deze beesten, terwijl je in net zo'n situatie als mij zat?
Je kan het proberen. En anders de reisverzekering, als je die hebt.
.
Alle reacties Link kopieren
Naar Max vakantieman?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik nu mosterd ben maar ik heb het afgelopen september ook gehad op vakantie. Ik had maar liefst 150 beten bij thuiskomst. Ik heb me voordat ik ging inpakken suf gegoogeld en wat ik heb gedaan:

- Bij thuiskomst alles buiten in de tuin uitgetrokken.
- Alles wat gewassen kon worden op 60 graden - gewassen op 60 graden.
- de leuke zomerjurkjes die ik zou verpesten daarmee heb ik ruim een week in de vriezer gelegd op de koudste stand.
- Mijn koffer ingepakt in een grote vuilniszak en in de schuur gelegd en gewacht. tot het heel mooi weer werd (nu) en in de volle zon in een grote zwarte vuilniszak gelegd.
- boeken en losse dingen die in de vriezer konden ook een week in de vriezer.
- toiletspulletjes in een emmer heet water ondergedompeld.

De eerste paar dagen thuis dacht ik echt dat ik ze meegenomen had want ik kreeg er nog dagelijks bultjes bij. Later bleek dat ze met vertraging bij mij opkwamen (klopt ook wel want ik heb 7 nachten in het appartement geslapen en pas na de derde nacht in de middag kwamen de bultjes op.

Ik heb echt tot wel 4-5 weken na thuiskomst jeuk gehad. Wat jeuken die bultjes lang zeg!

Ik heb er ieg van geleerd dat ik vanaf nu altijd mijn koffer in de badkamer of op een kofferstandaard leg. En dat ik voortaan als ik het vermoed gelijk weg ga. Ik ben nog 3 nachten gebleven en het heeft wel mijn vakantie verpest.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
24-06-2019 08:53
De reisleider wil me naar een dokter hebben voor een medische diagnose. Ik zie daar het nut niet van in. Volgens mij valt moeilijk te onderscheiden of het een muggenbult is of een bedwantsbeet en ben bang dat ze dan heel makkelijk muggenbult gaan roepen, waardoor ze wellicht niet verder gaan onderzoeken in de kamer. Wat zouden jullie doen?
Dat ik niet naar een dokter ben geweest - wat me ter plaatse niet is verteld door de reisleider - heeft er bij mij voor gezorgd dat ik geen compensatie kreeg.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
24-06-2019 02:28
Thanks! Het huilen staat me nader dan het lachen op dit moment. Maar dat kan ook zijn omdat ik verschrikkelijk moe ben en gewoon graag wil slapen :|

Ik heb dat topic ook gezien idd, dit is alleen een wel iets andere situatie...
Dat was ik. Geen andere situatie hoor. Toen ik daar zat voelde ik me net zo als jij nu. Alleen heb ik er na thuiskomst geen review over geschreven omdat ik ze niet heb gezien. En twijfelde of ik dat niet alsnog moest doen vanwege de mensen die na mij komen. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het bedbugs/bedwantsen waren ondanks dat ik ze niet heb gezien.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
boannan schreef:
24-06-2019 21:53
Dat ik niet naar een dokter ben geweest - wat me ter plaatse niet is verteld door de reisleider - heeft er bij mij voor gezorgd dat ik geen compensatie kreeg.
Precies, soms hebben ze bepaalde procedures die nergens op slaan. Op zijn minst kunnen ze vaststellen dat de bulten er tijdens het verblijf al waren en niet erna pas.
boannan schreef:
24-06-2019 21:53
Dat ik niet naar een dokter ben geweest - wat me ter plaatse niet is verteld door de reisleider - heeft er bij mij voor gezorgd dat ik geen compensatie kreeg.
Ooooh was dat jouw topic!! Wat een ellende hè?! Het heeft mijn vakantie ook goed vergald. Daarnaast baal ik ervan dat men het allemaal wat bagatelliseert. Zojuist met de reisleider van Corendon gesproken en hij belichtte steeds de kant van het hotel. Ik voel me daarin gewoon niet gehoord. Ik heb nu overigens wel een officiële klacht ingediend. En idd ik ben dus superbang om ze mee te nemen, ondanks dat ik al die maatregelen die jij neemt ook ga nemen. In welk land was jij trouwens? En heb je je koffer bij thuiskomst in een auto vervoerd? Ik ben nl met de auto naar het vliegveld gekomen en ben bang dat ik straks m'n auto ook besmet.

Overigens blijft de hotelmanager volhouden dat er maar 1% kans is dat ze meeliften in mijn koffer O_o
Nitflex schreef:
24-06-2019 22:11
Precies, soms hebben ze bepaalde procedures die nergens op slaan. Op zijn minst kunnen ze vaststellen dat de bulten er tijdens het verblijf al waren en niet erna pas.
Nou dat doktersbezoek was echt een wassen neus hoor. Hij kon vaststellen dat het een insectenbeet was, maar niet van welk insect. Dat had ik ook al verwacht, maar ik ben puur gegaan omdat ze anders mijn klacht helemaal niet serieus namen hier. Maar heeft me wel weer 50,- gekost...
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
24-06-2019 22:49
Nou dat doktersbezoek was echt een wassen neus hoor. Hij kon vaststellen dat het een insectenbeet was, maar niet van welk insect. Dat had ik ook al verwacht, maar ik ben puur gegaan omdat ze anders mijn klacht helemaal niet serieus namen hier. Maar heeft me wel weer 50,- gekost...
50 euro? Vuile oplichters. Ook nog.
Je hebt toch wel iets op papier gekregen? Dat je bij Corendon kan indienen? En een bonnetje?
.
Kissie30 schreef:
24-06-2019 22:49
Nou dat doktersbezoek was echt een wassen neus hoor. Hij kon vaststellen dat het een insectenbeet was, maar niet van welk insect. Dat had ik ook al verwacht, maar ik ben puur gegaan omdat ze anders mijn klacht helemaal niet serieus namen hier. Maar heeft me wel weer 50,- gekost...

Heb je wel je EHIC-pas getoond?
impala schreef:
24-06-2019 22:51
50 euro? Vuile oplichters. Ook nog.
Je hebt toch wel iets op papier gekregen? Dat je bij Corendon kan indienen? En een bonnetje?
Yep. Beide meegekregen. De reisleider van Corendon draait het nu echter zo dat ik niet verplicht was om naar de dokter te gaan, maar hij was gewoon oprecht bezorgd. Uhu...
Tijdschriftenverslindster schreef:
24-06-2019 22:59
Heb je wel je EHIC-pas getoond?
Wat is dat? Ik heb m'n zorgpas van m'n verzekering getoond en m'n paspoort. Ik kan dit overigens wel declareren bij m'n zorgverzekeraar, maar dan gaat het van m'n eigen risico af. En als ik morgen naar m'n eigen huisarts was gegaan, dan was dat niet zo geweest.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
24-06-2019 23:00
Yep. Beide meegekregen. De reisleider van Corendon draait het nu echter zo dat ik niet verplicht was om naar de dokter te gaan, maar hij was gewoon oprecht bezorgd. Uhu...
Fokker.
Het is een vakantie om nooit meer te vergeten.
.
impala schreef:
24-06-2019 23:02
Fokker.
Het is een vakantie om nooit meer te vergeten.
Dat zijn wel altijd de leukste vakanties om jaren later nog na te vertellen. Een beetje aangedikt.
Nitflex schreef:
24-06-2019 23:05
Dat zijn wel altijd de leukste vakanties om jaren later nog na te vertellen. Een beetje aangedikt.
Zolang ik die beestjes niet in huis krijg, kan ik me daar iets bij voorstellen. Maar zo zie ik dat nu nog niet ;)
Fijn dat je nu in elk geval zekerheid hebt; al blijft het vervelend natuurlijk.
Ik ben wel benieuwd wat ze met je klacht doen. Het lijkt me voor hen alleen slim om coulance te tonen (en voor jou ook zo fijn). Want feitelijk kunnen zowel hotel als Corendon er natuurlijk niets aan doen dat er bedwantsen in hun hotel terecht komen door gasten met wie ze in de koffer meeliften en kunnen ze het dus niet voorkomen. Wat ze wel kunnen doen is je een andere kamer aanbieden en vooral de bedwants bestrijden voordat hij zich verder verspreidt.
Tijdschriftenverslindster schreef:
24-06-2019 23:09
Fijn dat je nu in elk geval zekerheid hebt; al blijft het vervelend natuurlijk.
Ik ben wel benieuwd wat ze met je klacht doen. Het lijkt me voor hen alleen slim om coulance te tonen (en voor jou ook zo fijn). Want feitelijk kunnen zowel hotel als Corendon er natuurlijk niets aan doen dat er bedwantsen in hun hotel terecht komen door gasten met wie ze in de koffer meeliften en kunnen ze het dus niet voorkomen. Wat ze wel kunnen doen is je een andere kamer aanbieden en vooral de bedwants bestrijden voordat hij zich verder verspreidt.
Tuurlijk en dat begrijp ik ook. Maar omdat zij zo laks zijn omgegaan met de klacht (en eigenlijk nog steeds doen), dat maakt me kwaad. En als ze eerder actie hadden ondernomen, hadden ze wellicht iets met mijn bagage kunnen doen. En ik weet ook niet of en hoe Corendon dit gaat oppakken. Maar desnoods zoek ik social media op.
Geen enkele dokter kan met zekerheid aan de bultjes zien of het bedwantsen zijn. Vlooienbeten hebben vaak hetzelfde patroon (geruststellend he? :-D ). Maar ontzettend vies zeg. Ik had op de grond geslapen of in een stoel.
Kissie30 schreef:
24-06-2019 23:02
Wat is dat? Ik heb m'n zorgpas van m'n verzekering getoond en m'n paspoort. Ik kan dit overigens wel declareren bij m'n zorgverzekeraar, maar dan gaat het van m'n eigen risico af. En als ik morgen naar m'n eigen huisarts was gegaan, dan was dat niet zo geweest.
Kijk even of er op de voor- of achterzijde van je zorgpas EHIC staat (soms in wat kleinere letters). Hier meer info en als je de EHIC nog niet op je zorgpas hebt staan, kun je via deze site ook een gratis EHIC-pas aanvragen en meenemen op vakantie in de EU, Noorwegen, Zwitserland, IJsland en Liechtenstein. https://www.ehic.nl/
Antoon69 schreef:
24-06-2019 23:25
Geen enkele dokter kan met zekerheid aan de bultjes zien of het bedwantsen zijn. Vlooienbeten hebben vaak hetzelfde patroon (geruststellend he? :-D ). Maar ontzettend vies zeg. Ik had op de grond geslapen of in een stoel.
Nee klopt! En dat probeerde ik Corendon vandaag ook al uit te leggen, maar ze stonden erop dat ik naar een dokter ging. En ik heb vannacht idd bij het zwembad geslapen ;-D Heb nu een andere kamer, maar ik voel me er niet gerust op, dus van slapen zal vannacht ook wel weinig komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven