Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anais01 schreef op 06 oktober 2009 @ 22:05:

Snjo, heb jij nog kledingwensen waarmee ik je kan helpen?

Alleen een pilotenpak vind ik wat lastig maar de rest is wel mogelijk.Momenteel niet en ik durf het ook niet hier naartoe te laten sturen want de douane hier is ook al zo stom en vervelend. Maar een paar sportieve jazzpants zou ik wel leuk vinden (met een paar leuke t-shirts erbij).
Snjókorn falla, á allt og alla
Kun je wat plaatjes hier neerknallen van die jazz-pants?

Ik kom ze misschien wel brengen (goed excuus om weer eens een ander land te bezoeken)
quote:Anais01 schreef op 06 oktober 2009 @ 22:15:

Kun je wat plaatjes hier neerknallen van die jazz-pants?

Ik kom ze misschien wel brengen (goed excuus om weer eens een ander land te bezoeken)

Dat zou helemaal leuk zijn. Én perfecte service.
Anais, leuk . Doe dan maar Mardan Palace en dan doen we 1 nachtje Hillside Su, voor de gein. En dan terwijl jullie alles bespreken, lig ik bij het zwembad met champagne en lekkere hapjes.

Die hotels zijn echt heel gaaf geworden. Ze stonden er hiermee in de kranten. En hij zit nu heel veel in Rusland, volgens mij deze week en volgende week ook weer. En er loopt ook iets met een hotel bij Specu in het durp. American Colony Hotel? Is dat een onderdeel van een grote, dure keten?? Specu?

Maar genoeg opgeschept.

Gave broeken ook Anais. Ik ken dat merk helemaal niet.. Meestal draag ik Esprit spijkerbroeken. Die zitten het lekkerst en passen eigenlijk altijd wel. Ze blijven goed en mooi.

Maken ze echt alles? Ook tassen?

Ainne, snaaimomenten zijn kaa uu tee. Gelukkig valt het tot nu toe mee.. maar voor noodgevallen heb ik weinig in huis wat ik echt lekker vind en een koelkast vol wortels, tomaatjes en komkommer. Bij trek, eet ik drie wortels of een bak met gesneden tomaat en komkommer met kruiden. Of bouillon. En ik eet iets vroeger warm, zodat het gat van lunch naar diner niet zo groot is.

Gek wel he? Dat groente en fruit veel minder vult en voldaan laat voelen dan chocola, koek en ander snaaispul. Als je een pak koekjes ophebt, voelt het heel anders dan een bak tomaten. Ik begrijp daar niets van, echt helemaal niets.

Mijn bevriende reisleidster in TR vertelde dat trouwens, dat het zo moeilijk was om daar echt een baan te vinden. En dat als je gepakt wordt zonder vergunning, je het land niet meer in mag voor 5 jr.

Dat was altijd tricky met ziekenhuizen. Die wilden op gasten nog wel eens een onnodige operatie uitvoeren, zoals een blindedarm verwijderen terwijl iemand alleen maar diarree had. Dan konden ze extra kosten declareren bij de verzekering. Een reisleidster die daar herrie om ging schoppen, werd aangegeven bij de politie en moest per direct het land verlaten ivm ontbreken werkvergunning.

He, lees nu net dat de website er komt :)! Goed zo!!

Dus als ik een plaatje plak, kun jij dat organiseren?
Brrrr.. sokken aan in bed. Nee, ielgh. Net als pyjama's, daar heb ik ook een hekel aan. Ik heb niet eens een pyjama of nachthemd.

Thuis loop ik wel op sokken, dat vind ik het lekkerst, maar ze mogen dan weer niet te dik zijn.
Ik draag ook geen sokken in bed hoor. Heb een extra lang dekbed waar ik helemaal onder kan kruipen, plus een kruik een 2 katten. Dat werkt prima.
Snjo, o, een ziekenhuis, dat zal inderdaad wel verschil uitmaken. Ik heb mezelf trouwens ook ooit eens zo´n aansteller bij de fysio gevoeld: ik had pijn aan de linkerkant van mijn rug, zegmaar onderaan de ruggegraat linksaf op een duidelijk aanwijsbare plek. Ik had het idee dat er gewoon iets scheefgeschoten was in mijn rug, dus ben allerlei rare bewegingen gaan uitvoeren om van die pijn af tekomen. Maarja, het ging niet weg en op een gegeven moment kon ik niet meer fietsen, dus toen maar naar de dokter. Ik zei: volgens mij zit er iets scheef. Hij zei: dat moet de fysio maar uitzoeken. Dus ik naar de fysio en ik zei: volgens mij zit er iets scheef. Hij zei: nou, je hebt zoveel pijn (aanstelster ) ik durf je niet te kraken. Na ik geloof 5 behandelingen ging het niet over, dus stuurde hij me weer terug naar de dokter, die mij naar het ziekenhuis stuurde. Het duurde even voordat ik daar terecht kon. Ergens in die tussentijd ging ik op huis aan met een zware tas met wasgoed ( ) en toen ik die tas probeerde op te tillen met een wilde ruk hoorde (en voelde) ik ineens KRAK en weg was de rugpijn. Toen heb ik de arts maar afgebeld.

@ Specu: ik dacht dat ik in een gevaarlijk land woonde, maar jij wint hoor! En het is toch zo simpel zou je zeggen he, gewoon allemaal vriendjes worden, leven en laten leven en niemand met jouw overtuiging lastig vallen, dan is het toch opgelost?

@ Anais: leuk, nou, kom maar op met die website!
Keranet: luisteren naar de patient is erg belangrijk. Gelukkig was er dus uiteindelijk niets ernstigers aan de hand dan een vastzittend gewricht (wat inderdaad erg pijnlijk kan zijn).
owh snjo!! gaaaaff :-D me like!!

@ anais, he sjiiitt ben ik te laat...? ik kan er nog wel een website-je bijhebben

@ fladder wow, jouw kat gaat echt paris-hilton-style naar NL. echt gaaaaf! heb je je familie het nieuws al verteld? wel raar om weer richting NL te gaan....

@ ine hahahaa het durp van specu....

@ specu, doe je morgen voorzichtig met shoppuhhh, wel veel plezier hoor!

ikke vandaag uiteraard weer wezen sporten en weer gewogen ook. ben blij blij blij. significant resultaat.. wist het al wel (heb zelf ook een weegschaal en de kleding zit beter) maar goed, wel lekker om dat ook ff zwart op wit in de computer van de sportschool te hebben staan gnagna
@ snjo, ja maar dat lijkt me wel behoorlijk lastig, ik bedoel: hoe meet je bijvoorbeeld hoeveel pijn iemand heeft?

@ Disco: goed zeg, gefeliciteerd. Ga zo door. Wat doe je precies in de sportschool (lessen, machines, hoelang)
Aaaaaw heb net aflevering 2 van Grenzeloos Verliefd gekeken, van het stel in Peru. Dat was echte feel-good-tv, wat een overduidelijk gelukkig stel!
quote:Anais01 schreef op 06 oktober 2009 @ 18:54:

YES, Tb doet het! Ik krijg een website voor kleding.
Laat maar heb mijn antwoord al door de link.

Kan ik weeeeeeeeeeeer niet meepraten.

Ze hebbnen nu ook al expeditie robinson geblockt

bah.
ja die peru was leuk ja.... zucht zwijmel

@ kera, we gaan op dinsdag en donderdag, we beginnen met wat kletsen en wat drinken. ik eet dan nog een boterhammetje.. afhankelijk van hoeveel zin we hebben en hoeveel we elkaar te vertellen hebben.. hahaha nee geintje

10 minuutjes stevig lopen, 10 minuutje ultra intensief op de cross trainer, dan drijf ik al wel. dan nog 10 minuutjes fietsen. en dan nog allerlei apparaten voor benen, rug, buik en armen.

al met al zijn we een uurtje echt aan het sporten, soms ietsje langer of ietsje korter. we gaan nu dus ook in het weekend.. pfff word er alweer moe van als ik het zo neertyp..
Nee, van Kelly en Choco. heb net op de Entertainmentpijler in het topic teruggebladerd en iedereen vond het stel stom, stoned en naief

Maar ik vond het leuk!
quote:Keranet schreef op 06 oktober 2009 @ 23:19:

@ snjo, ja maar dat lijkt me wel behoorlijk lastig, ik bedoel: hoe meet je bijvoorbeeld hoeveel pijn iemand heeft?

@ Disco: goed zeg, gefeliciteerd. Ga zo door. Wat doe je precies in de sportschool (lessen, machines, hoelang)

Dat is ook heel moeilijk te meten (maar omdat dit een openbaar forum is wil ik er hier niet te veel over uitwijden). Ik kan wel vertellen dat ik laatst zo'n miep op de revalidatie-afdeling had. Geen interesse om zelf wat aan haar klachten te doen, wilde alleen maar ultrageluidsbehandeling of korte golf (sloeg echt helemaal nergens op). Ze probeerde mij zelfs tegen haar behandelend arts in Reykjavík uit te spelen (hij heeft gezegd dat je het helemaal verkeerd doet....), dat dus snel kort gesloten via een e-mailtje. Het grappige was dat ze onbelaste oefeningen in zit moest doen. Nou, ondragelijke pijnen hoor. Maar met heel specifieke (en 100% belasting) had ze geen klachten.

Zij is met stille trom vertrokken....

In het andere ziekenhuis waar ik gewerkt heb, had ik op een gegeven moment een jonge meid die deed alsof ze een verlamming van allebei haar benen had. Maar als je zag hoe ze vanuit bed in de rolstoel ging zitten ..... (en dan mag je dus niet in lachen uitbarsten of zoiets). Binnen 2 weken had ik haar weer op de been.
@ snjo: tjsa en jij maar tegen jezelf zeggen professionele houding sjno, professionele houding zen......

@ ainne ik kan dus niet meepraten want heb de aflevering niet gezien.

@ disco: kijk, met twee keer per week al effect, dat schiet op.
Hoi allemaal, ffe snel, want ik ga zo m'n bed in, maarre Ainne.. Ik heb de aflevering van de week ook gezien en vond 'm ook leuk! Het lijkt of deze nieuwe afleveringen inderdaad wat diepgaander zijn, vind ik dus leuker!

Buonanotte a tutti!
Hallo meiden, zit hier met een verbrande bek tortilla chips te eten, had er even niet aangedacht dat vrouwlief verse groene pepers in de salsa saus had gedonderd. Kan je vertellen dan laat je het snaaien snel. Maar de Guinness geeft een beetje verlichting in de mond.

Gelukkig hoef ik vandaag niet meer zoveel te lullen want heb ruim 56 minuten met Raccoon aan de lijn gehangen totdat ik vriendelijk verzorgd werd om het regional park te verlaten. Ze waren al 10 minuten gesloten oeps.

Hier niet zo'n merken freak, alleen als ik het goedkoop kan krijgen. Ga gewoon met mijn zoon naar de Gap en zeg dat hij het mag kopen, kan die even zijn paspoort laten zien en dan bingo geen Tax.

Lapin waar ben je nu.
SFO, nog steeds op dezelfde plek bij het zwembad, tussen de kakkerlakken. Gap ben ik ook nog in geweest van de week, leuke winkel.

Vandaag nog even in de Galeria in Houston geweest en leuke sportkleding (voor de Wii) gekocht bij Bebe Sport.

Zal ff een plaatje zoeken zo.

En nu houden we op met shoppen, het is genoeg zo. We gaan nog even het strand opzoeken en bij het zwembad hangen. Oh ja en morgen nog even samen met schoonzus mijn voeten en handen laten masseren en vertroetelen bij de pedi-manu

Anais, als je die website opent word ik je allerbeste klant . Heel goed idee. Kan je dan die Mulberry tas (die paarse die Ine had geplakt een pagina of 20 geleden) ook laten maken?
Lapin hoop dat je in iedergeval zo brutaal genoeg bent geweest om met je paspoort te zwaaien en naar de manager te vragen. Heb het nu al een paar keer gedaan met NL-gasten bij ons en krijg het elke keer weer. (Je bent Nederlander of niet)

Hoop dat jij daar in het plakkerige en mugge volle Bush volleTexas nog naar je zien hebt.
@Ine, American Colony is een poeha-hotel. Je kunt er wel lekker eten, maar duuuuur!! Er hangen altijd veel diplomaten, journalisten en arabische hot-shots rond. Maarreh, wat heb ik gemist, wie is "hij" en wat "loopt er" met American Colony? Kijk Ine, mocht je een aanbieding krijgen om daar een paar nachten te logeren, altijd doen! Kunnen wij ook ns de boel op stelten zetten

Zo even verder lezen....
Oh, die Kelly en Choco van Grenzeloos verliefd!!! Dat vond ik zo'n aandoenlijk stel! Hoe hij helemaal het huis had versierd etc. Volgens mij zijn ze prima gelukkig met elkaar, de verliefdheid straalde er in ieder geval van af. (Alleen die cavia-echo... blegh!)

Moest op het einde gewoon huilen (maar dat komt ook door de stress etc.)
Ik vond ze ook geweldig. Maar moet je voor de grap eens lezen op de entertainmentpijler wat er tijdens die uitzending allemaal gezegd werd hier (ik schat zo rond pagina 20 of zo dat het begon), niet te kort, het commentaar. Ik moest er wel om lachen, want had het zelf helemaal niet zo gezien.

Ik vond die cavia wel grappig eigenlijk, hoort er toch bij in Peru, cavia's, en leuk van haar dat ze er gewoon aan mee deed. Natuurlijk had ze ook een gewone echo (waardoor ze zagen dat het kind in stuit lag), dus een beetje een combinatie van cultuur en gewoon medisch.

Lapin is jouw credit card niet gesmolten inmiddels??
Ik ben juist GV gaan kijken naar aanleiding van dat topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven