Hoe is Parijs in december?

03-10-2013 17:40 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring over Parijs in december.

Als je er 4 dagen bent? Is het gezellig in december? En is het te doen met het weer daar? ect.

Of zeggen jullie, doe maar niet?

Alle tips of andere suggesties zijn welkom
Het is hetzelfde als hier. Net zo koud en net zo gezellig met versiering voor kerst enzo.
eiffeltoren

arc de triomf

dat soort dingen
Parijs in December lijkt mij hetzelfde als Amsterdam of Antwerpen in December.

Dus het kan koud maar zonnig zijn, mild met regen, koud met sneeuw, algemeen schijtweer, bewolkt, klaar, winderig, ....

Waarschijnlijk heel gezellig met kerstsfeer, maar 4 dagen regen kan het natuurlijk minder gezellig maken.
Ik zou wel zorgen voor een comfortabel hotel. Je zit er misschien wat vaker dan als je in juni gaat.

Zwembad, gezellige bar, ruim bed en lekker bad, zoiets.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik zou Barcelona doen.
Ik vind het koud!

Net zo koud als hier, maar daar ga je voor je lol naar toe.
Waar zit de any-key?
Als het regent ga je toch gewoon naar één van de vele winkelcentra daar. Zal best leuk zijn in kerstsfeer.

En ze hebben vast ook wel musea.
quote:maaike0105 schreef op 03 oktober 2013 @ 18:14:

Als het regent ga je toch gewoon naar één van de vele winkelcentra daar. Zal best leuk zijn in kerstsfeer.

En ze hebben vast ook wel musea.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Ik ben er ooit in november geweest en de ene dag was het heerlijk zonnig en de andere dag bitter en guur koud net als hier.

Maar er is genoeg te doen ook binnen dus ik zou gewoon gaan.
's Avonds naar de Champs Elysees, erg gezellig en mooi met alle lichtjes. Verder een boottour op de Seine, bij voorkeur ook 's avonds.

Wanneer in december ga je, richting kerst?

En als het regent, de Mona Lisa bekijken.
Winkelen als je in Parijs bent?
Waar zit de any-key?
Ik ben met kerst wel eens geweest. Paar keer. Maar ik ben ook wel eens naar Rome geweest met kerst. Daar was het iets warmer! Ik zou dus Rome doen. Vooral ook voor de uber-kerstsfeer.
Koud maar wel leuk in kerstsfeer.
verba volant, scripta manent.
ja waarschijnlijk is er wel een kerstboom
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 oktober 2013 @ 18:34:

ja waarschijnlijk is er wel een kerstboomNou, dan moet je maar net mazzel hebben.
en vaak kan je er croissants krijgen
Komende december schijnt het wel fantastisch weer te worden in parijs. Extreem zacht 15/16 graden, zonnig. Terrasweer dus. Maar beter ga je daar niet zitten ivm duur
Maar als een echte Parijzenaar ga je toch voor de pain au chocolat. Met bijbehorende espresso.
De lichtjes in de Eiffeltoren flikkeren nu al dramatisch elke avond. Dus ook wat dat betreft geen angst.

Toch zou ik met Kerst liever naar Londen gaan, denk ik.
Was er twee jaar geleden met oud en nieuw, ook vier dagen. Was heeeeel druk. En duur, echt duur. Maar ook heel mooi en wat een zaligheid: geen vuurwerk buiten de 'echte' jaarwisseling.
Het is koud en er hangen veel lichtjes.
quote:Murdoch schreef op 03 oktober 2013 @ 20:06:

Het is koud en er hangen veel lichtjes.Kan je net zo goed naar Eindhoven gaan. Hebbie ook geen Fransen.
Koud! Je bent toch over het algemeen buiten, op een gegeven moment ben je de kou zat hoor en geniet je niet meer van de mooie dingen. Ik zou in het voorjaar gaan.
Ik vond het er koud...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven