Hotel langs de snelweg
maandag 18 april 2011 om 21:26
Wij gaan in de zomer naar Bordeaux. We willen dit (ivm 2 kleine kindjes) in 2x rijden. Lekker relaxed dus....
We willen rond hun middagslaap weg, dan 5u rijden en in een hotel slapen, dan de volgende ochtend weer 4 a 5u rijden en dan zijn we er.
Ik zie op de kaart dat we na 5u net rond Parijs zitten. Weet iemand ergens daar bij de snelweg en enigzins goedkoop hotel? Het mag zo simpel mogelijk; als we maar bedden en ontbijt hebben
We willen rond hun middagslaap weg, dan 5u rijden en in een hotel slapen, dan de volgende ochtend weer 4 a 5u rijden en dan zijn we er.
Ik zie op de kaart dat we na 5u net rond Parijs zitten. Weet iemand ergens daar bij de snelweg en enigzins goedkoop hotel? Het mag zo simpel mogelijk; als we maar bedden en ontbijt hebben
maandag 18 april 2011 om 21:31
Als je langs Parijs gaat zit je precies in de spits met die vertrektijd. De spits begint al heel vroeg in Parijs en het is een drama. Ik zou of eerder vertrekken of later maar dan kom je weer in NL in de spits. Hotels langs de snelweg heb je overal. Formule1 is het goedkoopst meestal. Wij nemen altijd Campanile, net iets duurder maar wel iets meer hotel.
maandag 18 april 2011 om 21:33
maandag 18 april 2011 om 21:36
maandag 18 april 2011 om 21:36
maandag 18 april 2011 om 21:46
Wij hebben deze route vorig jaar gereden met baby van 10 maanden. Wij hadden een Ibis bij Orleans, prima op de route vlak naast de snelweg maar wel een `echt` hotel. Hadden een wat grotere kamer zodat het kinderbedje in een hoek stond, maar met twee kinderen neem je misschien twee kamers? (geen idee..)
Wij hadden uiteindelijk spijt dat we het gedaan hadden omdat onze dochter de hele nacht geschreeuwd heeft en in de auto waarschijnlijk gewoon had geslapen Maar dat lag niet aan het hotel. Wij hebben gewoon niet zo`n onwijze makkelijke slaper op onbekende plekken.
Wij hadden uiteindelijk spijt dat we het gedaan hadden omdat onze dochter de hele nacht geschreeuwd heeft en in de auto waarschijnlijk gewoon had geslapen Maar dat lag niet aan het hotel. Wij hebben gewoon niet zo`n onwijze makkelijke slaper op onbekende plekken.
maandag 18 april 2011 om 21:50
Wij gaan al voor de 3e keer met kleine kindjes naar de Dordogne (voor ons 1050 km). We vertrekken altijd rond 5/6 uur smorgens en zijn dan rond 18.00 uur ter plekke.
sMorgens maken we een flinke ruk dan en daarna stoppen we voor een picknick-ontbijt en vanaf daar elke 2 uur even stoppen, is goed te doen hoor.
Ik vind overnachten onderweg juist helemaal niet relaxed. Je weet nooit hoe snel het gaat. We hebben wel eens om 15 uur smiddags in zo'n afschuwelijk snelweg hotel gezeten, wat moet je dan de rest van de dag doen met de kinders?
Gewoon 1 dagje 'afzien' en dan ben je er.
sMorgens maken we een flinke ruk dan en daarna stoppen we voor een picknick-ontbijt en vanaf daar elke 2 uur even stoppen, is goed te doen hoor.
Ik vind overnachten onderweg juist helemaal niet relaxed. Je weet nooit hoe snel het gaat. We hebben wel eens om 15 uur smiddags in zo'n afschuwelijk snelweg hotel gezeten, wat moet je dan de rest van de dag doen met de kinders?
Gewoon 1 dagje 'afzien' en dan ben je er.
maandag 18 april 2011 om 21:52
Formule 1 is wel goedkoop, maar echt af te raden. Wij hebben het 1 keer gedaan en het was de hele avond en nacht een komen en gaan van mannen en hun hoertjes.
En een herrie! Geen oog dicht gedaan.
Daarbij is er geen ontbijt oid mogelijk, je moet in de rij voor douche en WC.
Er is 1 lichtknop voor enorm fel TL licht, dus als de kinderen slapen kun je niet nog een lampje aan doen.
En een blind paard kan er geen schade aanrichten, een gevangeniscel is nog luxer.
En een herrie! Geen oog dicht gedaan.
Daarbij is er geen ontbijt oid mogelijk, je moet in de rij voor douche en WC.
Er is 1 lichtknop voor enorm fel TL licht, dus als de kinderen slapen kun je niet nog een lampje aan doen.
En een blind paard kan er geen schade aanrichten, een gevangeniscel is nog luxer.
maandag 18 april 2011 om 21:53
maandag 18 april 2011 om 22:16
Wij gaan eind van de maand op vakantie naar Oostenrijk. Wij nemen een kind van 13 maanden en een kind van 36 maanden mee. Wij gaan rijden als de kinderen in pyama hun laatste versnapering achter de kiezen hebben, hun tandjes gepoetst hebben en klaar zijn om te gaan slapen. De volgende morgen komen wij aan rond 9 uur. Wij zijn echter wel in de omstandigheid dat wij naar een bekende gaan; wij hoeven dus geen tent op te zetten ed maar zouden (in theorie) gewoon in ons bedje daar kunnen duiken voor een dutje.
Het 's nachts rijden houden wij vol omdat wij om-en-om slapen én de dag ervoor ook 's middags een tukkie doen.
Succes met je keuze en veel plezier op je vakantieadres!
Het 's nachts rijden houden wij vol omdat wij om-en-om slapen én de dag ervoor ook 's middags een tukkie doen.
Succes met je keuze en veel plezier op je vakantieadres!
maandag 18 april 2011 om 23:10
Waarom niet echt relax en gewoon een leuke plek voor twee nachtjes? Kijk eens voor een "huifkar" op www.huttopia.com, die huur je voor zo'n 60 euro per nacht. Rambouillet bijvoorbeeld ligt vlakbij Parijs maar daar hebben ze een speeltuin, lekkere pizza's en heb je een leuke dag als onderbreking. Dan kun je uitgerust verder rijden.
maandag 18 april 2011 om 23:49
quote:Pear schreef op 18 april 2011 @ 23:03:
[...]
Dat was ook mijn gedachte
Oeps: ze is zomaar vrijdag jarig zie ik net op de kalender!
Nee hoor, dat wist ik naturlijk al lang, maar ja, naast 13 maanden vond ik 3 jaar zo ehhh tja, weet het ook niet. Ik reken zomaar altijd nog in maanden... Beetje vreemd besef ik nu ook!
[...]
Dat was ook mijn gedachte
Oeps: ze is zomaar vrijdag jarig zie ik net op de kalender!
Nee hoor, dat wist ik naturlijk al lang, maar ja, naast 13 maanden vond ik 3 jaar zo ehhh tja, weet het ook niet. Ik reken zomaar altijd nog in maanden... Beetje vreemd besef ik nu ook!
woensdag 20 april 2011 om 07:40
Wij hebben het zo gedaan:
'S avonds betrokken om een uur of half tien. Rijden tot zover we kwamen, dat was net voorbij Parijs. Formule 1 hotel. Daar met z'n allen als een blok in slaap vallen en ' s ochtends picknicken met eigen picknickmand.
Beviel perfect, behalve dat formule 1 gebeuren, daar moet je gewoon echt pas. 'S nachts aankomen en niet al 's middags of 's avonds... Wat een naargeestig oord zeg.
'S avonds betrokken om een uur of half tien. Rijden tot zover we kwamen, dat was net voorbij Parijs. Formule 1 hotel. Daar met z'n allen als een blok in slaap vallen en ' s ochtends picknicken met eigen picknickmand.
Beviel perfect, behalve dat formule 1 gebeuren, daar moet je gewoon echt pas. 'S nachts aankomen en niet al 's middags of 's avonds... Wat een naargeestig oord zeg.