Hét (r)emigreren Topic

woensdag 18 maart 2009 om 16:57
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
Ainne --> Ierland
Alejandra --> Bolivia
Anais --> Turkije
Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)
Bloempje --> Egypte
Caramella --> Net terug uit de UK
Chicha --> Spanje
Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*
Choc_11 --> Frankrijk
Discovery --> Nederland
Guiri --> Spanje
Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL
Ine --> Oostenrijk
JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur
Kodak --> US
Lapin --> Zwitserland
Liubi --> Duitsland
Marloussie --> Noorwegen *zwanger*
Moonglade --> Nederland
Nymeria --> UK
Orbit --> Nederland (terug uit Australië)
Raccoon --> US
Razzmatazz --> Frankrijk
Rubis --> Frankrijk
Saby --> Italië
Sanne --> Australië
Sarah2ndLife --> Australië
SFO --> US
Snjokorn --> IJsland
Spinnetje --> Zuid-Afrika
Speculaasje --> Israel
Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)
Undertaker --> gaat (terug) naar Australië
Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *
Visotsky --> Ierland *zwanger*
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
Ainne --> Ierland
Alejandra --> Bolivia
Anais --> Turkije
Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)
Bloempje --> Egypte
Caramella --> Net terug uit de UK
Chicha --> Spanje
Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*
Choc_11 --> Frankrijk
Discovery --> Nederland
Guiri --> Spanje
Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL
Ine --> Oostenrijk
JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur
Kodak --> US
Lapin --> Zwitserland
Liubi --> Duitsland
Marloussie --> Noorwegen *zwanger*
Moonglade --> Nederland
Nymeria --> UK
Orbit --> Nederland (terug uit Australië)
Raccoon --> US
Razzmatazz --> Frankrijk
Rubis --> Frankrijk
Saby --> Italië
Sanne --> Australië
Sarah2ndLife --> Australië
SFO --> US
Snjokorn --> IJsland
Spinnetje --> Zuid-Afrika
Speculaasje --> Israel
Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)
Undertaker --> gaat (terug) naar Australië
Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *
Visotsky --> Ierland *zwanger*
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.

woensdag 18 maart 2009 om 21:27
Hee wat leuk zeg, zomaar ineens twee nieuwe schrijfsters erbij! Wat een nieuw topic al niet kan doen...
We horen inderdaad wel vaker dat mensen bang zijn in te breken hier, best jammer, want ondanks dat we inderdaad een vrij hechte groep zijn, is nieuwe aanwas altijd leuk natuurlijk.
Ik heb zoooo'n barstende koppijn momenteel, denk dat ik de pc maar uit ga zetten en ga bankhangen en vroeg naar bed. 't Is officieel: ik kan niet tegen meer dan zes biertjes tegenwoordig.
Oh ja, Lapin, wat een lieverd heb jij toch zeg, met z'n cadeautjes altijd!!
We horen inderdaad wel vaker dat mensen bang zijn in te breken hier, best jammer, want ondanks dat we inderdaad een vrij hechte groep zijn, is nieuwe aanwas altijd leuk natuurlijk.
Ik heb zoooo'n barstende koppijn momenteel, denk dat ik de pc maar uit ga zetten en ga bankhangen en vroeg naar bed. 't Is officieel: ik kan niet tegen meer dan zes biertjes tegenwoordig.
Oh ja, Lapin, wat een lieverd heb jij toch zeg, met z'n cadeautjes altijd!!

woensdag 18 maart 2009 om 21:29
@Cara, nee geen echte chinezen. Maar bij afhaalchinees heb ik zo'n associatie met een aftandse tent, de hele familie in de zaak, slecht gedrukte menus, maar heerlijk echt chinees eten.
Dit ziet er ueberhip uit, maar is gewoon gewokte hap. Alles is zo'n beetje hetzelfde. Maar wel oke als je ns een keer niet wilt koken. Overigens vindt man mijn wokgerechten lekkerderderder
Vanmiddag hadden we vegapizza met zwikken champi en knoflook. Helemaal from scratch gemaakt, was erg lekker. Vanavond maakte man zijn nieuwste recept (geleerd toen hij bij een kennis kampeerde) tomatensaus (ui, tomaten in blokjes, knoflook, veel olijfolie, zout en hete peper) terwijl ik ff pita's bij de super haalde. Hoe krijgen mannen het toch voor elkaar om met ff roeren het hele gasstel onder te smeren- ha! Kerels............
Maandag komen mijn oudjes & huisvriend voor 2 weken over. Dan wordt koken helemaal ingewikkeld (2 kunnen er niet goed tegen knoflook en olijfolie). En man & ik vasten, pff.
Dit ziet er ueberhip uit, maar is gewoon gewokte hap. Alles is zo'n beetje hetzelfde. Maar wel oke als je ns een keer niet wilt koken. Overigens vindt man mijn wokgerechten lekkerderderder

Maandag komen mijn oudjes & huisvriend voor 2 weken over. Dan wordt koken helemaal ingewikkeld (2 kunnen er niet goed tegen knoflook en olijfolie). En man & ik vasten, pff.
woensdag 18 maart 2009 om 21:35
quote:speculaasje schreef op 18 maart 2009 @ 21:17:
@Rubis, dat is toch een Duck Tolling Retriever?
Yep! Hoe weet jij dat? Het is een vrij onbekend ras. Hebben ze die daar ook? Hier in Frankrijk denkt iedereen dat het een kruising Bretonse Spaniel is. Grrrr. 100% peperduur rashondje hoor.
Lapin, al eens kippen of geiten overwogen? Waarom zit ik nou ineens aan Heidi te denken?
@Rubis, dat is toch een Duck Tolling Retriever?
Yep! Hoe weet jij dat? Het is een vrij onbekend ras. Hebben ze die daar ook? Hier in Frankrijk denkt iedereen dat het een kruising Bretonse Spaniel is. Grrrr. 100% peperduur rashondje hoor.
Lapin, al eens kippen of geiten overwogen? Waarom zit ik nou ineens aan Heidi te denken?
woensdag 18 maart 2009 om 21:37
@ specu... niet tegen knoflook kunnen...??? das echt een ramp!!!! hoe overleef je dat nou???? ik kan niet zonder knoflook denk ik
@ nieuwen, welkom welkom! ik ben niet ge-emigreerd maar blijf gewoon lekker plakken hiero...net een elastiekje, soms ben ik ver weg en kom dan ineens weer keihard terugknallen... of zoiets
heb net muffins gebakken, chocolat chip en blue berry... heb er een paar bij de buurvrouw gebracht maar ze reageerde nou niet echt leuk/verrast/blij ofzo... gewoooooonste zaak van de wereld.... maar goed...
@ ainnee, owh your drinking days are over !!! hahaha
owh ja,
@ choc, heb je bij jullie niet de franse ER ofzo, kun je ook veel medische/verzorgingsuitdrukkingen leren....? ik ben wel benieuwd hoe george clooney op zn frans klinkt... gna gna

@ nieuwen, welkom welkom! ik ben niet ge-emigreerd maar blijf gewoon lekker plakken hiero...net een elastiekje, soms ben ik ver weg en kom dan ineens weer keihard terugknallen... of zoiets
heb net muffins gebakken, chocolat chip en blue berry... heb er een paar bij de buurvrouw gebracht maar ze reageerde nou niet echt leuk/verrast/blij ofzo... gewoooooonste zaak van de wereld.... maar goed...
@ ainnee, owh your drinking days are over !!! hahaha
owh ja,
@ choc, heb je bij jullie niet de franse ER ofzo, kun je ook veel medische/verzorgingsuitdrukkingen leren....? ik ben wel benieuwd hoe george clooney op zn frans klinkt... gna gna

woensdag 18 maart 2009 om 21:37

woensdag 18 maart 2009 om 22:00
@Rubis - van de jachthondentraining. Ik heb zelf ook een zeldzame rashond gehad: een fryske wetterhoun. Idd irritant als mensen denken dat het een kruising is. Ik heb met mijn wetter uitgebreid getraind, eerst in groepsverband. Dat was niet zo'n succes met een wetterhoun- een echte friese stijfkop. Hij was niet te lijmen met eten (stukjes vlees, enkele dagen niet te eten geven), en als hij een dwarse bui had, vertikte hij alles. Ik kon er wel om lachen, alleen dat viel niet zo goed in de groep. Ja, stomme labradors doen alles voor vreten Mijn wetter deed het goed met individuele training- en hij was dol op trainen met echt wild. Ik had standaard hazen, eenden ed in de vriezer liggen. Het summum was toch wel een trainingsdag in Friesland met de vereniging: nog meer gekke, dwarse honden! Bijgaand Website Wetterhounen

woensdag 18 maart 2009 om 22:42
Ook mooi hoor een Wetterhoun. Prachtige kop en ze kunnen soms zo boos kijken. En wat dat vreten betreft is een Duck Tolling Retriever nog erger dan een Labrador. Althans die van mij. Alles doet ze voor eten. Ik kan haar in no time allerlei kunstjes leren, maar dat doe ik maar niet, het moet ook geen circushondje worden. Ik ben nooit met haar naar hondentrainingen gegaan, maar omdat ze zo snel leert, heb ik er toch een goed opgevoed hondje van kunnen maken.
woensdag 18 maart 2009 om 23:29
Haha Ainne, ik ben blij dat mijn namenraadseltje je brein in actie heeft weten te krijgen... Misschien dat die alcohol nou eindelijk verdampt raakt!
Voor George ga ik ook weer ER kijken hoor. Als Carter nou ook terugkwam...
Over TV hotties gesproken: ik heb zojuist de allerlaatste aflevering van CSI met Grissom erin gekeken. Grissom is dus ECHT mijn secret weird crush. Die baard. Die kromme benen. Die one liners. Zwijmel en zucht.
Voor George ga ik ook weer ER kijken hoor. Als Carter nou ook terugkwam...
Over TV hotties gesproken: ik heb zojuist de allerlaatste aflevering van CSI met Grissom erin gekeken. Grissom is dus ECHT mijn secret weird crush. Die baard. Die kromme benen. Die one liners. Zwijmel en zucht.

woensdag 18 maart 2009 om 23:40
donderdag 19 maart 2009 om 06:07
Hé, ook hier een nieuw topic... Dan ook maar weer eens een berichtje achterlaten.
Voor de nieuwelingen (welkom trouwens): ik ben Vibeke en ik woon nu bijna 2 jaar met mijn man in Dubai. Eind juni verwachten we ons eerste kindje. Lees trouw mee, maar schijf weinig op dit moment... Tja, druk met andere dingen hè .
Prettige dag allemaal!
Voor de nieuwelingen (welkom trouwens): ik ben Vibeke en ik woon nu bijna 2 jaar met mijn man in Dubai. Eind juni verwachten we ons eerste kindje. Lees trouw mee, maar schijf weinig op dit moment... Tja, druk met andere dingen hè .
Prettige dag allemaal!
donderdag 19 maart 2009 om 09:59
Jullie hebben het nu allemaal over George en ER, maar betekent dat dat jullie Nederlandse TV kunnen ontvangen? Wij hebben sinds een jaar of wat besloten om een pakket Nl-se zenders aan te schaffen, want die Franse TV is echt waardeloos. Dat nagesynchroniseer daar kan ik maar niet aan wennen. George die dezelfde stem heeft als Brad en Tom en Harrison

donderdag 19 maart 2009 om 10:09
Nee, geen NLse tv hier hoor Rubis! Maar natuurlijk ook geen nasynchronisatie-ellende hier.
Wat een leuke roze neus heeft jouw hond trouwens!
Jemig Vibeke, daar sta ik ook van te kijken, dat je alweer twee jaar in Dubai zit! En je hebt inmiddels vast al een prachtig zes-maandenbuikje zeker! Hoe is de prenatale zorg daar, krijg je regelmatige controles?
Caramella, ik haaaaat CSI, ik snap daar gewoon echt de lol niet van, zooo far-fetched (vertaling?) allemaal, echt belachelijk. Zelfs Vent, en geloof me die houdt van trash-tv, heeft daar helemaal niets mee.
Wat een leuke roze neus heeft jouw hond trouwens!
Jemig Vibeke, daar sta ik ook van te kijken, dat je alweer twee jaar in Dubai zit! En je hebt inmiddels vast al een prachtig zes-maandenbuikje zeker! Hoe is de prenatale zorg daar, krijg je regelmatige controles?
Caramella, ik haaaaat CSI, ik snap daar gewoon echt de lol niet van, zooo far-fetched (vertaling?) allemaal, echt belachelijk. Zelfs Vent, en geloof me die houdt van trash-tv, heeft daar helemaal niets mee.

donderdag 19 maart 2009 om 10:12
Hee grappig trouwens, Liubi, jij noemt je kind Russisch-NLs (tov Duits), terwijl wij onze kindertjes gewoon Ierinnetjes noemen (tov Engels-NLs).
Doet me denken aan Vent, geboren uit Ierse ouders in Engeland, noemt zich Engels. Terwijl een vriend van hem, met exact dezelfde achtergrond, zich juist Iers noemt.
Doet me denken aan Vent, geboren uit Ierse ouders in Engeland, noemt zich Engels. Terwijl een vriend van hem, met exact dezelfde achtergrond, zich juist Iers noemt.
donderdag 19 maart 2009 om 10:22
Welkom Bloem en Rubis (Rubis heeft me al bespied op dit topic en vertelde dat op een ander topic en ik hebben al kennisgemaakt, leuk dat je nu ook mee schrijft!)
Ik ben JJ en vertrek over 1.5 week naar Zuid Amerika om te reizen, spaans te verbeteren, danslessen te nemen en werken. Cuba en de Dom rep.eerst en daarna zien we wel.
Ik ben JJ en vertrek over 1.5 week naar Zuid Amerika om te reizen, spaans te verbeteren, danslessen te nemen en werken. Cuba en de Dom rep.eerst en daarna zien we wel.

donderdag 19 maart 2009 om 10:57
Ainne: vergezocht
Voorstellen: 27, woonachtig in NL, getrouwd met Libanees, ontmoet in UK, 2 katten.
Hier geen kinderen dus geen problemen met nationaliteiten. Wordt "het" in NL geboren dan is het voor mij gewoon een NLs kind. Zou ik in Libanon wonen dan zou het Libanees zijn. En wordt het in de "overige" categorie geboren dan weet ik het eigenlijk nog niet precies... Dat zou ik dan ter plekke moeten beslissen.
Maar volgens de vooruitzichten wordt "het" een NLs kindje met een Libanese vader (planning 2010).
Whaha, leuk, kunnen ze samen leren lezen in "Ik ben Ridder" (moest manlief lezen en vragen over maken voor zijn NLse les)
En een heuglijk punt: Straks in Libanon gaat manlief zich/ons eindelijk laten registreren als getrouwd. Tadaaaa!!! En dat al na bijna 5 jaar!!! (vooralsnog staat hij daar dus nog als vrijgezel te boek)
Voorstellen: 27, woonachtig in NL, getrouwd met Libanees, ontmoet in UK, 2 katten.
Hier geen kinderen dus geen problemen met nationaliteiten. Wordt "het" in NL geboren dan is het voor mij gewoon een NLs kind. Zou ik in Libanon wonen dan zou het Libanees zijn. En wordt het in de "overige" categorie geboren dan weet ik het eigenlijk nog niet precies... Dat zou ik dan ter plekke moeten beslissen.
Maar volgens de vooruitzichten wordt "het" een NLs kindje met een Libanese vader (planning 2010).
Whaha, leuk, kunnen ze samen leren lezen in "Ik ben Ridder" (moest manlief lezen en vragen over maken voor zijn NLse les)
En een heuglijk punt: Straks in Libanon gaat manlief zich/ons eindelijk laten registreren als getrouwd. Tadaaaa!!! En dat al na bijna 5 jaar!!! (vooralsnog staat hij daar dus nog als vrijgezel te boek)

donderdag 19 maart 2009 om 11:07
Da's juist het grappige eraan Liubi, want wij zien de meiden wel gewoon als Iertjes, ze hebben ook Ierse paspoorten, was het makkelijkst qua aanvragen. 't Is echt een gevoelskwestie denk ik.
In principe hebben ze natuurlijk drie nationaliteiten. Als ze in Engeland of in NL geboren waren dan hadden ze gewoon dat paspoort gehad natuurlijk.
Woehoe Biebeltje, ein-de-lijk is ie ECHT helemaal van jou!
In principe hebben ze natuurlijk drie nationaliteiten. Als ze in Engeland of in NL geboren waren dan hadden ze gewoon dat paspoort gehad natuurlijk.
Woehoe Biebeltje, ein-de-lijk is ie ECHT helemaal van jou!

donderdag 19 maart 2009 om 11:16
Mmmm, nu ik er verder over nadenk, dagtopic-idee!
Hoe buitenlands zijn jullie in jullie landen?
Ik vergeet soms dat ik maar een gast ben hier. Spreek natuurlijk verder nooit NLs, behalve een keer in de week aan de telefoon met mijn moeder en hier op het forum.
Ik merk ook dat vrienden/collega's me ook niet meer als buitenlands zien. Toen er een aantal jaar geleden een referendum was wat te maken had met buitenlandse vrouwen die hier kinderen kregen om zelf een visum te krijgen, werd er massaal "tegen die buitenlanders" gestemd (oke, het verhaal was wat gecompliceerder, maar da's te langdradig), en toen ik tegen mensen zei, ja hallo, ik ben ook buitenlands hoor, toen werd ik raar aangekeken, zo hadden ze dat niet gezien.
Maar de NLer in mij zorgt ervoor dat ik altijd op tijd ben, dat ik me aan mijn woord hou, maar ook dat ik niet mag stemmen helaas en dat ik nauwelijks Iers spreek....!
Hoe buitenlands zijn jullie in jullie landen?
Ik vergeet soms dat ik maar een gast ben hier. Spreek natuurlijk verder nooit NLs, behalve een keer in de week aan de telefoon met mijn moeder en hier op het forum.
Ik merk ook dat vrienden/collega's me ook niet meer als buitenlands zien. Toen er een aantal jaar geleden een referendum was wat te maken had met buitenlandse vrouwen die hier kinderen kregen om zelf een visum te krijgen, werd er massaal "tegen die buitenlanders" gestemd (oke, het verhaal was wat gecompliceerder, maar da's te langdradig), en toen ik tegen mensen zei, ja hallo, ik ben ook buitenlands hoor, toen werd ik raar aangekeken, zo hadden ze dat niet gezien.
Maar de NLer in mij zorgt ervoor dat ik altijd op tijd ben, dat ik me aan mijn woord hou, maar ook dat ik niet mag stemmen helaas en dat ik nauwelijks Iers spreek....!

donderdag 19 maart 2009 om 11:25
Onderwerp van de dag:
Ik ben en blijf een rasechte Nederlandse in Zwitserland. Het stukje Zwitserland wat we gekocht hebben (lees tuin + huis ) is gewoon Nederlands grondgebied geworden. Vorig jaar met de EK hing het terras vol met oranje vlaggetjes en een grote Nederlandse vlag. We kijken alleen maar Nederlandse tv (satelliet) en de radio staat de hele dag op radio 2. Tussen de middag eten we gewoon belegde boterhammen i.p.v. een complete warme maaltijd zoals de Zwitsers doen. Stemmen mag ik ook nog niet hier, dan moet ik eerst een permis A (geloof ik) hebben en nu hebben we een permis C.
Het komt natuurlijk ook omdat ik gewoon met een Nederlander ben getrouwd. Als ik hier met een Zwitser had gezeten dan was het een heel ander verhaal geworden denk ik.
Ik ben en blijf een rasechte Nederlandse in Zwitserland. Het stukje Zwitserland wat we gekocht hebben (lees tuin + huis ) is gewoon Nederlands grondgebied geworden. Vorig jaar met de EK hing het terras vol met oranje vlaggetjes en een grote Nederlandse vlag. We kijken alleen maar Nederlandse tv (satelliet) en de radio staat de hele dag op radio 2. Tussen de middag eten we gewoon belegde boterhammen i.p.v. een complete warme maaltijd zoals de Zwitsers doen. Stemmen mag ik ook nog niet hier, dan moet ik eerst een permis A (geloof ik) hebben en nu hebben we een permis C.
Het komt natuurlijk ook omdat ik gewoon met een Nederlander ben getrouwd. Als ik hier met een Zwitser had gezeten dan was het een heel ander verhaal geworden denk ik.