hoeveel kleding mee

08-07-2010 20:30 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
wij gaan 11 nachten kamperen in een sta caravan naar Frankrijk waar het weer hetzelfde is als hier.

ik neem elk jaar weel verkeerd of teveel mee. Vooral voor mn dochter van 4..

wat nemen jullie mee en HOEVEEL van elk ????
1 lange broek, 1 trui

Verder lekkere zomerkleding, maar 11 shirtjes en 11 rokjes lijkt me genoeg
het ligt er natuurlijk ook aan of je daar gaat wassen. 11 shirtjes en 11 rokjes lijkt me wat veel!!!
Wassen? Tijdens 11 dagen vakantie?
wil niet teveel hoeven wassen maar we zijn met 5 personen wv 2 volwassenen en nog 2 pubers en een kleine.

alles moet ook nog in 1 auto passen

na die 11 dagen gaan we nog door op familie bezoek voor 4 dagen. Daar kan ik ook wassen.

ik was altijd wel een keer op vakantie
Ligt er natuurlijk ook aan wat je gaat doen!

Als je de hele dag bij het zwembad ligt, zou ik in elk geval 2 bikin's/badpakken meenemen.

En dan heb je aan een shirtje of 7 en 2 korte/3kwart broeken en 2 rokjes ofzo genoeg hoor.

(en dat zeg ik....ik neem ook ieder jaar teveel mee )
Ik neem meestal 5 shirtjes mee, en 2 jurkjes, en een stuk of 4 korte broeken. En 1 lange broek en een trui.

Ik was trouwens wel 1x tijdens de vakantie.
Ik heb geen dochter van 4, maar waar ik altijd op let voor mezelf:

kleding goed te combineren (dus niet, oei koffie over dat shirt, nu kan ik die broek ook niet meer aan)

je hoeft echt niet iedere dag n ander shirt aan, het is vakantie.

ondergoed niet het nieuwste wat ik heb, maar oudjes die na een keer dragen de vuilnisbak ingaan.

dus voor mezelf: 1 broek aan, 1 in de koffer

2 zeer kreukvrije rokken(als het een zomervakantie is) en voor 15 dagen n stuk of 5-6 shirts en n trui / vest voor de koude avonden.

Ik heb eens ergens gelezen: als je op vakantie gaat, leg alles wat je mee wilt nemen klaar en pak er de helft van in, wat geld betreft: bereken wat je nodig hebt, en ga uit van het dubbele
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik tel meestal zo:

11 dagen vakantie is 9 dagen effectief daar:

Ondergoed * 10

Bikini * 2

5 setjes voor overdag ( met elk setje een dag of 2 )

5 setjes voor 's avonds ( uit eten etc. ) ( idem )

En dan een trui en een warm vest en 2 lange broeken ofzo

1 paar makkelijke slippers

1 paar mooie slippers

1 paar makkelijke schoenen ( ballerina's, gympen )

Zoiets?
Vergeet je campingsmoking niet
Brrr....het is Frankrijk, dus waarschijnlijk behoorlijk warm. Wil je dan je vieze zweet shirt twee dagen aantrekken??

Ik zou een paar rokken/broeken en voor elke dag een schoon shirtje meenemen. Hetzelfde geldt voor ondergoed,sokken etc....
ik neem zelf:

6 korte broeken/rokjes 2 jurkjes

1 lange broek

10 tops/hempjes/shirts

1 joggingsbroek en vest

1 bikini

15 strings/shorts

1 pyama (voor bij de fam)

1 paar slippers

1 paar instappers

aan doe ik korte broek, instappers, shirt.

dan was ik 1 keer

nemen jullie je jas mee??
Klinkt goed Mimo!

Ik denk dat een dikke trui wel genoeg is. Maar ik ben niet zo'n jassen mens. Mijn moeder ergert zich dood
Wij nemen doorgaans (meestal ongeveer 20 dagen weg) 10 stuks slipjes / boxers p.p. mee, een stuk of 8 t-shirts p.p. en een stuk of 6 broeken (inclusief 1 lange) p.p. En dan nog een stuk of 7 handdoeken de man, een setje handdoek/theedoek en één trui p.p. Precies op het midden draaien we een witte en een gekleurde / bonte was, en dan hebben we weer schoon goed voor de volgende 10 dagen. Het droogt in warme streken toch als een tierelier en we wassen nooit op de hand, dus dat is zo gedaan.
Zoveel als in mijn koffer past en als we met de auto gaan, zoveel als in de auto past
Dit jaar gaan wij echter ook maar 11 dagen weg, en dan nemen we denk ik per persoon mee:

6 onderbroeken

5 t-shirts

3 broeken (inclusief 1 lange)

4 handdoeken

1 setje theedoek/handdoek

1 trui

En dan op het midden van de vakantie wassen. Ik wil eens een keer proberen zo min mogelijk mee te nemen, ook wat betreft andere spulllen.
quote:_Branwen_ schreef op 08 juli 2010 @ 21:13:

Wij nemen doorgaans (meestal ongeveer 20 dagen weg) 10 stuks slipjes / boxers p.p. mee, een stuk of 8 t-shirts p.p. en een stuk of 6 broeken (inclusief 1 lange) p.p. En dan nog een stuk of 7 handdoeken de man, een setje handdoek/theedoek en één trui p.p. Precies op het midden draaien we een witte en een gekleurde / bonte was, en dan hebben we weer schoon goed voor de volgende 10 dagen. Het droogt in warme streken toch als een tierelier en we wassen nooit op de hand, dus dat is zo gedaan.

7 handdoeken pp?

Ik neem pp 1 strandlaken en 2 gewone handdoeken mee.
quote:_Branwen_ schreef op 08 juli 2010 @ 21:26:

Dit jaar gaan wij echter ook maar 11 dagen weg, en dan nemen we denk ik per persoon mee:

6 onderbroeken

5 t-shirts

3 broeken (inclusief 1 lange)

4 handdoeken

1 setje theedoek/handdoek

1 trui

En dan op het midden van de vakantie wassen. Ik wil eens een keer proberen zo min mogelijk mee te nemen, ook wat betreft andere spulllen.tja, dat is elk jaar mijn streven maar toch is het altijd weer teveel in de zin van: de auto zit zo bomvol! Ik neem ook een kratje mee met eerste boodschappen, opblaas spul, waveboards, laptop en fotocamera's, boeken, spelletjes..... een auto is dan snel gevuld en ik wil m niet volstouwen tot boven de hoofden van de kinderen.
quote:diedietje schreef op 08 juli 2010 @ 20:31:

1 lange broek, 1 trui

Verder lekkere zomerkleding, maar 11 shirtjes en 11 rokjes lijkt me genoeg

Dan moet je maar net zoveel shirtjes en rokjes hebben.

Pff veel zeg...dat heb ik bijvoorbeeld echt niet.
Ik ga 3 weken weg en neem altijd heel veel mee... En dan probeer ik ook alles aan te doen, want anders is het zonde! Dus... 2x per dag wat anders aan, haha.

Ik was trouwens nooit op vakantie, dus zolang het nog in de auto past neem ik lekker veel mee.

Dus voor 3 weken: 22 slips, 2 bikini, 20 rokjes, 20 jurkjes, 20 hemdjes, 20 t shirts, 3 korte broeken. Wel maar 1 lange broek en 1 trui, daar bespaar ik wel ruimte mee

Maar voor een kind van 4 lijkt dit me wat overdreven
quote:mimootje schreef op 08 juli 2010 @ 21:57:

[...]

7 handdoeken pp?

Ik neem pp 1 strandlaken en 2 gewone handdoeken mee.Wij houden erg van schone handdoeken. Dat we in de vakantie twee keer met een handdoek doen is al een compromis.
1 dunne lange broek

1 jeans

1 korte broek/bermuda

1 shirtjurkje voor over bikini

1 shirt met lange mouwen

1 bikini

1 fleece

1 nette blouse

paar shirtjes met korte mouwen

paar hemdjes mouwloos

ondergoed: 3-4 bh's, 10-15 slips (indien langere tijd op reis was ik dat wel)

stuk of 6 paar (sport)sokken

sandaaltjes

slippers

wandelschoenen
Ligt eraan ook of je een warm gebied opzoekt.

Bij mijn vorige vakantie kon ik een tshirt echt maar 1 keer aan omdat het gewoon wit uitgebeten was van transpiratie.

Niet lekker fris dus om nog een keer te gebruiken.

En op een camping heb je vaak wasmachines staan, voor de kids hun spullen omdat ze zich toch wat vaker viesmaken.

Wat handdoeken en ondergoed draaien en je kunt er weer tegen.

Maar 11 dagen is relatief kort, dus zou echt niet teveel doen!
Dus voor 3 weken: 22 slips, 2 bikini, 20 rokjes, 20 jurkjes, 20 hemdjes, 20 t shirts, 3 korte broeken. Wel maar 1 lange broek en 1 trui, daar bespaar ik wel ruimte mee

Je kunt toch geen rok en een jurk op 1 dag aan of wel???

Je neemt alles dubbel mee, jemig.......

Dat vind ik echt teveel van het goede hoor. Met het vliegtuig krijg je dat niet klaar.
Jaah is ook wel beetje overdreven..

Maar neem wel altijd veel mee, maar het moet allemaal in 1 sporttas passen (behalve handdoeken en toillettas). En zomerjurkjes en shirtjes nemen weinig ruimte in natuurlijk.

Maar ff serieus, ik heb meestal 5/6 jurkjes en 5/6 rokjes mee. Shirtjes wel echt veel.. Ik heb gewoon heel veel shirtjes die ik eigenlijk alleen op vakantie aan doe. Dus die wil ik dan ook graag aan.. Denk dat ik voor 21 dagen wel zo'n 30 shirtjes mee heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven