hoe leuk is delft??
maandag 29 juli 2013 om 23:15
Erg leuke stad, fijne sfeer, een bezoek absoluut waard!
Voor een heel weekend misschien ook in de omgeving rondkijken!
Wij hadden vorig jaar hier geluncht, aanrader:
http://www.natuurlijk015.nl/lunch/
Voor een heel weekend misschien ook in de omgeving rondkijken!
Wij hadden vorig jaar hier geluncht, aanrader:
http://www.natuurlijk015.nl/lunch/
maandag 29 juli 2013 om 23:16
De winkel (ja zo heet ie) is heel leuk - als je van kleine frutseltjes, prutseltjes en hebbedingetjes houdt, weet ff de straatnaam niet maar zit vlak achter de markt bij de Voldersgracht.
Op zaterdag is er standaard antiek/curiosamarkt, leuk om kijken!
Als het lekker weer is kun je naar de Delftse Hout gaan, daar zitten 'het rieten dak' (restaurant maar ook beschut terras om lekker wat te drinken, gemiddelde leeftijd 65+), en 'Knus' (ook restaurant, met terras rondom, speeltuin, waterfietsen en bootjes verhuur waarmee je naar de grote plas kunt varen. Gemiddelde leeftijd 6- )
Verder is het leuk fietsen/ wandelen in de Delftse Hout.
Veel plezier!
Op zaterdag is er standaard antiek/curiosamarkt, leuk om kijken!
Als het lekker weer is kun je naar de Delftse Hout gaan, daar zitten 'het rieten dak' (restaurant maar ook beschut terras om lekker wat te drinken, gemiddelde leeftijd 65+), en 'Knus' (ook restaurant, met terras rondom, speeltuin, waterfietsen en bootjes verhuur waarmee je naar de grote plas kunt varen. Gemiddelde leeftijd 6- )
Verder is het leuk fietsen/ wandelen in de Delftse Hout.
Veel plezier!
dinsdag 30 juli 2013 om 06:20
quote:jan99 schreef op 30 juli 2013 @ 04:44:
tja delft is wel gezellig
het scheelt wie je daar kent ?
het heeft wel een oude binnen stad.
Hoezo, je kunt je met z'n tweeen toch ook prima vermaken?
Ik hoef geen mensen te kennen als ik naar een vreemde stad ga hoor.
Delft is leuk voor een weekend, als het warm weer is kun je ook evt naar een strand gaan in de buurt. Bij de waag leuke terrassen en als je van musea houdt is het goed toeven. Misschien kun je bij de vvv naar binnen lopen en kijken wat er dat weekend te doen is.
tja delft is wel gezellig
het scheelt wie je daar kent ?
het heeft wel een oude binnen stad.
Hoezo, je kunt je met z'n tweeen toch ook prima vermaken?
Ik hoef geen mensen te kennen als ik naar een vreemde stad ga hoor.
Delft is leuk voor een weekend, als het warm weer is kun je ook evt naar een strand gaan in de buurt. Bij de waag leuke terrassen en als je van musea houdt is het goed toeven. Misschien kun je bij de vvv naar binnen lopen en kijken wat er dat weekend te doen is.
dinsdag 30 juli 2013 om 06:43
Als je van musea houdt kun je het prinsenhof bezoeken, nieuwe en de oude kerk, museum tetar van elven of Lambert van meerten. Vermeer centrum.
Iets buiten het centrum is de porcelyne fles (Delfts blauw).
Rondvaart is ook erg leuk.
Op de beestenmarkt zijn veel terrasjes waar je ook lekker kan eten. Verder bij de waag op de markt zijn ook terrasjes.
Een lekker lunch adres is het stadscafe op de oude delft waar je in een boot op de geacht kan eten.
Iets buiten het centrum is de porcelyne fles (Delfts blauw).
Rondvaart is ook erg leuk.
Op de beestenmarkt zijn veel terrasjes waar je ook lekker kan eten. Verder bij de waag op de markt zijn ook terrasjes.
Een lekker lunch adres is het stadscafe op de oude delft waar je in een boot op de geacht kan eten.
dinsdag 30 juli 2013 om 07:00
Je moet gewoon even weten wat je er kan doen! Ik raad je aan 's middags met lekker weer naar de Delftse Hout te gaan (misschien kan je op het station fietsen huren? Delft is slecht toegankelijk met de auto). Je moet dan echt even lunchen bij du midi (dumidiDelfgauw.nl)!!! 'S avonds lekker eten bij Artusi (reserveren noodzakelijk, maar overheerlijk eten, zeker als je in de binnenruin kan zitten). Zondag kan je de porceleyne fles bezoeken of de nieuwe kerk beklimmen. Maar ook een rondvaart door de grachten is erg leuk (opstap punt op d'r koormarkt). Vergeet ook niet een fijn terrasje te pakken op de beestenmarkt en appeltaart te eten bij Kobus kuch!
Zó leuk is delft
Zó leuk is delft
dinsdag 30 juli 2013 om 07:11
Ik sluit me aan bij Frambloosje! (kom je toevallig uit Delft?)
"Vrij" is ook heerlijk om te lunchen, Artusi en Van der Dussen zijn heerlijk om te eten, maar wel aan de prijs. Wil je goedkoper uit zijn, dan is de Pelicaan een aanrader.
Musea genoeg in de stad en de Delftse Hout is fijn als het lekker weer is. (Du Midi is inderdaad een aanrader!)
Het enige nadeel van Delft is dat winkelen niet echt leuk is. Er zijn amper winkels en de winkels die er zijn, zijn in elke andere stad te vinden. (H&M, Sting, dat soort dingen)
"Vrij" is ook heerlijk om te lunchen, Artusi en Van der Dussen zijn heerlijk om te eten, maar wel aan de prijs. Wil je goedkoper uit zijn, dan is de Pelicaan een aanrader.
Musea genoeg in de stad en de Delftse Hout is fijn als het lekker weer is. (Du Midi is inderdaad een aanrader!)
Het enige nadeel van Delft is dat winkelen niet echt leuk is. Er zijn amper winkels en de winkels die er zijn, zijn in elke andere stad te vinden. (H&M, Sting, dat soort dingen)
dinsdag 30 juli 2013 om 07:14
Jihoe, ik vind de Verbeelding best gezellig, maar het eten vind ik doorgaans niet zo best. Vlaanderen is best leuk om te lunchen, maar ik zou eerder naar het Stads Koffiehuis gaan (lekkere broodjes!) of Vrij (zalig).
Op de Beestenmarkt zit een nieuwe Italiaan (naast Vlaanderen) en die schijnt goed te zijn. Ik ben er nog niet geweest, maar heb er goede verhalen over gehoord. (alles is vers en dergelijke)
Op de Beestenmarkt zit een nieuwe Italiaan (naast Vlaanderen) en die schijnt goed te zijn. Ik ben er nog niet geweest, maar heb er goede verhalen over gehoord. (alles is vers en dergelijke)
dinsdag 30 juli 2013 om 07:59
Ik lees echt met verbazing sommige reacties. Je kan prima winkelen in delft. Gezellige winkeltjes alleen verdeeld over meerdere straatjes ipv 1 lange megastraat. Ja geen knalgrote v&d maar ja die mis ik ook niet. Het is niet veel anders dan leiden of Haarlem.
Stappen wat disco's en clubs betreft heb je niet echt in delft. Wel kroegen in overvloed. Belvedère op de beestenmarkt is erg gezellig. Beestenmarkt is sowieso erg gezellig met terrasjes in overvloed. Cultureel is er ook EEG veel zoals al gezegd. Rondvaart is echt heel leuk om te doen.
Begrijp de mensen die Delft afkraken niet zo goed.
Stappen wat disco's en clubs betreft heb je niet echt in delft. Wel kroegen in overvloed. Belvedère op de beestenmarkt is erg gezellig. Beestenmarkt is sowieso erg gezellig met terrasjes in overvloed. Cultureel is er ook EEG veel zoals al gezegd. Rondvaart is echt heel leuk om te doen.
Begrijp de mensen die Delft afkraken niet zo goed.
dinsdag 30 juli 2013 om 08:04
Maar veel bijzondere winkels kan je het toch niet noemen? Het zijn winkels die je in het algemeen in iedere stad kan vinden.
Wat ik vaak leuk vind aan shoppen in een andere stad zijn winkels die zich ban de massa onderscheiden. En dat is er in delft niet of nauwelijks.
Ik kraak het niet af, vind het een heerlijke stad, maar niet om uitgebreid te shoppen
Wat ik vaak leuk vind aan shoppen in een andere stad zijn winkels die zich ban de massa onderscheiden. En dat is er in delft niet of nauwelijks.
Ik kraak het niet af, vind het een heerlijke stad, maar niet om uitgebreid te shoppen