Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Anais, leuk idee! Waar wil je die kleding dan gaan verkopen?

Heeft de EU niet importquota/heffingen voor textiel?
Wat kosten die jeans, als ik zo brutaal mag zijn?
Alle reacties Link kopieren
LTB jeans zijn in NL mega duur en populair maar hier haal ik ze voor 45 euro per stuk. Maar je kunt ook zelf in een mega dure shop jeans gaan passen, mij doorgeven welke maat het is en welk merk en dan laat ik ze in IST maken.
Kera en Anais - Ben op 1 December uitgerekend. Minder dan 8 weken nu - ongeveer...

Pakje kwam om half vier. Heb bijna de hele dag binnen gezeten om op het stomme ding te wachten. En het was nog niet eens een leuk pakje - iets voor de computer van Mikkeman... Bleegh...

Ainne - leuke baas! Ik heb trouwens ook eens zoiets gehad. Heb nog een tijdje in Canada gestudeerd, en toen dacht een Canadees huisgenootje dat Dutch people uit Denemarken kwamen. Uhm...nee, niet echt...
Ik heb ook geshopt!

En nee het is niet mijn nieuwe handtas maar hierin mag poes in het vliegtuig.
Keranet, ik ga ze aan jullie verkopen, schrik soms van de prijzen die ze hier neertellen voor merkkleding en tassen. Is nergens voor nodig.

Wat ik van plan ben, wordt niet als echte handel gezien want ik stuur er telkens 1 of 2 tegelijk op. Maak fotoos van leuke shirts erbij van hetzelfde merk ofzo, knal fotoos van leuke kleding op een website met de prijzen erbij en stuur het gewoon onder rembours op.
Wow, ziet er goed uit, Fladder!
quote:mikkemak schreef op 06 oktober 2009 @ 18:02:

en toen dacht een Canadees huisgenootje dat Dutch people uit Denemarken kwamen. Uhm...nee, niet echt... Oh die ken ik ook ja! Op zich kan ik daar nog ietsje meer inkomen. Slaat toch ook nergens op? People from Spain speak Spanish, people from France speak French, people from Germany speak German and people from the Netherlands speak eh Dutch. Waarom spreken wij niet gewoon nederlands/Netherlands?
Heb even gegoogled Anais, maar hier mooi geen verkooppunten voor die jeans, nou ja, eentje in een boetiek aan de andere kant van het land!
Ik hoor juist vaak dat als je zegt dat je Dutch bent, ze denken dat je uit Duitsland komt.

Het is inderdaad vreemd waarom we niet gewoon Netherlands spreken/zijn
Onwijs gave poezentas trouwens, Fladder, maarre, heb je die uiteindelijk echt in Harrods gekocht??
quote:Anais01 schreef op 06 oktober 2009 @ 18:04:

Keranet, ik ga ze aan jullie verkopen, schrik soms van de prijzen die ze hier neertellen voor merkkleding en tassen. Is nergens voor nodig.

Wat ik van plan ben, wordt niet als echte handel gezien want ik stuur er telkens 1 of 2 tegelijk op. Maak fotoos van leuke shirts erbij van hetzelfde merk ofzo, knal fotoos van leuke kleding op een website met de prijzen erbij en stuur het gewoon onder rembours op.

Ja, maar dan heb ik het volgende horror verhaal voor je:

Mijn mams dacht vorig jaar met sinterklaas heel lief te zijn door een pakket kadootjes op te sturen. Dat was natuulijk ook heel lief, maar ze had naast allerlei leuke sinterklaasspulletjes, ook twee nieuwe handoeken meegestuurd (vraag me niet waarom).

Nou, het pakket is dus gewoon opengemaakt door de belastingdienst (dat is standaard vanwege drugscontroles) hier en aangezien er in Colombia importbelasting wordt geheven over textiel kon ik dus gewoon 10 euro extra betalen voor de handoeken .

Nu weet ik niet of ze dit in EU ook doen, dat is dan een kwestie van uitproberen.

Ik ga wel even kijken wat de importbelasting op textiel hier is, alvast voor de eventuele bestelling mocht tb je verzoek honoreren.
Ja Ainne, erg he?

Ik had geen zin om in de regen allerlei dierenwinkels af te lopen en ik wist zeker dat Harrods de juiste tas zou hebben.

Er zijn namelijk heel strenge regels over hoe de reistas eruit moet zien, en de afmetingen enzo.

Moet eerlijk bekennen dat ik vaker naar Harrods ga, alleen om naar de kittens te kijken. Ik vind het eigenlijk heel zielig, katten in een winkel, maar ze zijn zooo schattig. Dit keer hadden ze Siberische kittens, niet normaal zo lief!

En omdat ik mezelf toch wat zielig vind, zo in mijn eentje de verhuizing regelen, heb ik mezelf ook getracteerd op heel veel chocola mmmmmmmm
Chocola helpt altijd, Fladder. Heeft Poes al kennis gemaakt met haar tijdelijke onderkomen?

In het spaans hebben ze het probleem mooi opgelost

Ik ben Holandesa en ik spreek Holandes.
Dat is balen Keranet. Misschien dat ik me dan tot Europa beperk.

Ainne, de modellen van Little Big vind ik te gek, ze zitten perfect. Daarom heb ik er toen in alle soorten eentje meegenomen. Maar het kan nog goedkoper hoor, dan moet ik er wat in Istanbul laten maken bij de fabriek. Ook Mango en G-star bijvoorbeeld is van Turkse eigenaren. Je hebt in Istanbul fabrieken waar ze alles hebben wat in de shops voor veel geld wordt aangeboden maar dan voor hele lage prijzen. Ik hou van Turkije, gek he?
Keranet, ik heb het naast haar op de bank gezet maar ze is niet geinteresseerd.

Ik meende wel te horen dat ze naar me siste dat ze geen chiwawa is. Maar dat kan ook verbeelding zijn.
YES, Tb doet het! Ik krijg een website voor kleding.
Ja sh... heel stuk getikt, zomaar weg. Ik lees wel mee hoor.
Daar nemen we geen genoegen mee, Specu: je moet wel schrijven hoor!
quote:Keranet schreef op 06 oktober 2009 @ 17:25:

snjo, kom jij in jouw praktijk ook wel eens echte zeurmensen tegen? Als in dat je denkt, niet zo miepen, gewoon hup op de hometrainer en weg zijn je klachten.

Bijvoorbeeld: een tante van mijn man heeft altijd overal pijn, met name haar rug. Nu geloof ik meteen dat ze ook echt pijn heeft, want ze heeft flink overgewicht en volgens de dokter een te hoog vetpercentage en ze moest echt afvallen en meer bewegen. En wat doet ze dan? Geen rijst en suiker meer eten (rijst vervangt hier zegmaar de aardappelen) en dan eet ze nog wel......kaas! En meer bewegen wil ze niet want ze is altijd zo moe als ze thuiskomt uit haar werk.

Toen dacht ik, gewoon op de hometrainer intervaltraining doen op niet meer dan 60-70% van je maximale hartslag minimaal 3 dagen per week een uurtje, af en toe lekker wandelen, wel rijst maar dan met veel groenten of salade met mager vlees en ik durf te wedden dat het dan een stuk beter gaat met de pijnen en de vermoeidheid. Vooral niet aan de kaas beginnen!

Dat zei ik ook, maarja, ik wist natuurlijk niet hoe moe ze was, en hoeveel pijn ze had en dat ze toch echt geen groenten lust enzovoorts. Toen dacht ik prima, maar dan moet je ook niet zeuren.Gelukkig werk ik in een ziekenhuis, daar hebben de mensen tenminste "echte" klachten. Uiteraard wel van die zeuren gehad natuurlijk maar meestal lukte het me wel om ze aan het oefenen te krijgen hoor (ik ben niet verantwoordelijk voor de pijn en het welzijn van de patient, ik zie mezelf meer als een coach die help om zelf beter met je lichaam om te gaan).
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:Anais01 schreef op 06 oktober 2009 @ 18:54:

YES, Tb doet het! Ik krijg een website voor kleding.Gaaf. Gefeliciteerd.
Disco: ik ga vandaag aan je sokken beginnen (als je ze nog steeds wilt).
Sokken? Owwww, lekker zeg. Ik draag bedsokken in de winter. Erg romantisch, maar met koude voeten val ik niet in slaap, en Man is ook niet erg gecharmeerd van ijsvoeten in zijn kruis tegen hem aan.

Ben beetje forummoe. Met loofhuttenfeest staat de stad compleet op z'n kop: joodse pelgrims naar de joodse wijk/klaagmuur, elke dag zijn er al ongeregeldheden op de Tempelberg (daar net naast), zijn er arabische jongelui die stenen gooien, neem daarbij 70.000 die naar een Jeruzalemmars kijken, dan wel deelnemen. Die optocht/parade bestaat voor het merendeel uit hallelujaroepers evangelische christenen die uitsluitend ongenuanceerd pro-israel en dus anti-arabisch zijn (waarom zou je anders dan zwart-wit denken, nietwaar?), en die marcheren met israelische vlaggen, spandoeken als "israel we love you" door arabische wijken (die vanwege de opstootjes erg onrustig zijn), bewaakt door 2000 politieagenten, de hele oude stad al voor 7 u 's ochtends compleet afgesloten, ja, dat is echt stemmingsverhogend.

Morgen ga ik met 2 nl meiden de oude stad door, touren en sjoppen. Inshallah is het rustig.
Specu, doe die bedsokken voortaan maar uit, dat is echt heel erg a-sexy. Man kan toch je voetjes warmen in bed voordat hij ze waar dan ook tegen zich aan wil voelen?

Veel plezier morgen met de Nederlandse meiden en breng je even verslag uit hier als jullie terug zijn?
Snjo, heb jij nog kledingwensen waarmee ik je kan helpen?

Alleen een pilotenpak vind ik wat lastig maar de rest is wel mogelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven