Hét (r)emigreren Topic

woensdag 18 maart 2009 om 16:57
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
Ainne --> Ierland
Alejandra --> Bolivia
Anais --> Turkije
Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)
Bloempje --> Egypte
Caramella --> Net terug uit de UK
Chicha --> Spanje
Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*
Choc_11 --> Frankrijk
Discovery --> Nederland
Guiri --> Spanje
Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL
Ine --> Oostenrijk
JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur
Kodak --> US
Lapin --> Zwitserland
Liubi --> Duitsland
Marloussie --> Noorwegen *zwanger*
Moonglade --> Nederland
Nymeria --> UK
Orbit --> Nederland (terug uit Australië)
Raccoon --> US
Razzmatazz --> Frankrijk
Rubis --> Frankrijk
Saby --> Italië
Sanne --> Australië
Sarah2ndLife --> Australië
SFO --> US
Snjokorn --> IJsland
Spinnetje --> Zuid-Afrika
Speculaasje --> Israel
Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)
Undertaker --> gaat (terug) naar Australië
Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *
Visotsky --> Ierland *zwanger*
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
Ainne --> Ierland
Alejandra --> Bolivia
Anais --> Turkije
Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)
Bloempje --> Egypte
Caramella --> Net terug uit de UK
Chicha --> Spanje
Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*
Choc_11 --> Frankrijk
Discovery --> Nederland
Guiri --> Spanje
Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL
Ine --> Oostenrijk
JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur
Kodak --> US
Lapin --> Zwitserland
Liubi --> Duitsland
Marloussie --> Noorwegen *zwanger*
Moonglade --> Nederland
Nymeria --> UK
Orbit --> Nederland (terug uit Australië)
Raccoon --> US
Razzmatazz --> Frankrijk
Rubis --> Frankrijk
Saby --> Italië
Sanne --> Australië
Sarah2ndLife --> Australië
SFO --> US
Snjokorn --> IJsland
Spinnetje --> Zuid-Afrika
Speculaasje --> Israel
Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)
Undertaker --> gaat (terug) naar Australië
Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *
Visotsky --> Ierland *zwanger*
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.

donderdag 19 maart 2009 om 19:30
Leuk topic!
Ik wil misschien ook wel meeschrijven. Ik woon in Engeland (vlakbij Londen) sinds nu al weer zo'n 4 jaar. Hiervoor heb ik oa in Frankrijk en Italië gewoond. Ik heb trouwens niet het gevoel dat ik geëmigreerd ben. Dat is meer als je heeeel ver weg gaat, naar Australië of zo
Verder ben ik getrouwd, heb drie kinderen (bijna 7, bijna 4 en bijna 2, ze zijn allemaal eind voorjaar/begin zomer jarig) en doe een phd in deeltijd en daarnaast werk ik wat, geef colleges en doe freelance klussen in mijn werkveld.
Voorlopig blijven we hier nog wonen maar het ligt wel in de planning om uiteindelijk in Frankrijk te gaan wonen en daar echt te blijven. We willen hier over een jaar of twee waarschijnlijk weggaan en dan dus of naar Frankrijk of wie weet nog een paar jaar ergens anders heen eerst (ik zou zelf heel graag voor een paar jaar naar de VS willen). Nog geen hele definitieve plannen overigens.
Ik zie mijn kinderen trouwens ook niet als Engels. Eerder dan inderdaad als Nederlands-Marokkaans (man komt uit Marokko). Nog niet 100% geïntegreerd dus
Ik wil misschien ook wel meeschrijven. Ik woon in Engeland (vlakbij Londen) sinds nu al weer zo'n 4 jaar. Hiervoor heb ik oa in Frankrijk en Italië gewoond. Ik heb trouwens niet het gevoel dat ik geëmigreerd ben. Dat is meer als je heeeel ver weg gaat, naar Australië of zo
Verder ben ik getrouwd, heb drie kinderen (bijna 7, bijna 4 en bijna 2, ze zijn allemaal eind voorjaar/begin zomer jarig) en doe een phd in deeltijd en daarnaast werk ik wat, geef colleges en doe freelance klussen in mijn werkveld.
Voorlopig blijven we hier nog wonen maar het ligt wel in de planning om uiteindelijk in Frankrijk te gaan wonen en daar echt te blijven. We willen hier over een jaar of twee waarschijnlijk weggaan en dan dus of naar Frankrijk of wie weet nog een paar jaar ergens anders heen eerst (ik zou zelf heel graag voor een paar jaar naar de VS willen). Nog geen hele definitieve plannen overigens.
Ik zie mijn kinderen trouwens ook niet als Engels. Eerder dan inderdaad als Nederlands-Marokkaans (man komt uit Marokko). Nog niet 100% geïntegreerd dus
donderdag 19 maart 2009 om 21:16
welkom welkom
wat gek eigenlijk dat wij zo eng zijn om mee te schrijven en als er 1 schaap over de dam is...maar wel gezellie. hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Ik ben natuurlijk een rasechte hollandse maar zodra ik in turkije kom dan gaat het tempo omlaag, de gebaren komen erbij, de tskkk komt in elke zin en tijd bestaat niet. bovendien loopt het water me alleen al in de mond als ik aan het eten denk..... maar goed. ik heb het goed hier in NL. ik zou niet meer ergens anders willen wonen. tenminste niet in deze fase van mijn leven...
ik kom trouwens net terug van de sportschool. sodeju dat doet pijn!! mn arme knietjes (zwakke plek)
fijne avond en alvast een prettig weekend!!
wat gek eigenlijk dat wij zo eng zijn om mee te schrijven en als er 1 schaap over de dam is...maar wel gezellie. hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Ik ben natuurlijk een rasechte hollandse maar zodra ik in turkije kom dan gaat het tempo omlaag, de gebaren komen erbij, de tskkk komt in elke zin en tijd bestaat niet. bovendien loopt het water me alleen al in de mond als ik aan het eten denk..... maar goed. ik heb het goed hier in NL. ik zou niet meer ergens anders willen wonen. tenminste niet in deze fase van mijn leven...
ik kom trouwens net terug van de sportschool. sodeju dat doet pijn!! mn arme knietjes (zwakke plek)
fijne avond en alvast een prettig weekend!!
donderdag 19 maart 2009 om 22:03
Wat een gezellige topic. Ik ben ook nieuw hier. Ik ben 35 jaar en woon al weer 13 jaar in IJsland. Ik had van het weekend dat gevoel van "kan het nu afgelopen zijn met die sneeuw", stomme sneeuwstorm.
Ik voel me geen buitenlander meer hier, spreek de taal en ben ingeburgerd. Mag niet stemmen maar dat vind ik eigenlijk niet erg.
Ik voel me geen buitenlander meer hier, spreek de taal en ben ingeburgerd. Mag niet stemmen maar dat vind ik eigenlijk niet erg.
Snjókorn falla, á allt og alla
donderdag 19 maart 2009 om 22:52
Wow, IJsland...dat is gaaf! Tenminste, ben er nog nooit geweest ofzo, maar het lijkt me supermooi! En wat betreft die sneeuw, haha....dan heeft Ine eindelijk een medestander gevonden. Kunnen jullie gezellig eeh..sneeuwhoogtes gaan vergelijken ofzo
Nee hoor, grapje! Leuk...welkom. IJsland, wow..ik ben helemaal onder de indruk! Wil er altijd nog eens heen om te gaan paardrijden...moet toch een fantastische ervaring te zijn om op een IJslander te rijden. (En NEE LADIES, hier bedoel ik helemaal NIKS ranzigs mee!!!!!!!!!!!! Ik ben een net beschaafd surfchickietje!!! )
Hoe ben je daar zo terecht gekomen dan eigenlijk? En de taal...dat zal nog niet zo gemakkelijk zijn of wel?
I'm off to bed, ben helemaal dood. Vraag me alleen af waarvan...?
vrijdag 20 maart 2009 om 04:23
Heeeej,
Ik heb jullie vorige topic ook weleens doorgelezen. Volgens mij is het hier altijd gezellig (moet ook wel als het forum door jullie traag is...) Sinds kort wonen mijn vriend en ik in Sydney. Je zou dus zomaar kunnen zeggen dat wij ook geemigreerd zijn (al voelt t nog niet zo)
Ik ga wat vaker meelezen!
Ik heb jullie vorige topic ook weleens doorgelezen. Volgens mij is het hier altijd gezellig (moet ook wel als het forum door jullie traag is...) Sinds kort wonen mijn vriend en ik in Sydney. Je zou dus zomaar kunnen zeggen dat wij ook geemigreerd zijn (al voelt t nog niet zo)
Ik ga wat vaker meelezen!
vrijdag 20 maart 2009 om 08:43
Het is vandaag zo'n schitterend weer (en ik voel me zwaar depressief) dat ik eigenlijk de hele dag in m'n autootje rond wilde gaan rijden, tot de benzine op is (en ik heb gisteren net een volle tank gehaald en mijn auto is heel zuinig). En dan lekker foto's maken van een blakend Nederland (maar de camera ligt nog thuis)
Maar helaas... Ik ben toch netjes naar m'n werk gegaan.
Ben ook echt zo'n brave conformistische burgertrut...
Dus nu weer tot 5 uur de dag door zien te komen terwijl ik echt he-le-maal geen zin heb en er alleen maar zwaar gefrustreerd en depressief door raak.
Maar helaas... Ik ben toch netjes naar m'n werk gegaan.
Ben ook echt zo'n brave conformistische burgertrut...
Dus nu weer tot 5 uur de dag door zien te komen terwijl ik echt he-le-maal geen zin heb en er alleen maar zwaar gefrustreerd en depressief door raak.

vrijdag 20 maart 2009 om 09:23
he Sjnokorn en Sanne, gezellig.
IJsland is niets voor mij, ik haat sneeuw en kou, eigenlijk zit ik hier in Zwitserland al te vaak in de sneeuw.
En Sanne niet alleen maar meelezen hoor. Ik wil nog wel weten wat je in Sydney doet en waarom het voelt alsof je niet geemigreerd bent.
Het stormt hier alweer. Daar baal ik echt van. En ik heb heel erg veel pijn in mijn benen en mijn rug. Gisteren weer veel te lang in de tuin gewerkt.
Mijn man is gisteravond gelukkig weer thuis gekomen (met een fles Chanel nr. 5 hairmist ).
Biebel, waarom ben je zo depressief? Het begint net voorjaar te worden in Nederland.
Kan je niet lekker met een Ipod in je oren de dag doorbrengen? Of gaat dat niet met je werk?
IJsland is niets voor mij, ik haat sneeuw en kou, eigenlijk zit ik hier in Zwitserland al te vaak in de sneeuw.
En Sanne niet alleen maar meelezen hoor. Ik wil nog wel weten wat je in Sydney doet en waarom het voelt alsof je niet geemigreerd bent.
Het stormt hier alweer. Daar baal ik echt van. En ik heb heel erg veel pijn in mijn benen en mijn rug. Gisteren weer veel te lang in de tuin gewerkt.
Mijn man is gisteravond gelukkig weer thuis gekomen (met een fles Chanel nr. 5 hairmist ).
Biebel, waarom ben je zo depressief? Het begint net voorjaar te worden in Nederland.
Kan je niet lekker met een Ipod in je oren de dag doorbrengen? Of gaat dat niet met je werk?
vrijdag 20 maart 2009 om 09:35
Ja, heb m'n iPod wel mee hoor... Just in case... Maar zodra hier ook maar een straaltje zonlicht schijnt gaan de zonneschermen naar beneden en wordt het zo depressief grijs. Uitzicht is ook gelijk weg.
En ik ben met een project bezig wat wel gedaan moet worden, maar de manier waarop schiet niet op. Is al een keer zo gedaan en dat heeft geen goed resultaat opgeleverd, dus ik zie nu ook al helemaal gebeuren dat het weer precies op hetzelfde resultaat uit gaat komen. En daarom vind ik het dus eigenlijk diep van binnen een nutteloze activiteit omdat ik het toch niet goed zal kunnen doen... En als ik iets een nutteloze activiteit vind doe ik het niet (of met heel veel moeite.) Schoonmaken thuis is ook zo'n nutteloze activiteit: Het wordt toch weer vies! Zonde van mijn tijd dan om te gaan schoonmaken.
Ach, ik kan altijd nog iets voor mijn trouwfeestvoorbereidingen gaan doen als ik het echt niet meer zie zitten...
En ik ben met een project bezig wat wel gedaan moet worden, maar de manier waarop schiet niet op. Is al een keer zo gedaan en dat heeft geen goed resultaat opgeleverd, dus ik zie nu ook al helemaal gebeuren dat het weer precies op hetzelfde resultaat uit gaat komen. En daarom vind ik het dus eigenlijk diep van binnen een nutteloze activiteit omdat ik het toch niet goed zal kunnen doen... En als ik iets een nutteloze activiteit vind doe ik het niet (of met heel veel moeite.) Schoonmaken thuis is ook zo'n nutteloze activiteit: Het wordt toch weer vies! Zonde van mijn tijd dan om te gaan schoonmaken.
Ach, ik kan altijd nog iets voor mijn trouwfeestvoorbereidingen gaan doen als ik het echt niet meer zie zitten...

vrijdag 20 maart 2009 om 10:16
't Is hier vandaag Daffodil Day, oftewel, narcissendag. Dit wordt jaarlijks gehouden, vanuit de Irish Cancer Society. Het is een charity event, je kunt op elke straathoek narcissen kopen, echte, of op een speldje, of een pin en de opbrengst gaat dan dus naar de kankerstichting.
Heel veel charities doen het op die manier, met lollies, of kleine teddybeertjes, van alles. Deur-aan-deur-collectie bestaat hier niet, zoals in NL.
Ik vind vooral Daffodil Day altijd zo gezellig, echt het begin van de lente!
En misschien vrolijken de bloemetjes jou ook wel op, Bieb!
vrijdag 20 maart 2009 om 10:52
Hey Ainne, is het net als met de poppies (Remembrance Day) dat zelfs de nieuwslezers een daffodil op hebben? Of heeft Ierland geen Poppy Appeal? Ik vind het poppy fenomeen wel grappig, in het kader van de tweedewereldoorlogherdenking kun je een klaproos (poppy) op een speldje kopen, en het is zeer politiek incorrect om in die week NIET een poppy op je jas te spelden. Zodanig zo dat het elk jaar mijn doel is om een tv presentator / politicus te spotten die het durft tewagen om geen poppy te dragen. Heb nog niemand gevonden...
Anyway happy daffodil day!
Anyway happy daffodil day!

vrijdag 20 maart 2009 om 11:01
Ik heb een flatje in Utrecht aangeboden gekregen, moet er gauw ja of nee op zeggen, en ben erover aan het dubben. Er zitten wat nadelen aan: ik kan zelf niet gaan kijken (heeft vriendin gedaan), het is superklein (23m2) en superduur (800 euro incl) en ik moet tenminste 2 weken (misschien wel 3 of 4) voordat ik daadwerkelijk erin ga al de huur gaan betalen (anders staat het te lang leeg).
Maar er zijn ook voordelen: het is boem in het centrum, het betekent dat ik een plek heb om vanuit verder te zoeken naar de flat en locatie (utrecht of toch rotterdam en dan forensen?) en vriendin zegt dat het wel een leuk huisje is verder. Er zit ook en platje bij (tuin kan je het niet noemen) en zo kan ik kijken hoe leuk ik Utrecht vind. Het is gemeubileerd dus ik hoef niet meteen koelkast en wasmachine aan te schaffen, maar het betekent ook dat je er niet echt je eigen plekje van kan maken, en dat ik mijn andere spullen tijdelijk op moet slaan.
Ik wil natuurlijk het liefst meteen een mooie grote fijne flat op de ideale plek, maar dat gaat natuurlijk toch niet lukken... en bij vrienden logeren daar is de lol natuurlijk ook zo vanaf. Hmmm. Het is een tijd van knopen doorhakken voor twijfelkont Cara!
Maar er zijn ook voordelen: het is boem in het centrum, het betekent dat ik een plek heb om vanuit verder te zoeken naar de flat en locatie (utrecht of toch rotterdam en dan forensen?) en vriendin zegt dat het wel een leuk huisje is verder. Er zit ook en platje bij (tuin kan je het niet noemen) en zo kan ik kijken hoe leuk ik Utrecht vind. Het is gemeubileerd dus ik hoef niet meteen koelkast en wasmachine aan te schaffen, maar het betekent ook dat je er niet echt je eigen plekje van kan maken, en dat ik mijn andere spullen tijdelijk op moet slaan.
Ik wil natuurlijk het liefst meteen een mooie grote fijne flat op de ideale plek, maar dat gaat natuurlijk toch niet lukken... en bij vrienden logeren daar is de lol natuurlijk ook zo vanaf. Hmmm. Het is een tijd van knopen doorhakken voor twijfelkont Cara!
vrijdag 20 maart 2009 om 11:13
Caramella, moeilijke keuze! Maar er zijn wel meerdere oplossingen als je verder kijkt. Je hebt nog best aardig de tijd om rond te neuzen (heb je marktplaats al geprobeerd?).
Ik ga als bedankje voor de bruiloftsgasten een boekje maken met daarin een verzameling van Nederlandse dingen en foto's. Alleen: wat ga ik daar allemaal inzetten? Ik heb al het volgende bedacht:
- wat feitjes over het land Nederland (ligging, grootte etc.)
- stukje Volkslied
- koninginnedag
- sinterklaas (inclusief recept voor pepernoten)
- recepten van typisch Nederlandse dingen (maar daar kom ik niet helemaal goed uit omdat je ook rekening moet houden met de beschikbaarheid van bepaalde ingrediënten in het buitenland).
- typisch Nederlandse dingen
- eventueel iets over Delftsblauw, maar dat vind ik wel wat oubollig.
- eventueel iets over Jip en Janneke en Nijntje (ben daar ook nog niet helemaal over uit)
- ik heb nog wel iets gevonden over Dutch etiquette en customs
- recept voor oliebollen natuurlijk.
Iemand nog leuke ideeen? Gerechten die ik op kan nemen?
Ik ga als bedankje voor de bruiloftsgasten een boekje maken met daarin een verzameling van Nederlandse dingen en foto's. Alleen: wat ga ik daar allemaal inzetten? Ik heb al het volgende bedacht:
- wat feitjes over het land Nederland (ligging, grootte etc.)
- stukje Volkslied
- koninginnedag
- sinterklaas (inclusief recept voor pepernoten)
- recepten van typisch Nederlandse dingen (maar daar kom ik niet helemaal goed uit omdat je ook rekening moet houden met de beschikbaarheid van bepaalde ingrediënten in het buitenland).
- typisch Nederlandse dingen
- eventueel iets over Delftsblauw, maar dat vind ik wel wat oubollig.
- eventueel iets over Jip en Janneke en Nijntje (ben daar ook nog niet helemaal over uit)
- ik heb nog wel iets gevonden over Dutch etiquette en customs
- recept voor oliebollen natuurlijk.
Iemand nog leuke ideeen? Gerechten die ik op kan nemen?

vrijdag 20 maart 2009 om 11:15
quote:caramella2 schreef op 20 maart 2009 @ 11:03:
Ainne, ik ben niet zo op de hoogte van de historische strubbelingen binnen de UK maar nu je het zegt, klinkt dat ook wel logisch.
Nou ja, Ierland is geen onderdeel van de UK natuurlijk, dat als eerste. De Engelsen hebben de Ieren heel lang onderdrukt, tot de Ierse revolutie begon in 1912, met duizenden Ierse doden als gevolg. Zo'n tien jaar later waren 26 van de 32 counties hier "vrij" en dat is sindsdien de Ierse Republiek. De zes overgebleven counties zijn nog steeds onderdeel van de UK (Noord-Ierland dus), met de bekende gevolgen.
Het is nu bijna 100 jaar later, maar veel echte "die-hard Ieren" zijn nog steeds enorm anti-Engels. Je merkt het vooral tijdens sport, zoals momenteel de 6 nations, dat is gewoon grimmig hier, als de Ieren tegen Engeland spelen. Maar het lijkt erop dat de Ieren dit jaar gaan winnen, yeah!
Ainne, ik ben niet zo op de hoogte van de historische strubbelingen binnen de UK maar nu je het zegt, klinkt dat ook wel logisch.
Nou ja, Ierland is geen onderdeel van de UK natuurlijk, dat als eerste. De Engelsen hebben de Ieren heel lang onderdrukt, tot de Ierse revolutie begon in 1912, met duizenden Ierse doden als gevolg. Zo'n tien jaar later waren 26 van de 32 counties hier "vrij" en dat is sindsdien de Ierse Republiek. De zes overgebleven counties zijn nog steeds onderdeel van de UK (Noord-Ierland dus), met de bekende gevolgen.
Het is nu bijna 100 jaar later, maar veel echte "die-hard Ieren" zijn nog steeds enorm anti-Engels. Je merkt het vooral tijdens sport, zoals momenteel de 6 nations, dat is gewoon grimmig hier, als de Ieren tegen Engeland spelen. Maar het lijkt erop dat de Ieren dit jaar gaan winnen, yeah!

vrijdag 20 maart 2009 om 11:27
Ik heb dat hier ook op mijn werk Biebel, het gevoel dat de dingen soms nutteloos zijn. Wij hebben een baas die haar veto recht vrijelijk uitoefent. Soms ben je dan heel ver met een project, en dat opeens is het niet goed en moet je opnieuw beginnen. Zonder dat je er een nieuwe deadline voor krijgt. Ik ben hier nu een jaar en inmiddels denk ik bij alles, ja, ik zal daar energie in gaan steken, eerst maar vragen hoe de baas het wil. Maar ja, dan kom je weer over alsof je geen initiatief/verantewoordelijkheid neemt. ik kan dan ook in zo'n ik-doe-en-wil-niks bui raken! Wat doe je ook weer?
vrijdag 20 maart 2009 om 11:29
Oeps Ainne, laten we er maar over ophouden want hoe meer we over Ierland/Engeland praten hoe dommer ik overkom!
Zou je ook een moord doen voor een flatje zo klein en zo duur? Het is min of meer een kamer, maar het schijnt wel heel handig te zijn ingedeeld.
Zou je ook een moord doen voor een flatje zo klein en zo duur? Het is min of meer een kamer, maar het schijnt wel heel handig te zijn ingedeeld.
anoniem_31043 wijzigde dit bericht op 20-03-2009 11:29
Reden: ik was mijn smilie vergeten
Reden: ik was mijn smilie vergeten
% gewijzigd