Hotels in Rome?

06-08-2013 18:51 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met een vriendin een weekendje naar Rome en ben nu op zoek naar een leuk hotelletje.

Als ik op Booking.com kijk en naar de ligging kijk dan staat er beschreven in welke wijk hij ligt op bij welk tramstation. Ik ben eigenlijk opzoek naar een hotelletje of bed&breakfast in het centrum, zodat we alles op loopafstand is. Of is dit echt onbetaalbaar?

Anders een hotel met een goede verbinding naar de stad?

Iemand tips?

En welk vliegveld moet ik kiezen of maakt dat niet uit?

Iemand nog tips voor een goedkope vliegmaatschappij?

Andere tips over Rome zijn natuurlijk ook heeel erg welkom! :-)
Met Ryanair vliegen
Wij zaten in hotel San Francesco in Rome en dat beviel prima. Hadden toen goede prijs via booking, maar was wel in januari. Zal in de zomer wel veel duurder zijn.

Vanaf daar pakten we voor een euro de tram meer het centrum in en vanaf daar liepen we alles.
Het centrum van Rome is best groot. Je kunt best van het Sint Jan van Lateranen naar het Vaticaan lopen, maar dan ben je even onderweg (zeker als je je onderweg door leuke straatjes, mooie kerken, schattige pleintjes, goed-uitziende ijszaken en ander fijns laat afleiden).

En naast het Colosseum of de Spaanse Trappen, dat is inderdaad onbetaalbaar en/of volgeboekt.

Rondom station Termini zitten goedkope hotelletjes. Okee, het is geen topbuurt, maar ik heb me er nooit onveilig gevoeld. Rondom de Via Merulana evenzo.

De buurt ten noorden van het Vaticaan (kom, hoe heet die leuke winkelstraat met die geweldige eetwinkel nou) is ook tof, maar vrij ver bij de rest van de stad vandaan.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Trastevere is een leuke wijk. En 'centrum' is relatief inderdaad, want dat is best groot. Wel lopend te doen, maar ook prima met de metro.
Ryanair inderdaad en voor verblijf tijdens stedentrips kijk ik altijd op budgetplaces.com. Wij zaten de laatste keer in een appartement voor zo'n 50 euro per nacht vlakbij het collosseum. Voordeel is dan dat je ook zelf kunt koken als je dat wil.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alles is op loopafstand. Binnen 3 dagen heb je bijna alles wel gezien. Ik zat vorig jaar in hotel RomAntica. Eenvoudig 2 sterren hotel vlakbij station Termini. Ideaal. 15 min lopen van Colloseum.

Met 2 personen 7 dagen incl vlucht en ontbijt waren we in totaal 700¤ kwijt.
Be the change you want to see in the world
Binnen drie dagen heb je alles gezien? Ik had drie dagen in de Vaticaanse musea kunnen doorbrengen. En op het Forum Romanum ook wel een dag of wat.
Idd may-ka, in drie dagen heb je lang niet alles gezien haha.
Ik ben in mei naar Rome geweest en ons hotel heette Residence Colosseum Maximus. Was op 5 minuten lopen van het Colosseum en voor 4 nachten hebben we precies 500 euro betaald voor de kamer. Was een fijne, ruime kamer met wifi, grote badkamer en lekker bed! Met Ryanair gevlogen naar het kleinere vliegveld, Ciampino: goedkoop vliegen en taxi naar centrum is vanaf Ciampino goedkoper dan vanaf het grote/dure vliegveld!

Wij hebben in 3 dagen tijd ook alles te voet gedaan en veel kunnen zien (niet overal in geweest - vooral kerken en Vaticaanse Musea).

Rome is leuk!
Ik zat in hotel Taormina. Bij Termini dus..

niet superluxe Maar heel goed te doen voor een stedentrip. We sliepen er alleen maar. Ik heb alles gelopen in Rome. Qua grote is het juist heel compact allemaal! ( in vergelijking met Berlijn, Barcelona, Parijs, Londen, New York) en drie dagen is hartstikke kort ja. Fantastische stad! Wil heel snel weer gaan.
Heel erg bedankt voor de tips, ik ga even rondkijken.

Wat moet je in Rome gezien hebben? Waar zijn de leuke (niet toeristische) eettentjes?
Ik heb trouwens ook een restauranttip voor je, vlakbij het Colosseum (nog geen 5 minuten lopen), maar dan in een straatje waar geen toeristen komen omdat het het centrum uit is. Klein, huiselijk restaurant met lekkerrrrrrrr (en goedkoop) eten en leuke bediening: Taverna dei Quaranta.
Andere leuke eettentjes in de wijk achter Santa Maria Maggiore (ben even de naam kwijt). In de straat waar ook veel ateliers/kleine winkeltjes zitten (iemand? - Als je de Via Liberiana inloopt vanaf de Santa Maria M. en dan een van de kleine straatjes links inslaat..)
Termini wijk dus wel doen? Hoor er wat verschillende verhalen over.

En de wijk ten noord/oosten van het Vaticaan? Zag daar oik veel aanbiedingen.
Google even op The Beehive. Dat is een b&b (waar ik niet geweest ben) die ook bemiddelt in appartementen en die ergens op de site een eigen reisgids in pdf heeft staan. Daar staan toffe tips in!

Qua restauranttips: mijd alles met een menukaart in meer dan twee talen of meldingen over geen coperto. Echte servetten zijn een pre, net als handgeschreven (onleesbare) menu's. En houtovens.
Ik ben afgelopen weekend naar Rome geweest, wat een heerlijke stad! 4 dgn was echt te kort, ik wil heel graag nog een keer terug. Wij verbleven in hotel Piram vlakbij Termini. Wij waren er heel erg tevreden over (hadden via groupon geboekt incl. vlucht met Ryanair). Wij hadden een fietstocht door Rome geboekt met een Nederlandse gids, echt een aanrader, we hebben 3,5 uur gefietst, gestopt bij verschillende monumenten maar ook door stille achteraf straatjes, waar je normaal niet zo snel komt.
Wij zaten in Hotel VillaFranca; echt super! Aardig personeel, goede, nette en mooie kamers en lekker dicht bij een metrostation.

Ik zou het iedereen kunnen aanraden.
quote:lindapinda89 schreef op 06 augustus 2013 @ 20:27:

Wij zaten in Hotel VillaFranca; echt super! Aardig personeel, goede, nette en mooie kamers en lekker dicht bij een metrostation.

Ik zou het iedereen kunnen aanraden.

Heb je ook gebruik gemaakt van de metro dan?

Wij niet, maar heb begrepen dat de metro in Rome onbetrouwbaar is, niet zo vaak rijdt en ook niet veel plekken in de stad aandoet. (Bovendien was alles wel goed te lopen vonden wij). Of is dat inmiddels al verbeterd?
En oja: wij zijn een paar weken terug voor vijf dagen naar Rome geweest, dit was precies goed qua tijdsbesteding. Er is zoveel te zien! Ook vonden wij het toch wel erg fijn dat er een metro is; als je meerdere bezienswaardigheden op een dag wil zien, is dit ideaal.

Nog een goede tip: download de gratis app 'Rome', hier heb je eenmaal in Rome aangekomen geen internet voor nodig. In de app staan allerlei recensies e.d. die wij erg handig vonden met het vinden van goede, leuke en betaalbare restaurantjes!
quote:ellemiekje schreef op 06 augustus 2013 @ 20:29:

[...]

Wij niet, maar heb begrepen dat de metro in Rome onbetrouwbaar is, niet zo vaak rijdt en ook niet veel plekken in de stad aandoet. (Bovendien was alles wel goed te lopen vonden wij). Of is dat inmiddels al verbeterd?

Wij hebben inderdaad veel gebruik gemaakt van de metro. Ideaal en nergens last van gehad!

Wat sowieso leuk is om te gaan bekijken:

- Colosseum, Palatino en Forum Romanum (koop je combi-tickets bij Palatino, scheelt wachttijd)

- Vaticaanstad (ook hier: koop nu alvast je online ticket, scheelt zoveel wachttijd)

- Trevi fontein

- Spaanse trappen

- Ostia Antica (aparte dag voor uittrekken, maar erg indrukwekkend en ook niet zo toeristisch)

En verder kunnen jullie gewoon lekker gaan lopen met een heerlijk ijsje, want Rome heeft zoveel te bieden!
Ik had iets heel leuks gevonden via Airbnb in Trastevere. Hele leuke, gezellige wijk maar wel een beetje buiten het centrum. Tis allemaal wel aan te lopen maar wel een aardig eind, dus wij namen vaak een taxi voor een paar euro.
Wij zaten deze zomer in Cola Vatican rooms. Uit mijn hoofd was het 55euro per nacht voor een moderne tweepersoonskamer incl badkamer en ontbijt. Het zat op 10 minuten lopen van Vaticaanstad en op 30-45 minuten van de oude stad. Wij waren heel tevreden, zeker voor die prijs.

We hadden helaas maar 2 nachten maar dit was genoeg om rond te lopen door Vaticaanstad, de Trevi fontein en het Pantheon te bezoeken en het Colosseum en Forum Romanum in te gaan.

Nog een tip: als je 25 jaar of jonger bent krijg je vaak 30-50% korting op attracties. Wel even je id laten zien.
quote:ellemiekje schreef op 06 augustus 2013 @ 20:29:

[...]

Wij niet, maar heb begrepen dat de metro in Rome onbetrouwbaar is, niet zo vaak rijdt en ook niet veel plekken in de stad aandoet. (Bovendien was alles wel goed te lopen vonden wij). Of is dat inmiddels al verbeterd?Wij hebben de metro alleen gebruikt om van en naar het station te komen. De metro reed vaak, volgens mij elke 4-5 minuten. Wel zijn er maar twee lijnen dus denk inderdaad dat je niet overal makkelijk komt.
Wij zaten in IQ hotel, heel fijn daar! Wel een stukje lopen maar goed te doen hoor. Rome is veel te mooi om de metro te nemen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven