Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Lapin, de Banoffi Pie staat op FB.

Ben ik blij dat ik een teefje heb, die het ook nog eens niet in de tuin doet.
quote:lapin schreef op 13 juni 2009 @ 00:18:

Disco, wanneer ga je weg? Overmorgen al?

ik vertrek in 3,5 uur.. moet nog douchen, koffer pakken, afwassen, konijntjes doen en opruimen! oh-oh
Een emigranten-dieet-club! Wat zou het trouwens heerlijk zijn als je af zou vallen van taart, chips, chocola, lekker eten en veel wijn. Ik begrijp niet waarom juist al die lekkere dingen je ook meteen vet moeten maken (in de mate waar ik ze in eet in ieder geval - en ik hoef sowieso maar naar taart te kijken of ik groei 2018 kg).

Als het goed is komen mijn ouders maandag. Dus dat betekent dat ik nog even aan de slag moet en wat dingen op moet ruimen . Zodat het in ieder geval lijkt alsof ik altijd heel hard aan het werk ben geweest..

Lapin, welkom terug! Geen tas?
Disco, goeie reis (herkenbaar trouwens, die dingen op het allerlaatste moment doen )

Rubis, ik ga even kijken op FB.

Ine, gezellig je ouders. Mijn moeder komt volgende week woensdag voor een week.

En nee, geen tas gekocht
Ha meiden & man :-)

Ik was vanmorgen naar de herdenkingsdienst, heftig hoor. De kerk was afgeladen; iedereen had een brandend kaarsje in de hand. Priesters en leken zongen mee met de liederen; in de priesterkring stonden ook niet-Armeniers: kopten, grieken, roomskatholieken, er waren veel franciscanen, maar ook russische nonnen, en de hele armeense gemeenschap. Toen de man uit de kerk gedragen werd, stond iedereen te huilen.

Pff, wel heftig. Ik moet me even verstrooien, ben er later weer.
Specu

Ik hoorde gisteren van de buurvrouw dat er vorige week 4 personen hier in dit kleine dorp (260 inwoners) zijn overleden. En ik heb er helemaal niets van gemerkt, alleen een keer gezien dat het heel erg druk was bij de kerk op een doordeweekse dag.
Specu, waren zijn ouders bij de gedenkingsdienst?

Ik lees altijd alle overlijdingsadvertenties in de krant. Rare gewoonte.

We gaan zo meehelpen met het maken van zout-tapijten op straat. Morgen is het Corpus Cristi en loopt de processie over een gekleurd mosaïek van tapijten.
@chicha, nee, hij wordt in Armenia begraven, de familie gaat daar naartoe. Er is geld ingezameld voor de familie. Nu ga ik nog even ontspannen, en dan zzzzzz
Jee, Specu, wat aangrijpend. Gelukkig kan zijn familie wel bij zijn begrafenis zijn. Dan kunnen ze in ieder geval normaal en goed afscheid nemen..

Weten ze waar hij aan overleden is?

Als er iemand overleden is in het dorp, krijgt iedereen, via de normale post, een A4tje met daarop de overlijdensadvertentie en een foto van de overledene. Het blijft een beetje bizar, vind ik..

Gister ben ik bij een voetbalwedstrijd geweest, hier in het dorp. Het voetbalveld ligt op loopafstand, ik hoef alleen mijn bergje af. Het eerste elftal moest spelen en ze hebben gewonnen. Het was heel gezellig, zoon vond het helemaal top!

Flink geborreld, het was echt leuk! Lekker weer, zonnetje, veel mensen.

De burgemeester was er ook en heeft me uitgenodigd voor een avondje borrelen . De viespeuk. Hij is heel aardig hoor, maar ook minstens 150 kilo en 60 jaar! Hij kwam vaak in het cafe waar ik werkte en hij is een gezellige kletser. Ik lig in ieder geval nog in de markt ;)!!

Lapin, jammer van de tas! Ik had het echt gedaan, als ik jou was geweest. Lekker ongeemancipeerd shoppen van het geld van je rijke man .
Haha Ine de burgemeestersvrouw

Is de burgemeester nog (of alweer) vrijgezel trouwens?

Klinkt gezellig die voetbalwedstrijd.

Wij gaan zometeen lunchen in Le Lacustre in Bellevue, op het terras aan het meer. We zijn vandaag 7 jaar getrouwd en dat moet gevierd worden
Lapin, gefeliciteerd!!!

Ja, ik had die satijnen mantelpakjes van de Primark. En over anderhalve week ga ik weer met m'n zusje en m'n moeder. heb alvast duidelijk de regels gezet: Ik blijf zo lang in de Primark tot ik klaar ben, ongeacht wat zij ervan vinden...

Moet zeggen dat ik ook niet altijd slaag bij Primark (laatste twee keer te goed geslaagd trouwens...)

Maar Lapin, misschien val jij niet helemaal binnen de doelgroep van de Primark? *grijns*
Haha Biebel, dat laatste klopt hoor . *volgens mijn gynaecoloog kan ik ieder moment in de overgang raken (dit haal ik trouwens binnen een paar seconden hier weer weg) *
Lapin, ik heb het al eens eerder gezegd, wij hebben best veel dingen gemeen. Nu hebben we ook nog allebei een feestdag op 14 juni. Jouw trouwdag waarvoor van harte gefeliciteerd en mijn verjaardag. En daar komt nog bij dat mijn schoonzusje d'r vliezen vannacht gebroken zijn dus misschien krijg ik een neefje of nichtje voor mijn verjaardag. Spannend hoor. Hier gaat vandaag natuurlijk steeds de telefoon en elke keer schiet de adrenaline door mijn lijf..... Ik meld me later weer.

Er is er een jarig hoera, hoera. . .

Gefeliciteerd Rubis
Snjókorn falla, á allt og alla
Rubis:

Jeetje Specu, dat klinkt heavy zeg, vreselijk.

Ine, wat een maffe gewoonte, dat A4tje met de overledene voor iedereen in het dorp! Hoeveel inwoners zijn er, vast niet zoveel dan.

Oeh, "time for tubby bye bye" - kinderen gaan naar bed! Yeah!
Oeh spannend Rubis, dikke kans dat het inderdaad vandaag nog geboren wordt, in principe moet dat binnen 24 uur na de vliezen gebroken zijn, ivm infectiegevaar.
Lapin&Rubis: Gefeliciteerd!!

Lapin: hoe voelt het om nu bij de dertigers te horen :P?

En nee, burgemeestersvrouw is geen optie, geloof me. Hij heeft me ooit proberen te zoenen, toen hij smoorbezopen was. Hij is al jaaaaren getrouwd, heeft grote kinderen en een buitenechtelijke zoon van 9, zoals het hoort . Hij is naast burgemeester (ook al 30 jaar ofzo.. haha) ook directeur van het grootste bouwbedrijf in het dorp.

Rubis: spannend!!! Is het een schoonzusje van jouw kant van de familie of van Rubismans kant?

Zoon is lekker lastig.. Moe van gisteren, volgens mij. Slapen wil hij niet, dus loopt hij de hele tijd door het huis, alles op de kop te zetten en te zeuren&drammen. Ik hoop dat hij zo zijn ogen even dicht doet en lekker gaat slapen.. net als die van jou Ainne.

Er wonen trouwens maar 4000 mensen in de gemeente, dus dat zijn niet zo veel huisadressen. Maar het blijft bizar dat je overlijdensbericht tussen de reclamefolders van de supermarkten zit.
Dames ik lees de laatste dagen wel mee maar heb gewoon even geen input. Blijkbaar ben ik aan het bij tanken van de dagen dat ik weer moest werken.

@Speculaasje, klink aardig heftig maar een mooi afscheid.

Zou zeggen sterkte.

@Rubis gefeliciteerd en nog velen jaren.

@Chicha, mag ik mij ook aanmelden voor de emigranten-dieet-club. Begin langzaam uit te dijen ondanks dat ik praktisch nooit (2 x per jaar) in een junkfood restaurant kom.

@Ine schijnbaar ben jij een aardig feestbeest maar toppie dat je de burgersvader van je afhoudt. Schitterend wat een soap.

@Lapin heb je inmiddels al iemand gevonden die jouw de matrassen transporteerd?

Oeps nou ben ik waarschijnlijk deze en gene vergeten, toch allemaal een fijne dag. Ik mag met vrouwlief naar Napa toe, bah wijnproeven daar wordt je toch kots misselijk van maar goed.
Shit regen - gauw naar buiten (was buiten)
Rubis en Lapin, van harte gefeliciteerd.

Ik zit hier midden in de schoonmaak. De kids hebben nog twee en halve dag school en dan gaat de zomervakantie beginnen.
quote:Ainne schreef op 14 juni 2009 @ 17:47:

Shit regen - gauw naar buiten (was buiten)Ik had gisteren de was buiten hangen plus nog 3 dekbedden en kussens voor de visite die volgende week komt. Ik had nog zo iets van, laat lekker een nachtje hangen maar toch niet gedaan. . . Werd wakker vanochtend; WOLKBREUK, dat was geen regen meer hoor. De katten wilden niet eens naar buiten. Het rook wel erg lekker buiten (het enige voordeel van regen volgens mij).
Snjókorn falla, á allt og alla
Dankjulliewel allemaal voor de felicitaties.

Ine, sorry hoor, maar hier is de apple crumble in één keer gelukt. En lekker!!!! Die houden we er zeker in.

Nog geen nieuws van schoonzusje. Zij is het zusje van Rubiman en ik ken haar al vanaf dat ze 7 was. We hebben allebei geen echte zussen en we hangen heel erg aan elkaar.

SFO van wijnproeven word je toch niet misselijk. Of slik jij al die wijn door? Je moet natuurlijk wel uitspugen.

Snjokorn, lekker die wolkbreuken hè. Die kan je hier ook hebben. Dan zitten we op het overdekte terras en dan kijk je tegen zo'n gordijn van regen aan. Beter dan die dagenlange miezerbuien in Nederland. En het ruikt inderdaad heerlijk na zo'n stortbui.
Hey Rubis, maar het was mij allang duidelijk dat jij ook behoort tot de groep dames die koken&bakken als gave heeft! Jij maakt ook jam enzo, dat hoef ik niet eens te proberen. Bij mij kunnen zelfs de meest makkelijke dingen gigantisch mislukken .

Maar ik vond hem uiteindelijk ook mwah.

Mijn ouders komen morgen en mijn moeder kan ook bijna alles maken, dus dan ga ik jouw recept proberen!

Het zal nu wel niet meer lang duren voor je neefje of nichtje ter wereld komt. Ik neem aan dat ze in NL wonen - dat is wel jammer dan, dat er zo'n afstand tussen zit..

SFO, haha.. ik ben normaal heel keurig en braaf hoor. Maar af en toe mag ik graag de bloemetjes buiten zetten :D!
Whahaha Ine, nou zit je er toch helemaal naast. Ik kook NOOIT. Rubiman kookt elke dag met veel plezier en liefde en ik kom alleen in de keuken om op te ruimen. Gemiddeld bak ik 1 keer per 6 maanden iets en maak ik 3 keer per jaar jam. En dan ben ik daar zo trots op dat ik het iedereen 20 keer vertel, dus het lijkt inderdaad veel meer dan het is. Pfff, dit moest ik toch even rechtzetten.
Hahaha.. he gelukkig . Koken deed ik ook nooit, dat doe ik pas sinds zoon en ik alleen zijn. Mijn ex kookte altijd.

En ik kook sindsdien ook best oke, alleen heb ik niet het zelfvertrouwen om me er ook fijn over te voelen. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mensen uit te nodigen.. terwijl de au pair toch ook regelmatig smakelijk heeft gegeten van mijn creaties.

Koken jullie trouwens ook voor jullie gasten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven