Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Marloussie, ook van deze kant Proficiat..geniet van je kleine meid..
Marloussie......ook vanuit stressland VAN HARTE GEFELICITEERD!!! God ben ik blij dat ik nog even langs kom...anders had ik me dit natuurlijk m'n hele vakantie af blijven vragen

En NU ga ik EEEEEECHT weg!! (Hoezo verslaafd??? Ik????)

DOEIIIIIIII
Daaaaahaaaaaag Surfie!!

Ooow Lapin, wat een heerlijk programma is dat GV toch he. Ik bekijk Linda de Mol echt met andere ogen, vind haar geweldig!
Surf, veel plezier. Ga nouuuuuuuuuuuuu.........
Fladder. heb ik dat gemist over je moeder? Was ze bij jou? En met de trein terug dus?
Ainne, ja goed he, GV. En gelukkig was alles goed met dat kind in bad.

Ik moest zo ontzettend lachen om dat gedoe met de buren. En die ruzie in de tuin.
Gefeliciteerd Marloussie!!! Jippie een meissie!

Genieten maar lekker!
Lapin, ja ze was bij mij, bijna een week. En toen ze net weg was beklaagde ik me hier, dat het best lang was, en dat ik best blij was dat ze weer ging.

Ik kan er natuurlijk niets aan doen dat ze nu trein-gezeik heeft maar voel me toch een beetje lullig.

Gelukkig is mijn moeder heel stoer, maar toch!

Ik had eerder ook gereageerd op jouw niet-roken verhaal, heb je waarschijnlijk ook gemist. Ik wil namelijk wel meedoen, met stoppen dan he!
Sjesis een collega van me van een van de UK-kantoren stuurde me een friends-request via FB, wat ik geaccepteerd heb. Kijk ik op haar profiel heeft ze 354 "vrienden".

Tsk, dat slaat toch gewoon nergens meer op?
He fladder,

snap je gevoel wel, maar voel je maar niet schuldig hoor..
quote:lapin schreef op 18 september 2009 @ 23:30:

Ainne, ja goed he, GV. En gelukkig was alles goed met dat kind in bad.

Ik moest zo ontzettend lachen om dat gedoe met de buren. En die ruzie in de tuin.

Echt heeeerlijk dat accent van die twee. Ik zit gewoon constant te grinniken als ik dat kijk.

SINATRA kom HIER Godver
Mmmariposa, dank je. Ik weet het, niet mijn schuld maar wilde dat ik iets kon doen!

Wat een ingewikkelde naam trouwens! En ik zie jou niet in het lijstje staan, waar woon jij?

Ainne, dat snap ik ook nooit, zoveel vrienden, ik ken ook dat soort mensen, 1 iemand heeft 600 vrienden, ik vind dat eigenlijk een beetje triest, beetje vrienden verzamelen. Ik stel me dan zo voor dat je aan iedereen vraagt die je ontmoet of ze FB vrienden willen worden.
zoo ben weer bijgelezen, lekker met laptop op schoot en blood diamond kijken

@ marloussie, jippiieeee de kleine meid is er!! gefeliciteerd!!! voor jou en je vriend!! geniet ervan

jippieee weer een forum baby. weet nog dat we ons destijds afvroegen of het besmettelijk was via dit forum! hahahaha
Blood diamond, wat een verhaal, sommige films vergeet je nooit meer dat is er een van.

Marloussie, gefeliciteerd met je kleine meisje!!

Ainne, 600 vrienden is vast een teken van de control freak.. iedereen die je kent kunnen oproepen en nagaan wat ze doen..Heb er geen tijd voor want Ik forum weer :o)
Fladder, was ff naar bed........ maar ben weer terug, ik kon niet slapen. Ik woon in Sevilla en ik ben pas nieuw, dus sta nog niet in het lijstje, ik moet de test van een week forummen nog doorstaan....
Jeeeeeej, Sanne is geboren!

Gefeliciteerd!!!!!

Anais, alsnog een happy anniversary! Soms zijn mannen gewoon niet tactisch en subtiel en kiezen ze precies de verkeerde dag om chagrijnig te zijn. Vrouwen daarentegen zouden nóóit zoiets doen!

Surf, fijne vakantie!

Vriend is trouwens al lang weer wakker en helemaal fit. Ik heb hem net het filmpje laten zien van vannacht, hij kon zich er niks meer van herinneren, hahaha!
Oooooo een baby geboren!!! Marloussie, gefeliciteerd!!!

Discovery, hoop niet dat het echt besmettelijk is. Zit op m'n 50e niet te wachten op een baby.

Wat lees ik? Stoppen met roken? Ben toevallig deze week begonnen met drastisch minderen. Rookte steeds meer en meer, dus besloten om te minderen.

Succes diegenen die echt radicaal gaan stoppen.

Ja erg is dat he die rare hoeveelheden vrienden op FB. Ik snap dat nooit. Op hyves is dat ook zo. Mijn dochter heeft er ook honderden en ik vroeg wel eens of ze ze allemaal kende. Toen zei ze nee. Begrijp het ook niet echt.

Blood Diamond, schitterend he. Laatst toevallig hier nog op een Amerikaanse zender gezien. Blijft emotioneel. Gisteravond toevallig naar de Exorcist gekeken. Lag in bed te zappen en kwam 'm tegen. Is nog vanuit mijn jeugd, maar hij blijft eng.

Jullie schrijven zo ontzettend veel dus neem me niet kwalijk als ik niet op jullie allemaal reageer.

Ik ga ff een peukkie roken, haha en dan eens naar bed. Ben net terug van mijn demonstratie airbrushen dus ben kapot.
Zo, het is lekker rustig hier dus tijd voor een nachtpost - dat wil zeggen, het is hier nu bijna 12 uur 's nachts dus ik ga zo lekker slapen.

Wat fijn dat de baby van Marloussie er is, ik hoop dat alles goed met jullie is! Doet me wel weer denken aan een van mijn twee beste vriendinnetjes, die is ook onlangs bevallen. Op dat soort momenten is het wel balen dat je zo ver weg zit, ondaks skype en fotos enzovoort. Morgen ga ik maar weer eens een lange skypesessie met haar doen.

Mensen hier vragen trouwens ook om de haverklap wanneer wij nu eindelijk eens aan kinderen beginnen. Ik zeg dan altijd maar dat een NL vrouw gemiddeld op haar 32e aan haar eerste kind begint en dat ik dus nog 4 jaar heb. Maar de waarheid is dat ik 1) er nog niet helemaal uit ben of ik wel kinderen wil en 2) dat ik dat ook eng vind in mijn situatie. Ik bedoel, wat als het ooit foutgaat? Dan ga ik waarschijnlijk terug naar NL, en dat betekend dat een van de twee zijn kind moet missen. En het kind een van de twee ouders. 'Gelukkig' delen vriend en ik die angst en kunnen we er openhartig over praten, maarja, het maakt het hele kinderen krijgen gebeuren wel een stuk ingewikkelder. Hoe kijken de dames en heer met buitenlandse partner hier eigenlijk tegenaan - oftewel wat waren/zijn de overwegingen mbt het al dan niet krijgen van kinderen?

Verder is het hier vandaag/dit weekeinde 'Dia del amor y la amistad' oftewel dag van de liefde en vriendschap. Een soort lokale valentijnsdag zeg maar. Iedereen loopt hier met rode rozen en neemt zijn geliefde mee uit eten, het is heel populair.

Blij dat man morgen thuiskomt alhoewel ik vermoed dat we niks speciaals gaan doen, zijn allebei nogal nuchter met dat soort dingen. Maar het geeft wel een aparte sfeer aan de stad.

Nou, ik ga lekker naar bed, rest me alleen nog een fijne vakantie te wensen aan surfchickie, een gelukkig jubileum te wensen aan anais en te vragen aan fladder of haar moeder nu uiteindelijk nog thuisgekomen is.

Het antwoord lees ik morgen wel
@Marloussie hartsikke gefeliciteerd met jullie dochter.

kijk eens of jouw vent in 3 jaar zo lief is, een echte vader.

Ben morgen uitgebreid terug.
Marloussie, van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Ik ben erg blij dat de baby er nu eindelijk is. Laat je lekker verwennen tijdens de kraamtijd.

Marloussie van harte gefeliciteerd met je kleine meissie.

En Surf natuurlijk ook een beetje
Thanks voor de felicitaties met het "jubileum" van Tb en mij:-)

en Sanne, dat is helemaal waar wat je schreef: mannen hebben soms een gigantisch slechte timing om hun rotbuien te ventileren. Gelukkig draaide hij weer bij later op de avond en hebben we het nog gezellig kunnen maken. Hij heeft ook een hekel aan dingen vieren en wil liever op gewone dagen iets bijzonders doen en feestdagen negeren.

Keranet, wat betreft kinderen krijgen in het buitenland... ik snap je punt wel maar weet je zeker dat je terug zou gaan naar NL als het ooit mis mocht gaan in je relatie? En hoelang zijn jullie al samen?

Wat mooi zeg, die dag van de liefde en de vriendschap. Je schrijft al dat het een soort Valentijnsdag is, maar wat is dan het verschil?

Eind van de maand nadat de FvdM bekend is bij Viva, komt het interview met Ine!

quote:fladder schreef op 18 september 2009 @ 23:33:

Lapin, ja ze was bij mij, bijna een week. En toen ze net weg was beklaagde ik me hier, dat het best lang was, en dat ik best blij was dat ze weer ging.

Ik kan er natuurlijk niets aan doen dat ze nu trein-gezeik heeft maar voel me toch een beetje lullig.

Gelukkig is mijn moeder heel stoer, maar toch!

Ik had eerder ook gereageerd op jouw niet-roken verhaal, heb je waarschijnlijk ook gemist. Ik wil namelijk wel meedoen, met stoppen dan he!

He Fladder. Ach, arme moeder. Is ze nog een beetje op tijd thuisgekomen?

Ik kan me nog de keer herinneren (bijna 3 jaar geleden) dat mijn moeder voor het eerst in haar eentje hierheen kwam. Daarvoor kwam ze altijd samen met mijn vader. Ze zat in de auto in een enorme file (ongeluk gebeurd) op weg naar Zestienhoven. En ze belde me helemaal in paniek om te zeggen dat ze haar vlucht niet ging halen. Ik ben toen met Transavia gaan bellen om te kijken of er wat aan te doen viel (niet natuurlijk). En toen ik haar weer probeerde terug te bellen nam ze niet op. Wat bleek, ze was ondertussen al aangekomen op Zestienhoven en was lekker bezig in de Taxfreeshop en had er helemaal niet aan gedacht om me terug te bellen. Muts

Wil je op dezelfde dag stoppen met roken? Wij stoppen hier op maandag 12 Oktober. Ik vind het leuk als je mee wil doen. Kunnen we elkaar gek maken hier Rook je veel?
Lapin, nee, ik heb geen idee waar ik die laarzen zou kunnen vinden. Op de site staat een winkel in Salzburg, maar ik weet niet zeker waar die dan zit. In het grote winkelcentrum waar wij geshopt hebben, waren alleen die lagere modellen. Die heb ik wel gepast en vond ik al wel oke, maar ik twijfelde en heb ze dus niet gekocht. Op internet vond ik die gave laarzen.

Bestellen durf ik niet, omdat ik echt nogal stevige kuiten heb en hoge laarzen tot nu toe altijd kocht in zo'n speciale grote maten winkel waar ze een grote keuze in laarzen met wijde schacht hadden. Ik heb zo'n idee dat deze laarzen ook nogal krap van boven zijn.. dus ik moet ze eerst passen.

Op marktplaats staat een donker paar met bont erin, die vind ik nog gaver..

Ik denk dat ik in NL ga shoppen, Groningen ofzo.

Als jij ze nou in Amerika kan vinden : ik heb maat 39.

Als ik ze niet kan vinden, koop ik die andere en dan de donkere uitvoering.

Fladder, ik herken wel een beetje in je verhaal over je moeder en dat het op een gegeven moment even genoeg is. Het komt natuurlijk ook omdat ik altijd eigenlijk alleen ben, alleen mijn keuzes maak en niet met iemand hoef te overleggen. Als zij er dan is, wil ze alles op haar manier, in haar ritme en dat botst wel eens. Ik pas me zoveel mogelijk aan, maar wil dat ook niet altijd. Ik ben verdorie volwassen en sta inmiddels mijn mannetje meestal alleen. Maar over het algemeen gezien vind ik het contact wel leuker, ook met vriendinnen, als ze hier zijn. Ik heb dan meer tijd, zij zijn op 'vakantie' en hebben dus ook alle tijd en dat is heel anders dan met elkaar afspreken als je allebei in NL woont en je eigen drukke leven hebt.

Anais, gelukkig dat het weer bijgetrokken is. Dat je het toch nog een beetje relaxt hebt kunnen vieren . Maar de gedachte van TB kan ik ook wel volgen. Het is wel net zo leuk om op een normale dag een feestje te vieren. Dan is het spontaan en niet 'verplicht'. Volgens mij hebben jullie veel extremen, of het is superdepuper gezellig en vliegen de vonken er vanaf of het knetterd en botst een paar uur gigantisch om het vervolgens weer goed te maken met veel vuurwerk .

Vandaag hebben ze hier een feest in het dorp. De Almabtrieb. Hebben ze dat bij jullie ook, Lapin? Dan worden alle koeien uit de bergen gehaald en als de boeren een goede zomer hebben gehad en er geen koeien zijn overleden bijv, dan worden de koeien opgetuigd en versierd. Zo lopen ze dan terug naar de boerderij en zijn ze weer 'thuis'.

Eigenlijk is het een excuus voor het hele dorp om weer te gaan zuipen.. maar het is wel heel grappig. Komende weken zie je dan hele stoeten met koeien door het dorp lopen (ook heel handig als je dan met je auto achter zo'n stoet terecht komt, want het schiet niet op en inhalen kan ook niet.

Fretra, niets van aantrekken hoor dat het zo snel gaat en het moeilijk is om er in te komen. Gewoon blijven schrijven, dan komt het vanzelf goed. Het is juist gezellig!

Keranet, garanties op voor eeuwig en altijd samen heeft niemand en nooit. Zou je daar ook willen blijven als het bijv fout zou lopen tussen jullie? In principe hoeft het natuurlijk niet meteen te betekenen dat jij terug zou gaan naar NL.

Mijn ex heeft ook de keuze gemaakt om terug te gaan (ookal beweert hij nu dat ik hem gedwongen heb om in NL te blijven ). Ik had ook kunnen kiezen om terug te gaan, maar ik geloof nog steeds niet dat dat het makkelijker had gemaakt. Misschien wel juist niet. Hier kon ik nu opnieuw beginnen, zonder balast van vroeger. Mijn leven is nu hier, niet in NL.

Nadeel is dat ik hier minder een sociaal netwerk heb wat iets op kan vangen in noodgevallen, maar ik bouw dat ook niet actief op, dus dat ligt ook in mijn eigen handen. Het is net dat een vaste oppas wel makkelijk zou zijn, maar ook dat is niet onoverkomelijk en ergens altijd wel te regelen (trouwens, het bosnische oppasmeisje is weer terug! Ik kwam haar heel toevallig tegen en ze woont weer hier, dus dat is wel heel fijn.)

Ik weet trouwens niet waarom mijn ex die keuze heeft gemaakt, los van het feit dat hij daar ongetwijfeld beter op zijn plek is. Voor mijzelf kan ik me niet voorstellen dat je vrijwillig die afstand laat ontstaan en ik begrijp ook niet dat hij niet meer moeite doet om zijn kind te zien. Dat begrijpen heel veel mensen uit mijn omgeving niet. Mijn zoon was nog heel klein toen zijn vader weg ging, dus voor hem is het heel normaal zoals het nu is. Hij is nog te klein om er naar te vragen, dat komt later nog wel. Denk dat hij er nog best last van zou kunnen krijgen, dat zijn vader bewust zo ver bij hem vandaan is gaan wonen. Dat is ook wle iets wat ik zelf lastig vind, hoe kan ik dat voor hem makkelijker maken om te accepteren?

Maar miss valt het ook wel mee..

Het is wel fijn dat jullie er samen zo goed over kunnen praten. Dat scheelt al een hele hoop.

Sarah, jammer dat je niet meer reageert. Dat is voor mij wel een teken dat je het echt niet begrijpt.
Mijn moeder belde uiteindelijk om 1 uur NL tijd, toen zat ze pas in de auto, ze was om 2 uur thuis!

Het was de eerste keer met de trein en over de heenweg was ze helemaal lyrisch maar voortaan maar weer gewoon met het vliegtuig!

Tussendoor reageerde ze heel kribbig op mijn ongeruste telefoontjes en smsjes, pfff rare moeder.

En vanmorgen belde ze al en was ze alweer zeer irritant! "Ik heb nog eens even nagedacht, en ik vind dat je zus of zo moet doen"

Ze is eigenlijk niet zo moederig dus de meeste adviezen vallen dan een beetje verkeerd.

Nou, genoeg hierover.

Lapin, ik rook normaal 8 tot sigaretten op een dag maar gisteren heb ik zeker een pakje gerookt (halve fles wijn erbij).

Man rookt ook, het erge is dat ik hem aan het roken gebracht heb! Hij wil ook stoppen.

Ik ben eerder eens heel lang gestopt en toen ben ik ook met anderen gestopt op een afgesproken datum. Het ging toen heel goed maar door stress weer gaan roken.

Zie nu net ook jouw post Ine, nog even over mijn moeder dan. Het rare is dat als ze bij mij is ze dan helemaal aan mij wil aanpassen en dat vind ik dan ook weer lastig. Ach ja, het is ook nooit goed.

Met vriendinnen vind ik het ook leuk dat je ze zo lang ziet trouwens.

En fijn dat je oppas terug is!

Trouwens fijn om hier even te klagen over mijn moeder. Iedereen is gek op haar en kan mijn klagen niet zo waarderen. Vooral man niet, zijn moeder is overleden en hij zou er alles voor over hebben om zijn moeder nog even bij hem te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven