Hotel Amsterdam met kind.
donderdag 15 oktober 2020 om 15:30
Wij gaan volgende week in de vakantie drie nachtjes naar een hotel toe.
Nu was ik van plan om in de avond ergens een hapje te gaan eten met mijn twee kinderen van 3 en 7.
Maar nu zitten alle restaurants/eetgelegenheden dicht door Corona.
Ik heb nu het idee om 1 avond in het hotel te eten ( van der valk ) maar verder zoek ik nog naar andere leuke ideeën.
Dus wie heeft tips of ideeën
?
Tips voor leuke uitjes in Amsterdam of omgeving zijn ook welkom
Nu was ik van plan om in de avond ergens een hapje te gaan eten met mijn twee kinderen van 3 en 7.
Maar nu zitten alle restaurants/eetgelegenheden dicht door Corona.
Ik heb nu het idee om 1 avond in het hotel te eten ( van der valk ) maar verder zoek ik nog naar andere leuke ideeën.
Dus wie heeft tips of ideeën
Tips voor leuke uitjes in Amsterdam of omgeving zijn ook welkom
donderdag 15 oktober 2020 om 16:05
Avonturenspeeltuin Twiske misschien?welcomehome schreef: ↑15-10-2020 15:59En met uitjes bedoel ik alles wat leuk kan zijn met kinderen van 3 en 7.
Als er ergens een groot bos is met speelgelegenheid vind ik dat ook helemaal prima.
De bioscoop was ook een optie waar ik aan dacht.
donderdag 15 oktober 2020 om 16:07
Tja ik zou niet weten waar je anders moet eten dan in het hotel. Het is niet echt weer om met je afgehaalde pizza in het Vondelpark te gaan zitten ofzo.
Wb uitjes: Nemo is wel leuk voor je 7-jarige, met mijn peuter ga ik wel eens naar de peuterbios in Eye op zondagochtend, maar ik weet niet of dat nu open is. Dagje Artis valt altijd wel in de smaak, of naar de OBA maar wij doen dan altijd een combinatie van daar spelen/lezen en dan een hapje eten bij Vapiano, maar dat gaat nu niet.
Verder vindt hij met het pontje over leuk en treinen kijken op centraal. Scheepvaartmuseum gaat ook wel met mijn driejarige, maar bijvoorbeeld Tropenmuseum Junior vindt hij nog net niet interessant.
Als het mooi weer is zou je nog de Geitenboerderij in het Amsterdamse bos kunnen overwegen of de bloemenpluktuin in west.
Onder eigen verantwoordelijkheid want ik heb niet gecheckt of het allemaal open is momenteel.
Wb uitjes: Nemo is wel leuk voor je 7-jarige, met mijn peuter ga ik wel eens naar de peuterbios in Eye op zondagochtend, maar ik weet niet of dat nu open is. Dagje Artis valt altijd wel in de smaak, of naar de OBA maar wij doen dan altijd een combinatie van daar spelen/lezen en dan een hapje eten bij Vapiano, maar dat gaat nu niet.
Verder vindt hij met het pontje over leuk en treinen kijken op centraal. Scheepvaartmuseum gaat ook wel met mijn driejarige, maar bijvoorbeeld Tropenmuseum Junior vindt hij nog net niet interessant.
Als het mooi weer is zou je nog de Geitenboerderij in het Amsterdamse bos kunnen overwegen of de bloemenpluktuin in west.
Onder eigen verantwoordelijkheid want ik heb niet gecheckt of het allemaal open is momenteel.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
donderdag 15 oktober 2020 om 16:08
Bioscopen zijn gewoon open. Pathé heeft een goed luchtzuiveringssysteem dat de lucht niet circuleert maar ververst.
De musea zijn ook open én heerlijk rustig. Wel even reserveren maar kan ook als je al voor de deur staat. Zwembaden zijn open, bieden online roosters en ook online mogelijkheden om een 'blok' te reserveren. Kan je alvast doen.
Verder inderdaad een grachtencruise en klaar ben je. Ook kan je een lange stadswandeling maken; het is nu behoorlijk rustig daar. Lekker een picknicktas en een kleed mee en lunchen onderweg. En natuurlijk Artis.
De musea zijn ook open én heerlijk rustig. Wel even reserveren maar kan ook als je al voor de deur staat. Zwembaden zijn open, bieden online roosters en ook online mogelijkheden om een 'blok' te reserveren. Kan je alvast doen.
Verder inderdaad een grachtencruise en klaar ben je. Ook kan je een lange stadswandeling maken; het is nu behoorlijk rustig daar. Lekker een picknicktas en een kleed mee en lunchen onderweg. En natuurlijk Artis.
donderdag 15 oktober 2020 om 16:09
Alle rondvaarten doen ongeveer het zelfde rondje Google eens zou ik zeggen.welcomehome schreef: ↑15-10-2020 16:00Die had ik ook al in gedachte inderdaad!
Heb je toevallig tips voor een leuke rondvaart ?
Artis, bodyworlds een idee? En je zal toch moeten googelen wat er nu kan en mogelijk is. Succes en veel plezier.
donderdag 15 oktober 2020 om 16:14
Ik denk dat ik dan inderdaad gewoon 1 dag in het restaurant van het hotel eet, 1 dag roomservice en misschien een dag mcdrivelux- schreef: ↑15-10-2020 16:07Tja ik zou niet weten waar je anders moet eten dan in het hotel. Het is niet echt weer om met je afgehaalde pizza in het Vondelpark te gaan zitten ofzo.
Artis las ik al inderdaad, even kijken hoe het daar ervoor staat.
Bedankt voor de tips!
donderdag 15 oktober 2020 om 16:18
ik zou serieus op ander moment gaan... hotel kan je vast omboekenwelcomehome schreef: ↑15-10-2020 15:59Het hotel is al betaald en om nou 300,- weg te gooien..
Ik zat ook al te denken aan 1 dag roomservice, lekker filmpjes kijken ( laptop mee ).
1 avond dus in het hotel zelf eten.
Er is een zwembad dus als het kan qua reserveringen gaan we dat ook op twee dagen doen in de middag of avond.
Maar drie volle dagen op de hotelkamer gaat ook vervelen voor de kinderen, en ik denk dat ik dan gillend gek word![]()
En met uitjes bedoel ik alles wat leuk kan zijn met kinderen van 3 en 7.
Als er ergens een groot bos is met speelgelegenheid vind ik dat ook helemaal prima.
Ik ga echt niet de volle drukte opzoeken, maar drie dagen op een hotelkamer zitten met twee jonge kinderen worden we alle drie niet blij van![]()
En ja... het kan en mag nog maar dat betekent niet dat je het moet willen.. Gedoe met eten, niet relaxed ergens heen.. Is maar wat je leuk gaat vinden..
Ik had via Kruidvat museumkaartjes gekocht. En zat daar inderdaad ook al naar te kijken.JackyBee schreef: ↑15-10-2020 16:08Bioscopen zijn gewoon open. Pathé heeft een goed luchtzuiveringssysteem dat de lucht niet circuleert maar ververst.
Maar twijfelde of het daar niet heel druk zou zijn maar dat valt mee dus ?
Madame Tussauds leek me ook zo leuk voor de oudste.
Die is helemaal gek van Avengers en daar is nu een heel gedeelte van.
Twijfelde alleen of dat niet te druk/teveel mensen op elkaar zou zijn momenteel..
Een boottocht ga ik dan denk ik sowieso doen die is al vaker genoemd.
Heb je toevallig nog tips voor leuke tochten ?
Artis is gewoon open! Bodyworlds wordt hierboven gesuggereerd, dat zou ik echt niet doen met die kleintjes. Verder sluit ik me bij Lux aan.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
donderdag 15 oktober 2020 om 16:19
Voor 300 euro in een hotel zitten, vind ik ook zonde geld. Heb je niet een annuleringsverzekering of kan je niet met het hotel een voucher regelen?
Alle uitjes moet je reserveren, met twee regio's die herfstvakantie hebben, ben je denk ik ook vrij laat inmiddels.
Je hebt het over avond eten, maar heb je ook iets bedacht voor ontbijt en lunch?
Alle uitjes moet je reserveren, met twee regio's die herfstvakantie hebben, ben je denk ik ook vrij laat inmiddels.
Je hebt het over avond eten, maar heb je ook iets bedacht voor ontbijt en lunch?
donderdag 15 oktober 2020 om 16:26
tot nu toe zijn er best wel veel uitjes nog beschikbaar dus ik kijk even welke tips ik nog krijg, en dan ga ik denk ik sowieso een bioscoop bezoeken, en een rondvaart doen.viva-life22 schreef: ↑15-10-2020 16:19Voor 300 euro in een hotel zitten, vind ik ook zonde geld. Heb je niet een annuleringsverzekering of kan je niet met het hotel een voucher regelen?
Eventueel Madame Tussauds.
Ontbijt zit bij het arrangement in , en een lunch ben ik niet zo moeilijk in.
Een broodje op de vuist tijdens het wandelen of spelen kan wel
donderdag 15 oktober 2020 om 16:26
Hou er ook rekening mee dat er soms coronabesmettingen in hotels zijn en ze je dan zullen vragen om te boeken, dus hou alles omboekbaar of annuleerbaar. Ik zou ook nog een keer bellen met t hotel of t niet verplaatst kan worden.
Als je toch gaat, zie de tips van Lux en zorg vooral ook voor warme kleding, thermoskannetje warme choco e.d. want Amsterdam kan waterkoud zijn vind ik altijd. En mocht je 3jarige al zindelijk zijn, toch even luierbroekje aan bij uitstapjes, want soms zijn veel wc's dicht nu en moet je dus langer zoeken of wachten. Veel plezier!
Als je toch gaat, zie de tips van Lux en zorg vooral ook voor warme kleding, thermoskannetje warme choco e.d. want Amsterdam kan waterkoud zijn vind ik altijd. En mocht je 3jarige al zindelijk zijn, toch even luierbroekje aan bij uitstapjes, want soms zijn veel wc's dicht nu en moet je dus langer zoeken of wachten. Veel plezier!
donderdag 15 oktober 2020 om 16:27
poldervrouw schreef: ↑15-10-2020 16:18ik zou serieus op ander moment gaan... hotel kan je vast omboeken
En ja... het kan en mag nog maar dat betekent niet dat je het moet willen.. Gedoe met eten, niet relaxed ergens heen.. Is maar wat je leuk gaat vinden..
Maar mag ze het willen? Want ze wil overduidelijk graag
donderdag 15 oktober 2020 om 16:27
Ziet er heel leuk uit !
Als het niet gaat regenen kan ik dit doen, met wat lekkere broodjes mee en drinken en dan een soort “picknick” houden.
Kou maakt ons niet uit daar kunnen we ons naar kleden.
Regen zou het alleen lastiger maken.
donderdag 15 oktober 2020 om 16:29
Je moet voor alles al tijden een tijdslot reserveren hier, dus het zal niet heel druk zijn. Monkeytown is nu ineens bv ook prima te doen ipv een hell hole waar je binnen 3 minuten totaal overprikkeld bentwelcomehome schreef: ↑15-10-2020 16:18Ik had via Kruidvat museumkaartjes gekocht. En zat daar inderdaad ook al naar te kijken.
Twijfelde alleen of dat niet te druk/teveel mensen op elkaar zou zijn momenteel..
Heb je toevallig nog tips voor leuke tochten ?![]()
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
donderdag 15 oktober 2020 om 16:32
Er vertrekken echt wel meer vliegtuigen in een uur. Ik hoor hun vaak genoeg.Annapicobella schreef: ↑15-10-2020 16:11Naar Schiphol en kijken naar dat ene vliegtuig wat per uur vertrekt. Er is ook een MacDonalds voor het afhaal Happy Meal. Daarna naar de geitjes in het Amsterdamse bos. Of daarvoor.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
donderdag 15 oktober 2020 om 16:35
Oh en als je een auto tot je beschikking hebt kan ik het Muiderslot nog aanraden. Even buiten Amsterdam, maar mijn zoon vindt dat erg leuk.
En je hebt Jeugdland en het Woeste Westen enzo, die grote natuurspeeltuinen in Amsterdam, daar kun je ook wel terecht denk ik.
Misschien is de Jaap Edenbaan open?
En je hebt Jeugdland en het Woeste Westen enzo, die grote natuurspeeltuinen in Amsterdam, daar kun je ook wel terecht denk ik.
Misschien is de Jaap Edenbaan open?
donderdag 15 oktober 2020 om 16:38
Dan heb je vast niet geboekt bij Van der Valk zelf, met een account.
Want dan is annuleren gratis, zelfs nog op de dag van aankomst.
Tip voor de volgende keer!
donderdag 15 oktober 2020 om 16:47
Waar baseer je dit op? Ben ik wel benieuwd naar.
donderdag 15 oktober 2020 om 16:49
Al die boottochtjes zijn hetzelfde. Ik zou een niet al te lange doen want je kan er niet zomaar af als je kind er klaar mee is. Dus google even en reserveer een korte. Succes en veel plezier.welcomehome schreef: ↑15-10-2020 16:18Ik had via Kruidvat museumkaartjes gekocht. En zat daar inderdaad ook al naar te kijken.
Heb je toevallig nog tips voor leuke tochten ?![]()
Het Stedelijk was trouwens eng leeg, maar ik weet niet goed hoe dat met de 'kindvriendelijke' musea is. Je kan even bellen vantevoren.
donderdag 15 oktober 2020 om 16:53
Geitenboerderij is mss gewoon open.welcomehome schreef: ↑15-10-2020 15:59Het hotel is al betaald en om nou 300,- weg te gooien..
Ik zat ook al te denken aan 1 dag roomservice, lekker filmpjes kijken ( laptop mee ).
1 avond dus in het hotel zelf eten.
Er is een zwembad dus als het kan qua reserveringen gaan we dat ook op twee dagen doen in de middag of avond.
Maar drie volle dagen op de hotelkamer gaat ook vervelen voor de kinderen, en ik denk dat ik dan gillend gek word![]()
En met uitjes bedoel ik alles wat leuk kan zijn met kinderen van 3 en 7.
Ik ga echt niet de volle drukte opzoeken, maar drie dagen op een hotelkamer zitten met twee jonge kinderen worden we alle drie niet blij van![]()