hotel barcelona

29-12-2013 17:18 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in februari met mijn vriend naar Barcelona. De vlucht is geboekt maar nu zijn we op zoek naar een leuk en betaalbaar hotel (met eigen badkamer). Wat is een leuke wijk om te verblijven? Heeft iemand nog tips voor een leuk hotel?
Ik heb afgelopen november in het plaza Barcelona hotel gezeten op plaza espana. Ideaal gelegen tov het vliegveld en het centrum. Prijs weet ik niet meer, mijn man heeft het geboekt. Wel een super mooi hotel.

Anders zijn er rond de ramblas genoeg hotelletjes met eigen badkamer te vinden.

Veel plezier.
Wij boeken bij stedentrips meestal een appartement. Dan heb ik meer het gevoel dat ik er een paar dagen 'woon'. Ook omdat je vaak in een appartementengebouw zit tussen de locals. Laatste keer zaten we hier http://www.friendlyrental ... lona/appartement-55-1.htm
Dat ziet er leuk uit kerstklok.

Wij zijn in juni naar Barcelona geweest en zaten in hostal River, in een zijstraat van de Ramblas. Heel eenvoudig, verwacht geen luxe. Maar schoon, kamer met eigen douche/wc en goede ligging. Via booking.com.
Wij zaten in november in Barri gottic, leuke wijk in centrum, naast Ramblas. Appartementje voor 50 euro via booking..com , perfect geregeld allemaal.
Probeer anders een appartementje via Wimdu, werkt ook super. Ik zat afgelopen juli met mijn vader in een appartement in de wijk Barceloneta, tegenover het strand. Hele prettige locatie!
Wolves don't lose sleep over the opinion of sheep
Ik ben de laatste tijd ook van de appartementjes in plaats van hotels. Handig om een koelkast te hebben, en inderdaad het gevoel alsof je ergens een paar dagen woont.

In Berlijn, Porto, Brussel, Tilburg veel plezier van gehad.

Via Airbnb.com zijn zat leuke dingen te vinden, je kunt volop reviews lezen, en het geld wordt pas naar de verhuurder doorgesluisd na een geslaagde check-in ter plaatse.

Over hotels zoeken: 1 tip hier kan misschien leuk zijn, maar bedenk je wel dat dat slechts één toevallige ervaring is, en dat een hotel misschien inmiddels wel andere eigenaren heeft... of dat de tipgever niet zoveel geeft om kabaal op straat, of om wat haartjes op de douchemuur, of dat het een takke-end uit het centrum ligt.

Dus als ik toch liever een hotel (dan een appartement) wil om wat voor reden dan ook, dan zoek ik toch altijd liever via Booking waar je véél reviews per hotel kunt lezen, en kunt selecteren op gratis wifi, wijk etc. Meerdere reviews zijn betrouwbaarder dan één tip in een forum.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Ik heb een paar jaar geleden met een vriendin in Carrer de la Princesa in hotel de ciutat de Barcelona gezeten. Prima kamers en lekker ontbijt en een fijne locatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven