Hotels in Rome?
dinsdag 6 augustus 2013 om 18:51
Ik ga met een vriendin een weekendje naar Rome en ben nu op zoek naar een leuk hotelletje.
Als ik op Booking.com kijk en naar de ligging kijk dan staat er beschreven in welke wijk hij ligt op bij welk tramstation. Ik ben eigenlijk opzoek naar een hotelletje of bed&breakfast in het centrum, zodat we alles op loopafstand is. Of is dit echt onbetaalbaar?
Anders een hotel met een goede verbinding naar de stad?
Iemand tips?
En welk vliegveld moet ik kiezen of maakt dat niet uit?
Iemand nog tips voor een goedkope vliegmaatschappij?
Andere tips over Rome zijn natuurlijk ook heeel erg welkom!
Als ik op Booking.com kijk en naar de ligging kijk dan staat er beschreven in welke wijk hij ligt op bij welk tramstation. Ik ben eigenlijk opzoek naar een hotelletje of bed&breakfast in het centrum, zodat we alles op loopafstand is. Of is dit echt onbetaalbaar?
Anders een hotel met een goede verbinding naar de stad?
Iemand tips?
En welk vliegveld moet ik kiezen of maakt dat niet uit?
Iemand nog tips voor een goedkope vliegmaatschappij?
Andere tips over Rome zijn natuurlijk ook heeel erg welkom!
woensdag 7 augustus 2013 om 14:11
quote:lindapinda89 schreef op 06 augustus 2013 @ 20:33:
[...]
- Colosseum, Palatino en Forum Romanum (koop je combi-tickets bij Palatino, scheelt wachttijd)
- Vaticaanstad (ook hier: koop nu alvast je online ticket, scheelt zoveel wachttijd)
Waar vind je die Palatino of wat is dat?
Heb je een webadres voor de online tickets?
[...]
- Colosseum, Palatino en Forum Romanum (koop je combi-tickets bij Palatino, scheelt wachttijd)
- Vaticaanstad (ook hier: koop nu alvast je online ticket, scheelt zoveel wachttijd)
Waar vind je die Palatino of wat is dat?
Heb je een webadres voor de online tickets?
woensdag 7 augustus 2013 om 18:19
Het Palatino is te vinden bij Forum Romanum, schuin tegenover het Colosseum; niet te missen. Het zit allemaal erg dicht bij elkaar.
De kaarten voor het Vaticaanmuseum zijn te verkrijgen via de officiële Vaticaansite: http://biglietteriamusei. ... /tickets/do?weblang=en&do
De kaarten voor het Vaticaanmuseum zijn te verkrijgen via de officiële Vaticaansite: http://biglietteriamusei. ... /tickets/do?weblang=en&do
woensdag 7 augustus 2013 om 18:24
Ik weet niet op welke dagen je gaat en wanneer, maar ik zou je ook afraden om op woensdag naar Vaticaan te gaan. Op woensdag houdt de paus openbare audiëntie en daar gaan echt té veel mensen heen - die vervolgens ook naar de musea gaan. Wij hebben toen de hele middag in de staande file (serieus!!) gestaan in de musea en het duurde meer dan een uur om de Sixtijnse Kapel binnen te komen. Gewoon zo druk dat het niet meer leuk is.
woensdag 7 augustus 2013 om 18:25
Ook leuk: Villa Borghese en de tuinen eromheen. Boven Circus Maximus zit ook een rozentuin die voorjaar/zomer geopend is en in bloei staat: ook erg mooi!! Als je daar verder doorloopt omhoog kom je ook een Sinaasappeltuin tegen (bij Santa Sabina geloof ik), met mooi uitzicht over de stad. Iets verder ook het 'mysterieuze sleutelgat' waar je de St Pieter mooi kunt zien.
En het Panthéon natuurlijk, en de suikertaart (zeker naar de top klimmen voor een mooi uitzicht!!)
Aahh, Rome!
En het Panthéon natuurlijk, en de suikertaart (zeker naar de top klimmen voor een mooi uitzicht!!)
Aahh, Rome!
woensdag 7 augustus 2013 om 18:31
quote:ellemiekje schreef op 07 augustus 2013 @ 18:24:
Ik weet niet op welke dagen je gaat en wanneer, maar ik zou je ook afraden om op woensdag naar Vaticaan te gaan. Op woensdag houdt de paus openbare audiëntie en daar gaan echt té veel mensen heen - die vervolgens ook naar de musea gaan. Wij hebben toen de hele middag in de staande file (serieus!!) gestaan in de musea en het duurde meer dan een uur om de Sixtijnse Kapel binnen te komen. Gewoon zo druk dat het niet meer leuk is.Wij waren daar dus op een woensdag.. en ja, het was druk maar loopbaar! Vooral de rijeeeeeeen voor het St. Pietersbasiliek waren ongelooflijk lang. Dat hebben we dus maar niet gedaan
Ik weet niet op welke dagen je gaat en wanneer, maar ik zou je ook afraden om op woensdag naar Vaticaan te gaan. Op woensdag houdt de paus openbare audiëntie en daar gaan echt té veel mensen heen - die vervolgens ook naar de musea gaan. Wij hebben toen de hele middag in de staande file (serieus!!) gestaan in de musea en het duurde meer dan een uur om de Sixtijnse Kapel binnen te komen. Gewoon zo druk dat het niet meer leuk is.Wij waren daar dus op een woensdag.. en ja, het was druk maar loopbaar! Vooral de rijeeeeeeen voor het St. Pietersbasiliek waren ongelooflijk lang. Dat hebben we dus maar niet gedaan
woensdag 7 augustus 2013 om 18:40
quote:lindapinda89 schreef op 07 augustus 2013 @ 18:31:
[...]
Wij waren daar dus op een woensdag.. en ja, het was druk maar loopbaar! Vooral de rijeeeeeeen voor het St. Pietersbasiliek waren ongelooflijk lang. Dat hebben we dus maar niet gedaan Misschien ook een beetje afhankelijk van de tijd (als in tijdstip op de dag + klimaat/weersomstandigheden), geen idee. Wij waren daar om een uur of 10/11 en gingen pas rond 16.00 uur weer weg.. en dan hebben we niet eens veel gezien
[...]
Wij waren daar dus op een woensdag.. en ja, het was druk maar loopbaar! Vooral de rijeeeeeeen voor het St. Pietersbasiliek waren ongelooflijk lang. Dat hebben we dus maar niet gedaan Misschien ook een beetje afhankelijk van de tijd (als in tijdstip op de dag + klimaat/weersomstandigheden), geen idee. Wij waren daar om een uur of 10/11 en gingen pas rond 16.00 uur weer weg.. en dan hebben we niet eens veel gezien
woensdag 7 augustus 2013 om 18:49
Ik ben er vorig jaar met een vriendin geweest en wij hebben het meeste te voet gedaan,alleen van en naar Vaticaanstad met de metro.
Fietstocht hebben wij ook gedaan,meteen de eerste dag en is echt een aanrader. Al heeft mijn vriendin hem dit jaar met haar gezin ook gedaan en nu werd het door een ander bedrijf gedaan en het was een stuk slechter zei ze.
Fietstocht hebben wij ook gedaan,meteen de eerste dag en is echt een aanrader. Al heeft mijn vriendin hem dit jaar met haar gezin ook gedaan en nu werd het door een ander bedrijf gedaan en het was een stuk slechter zei ze.
donderdag 8 augustus 2013 om 09:40
quote:ellemiekje schreef op 06 augustus 2013 @ 19:56:
Ik heb trouwens ook een restauranttip voor je, vlakbij het Colosseum (nog geen 5 minuten lopen), maar dan in een straatje waar geen toeristen komen omdat het het centrum uit is. Klein, huiselijk restaurant met lekkerrrrrrrr (en goedkoop) eten en leuke bediening: Taverna dei Quaranta.Daar ben ik ook geweest, aanrader inderdaad!
Ik heb trouwens ook een restauranttip voor je, vlakbij het Colosseum (nog geen 5 minuten lopen), maar dan in een straatje waar geen toeristen komen omdat het het centrum uit is. Klein, huiselijk restaurant met lekkerrrrrrrr (en goedkoop) eten en leuke bediening: Taverna dei Quaranta.Daar ben ik ook geweest, aanrader inderdaad!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
vrijdag 9 augustus 2013 om 11:57
Wij hadden laatst een super appartement via airbnb. Vinden wij leuker, want genoeg leuke tentjes om te gaan ontbijten (in plaats van iedere ochtend in je hotel te zitten eten)
Trastevere is erg leuk. Wij zaten net aan de overkant van het water.
Wij hebben eigenlijk alles gelopen. Was makkelijk te doen.
De standaard plekken om naartoe te gaan vonden wij erg leuk. Alleen de spaanse trappen vonden wij heel erg tegenvallen
Trastevere is erg leuk. Wij zaten net aan de overkant van het water.
Wij hebben eigenlijk alles gelopen. Was makkelijk te doen.
De standaard plekken om naartoe te gaan vonden wij erg leuk. Alleen de spaanse trappen vonden wij heel erg tegenvallen
vrijdag 9 augustus 2013 om 16:15