Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Haha, Ainne, slim hoor!!!!

Daaruit blijkt dat je een doorgewinterde forummer bent...

Pfff....ik ga ook maar eens bijlezen.
Ine, Ik zit me nu af te vragen met wat voor verhalen dit gezin terug naar huis gaat. . . Hoe was jullie vakantie?, we hebben heerlijk genoten van ons appartementje, de kinderen hielden zichzelf lekker bezig (of zo iets).
Snjókorn falla, á allt og alla
Haha, doortrapt he!

Nou, ik ben bijgelezen!

Jemig Ine, wat een ellende!! Maar pas op pas op wat je hier schrijft hoor, stel toch dat iemand de connectie legt als ze hier lezen!

Specu, inderdaad, heb jij ons soms wat te vertellen of zo, dat je ineens zoveel op de kinderpijlert zit??

Anais, heb je je fiets al?

Bloemetje, welkom terug, wat leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad. Wat een prachtige kinderen heb je trouwens, zag ik op SFO's foto's Een echte American smile!!

Caramella, goed dat je professionele hulp ingeschakeld hebt, voor je laminaat. Wedden dat ie gaat lopen zeiken over de legkwaliteiten van zijn voorganger? Dat doen bouwmensen al-tijd!

Wat stom dat iedereen verder afbelde zeg!

Moonglade, Specu heeft FB een beetje opgeschoond, dus ze zal je wel weer toe moeten voegen of zo. Hoezo ziekenhuis, alles goed?

Nou, moeders is inmiddels weer op weg naar het vliegveld (directe bus gaat van vlakbij ons huis vandaan, ideaal).

We hebben een superleuk weekend gehad. Vrijdag heeft ze zich alleen vermaakt met de babies en zaterdag zijn we naar een "traditional farm" geweest. Ontzettend leuk, en groooot. Echt honderden aaibare beesten en ook nog een gigaspeeltuin.

Gisteren naar de National Stud geweest, neeeee ik heb het niet over het nationale lekkere ding, maar stud als in, stoeterij! Dus allemaal paarden en veulens gezien, in mooie tuinen gelopen, allemaal leuk. En het weer zat ook nog eens mee, dus allemaal goed.

En uiteraard hebben we gebruik gemaakt van de free babysitter, dus Vent en ik zijn zaterdag nog uit eten geweest en naar een club.

Nu even naar boven naar de IT-afdeling. Ik krijg thuis mijn printer maar niet aan de praat en ik wil even checken of het het kabeltje is. Hopelijk is dat het, want anders is het de printer zelf en dan kan ik net zo goed een nieuwe kopen. Heb hier gisterenavond op de digi-pijler heel veel hulp gekregen van de slimme-mannen-brigade, maar helaas toch niet gelukt.
Ha meiden, de groep is opgeschoond, en moonglade zit er straks weer op (beetje te grondig )

Zo, dat was taxi Specu vandaag: eerst tempelen (jaja, op een doordeweekse dag), koffie drinken met priesters in de tuin van Gethsemane met uitzicht op de Russische kerk, priester terugbrengen naar convent, naar ziekenhuis seminaristen ophalen en terugbrengen. Men, volgens mij heb ik een paar hemelpunten verdiend.

Ik ga nog eens rellen op de kinderpijler- en Spinnetje, ik heb ook geen kids. Maar je kunt er lekker je energie kwijt Overigens Lapin, ik dacht ook dat iemand me al zou aangeven bij de angels, toen ik gisteren sarcastisch was. Humor hebben ze daar niet. En voor je het weet krijg ik ook een ban (net als jij ooit) daar hahaha.

Ainne, ik weet van niets hoor

Zag net dat dat lekker stond: eerst praten over hemelpunten en dan over rellen.

Ik ben gewoon uitgelaten, man neemt straks de dag vrij, morgen komt mijn pa op bezoek. Dat zal het zijn
Herinner me eens waar Gethsemane ook al weer bekend om staat. Is het de plek van de kruisiging?
Ine, wat heerlijk voor je dat je vriendin er nu. Ik heb de gasten soap gelezen (bijna onvoorstelbaar hoeveel ergernis 1 gezin kan teweegbrengen) en moet zeggen dat je het heel goed aanpakt, duidelijk bent geweest en volgens mij heb je de boel flink onder controle. Echt goed van je. Wat zal het moment dat je hen voor goed weer weg ziet gaan feestelijk voor je zijn volgende week. Fijn trouwens dat de gasten die in het souterrain verblijven ervan op de hoogte waren van de accommodatie omschrijving. Dat is weer een opluchting.

Hier staat alles in het teken van WATER sinds vannacht. We hebben tot 06.00 uur vanmorgen aan zee gezeten met een goede vriend en een fles Whisky soldaat gemaakt en 2 flessen witte wijn en ik heb nu een flinke kater.

Rond 05.00 uur vanmorgen werden de watersproeiers aangezet in het park aan zee en dat was ineens een flinke douche, echt lachen. Misschien heb ik het over mezelf afgeroepen want ik had 5 minuten daarvoor gezegd dat ik zin had om te zwemmen en zag er dankzij de sproeiers uit alsof ik met mijn kleren aan in de zee was gesprongen. We zijn naar een andere picknicktafel verhuisd, die we alleen konden bereiken door andere watersproeiers te trotseren.

Tegen 07.00 uur lagen we in bed en zojuist werden we wakker van herrie in de badkamer terwijl er tegelijkertijd iemand op de deur stond te bonken, de telefoon in de woonkamer ging en het mobieltje van Tb. Allah allah... Er was een slang van de waterleiding geknapt en ik dacht nog, even Snjokorn bellen.

Het water stroomde door de badkamer, het leek wel een waterval. Aan de deur stond een werknemer die dacht het geluid van gas te horen en omdat we eerst niet reageerden op de telefoon, dacht hij dat we waren gestikt. Hij wilde net de politie bellen toen Tb de telefoon opnam.

Vervolgens hebben we het water af kunnen sluiten en een reparateur gebeld. Het geknapte slangetje is vervangen, de kosten (echt lachen zo goedkoop) waren omgerekend 10 euro inclusief werkloon plus 5 euro fooi voor de moeite. Ik zei nog tegen Tb, zoiets zou je in NL moeten hebben en vertelde dat er daar zelfs voorrijkosten worden berekend.

Tb staat inmiddels het zwembad in de badkamer te legen en maakt daarna alles schoon. Fijn dat ik dat niet zelf hoef te doen want daar ben ik nu veel te lui voor en ik heb een gigantische hoofdpijn.
Ainne, lees ik dat nou goed? Zet jij je moeder op de bus naar het vliegveld i.p.v. haar weg te brengen? Dat mag niet, moeders hoor je weg te brengen .

Specu, kijk nou uit daar (op die kinderpijler), er hoeft er maar 1 tussen te zitten met opspelende hormonen en je bent de lul. Ik trek mijn handen er van af

Dat vind ik trouwens een mooie naam 'Gethsemane'. Ik herinner me die naam uit de film 'Jesus Christ Superstar', daar haal ik al mijn bijbelse kennis uit. Vroeger blerde ik keihard mee met de lp en mijn vader trok dan meestal de stoppen uit de stoppenkast zodat de pick-up er mee ophield

Ik heb zojuist weer een afspraak gemaakt met een tandarts. Een nieuwe, eentje die engels spreekt. Dat is dus al een hele goede vooruitgang. Zodra ik in die tandartsstoel lig ben ik al mijn franse taalkennis vergeten van de zenuwen. Volgende week woensdagmiddag mag ik

Anais, jij hebt dus een lekkere kater? Blijf maar lekker in bed en veel fruit eten vandaag, dat helpt.
Ainne, wat klinkt je weekend gezellig! Ook te gek dat je nog met vent uit eten kon omdat je moeder oppaste. Komt ze vaak bij jullie?

Tb haalt eind van de dag de fiets op met de auto, ik blijf thuis in de airco want het is buiten overdreven heet, het lijkt wel of we een woestijnwind hebben hier.

Wat heb je het druk gehad vandaag, Specu en dat na het rellen op de kinderpijler. Ik heb e.e.a. gelezen daar, wat een gezever zeg. Je lokt ze daar flink uit de tent en volgens mij geniet je je suf daarvan!

Moest ook vreselijk lachen om Ine die het onderwerp hier aankaartte van de gezonde nagerechtjes voor de Viva koters. Inderdaad krijg je dan de neiging om te roepen dat jouw kind na zijn diner, bestaande uit patat, spekpannenkoeken of pizza alleen maar ijs met slagroom wil en dat ook krijgt.

Deze fiets heb trouwens ik uitgezocht, eentje met 18 versnellingen (als die tenminste op voorraad is) en volgens Tb is dat de Mercedes onder de fietsen. Ik ben benieuwd en zal dit snel gaan testen.

Bedankt voor de anti-kater tips, Lapin. Zojuist al meloen gegeten en straks een perzik. Wat laat zeg, dat je pas volgende week terecht kan bij de tandarts. Het is toch een spoedgeval als je zoveel pijn hebt? Hoe voel je je nou?
Mooi fietsje Anais, ik ga duimen voor je dat 'ie op voorraad is. Van geknapte waterleidingslangen heb ik geen kaas gegeten. Goed dat je níet gebeld hebt (aiai, daar gaat m'n reputatie).
Snjókorn falla, á allt og alla
Tja, nu ben je dus door de mand gevallen, Snjokorn.

Lief dat je voor me gaat duimen dat de fiets op voorraad is. Hopelijk helpt het. Er zijn meerdere fietsenwinkels hier die dit merk verkopen maar er is 1 zaak hier in de buurt waar ze dit merk verkopen. Dat lijkt me wel handig voor het geval er wat mee is t.z.t.
Hier ook water, het GIET, het komt echt met bakken uit de hemel alles staat blank. Te nat om naar mijn auto te lopen en dat zijn maar tien stappen, dus lunch moet even uitgesteld.

Jaaaa Lapin, ze gaat met de bus terug (ik had haar wel opgehaald trouwens), maar 't is een speciale airport bus, dus direct naar het vliegveld, over de busbanen. Ik moet sowieso werken vandaag, maar op een doordeweekse dag is het sneller om die bus te nemen dan om zelf te gaan rijden.

Getver, alweer naar de tandarts?

Mooie fiets Anais! Ik heb zelf al zolang ik hier woon geen fiets meer, zou acuut zadelpijn krijgen denk ik.

Wat een drama, met die geknapte leiding, en de timing was al helemaal vrselijk!!
Gethsemane (in Aramees: Gad de Sjmana, tuin der olijven) is de tuin waarin Jezus bad, en waar hij gevangen is genomen. Gekruisigd is hij op Gogoltha.

@Lapin, lekker dan de stekker van de platenspeler eruit trekken.

@Anais, misschien moet ik de kinderpijler ook maar laten voor wat het is
Specu, niet stoppen met rellen hoor, veel te leuk om te lezen. Volgens mij is er weer een leuk topic voor je geopend met de titel: Alleenstaande moeder wil graag nog een kindje.
Hoe moet je ook weer plaatje toevoegen?
Haha, nu geen tijd :-) begin jij alvast?

[img]hiertussen de url[/img]
wow zit ik eens ff braaf hard te werken en dan zitten jullie een beetje 2 pagina's te schrijven!!

lees wel telkens bij maar heb niet zoveel toe te voegen wat zo spannend is mn leven niet, maar dat hadden jullie al gemerkt...

@ anais, wow mooie fiets! en roze ooK!! niceeeee! neem je em ook in het roze? hopen dat ie er is!

en tot 6h buiten gezeten hahaha, werd je niet opgegeten door de muggen owhhhh lange nachten aan zee.. die ken ik wel

@ ine owh owh owh!! wat een rampen verhaal zeg. gelukkig zijn ze een beetje ingedamd met de andere gasten.. zo';n vermoeden had ik al, gelukkig blijft het zo! lekker partyen met vriendin! nice

@ ainne, ik meen me te herinneren dat je laatst zei dat er in Ierland amper petting zoo's waren, maar dat klinkt wel heel erg leuk. cker voor de beebs.. of noem je ze nu inmiddels alweer anders...

trouwens, heb ik vernomen dat bloempje (uhm die uit USA of is dat bloemetje...) verandert is van nick: hence racoon (vanwege dat stinkdier neem ik dan weer aan)

@ SFO hoe is het inmiddels met de hoofdpijn? komt je dochter dus toch in de herft je opzoeken. hoe gaat het trouwens met de hond?

@ specu, al dat gerel van jullie! hahahaha en idd, hemelpunten en rellen tegelijk ach, t moet kunnen he

pfew.. zo uit t blote hooffie.. voor de rest ben ik t even kwijt...

ik heb hier echt de zomer in mn hoofd! lijkt wel vrijdag hahaha maar dat is het niet :( boehoe
hahaha, Anais, ik zag zoiets voor me:

[img]www.whatsisname.com/bike/Bianchi-2006-Virata-.1F.jpg[/img}

Wel ff heeeel wat anders!
Zie je, lukt niet. Kluns!
Oh jee, Caramella, waar zie je me voor aan joh? Deze bedoelde je? Vind dat zo a-vrouwelijk en ik moet er natuurlijk wel een beetje goed uitzien op de fiets zodat ik lekker kan flirten onderweg.

Discovery, ik wil inderdaad die rose methalic, past erg goed bij mijn lippenstift.

Cara, volgens mij lukte de foto invoegen niet omdat je geen http:// ervoor hebt gezet.
Nee hoor Disco, geen mug gezien of gevoeld vannacht. Nu zijn ze hier ook wel erg fanatiek met chemische troep spuiten tegen de muggen.
quote:caramella2 schreef op 13 juli 2009 @ 14:16:

hahaha, Anais, ik zag zoiets voor me:

[img]www.whatsisname.com/bike/Bianchi-2006-Virata-.1F.jpg[/img}

Wel ff heeeel wat anders!

het lukt oa niet omdat ze een } aan het einde heeft en geen ]

@ anais, ja die roze is wel schattig he? nog een mandje er voor op voor je chihuahua :-)
[img]www.whatsisname.com/bike/Bianchi-2006-Virata-.1F.jpg[/img]
nope, nog steeds niet... help!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven