Hét (r)emigreren Topic
woensdag 18 maart 2009 om 16:57
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
Ainne --> Ierland
Alejandra --> Bolivia
Anais --> Turkije
Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)
Bloempje --> Egypte
Caramella --> Net terug uit de UK
Chicha --> Spanje
Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*
Choc_11 --> Frankrijk
Discovery --> Nederland
Guiri --> Spanje
Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL
Ine --> Oostenrijk
JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur
Kodak --> US
Lapin --> Zwitserland
Liubi --> Duitsland
Marloussie --> Noorwegen *zwanger*
Moonglade --> Nederland
Nymeria --> UK
Orbit --> Nederland (terug uit Australië)
Raccoon --> US
Razzmatazz --> Frankrijk
Rubis --> Frankrijk
Saby --> Italië
Sanne --> Australië
Sarah2ndLife --> Australië
SFO --> US
Snjokorn --> IJsland
Spinnetje --> Zuid-Afrika
Speculaasje --> Israel
Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)
Undertaker --> gaat (terug) naar Australië
Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *
Visotsky --> Ierland *zwanger*
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
Ainne --> Ierland
Alejandra --> Bolivia
Anais --> Turkije
Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)
Bloempje --> Egypte
Caramella --> Net terug uit de UK
Chicha --> Spanje
Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*
Choc_11 --> Frankrijk
Discovery --> Nederland
Guiri --> Spanje
Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL
Ine --> Oostenrijk
JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur
Kodak --> US
Lapin --> Zwitserland
Liubi --> Duitsland
Marloussie --> Noorwegen *zwanger*
Moonglade --> Nederland
Nymeria --> UK
Orbit --> Nederland (terug uit Australië)
Raccoon --> US
Razzmatazz --> Frankrijk
Rubis --> Frankrijk
Saby --> Italië
Sanne --> Australië
Sarah2ndLife --> Australië
SFO --> US
Snjokorn --> IJsland
Spinnetje --> Zuid-Afrika
Speculaasje --> Israel
Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)
Undertaker --> gaat (terug) naar Australië
Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *
Visotsky --> Ierland *zwanger*
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.
dinsdag 21 juli 2009 om 05:46
@Alejandra, dat is inderdaad een klote berichtje. Hoezo Ego, zou zeggen sterkte daar.
@JJ sterkte met het vinden van de juiste job vinden, niets is vervelende dan geen plezier op het werk.
@Spinnetje denk dat jij met de Hollandse nuchterheid en directheid wel uitkomt. Succes.
Hier zijn ook dingen totaal in het water gevallen wat betreft mijn tripje richting Portland. Mijn lieve schat die mij twee maanden geleden vertelde dat ze mee wilde en dan de auto zou pakken blijft nu thuis met haar dochter. Aan een kant begrijpelijk want de kids zouden bij mij ook op de eerste plaats komen.
Zie het zelf niet zitten om 10uur in mijn uppie te rijden plus ik geef de voorkeur aan het vliegen. Vanmorgen zat ze op internet te kijken voor tickets en zei laat maar, de tickets nu 2,5 keer zo duur zijn. ze voelt zich knap lullig maar goed zand er over, volgend jaar boek ik gewoon mijn ticket.
Schijnt dat mijn maatje (woont hier 45 minuten vandaan) iets gevoeld heeft en belde. Hij zei dat het knap klote was maar laten we samen gewoon de biertjes proeven. Dus zaterdag rijd ik daar na toe en zie wel verder. In iedergeval toch nog een meevaller.
Heb Raccoon echter wel beloofd om dit jaar te komen en dat ga ik zeker doen.
@JJ sterkte met het vinden van de juiste job vinden, niets is vervelende dan geen plezier op het werk.
@Spinnetje denk dat jij met de Hollandse nuchterheid en directheid wel uitkomt. Succes.
Hier zijn ook dingen totaal in het water gevallen wat betreft mijn tripje richting Portland. Mijn lieve schat die mij twee maanden geleden vertelde dat ze mee wilde en dan de auto zou pakken blijft nu thuis met haar dochter. Aan een kant begrijpelijk want de kids zouden bij mij ook op de eerste plaats komen.
Zie het zelf niet zitten om 10uur in mijn uppie te rijden plus ik geef de voorkeur aan het vliegen. Vanmorgen zat ze op internet te kijken voor tickets en zei laat maar, de tickets nu 2,5 keer zo duur zijn. ze voelt zich knap lullig maar goed zand er over, volgend jaar boek ik gewoon mijn ticket.
Schijnt dat mijn maatje (woont hier 45 minuten vandaan) iets gevoeld heeft en belde. Hij zei dat het knap klote was maar laten we samen gewoon de biertjes proeven. Dus zaterdag rijd ik daar na toe en zie wel verder. In iedergeval toch nog een meevaller.
Heb Raccoon echter wel beloofd om dit jaar te komen en dat ga ik zeker doen.
dinsdag 21 juli 2009 om 06:27
SFO..ik hou je eraan..ik zie jullie dit jaar hier nog wel een keertje verschijnen.. Maar toch jammer.
Alejandr..zeker niet niks..sterkte..
Hier vallen bepaalde dingen ook weer tegen..dacht dat ik van het ziekenhuis gebeuren af was maar dat is toch nog niet helemaal zo.
We houden de moed er maar in, ik ben blij dat het mooi zomerweer is..morgen zwemmen met de kids..
Alejandr..zeker niet niks..sterkte..
Hier vallen bepaalde dingen ook weer tegen..dacht dat ik van het ziekenhuis gebeuren af was maar dat is toch nog niet helemaal zo.
We houden de moed er maar in, ik ben blij dat het mooi zomerweer is..morgen zwemmen met de kids..
dinsdag 21 juli 2009 om 06:58
jeetje wat een zware berichten op mijn vroege ochtend
@ alejandra, dat is echt zwaar klote ja. sterkte daar!
@ SFO owh das ook balen dat je trip in het water valt... kan die vriend niet mee? 10h is ook wel veel he?
@ raccoon ook een tegenvaller daaro, heel veel sterkte ook daar
ik heb geen leuk/goed nieuws om alle mindere berichten tegen te gaan, maar aan de andere kant, heb ook geen slecht nieuws, dus das dan wel weer goed nieuws!
@ alejandra, dat is echt zwaar klote ja. sterkte daar!
@ SFO owh das ook balen dat je trip in het water valt... kan die vriend niet mee? 10h is ook wel veel he?
@ raccoon ook een tegenvaller daaro, heel veel sterkte ook daar
ik heb geen leuk/goed nieuws om alle mindere berichten tegen te gaan, maar aan de andere kant, heb ook geen slecht nieuws, dus das dan wel weer goed nieuws!
dinsdag 21 juli 2009 om 07:13
dinsdag 21 juli 2009 om 07:38
Alejandra: Dat is echt heel naar... Het is logisch dat zoiets je raakt, met of zonder zus die ook zwanger is. sterkte en een knuf.
Raccoon: Ook al geen goed nieuws, knuf ook voor jou.
SFO: Kan me voorstellen dat je er dik sjaggi van bent, helemaal voorbereid en uitgekeken naar je tripje, gaat het biuten je schukd om niet door. Heel frustrerend..
Chica: Leuk dat feestje, mag ik ook komen..... Dat over gestudeerd te hebben meen je toch niet echt he?
Ik sleep me weer richting werk... eens kijken wat vandaag brengt (ik heb zelfs gedroomd over uitzendburos, hahaha, totally twisted0
Raccoon: Ook al geen goed nieuws, knuf ook voor jou.
SFO: Kan me voorstellen dat je er dik sjaggi van bent, helemaal voorbereid en uitgekeken naar je tripje, gaat het biuten je schukd om niet door. Heel frustrerend..
Chica: Leuk dat feestje, mag ik ook komen..... Dat over gestudeerd te hebben meen je toch niet echt he?
Ik sleep me weer richting werk... eens kijken wat vandaag brengt (ik heb zelfs gedroomd over uitzendburos, hahaha, totally twisted0
dinsdag 21 juli 2009 om 09:38
Alejandra Woont je schoonzusje bij je in de buurt? Kan je erheen?
Trouwens voor iedereen met wie het niet zo lekker gaat een hug.
En eentje voor mezelf. Vanmorgen gepraat met Rubiman en het heeft in ieder geval voor mij niets positiefs opgeleverd. Integendeel. Ik ga zometeen met roodomrande ogen het ontbijt serveren. Ben net al in de weer geweest met make-up en concealers om het een beetje te verbloemen maar ik geloof niet dat dat zo goed gelukt is.
Trouwens voor iedereen met wie het niet zo lekker gaat een hug.
En eentje voor mezelf. Vanmorgen gepraat met Rubiman en het heeft in ieder geval voor mij niets positiefs opgeleverd. Integendeel. Ik ga zometeen met roodomrande ogen het ontbijt serveren. Ben net al in de weer geweest met make-up en concealers om het een beetje te verbloemen maar ik geloof niet dat dat zo goed gelukt is.
dinsdag 21 juli 2009 om 09:48
Chicha, sorrysorrysorry. Het gaat goed met vriendin. Ze heeft het heel erg naar haar zin in de nieuwe baan. Het is ook wel een hele goede werkgever. Haar huisje ziet er nu al heel gezellig uit.
Ik weet niet of ze meeleest hier. Ze weet wel dat ik hier schrijf, dus misschien komt ze ook wel een keer langs.
Ik moest erg lachen om je instelling qua werk. Zo denk ik er nl. ook over.
En nee, ik zit niet zo vaak op FB. Ik heb er niet zo veel mee eigenlijk.
Alejandra, dat is een triest bericht.
Raccoon, moet je zelf weer naar het ziekenhuis? Wat is er aan de hand? (of heb ik dat weer gemist hier?)
SFO, gaat het nog een beetje tussen jou en (stief)dochter? Komt het misschien ook omdat je je eigen dochter mist?
Rubis, voor jou ook een ongelooflijk dikke hug Laat je niet klein krijgen.
Ik weet niet of ze meeleest hier. Ze weet wel dat ik hier schrijf, dus misschien komt ze ook wel een keer langs.
Ik moest erg lachen om je instelling qua werk. Zo denk ik er nl. ook over.
En nee, ik zit niet zo vaak op FB. Ik heb er niet zo veel mee eigenlijk.
Alejandra, dat is een triest bericht.
Raccoon, moet je zelf weer naar het ziekenhuis? Wat is er aan de hand? (of heb ik dat weer gemist hier?)
SFO, gaat het nog een beetje tussen jou en (stief)dochter? Komt het misschien ook omdat je je eigen dochter mist?
Rubis, voor jou ook een ongelooflijk dikke hug Laat je niet klein krijgen.
dinsdag 21 juli 2009 om 09:55
Chicha, JJ80, ik herken dat wel een beetje hoor wat Chicha zegt... Toen ik net naar Londen verhuisde had ik nul-komma-nul verwachtingen, het enige wat ik wilde was geld in het laatje zodat ik kon blijven in Londen en niet weer terug hoefde (met hangende pootjes etc). Toen heb ik een tijd suf werk gedaan, niks met de studie te maken, niks hoogopgeleid niveau, maar wel met een glimlach. Maar helaas, na een tijdje ging me dat toch opbreken. Toen werd het 'normaal' om in Londen te zijn en wilde ik dus wat leukers.
Inderdaad Chicha, eerst bed. Wij begrijpen elkaar Het was inderdaad leeg, het appartement, op zijn Hollands. Zelfs niks op de vloer. Een TV en bank heb ik wel al. Ik ga vrijdag weer naar de kringloopwinkel maar het schijnt dat door de recessie de kringloopwinkels leeg zijn!
Alejandra, wat een vervelend bericht. Afschuwelijk moet dat zijn. Ik duim voor je zus! Bij mijn vriendin is het goed gegaan, baby is eruit gekomen gister, nog een beetje licht maar moeder en kind zijn gezond.
Rubis, wat naar, jammer dat het praten niet heeft geholpen. Is hij nu naar zijn werk?
Ik mag vanavond weer naar mijn huisje, via het ziekenhuis (op kraambezoek). Hiep hoi. Doel vd dag: badkamer schoonmaken. Doel nummer 2 (onhaalbaar maar goed): dozen in de tweede slaapkamer zodat ik mijn woonkamer kan inrichten. Ik heb er zin an!
Inderdaad Chicha, eerst bed. Wij begrijpen elkaar Het was inderdaad leeg, het appartement, op zijn Hollands. Zelfs niks op de vloer. Een TV en bank heb ik wel al. Ik ga vrijdag weer naar de kringloopwinkel maar het schijnt dat door de recessie de kringloopwinkels leeg zijn!
Alejandra, wat een vervelend bericht. Afschuwelijk moet dat zijn. Ik duim voor je zus! Bij mijn vriendin is het goed gegaan, baby is eruit gekomen gister, nog een beetje licht maar moeder en kind zijn gezond.
Rubis, wat naar, jammer dat het praten niet heeft geholpen. Is hij nu naar zijn werk?
Ik mag vanavond weer naar mijn huisje, via het ziekenhuis (op kraambezoek). Hiep hoi. Doel vd dag: badkamer schoonmaken. Doel nummer 2 (onhaalbaar maar goed): dozen in de tweede slaapkamer zodat ik mijn woonkamer kan inrichten. Ik heb er zin an!
dinsdag 21 juli 2009 om 10:15
Oh jee, wat een rotberichten allemaal!
Alejandra, wat verschrikkelijk. Met zeven maanden, wat erg voor ze. Hou Jan maar extra stevig vast, kan me voorstellen dat dit erin hakt. Wonen jullie bij ze in de buurt?
SFO, baaah, wat jammer! Wel leuk dat je in ieder geval iets leuks in het vooruitzicht hebt.
Raccoon, wat krijgen we nu? Wat is er, was de laatste kuur niet succesvol? Hoe nu verder dan?
En Rubis met rode oogjes vanmorgen, getver jongens!
Alejandra, wat verschrikkelijk. Met zeven maanden, wat erg voor ze. Hou Jan maar extra stevig vast, kan me voorstellen dat dit erin hakt. Wonen jullie bij ze in de buurt?
SFO, baaah, wat jammer! Wel leuk dat je in ieder geval iets leuks in het vooruitzicht hebt.
Raccoon, wat krijgen we nu? Wat is er, was de laatste kuur niet succesvol? Hoe nu verder dan?
En Rubis met rode oogjes vanmorgen, getver jongens!
dinsdag 21 juli 2009 om 10:18
Cara, fijn dat je woning een beetje vorm aan begint te nemen! Toen wij de ons huis kochten, kregen we de sleutel tien dagen voor Oudste geboren was en we hadden ook niets - tja, huren doe je gemeubileerd he?
Gelukkig konden we de banken van de vorige bewoners overnemen - de lelijkste banken die je ooit gezien hebt en tot mijn schaamte zitten we er nog op, geen geld voor nieuwe, maar de eerste prioriteit was toen een bed inderdaad!
We hebben toen een kingsize gekocht, beste beslissing ooit, want nu moeten we hem regelmatig met de twee monsters delen!
Gelukkig alles goed met moeder en baby - was de baby erg prematuur?
Gelukkig konden we de banken van de vorige bewoners overnemen - de lelijkste banken die je ooit gezien hebt en tot mijn schaamte zitten we er nog op, geen geld voor nieuwe, maar de eerste prioriteit was toen een bed inderdaad!
We hebben toen een kingsize gekocht, beste beslissing ooit, want nu moeten we hem regelmatig met de twee monsters delen!
Gelukkig alles goed met moeder en baby - was de baby erg prematuur?
dinsdag 21 juli 2009 om 10:30
Ja hoor, ik heb ook een rotbericht (zit er weer iets in de lucht ofzo). Ik krijg net weer een aangetekende brief van die eikels die beweren dat onze honden hun auto hebben beschadigd. Het bedrag is inmiddels opgelopen tot 1637 franc en we worden gesommeerd om het binnen 10 dagen te betalen. Moet er tegenwoordig niet meer eerst worden bewezen dat je schuld hebt?
Ik stond eigenlijk al met de telefoon in mijn hand om ze te bellen, het zit me echt tot hier , maar gelukkig belde ik eerst mijn man. En die verbood me om ze te bellen .
Oke, ZENNNNNN, ik leg het weer naast me neer.
Ik stond eigenlijk al met de telefoon in mijn hand om ze te bellen, het zit me echt tot hier , maar gelukkig belde ik eerst mijn man. En die verbood me om ze te bellen .
Oke, ZENNNNNN, ik leg het weer naast me neer.
dinsdag 21 juli 2009 om 10:32
Nee, niet erg prematuur volgens mij, 37 en 1/2 week, maar hij is toch wat klein.
Ja, kingsize, dat lijkt me ook wel wat. Hmmm. Ik moet maar even niet aan lekkere bedden denken. Heb niet zo goed geslapen vannacht, was best nerveus dat ik verantwoordelijk was voor baby 1, dat heb ik nog nooit gedaan. Ik moest wel lachen om mezelf, lag ik daar te woelen en te bedenken hoe dat nou allemaal moest als hij wakker zou worden. Gebeurde niet, maar toch geen oog dichtgedaan
Ja, kingsize, dat lijkt me ook wel wat. Hmmm. Ik moet maar even niet aan lekkere bedden denken. Heb niet zo goed geslapen vannacht, was best nerveus dat ik verantwoordelijk was voor baby 1, dat heb ik nog nooit gedaan. Ik moest wel lachen om mezelf, lag ik daar te woelen en te bedenken hoe dat nou allemaal moest als hij wakker zou worden. Gebeurde niet, maar toch geen oog dichtgedaan
dinsdag 21 juli 2009 om 10:48
Alejandra: wat vreselijk van je schoonzus! 7 maanden dan is het kindje al levensvatbaar. Die van mij is met 8 maanden geboren.
SFO. wat ben jij een lieve man! Ik zou uit mijn vel gesprongen zijn...
Rubis, meissie, het zit niet mee he? Wat een oetlul, sorry.
Je hebt je goede wil getoond, dan vind ik het slap als daar niet van zijn kant ook een toenadering komt.
De kleine heks is blij met haar notebook, maar heeft toch liever de laptop van mama want die heeft een groter scherm.... Kreng!
SFO. wat ben jij een lieve man! Ik zou uit mijn vel gesprongen zijn...
Rubis, meissie, het zit niet mee he? Wat een oetlul, sorry.
Je hebt je goede wil getoond, dan vind ik het slap als daar niet van zijn kant ook een toenadering komt.
De kleine heks is blij met haar notebook, maar heeft toch liever de laptop van mama want die heeft een groter scherm.... Kreng!
dinsdag 21 juli 2009 om 11:45
Chicha, goed zo, laptop is gewoon vanaf nu verboden gebied want die is van mama. Ik vergeet je nog te feliciteren trouwens. Bij deze.
Ainne en Caramella, ik weet eigenlijk niet meer wat we verder moeten doen. Mijn man wel (zegt hij). Hij heeft gisteren nog wel contact gehad met de aansprakelijkheidsverzekeringmevrouw. Die belde hem om te vragen waar het bedrag naar uitgekeerd moest worden. Maar hij heeft gezegd dat er helemaal niets uitgekeerd moet worden omdat het onze schuld niet is. Het is wel verleidelijk om ze gewoon te laten betalen, dan zijn we er van af. Maar dat voelt niet goed. Ik ben gewoon heel erg boos, echt heel erg boos.
Ainne en Caramella, ik weet eigenlijk niet meer wat we verder moeten doen. Mijn man wel (zegt hij). Hij heeft gisteren nog wel contact gehad met de aansprakelijkheidsverzekeringmevrouw. Die belde hem om te vragen waar het bedrag naar uitgekeerd moest worden. Maar hij heeft gezegd dat er helemaal niets uitgekeerd moet worden omdat het onze schuld niet is. Het is wel verleidelijk om ze gewoon te laten betalen, dan zijn we er van af. Maar dat voelt niet goed. Ik ben gewoon heel erg boos, echt heel erg boos.
dinsdag 21 juli 2009 om 13:24
Jeetje, het is inderdaad echt de dag van het slechte nieuws zeg!!!
Iedereen een hele dikke knuffel!!!
Hier was het gisteren ook zwaar
Ik had een adviesgesprek (niet werkgerelateerd) en toen ze vroeg wat ik van hun advies vond wist ik het eigenlijk niet. Maar manlief heeft 's avonds tot in z'n tenen kunnen ervaren wat ik van het advies (en de hele verdere situatie) vond. Gekrijs, gegil, spullen van de trap gesmeten, 1 bloes kapot (dat was de schuld van manlief)... En daarna alleen maar leeg, moe...
Ben er nog steeds wel door ontdaan dus eet me maar de vergetelheid in (zak choco rozijntjes). Heb al een potje zitten janken op de wc vanmorgen.
Iedereen een hele dikke knuffel!!!
Hier was het gisteren ook zwaar
Ik had een adviesgesprek (niet werkgerelateerd) en toen ze vroeg wat ik van hun advies vond wist ik het eigenlijk niet. Maar manlief heeft 's avonds tot in z'n tenen kunnen ervaren wat ik van het advies (en de hele verdere situatie) vond. Gekrijs, gegil, spullen van de trap gesmeten, 1 bloes kapot (dat was de schuld van manlief)... En daarna alleen maar leeg, moe...
Ben er nog steeds wel door ontdaan dus eet me maar de vergetelheid in (zak choco rozijntjes). Heb al een potje zitten janken op de wc vanmorgen.
dinsdag 21 juli 2009 om 14:08
Hola Chicos,
Sinds 7 maanden woon ik samen met mijn vriend in Valencia. Echt helemaal naar ons zin, zo'n leuke stad Valencia. We willen in de toekomst graag een bar/restaurant beginnen, maar nu zijn we bezig met het geven van Engelse les aan kids, 2 websites hebben we opgezet: vertreknaarspanje.nl en verrassendvalencia.nl en verder hebben we allerlei kleine projectjes. Zijn er meer mensen die naar Spanje zijn geemigreerd? Saludos
Sinds 7 maanden woon ik samen met mijn vriend in Valencia. Echt helemaal naar ons zin, zo'n leuke stad Valencia. We willen in de toekomst graag een bar/restaurant beginnen, maar nu zijn we bezig met het geven van Engelse les aan kids, 2 websites hebben we opgezet: vertreknaarspanje.nl en verrassendvalencia.nl en verder hebben we allerlei kleine projectjes. Zijn er meer mensen die naar Spanje zijn geemigreerd? Saludos