Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Ine, zie je nou wel dat het souterrain helemaal goed is. En ik vind het wel leuk om jouw ervaringen te horen, we zijn per slot van rekening collega’s. Maar zoals Ainne ook al zegt, kijk uit met wat je schrijft en misschien is FB een beter idee.

Ainne, klinkt als een beestachtig leuk weekend

Hier ook een waterverhaal, alleen niet in zulke hoeveelheden als bij Anais en Ainne. Vanmorgen hing er een beetje sluierbewolking maar het was om 8 uur al 24 graden, dus ik besloot het ontbijt gewoon lekker buiten op het terras te serveren. Staat alles netjes op tafel, begint het ineens te miezeren uit dat dunne laagje bewolking. Van die miezer waarbij in no time alles nat is, als nederlander ken je dat wel. Rubiman was net weg om brood te halen dus heb ik in mijn eentje de hele tafel af moeten ruimen, alles af moeten drogen en binnen weer opnieuw de tafel aan moeten zetten. Ik was net klaar toen de gasten arriveerden en zat zelf om 11 uur pas te ontbijten.

Anais, hippe fiets.

Cara, nu nog http:// ervoor
Cara, je miste de http:// voor de www
Ik zie nu dat Anais en Rubis al precies hetzelfde zeiden.

Bitterballetje bij de mosterd?

@Disco wat dacht je nou, dat deze getrainde jongen hoofdpijn heeft. Nee gelukkig heb ik daar niet meer zo snel last van,.

Heb mij gisteren ook aardig rustig gehouden, over een paar minuten stap ik weer de wagen in met het gevolg dat ik aan het eind van de dag minimaal 3 pagina's bij kan lezen, lol
quote:Ainne schreef op 13 juli 2009 @ 14:54:

Ik zie nu dat Anais en Rubis al precies hetzelfde zeiden.

Bitterballetje bij de mosterd?

[afbeelding]Ja lekker. Moet je vaker doen....
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik ben net aan het bijlezen..en moet me toch maar weer opnieuw gaan voorstellen...hahaha..ik ben niet helemaal nieuw..maar een beetje veranderd..het varkentje is verdwenen...
quote:raccoon schreef op 13 juli 2009 @ 17:21:

Ik ben net aan het bijlezen..en moet me toch maar weer opnieuw gaan voorstellen...hahaha..ik ben niet helemaal nieuw..maar een beetje veranderd..het varkentje is verdwenen...

Maar je nick is nieuw.. stiekemerd!

Hier gaat het weer. Ben met man van vriendin afval weg wezen brengen en daarna zijn we een stuk doorgereden. Ik woon op 850 meter en we zijn doorgereden tot 1270 meter.

Klein weggetje, diepe afgronden, maar zoooo mooi! Gekeerd bij een berghut en toen weer naar beneden.

Het is echt zo fijn dat ik even mijn verhaal kwijt kon. En dat mijn vriendin hier nu is.

Bedankt meiden!

Het is nu ook ineens bloedheet!!
Hier is het ook opeens bloedheet, 30 graden. Otto ligt de hele tijd languit op de bank buiten te hijgen. Eens in de 10 minuten sjokt hij naar zijn zwembadje, ploft daar plat in en sjokt daarna weer terug naar de bank.

Ik heb de rontgenfoto's van mijn oude tandarts per email toegestuurd gekregen. Mijn god, wat ziet dat er schots en scheef uit met al die wortels die alle kanten op gaan. En nu maar hopen dat de nieuwe tandart het beter aanpakt.

Ik ga even de bbq aansteken en er wat kippevleugeltjes opleggen. Een lekkere tomaten-mozzarella salade erbij en turks brood.

Eet smakelijk allemaal.
Ine, heb alles gelezen, ook op FB. Ik zou jouw geduld niet hebben hoor, mijn lontje is errug kort.

Hi Raccoon! Leuke nick.

Morgen ga ik een dagje binnen zitten. De heks is voor het eerst in haar leven een beetje verbrand (ietsiepietsie), we zijn te lang in de zon geweest.

Ik kom vannacht wel weer even kijken, het is nu spitsuur hier.
Men, wat gaat het hier snel, elke dag groeit ons topic weer met een tigtal pagina's.

Ine, wat een rotfamilie, pfff.

Anais, wat een superdegelijke fiets. Ikzelf heb een oude mountainbike, waarmee ik charmant de hele stad doorfiets, momentje dan ga ik even een foto ervan maken...
Hopelijk lukt het:

Ik ben nu op naar een fietsbedrijf dat een kinderzitje voor me kan laten importeren, want het lijkt me leuk om met de kleine te gaan fietsen en bovendien is het zo ontzettend handig om even snel een boodschap te kunnen gaan doen. (En we hebben geen auto)
anoniem_6377ea1e4de9a wijzigde dit bericht op 13-07-2009 23:30
Reden: het lukte dus niet in 1 keer
% gewijzigd
Hier gaat het weer warm worden van de week..de laatste twee dagen hadden we een kleine afkoeling..soms ook wel eventjes lekker..

Mooie roze fiets zag ik voorbij komen..echt super. Ik heb hier ook een mooie fiets in de garage staan, wordt helaas niet vaak gebruikt. Soms rijd ik eventjes een rondje en daar blijft het dan bij.

Ine, fijn dat je vriendin met gezin is gearriveerd...

Chica..waarschijnlijk ben je de nacht slapend doorgekomen..ik heb je hier nog niet gezien.

De kids hebben movie night..had een film meegenomen die ze al eens eerder hadden gezien maar dat mag de pret niet drukken..er wordt veel gelachen vanaf de bank.
@Raccoon, het is hier al zweten en ik hoop dat de thermometer van de week toch wel iets naar beneden gaat. Hopenlijk kunnen we het even iets noordelijke blazen zodat jullie er al plezier van mogen hebben.

Het is overigens al weer aftellen geblazen want volgende week zie ik jullie al weer.
mogguh

wat een ***nacht.. sliep rond 3-en nog niet en dan om 6h er weer uit, nee dit gaat mn dag nie worden...

@ alejandra, stoere fiets! heb je er geen last van dat het een herenfiets is? ik zie je al helemaal gaan, laverend door het drukke verkeer, de kleine voorop en naar iedereen zwaaiend (over een tijdje dan)

hier is het 'lekker' cool. natuurlijk veels te cool voor July, maar ach, maakt mij even niets uit
Goooodmorning allemaal,

Ben jaloers op de mensen in landen met lekker weer. Hier is het "koud". Zit met mijn winterjas aan achter de PC. Ik snap nog steeds niet dat het hier juli is en ik leef dan ook eigenlijk in mijn hoofd in december. Vandaar ook mijn enorme drang naar pepernoten, erwtensoep, gevulde speculaas en warme chocomel. Met slagroom.

Disco, ik hoop dat je dag ondanks je rot nacht een goede wordt... Succes!!!
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
.
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal.
Yep, het is helemaal gelukt met de fiets. In Antalya was hij niet meer op voorraad maar in Kemer wel in dezelfde kleur als de foto die ik gisteren plaatste. Ik ben er hartstikke blij mee. Straks fietsen, eerst Tb even weghelpen.
Sjesis, volgens mij hebben wij een verlaatte volle maan hier in Ierland, het is oorlog tussen Vent en mij

Ruzie en daarna werd ie zo kwaad dat die malloot de babyfoon van ¤120 tegen de muur in duizend stukjes gooide. En daarna schaapachtig vragen waar ik 'm gekocht had. Heb hem geen antwoord gegeven, hij gaat zelf maar zoeken. Een half uurtje later was ie driftig bezig op de laptop, zal wel aan het googelen geweest zijn

Maar goed, heb hierdoor nog geen kans gezien om op FB bij te lezen, doe ik vanavond dan wel.
Ainne, ik ken dat soort ruzies wel. Het gebeurt niet vaak hier, maar als we ruzie hebben dan ben ik meestal degene die iets kapot wil gooien. Zo heb ik ooit in relatie met mijn ex een gat in een deur getrapt van ons huurhuis. Net voor we gingen verhuizen, heel handig. De inspectieronde zou de volgende dag zijn. We hebben dus maar een kast voor die deur gezet.

Je kan in de history van Google nog nakijken wat hij gegoogled heeft

Mooie fiets Anais. Ik heb hier ook zoiets staan. Het was de bedoeling dat ik iedere dag even ging fietsen met de honden. Maar er is altijd wel iets waardoor het niet doorgaat, regen, te veel wind of ik ben gewoon moe . Ik heb hem het eerste jaar vrij vaak gebruikt en dit jaar nog maar 1 x.

Moonglade, ik zal er wel weer overheen hebben gelezen, maar wat heeft je schoonmoeder?

En Raccoon, wat was jouw nick eerst? (of wil je dat niet vermelden?)

Het heeft hier vannacht heel erg hard gestormd. Ik heb om 4 uur vannacht angstig staan kijken op het terras naar de enorm grote boom van de buren die gevaarlijk doorboog richting ons huis. En ik werd lek gestoken door de muggen, dus ik heb ook niet erg lekker geslapen.
Ik heb hier ook een mooie mountainbike staan. . . Heb 'm vorig jaar regelmatig gebruikt en nu dus helemaal nog niet (fóut). Ben een paar jaar geleden wel op fiets vakantie geweest naar de Shetland eilanden. Dat was erg gaaf maar ook afzien hoor, de heuvels waren stiekum toch bergen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Goed idee, google history, ga ik vanavond doen

Blijft een lul. Waar ik nog het meeste van baal, is dat ie het deed toen de babies erbij stonden, die schrokken zich helemaal kapot en krijsten de boel bij elkaar. Kwaad op mij is een ding, maar om dat ten overstaande van hun te doen... ik kon hem wel vermoorden. Heb de rest van de avond niets gezegd tegen hem en vanmorgen ook niet. Helaas kan hij het stommetje spelen veel langer volhouden dan ik en sowieso wil ik dat soort dingen eigenlijk niet doen waar de babies bij zijn.

Gelukkig hebben wij ook zelden ruzie, maar momenteel is het echt WAR. Ben benieuwd of ik mijn dagelijkse "morning dear xx" sms krijg vanmorgen...
jaikssss

klinkt heftig Ainne.... en idd, de beebs geschrokken, beebphone aan diggelen en stommetje spelen...

mannen!!

@ lapin storm bij jou... ookal zo'n spooknacht gehad. ik ben echt goed brak.. vraag me af hoe ik de middag door moet komen, als ik jou was, zo ik nog ff lekker een dutje gaan doen :p hahaha

ik heb ook een fiets. een mooie oranje kronan fiets

alleen moet de banden dus nodig eens oppompen en er is ook altijd wel een excuus of gewoon met de auto te gaan...
Hi Moonglade, ik stel me gewoon aan De ochtenden en avonden zijn wel koud (moest vanmorgen krabben!) maar overdag is het wel lekker. De winter hier kent amper regen en veel zon. Uit de wind is het zo'n 15 graden maar in de wind is het behoorlijk frisjes... Ben het warm gewend ook blijkbaar dus heb het sneller koud dan toen ik in NL woonde.

Oh Ainne, moet wel lachen om die ruzie van jou en Vent eigenlijk. Wij knallen niet zo hard met ruzie maken en dat mis ik soms eigenlijk wel een beetje. Ik ben erg fel en hou wel van een stevige pot ruzie (en het goedmaak moment vooral) maar spinnemans is te lief haha.
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Hello!

Ine: ik denk dat jij het gen bezit wat ik niet heb hoor.. pure horror zulke kids, echt waar! En die ouders.. in mn hostesswerk last year ben ik er ook genoeg tegengekomen, maar die lopen dan weer niet een tijd lang rond mn eigen huis.

Specu: geweldig.... ik heb ook even meegelezen en wilde ook wat zeggen maar toch maar niet! Ik zie wel meer topics waarop ik wle wil... maar uiteindelijk toch maar niets zeg omdat ik weet dat ik moet blijven reageren en me dan ook opfok achter de pc. Heeft iemand het topic Enge gozer meegelezen? Mijn handen jeukten om een iets minder meegaande reactie te plaatsen..... maar ik dacht ach laat maar.

Die roze fiets is helemaal cool!

Fietsen heb ik tijdens mn jaartje Spanje en mn laatste maand in e dom. rep ook gemist, wat dat betreft zo NL als wat.

Een kennis van mn moeder handelt in fietsen dus toen ik wist dat ik terug kwam heb ik telefonisch opdracht gegeven er vast 1 voor me te kopen. Heerlijk hoor. Vooral met dit weer sinds ik terug ben is het prima weer in NL. En het helpt ook dat ik wegging na de min 10 winter. Het enige wat ik nog steeds raar vind is dat het zo lang licht blijft.

Chica: ik heb ook een minilaptop gekocht en ben er erg blij mee. Maar wat doet de kleine heks erop, anders is een mini misschien niet krachtig genoeg. (games enz) Deze is echt fijn en vooral als ik straks weer wegga, kan hij zo in mn tas en valt het niet op dat je er 1 bij je hebt. Reuze handig voor dat soort landen, word liever niet beroofd van mn laptop.

Ik ben aan het solliciteern als een gek, maar t schiet niet op. Ik heb nog nooit zoveel moeite gehad met een baan vinden. Je hoort vaak niets.

Als ik de woorden te hoog opgeleid, dit is een mbo functie teveel ambitie of teveel potential of je bent veel in het buitenland wie zegt ons dat je hier voor langere tijd blijft, goh je hebt al veel gedaan he nog n keer lees/hoor ga ik gillen.

Aan de andere kant zijn de hbo banen vaak MET 3 jaar ervaring in soortgelijke functie vraag.

Maar de grap is dat als ik uitgenodigd word voor een gesprek, mensen het heel leuk vinden wat ik doe en gedaan heb.

Ik ben al wel aangenomen voor een baan begin aug. rotwerk en max 30uur en verdient niet zo goed. Maar ik hebt aangenomen. Het is het uitzendburo dus mocht ik iets beters vinden, pech voor ze! Ik heb ook iets tijdelijks voor een week of 3 aangenomen en dat begint morgen, (een bestand opschonen en nabellen daarvan, prima hoor) met de vermelding dat ik af en toe misschien eens op gesprek moet voor een vaste baan na deze paar weken.

Natuurlijk vertel ik potentiele werkgevers/uitzuigburos niet dat ik over n half jaar fijn met mn billetjes richting brazil wil voor een paar maanden, dat kan nou eenmaal zomaar met uitzendkrachten. Maar mocht ik echt een hele leuke baan vinden wil ik best de beoel eens overdenken, moet ie wel ECHT leuk zijn.

Vanmiddag heb ik een gesprek voor een leuke baan (denk ik) en dat is tot het eind van het jaar voor t uitzendburo, is voor mij natuurlijk perfect.

Ondertussen heb ik ook een cursus braziliaans gevonden en capoeira, dat begint allemaal na de zomer en daar heb ik heel veel zin in.

Zo jullie weten weer alles van mij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven