Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Lapin, alvast heel veel sterkte bij de tandarts, logisch dat je er zo tegenop ziet want het is gewoon heel vervelend.

Raccoon, wat afschuwelijk en onzeker voor je. Ik hoop er het beste van voor je en grote klasse dat je je nog probeert goed te houden voor de kinderen. Vanavond, als ze naar bed zijn, kom je misschien weer een beetje aan jezelf toe.

JJ, ik zal zeker goed op mezelf passen. Vanmiddag lang gesproken met Tb en zojuist heb ik gevraagd of hij vanavond naar een vriend kan en hij begreep het, is net weg. Het doet me goed om nu even alleen in huis te zijn. Voor de rest heb ik nu tijd nodig, alles is nog erg vers.

Ik heb trouwens fantastisch nieuws, iets waar ik heel erg blij mee ben. Zoals ik weleens heb geschreven, wonen we nu best te gek maar het huis is slecht geisoleerd met als gevolg dat het aanvoelt als een Turkse Hamam, zelfs met de airco aan wordt het niet koel genoeg. We zijn dat meer dan zat en hebben zojuist een splinternieuwe woning bekeken en... het huurcontract getekend.

1 Augustus, over 10 dagen gaan we verhuizen. Het is vlakbij waar we nu wonen.

Het uitzicht is minder levendig dan nu maar meer landelijk, echt mooi en we zitten er wel vlakbij alle grote winkels. We kijken er uit op tomatenkwekerijen, bergen en veel groen en... dat vind ik nog het leukste van alles: een zwembad met splinternieuwe ligstoelen en parasolletjes.

Van binnen veel marmer, prachtige houten vloeren, een mooie keuken, grote badkamer en 2 ruime terrassen, eentje aan de slaapkamer en eentje bij de woonkamer. In de hal die eveneens ruim is, een ruime inbouwkast met een grote spiegel. In de slaapkamer ook veel ramen en zicht op de bergen, ik ben helemaal blij en was direct verliefd op de woning.

Ik zal binnenkort wat fotoos plaatsen. We hebben gelijk geregeld dat ik vanaf nu al gebruik mag maken van het zwembad. Lekker zonnen, relaxen en zwemmen.
Geluk bij een ongeluk..ik heb gebeld of er een gaatje was gevallen en ja hoor. hopelijk kan hier de vlag uit vrijdag..ik ga een vlag kopen mocht het zo zijn..
Dat is goed nieuws, Raccoon. Hoelang duurt het na vrijdag voordat je de uitslag hebt, diezelfde dag, begrijp ik dat goed?
Wat een verhalen vandaag allemaal.

Anaïs: het nieuwe huis klinkt fantastisch maar die situatie gisteren wel heel heftig. Sterkte en wijsheid gewenst! Je komt er vast wel uit. Je komt hier altijd over als een hele sterke vrouw die zowel vanuit het verstand als vanuit het gevoel denkt.

Alejandra: wat afschuwelijk. Arm klein engeltje Ik vind het heel erg voor je schoonzus en natuurlijk ook voor jou. Heel heftig. Ook heel veel sterkte gewenst de komende tijd met zowel je eigen verdriet als het steunen van je schoonzusje.

Rubis: Ook jij natuurlijk heel veel sterkte gewenst. Hopelijk vind je man ook de wijsheid en kracht om de situatie positief te draaien en weer constructiever in het leven en jullie relatie te staan. Ik weet niet precies wat er allemaal aan de hand is maar begrijp dat het al langere tijd speelt.

Lapin: tandarts. Ik leef met je mee. Ik raak al in paniek bij de gedachte aan een tandarts bezoek. En ik denk dat ik toch echt volgend jaar eens zal moeten gaan. Ben al drie of vier jaar geloof ik niet meer geweest.

En inderdaad zen blijven hoe graag je ook naar die lui toe wil rijden om hun eens even heel precies te laten weten hoe je over ze denkt.

Ik zou trouwens ook niet betalen hoor. Zij moeten bewijzen dat jullie honden dat hebben gedaan. Kunnen ze niet want dat hebben je honden niet.

Raccoon: Ik hoop ook dat de vlag uitkan! Jij ook heel veel sterkte gewenst.

Biebeltje: Ik kan me wel voorstellen dat dit heel heftig overkomt als je het leest. Heftiger dan het waarschijnlijk in werkelijkheid is. En inderdaad als je niet specifiek in een bepaald hokje past dan wordt het al weer veel moeilijker om de hulp te krijgen die je nodig hebt.

Gelukkiger is er ook nog iets positiefs:

Nieuwe schrijfster wiens naam ik kwijt ben en in Valencia zit: welkom!!!!!!!!!!!!

Chicha: gefeliciteerd met de kleine heks!! Fijn dat ze het cadeau leuk vond! Al is het dan een miezerig klein beeldscherm

Lapin: naar New York!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Leuk!

Ik ben nog steeds in Nederland aan het genieten van de kroketten, patat met mayonaise, paling enzovoorts.
OMG, meiden, wat vreselijk...

@Anais, pfff dat is wel erg heftig. Pas je wel op jezelf? Er is altijd nog retraite, he!!!

@Raccoon, hoop dat het meevalt.

@Lapin: zeggen tegen de smoelsmid dat je zenuwachtig bent, en of zij/hij de boel goed kan verdoven, dat je niets ervan voelt.

@biebel, laat je niet gek maken.

@rest- sorry moet nu gaan rusten, lichaam protesteert even tegen de laatste tropendagen
quote:Anais01 schreef op 21 juli 2009 @ 19:55:

Dat is goed nieuws, Raccoon. Hoelang duurt het na vrijdag voordat je de uitslag hebt, diezelfde dag, begrijp ik dat goed?

Ik had het een beetje verkeerd getypt..ik kan morgen al terecht voor de punctie en dan hopelijk vrijdag goed nieuws.

Ik hoop dat het bij jouw ook weer gaat en dan je weer een beter gevoel hebt bij je tb..drank is gek spul en kan vreemde dingen met je doen.

JJ..leuk dat je bij de besnijdenis mag zijn. Lijkt me ook nog wel een beetje eng om te zien..

Chica..proficiat met je dochter..
Aaah alweer lichtelijk positiever hier op het topic, fijn!

Anais, ik ben best heel erg geschrokken met wat je schreef. Hoop dat het gesprek dingen duidelijk heeft gemaakt. Het feit dat jullie toch samen een nieuw huurcontract hebben ondertekend, lijkt er in ieder geval op dat je er nog steeds alle vertrouwen in hebt.

Biebeltje, ik dacht dat je de diagnose Borderliner had gekregen toendertijd? Maar ja, da's toch behoorlijk vaag he, wat kun je daar helemaal mee...

Raccon fijn! Hoop dat de punctie meevalt morgen en ik kan je vertellen, we zullen hopelijk allemaal onze virtuele vlaggen voor je uithangen vrijdag!

Lapin, gets, kan me voorstellen dat je ertegenop ziet. Wel gaaf dat je naar NY gaat!

Chicha, hoe was het bij de dolfijnen?

JJ80, wat interessant dat je bij de besnijdenis mag zijn!
Raccoon, ik hoop zo dat het allemaal meevalt. Vind je de punctie morgen niet eng? Als ik morgenmiddag in de tandartsstoel lig ga ik gewoon aan jou liggen denken en positieve gevoelens naar je zenden. Heb ik wat te doen .

Anais, goed dat hij even weg is, dan heb je even rust. Pas goed op jezelf.

Specu, is het zo warm bij jou? Dat vreet energie he?

Nymeria, geniet nog maar even van de kroketten enz. Wanneer ga je weer terug?

JJ, mooi gezegd. Ik quote hem nog een keer

Als je verdriet hebt

kom dan even zeggen

hoe pijn het doet

Disco, met jou alles goed?

Oh ja inderdaad, er was iemand nieuw hier en nu ben ik ook de naam kwijt. In ieder geval welkom, blijf je lekker meeschrijven?
Jee, meiden! Wat een pech, nare dingen en lastige situaties komen er allemaal voorbij en allemaal tegelijk!

Gelukkig lijkt het nu in de laatste berichtjes een beetje prettigere wending te krijgen.. Gelukkig.

Rubis, wat naar.. Relatieproblemen en dan voor de buitenwereld, want je hebt gasten die je niet mee wilt laten delen in je priveleven. Dat is een heel groot nadeel als je gasten in je eigen huis hebt, je priveleven kun je op je buik schrijven. Ookal komen ze niet in je app, ze kloppen regelmatig aan voor een kleinigheid (of groot probleem, maar meestal is het niks). Ook als je op de wc zit, net onder de douche vandaan komt, aan het eten bent, je favo tvprogramma zit te kijken, even niets wilt doen/zien/horen van andere mensen of 's ochtends vroeg op een achterlijk tijdstip.. Ik weet er alles van. En voor de buitenwereld maar toneel spelen en doen alsof je neus bloedt..

Als je echt even van je af wilt schrijven, kun je altijd op Wereldwijven terecht, Rubis. Soms helpt het om even je hart te luchten.. Maar voor nu, een

Anais, jee.. ik schrik van je verhaal! Wat een nacht zul je gehad hebben als je zelfs de politie hebt gebeld. Je lijkt me iemand die goed genoeg haar mannetje kan staan in zulke situaties, maar ook het feit dat je nu dingen kwijt bent in je geheugen, zegt al wel dat het heel erg naar geweest moet zijn. Wat vervelend voor je. Pas goed op jezelf en laat alles rustig bezinken.

Fijn dat je een beter huis hebt gevonden, het klinkt goed. Moest wel lachen om je verhuistermijn, 10 dagen :-). Dat gaat wel lekker snel! Voor jou ook een dikke :hug:!

Chicha, op het nippertje, van harte met de kleine heks. Haha.. het eindigt straks nog zo dat jij met de minilaptop verder door het leven gaat en zij met jouw laptop. Wacht maar af .

JJ, je klinkt wel weer positief! Fijn dat je terug bent, je posts zijn leuk en gezellig! En ach, die baan.. tot december duurt nog wel een tijdje. Je kunt altijd zeggen dat je je bedacht hebt. Alhoewel ik heel goed je twijfel begrijp. Ik zou mee ook schuldig voelen als ik leuke collega's zou hebben en ik die zou verlaten.

Doornroozje, welkom! Wat leuke plannen hebben jullie daar. Is je vriend ook NL of spaans?

Ik zit hier hartstikke duf te zijn :-). Heb al een uurtje geslapen, wat wel gescheeld heeft, maar ik verheug me er nu al op om straks lekker in mijn bed te kunnen kruipen.

We zijn hier de hele middag geweest:

Met dit uitzicht - de Wilde Kaiser:

En dit uitzicht (rechts naast de klif en die berghelling op de voorgrond zie je helemaal in de verte de besneeuwde toppen van de Grossglockner):

Het uitzicht was zoooo mooi.. Er stond een uitleg bij, welke bergen je kon zien. We konden de toppen van het Zillertal, Oetztal en Stubaital helemaal zien! Bijzonder en heel mooi. De foto lijkt nog niet eens op hoe het in het echt was.

Binnen was een museum met uitleg over dit dal (het is pas sinds vorig jaar open, daarom was ik er nog nooit geweest). Vroeger, tijd van de dino's, heeft dit allemaal onder water gestaan en pas later zijn de Alpen ontstaan. Ze hebben een korte film gemaakt met de uitleg en allerlei beelden over de vissen die er toen gezwommen moeten hebben. Er zijn hier in de bergen heel veel fossielen gevonden, van koraal en dieren. Leuk hoor!
Raccoon, sterkte morgen en met het wachten tot vrijdag.. Die dagen duren altijd zo lang. Ik duim voor je!

Wel heel fijn dat je zo snel al terecht kunt. Die paar dagen vroeger is dan toch wel prettig. Anders zit je toch maar te wachten op het onderzoek wat moet komen.. Lijkt me dat je daar heel onrustig van wordt.

SFO, zo geduldig en relaxt als jij met die wijzigingen om kan gaan.. dat zou ik ook niet kunnen! Ik zou ook geflipt zijn, echt waar.

Biebel, wat moeilijk als je niet echt een diagnose hebt gekregen die bij je past en dat je dan een weg moet zoeken tussen allerlei behandelaars en behandelplannen die juist uitgaan van diagnoses.

De zoon van een vriendin heeft Asperger, vrij ernstig, en dat heeft lang geduurd voor ze die diagnose hebben kunnen maken. Nu ze dat hebben, hebben ze veel meer houvast gekregen en kunnen hem ook beter begrijpen. Ze lezen er veel boeken over, ook verhalen van andere mensen met Asperger en kunnen hun zoon daardoor veel beter snappen. Het valt niet mee.

Fijn dat je wel een psycholoog hebt waar jij je prettig bij voelt en die het beste met je voor heeft door verder te blijven zoeken. Ik ben niet zo van de stempels en labels, omdat je mensen daar soms ook tekort mee doet, maar aan de andere kant werkt het behandelsysteem daar wel mee en kan het je wel een houvast geven.

Heb je wel eens eerder medicijnen gehad? En vroeger dan? Op school? Heb je toen ook begeleiding enzo gehad?
Jezus, ik dacht laat ik ook weer eens op facebook kijken. Ik snap er allemaal helemaal niets meer van. Er stonden een heleboel nieuwe vriendschapverzoeken bij (Rubis, ik zag jou er ook bij staan) en ik heb de meeste geaccepteerd. Maar ze stonden er waarschijnlijk al heel lang in. Dus sorry, als ik ergens niet op gereageerd heb, ik snap facebook gewoon niet.

Ik was eigenlijk op zoek naar de wereldwijven site, maar ik kan hem dus niet vinden. Help............
Lapin, ik vind hem terug door bij jezelf op profiel te klikken (linksboven) en dan ophet tabblad info. Daar staat wereldwijven bij. En annders met de zoekfunctie rechtsboven. Of er een snellere/makkelijkere manier is, weet ik niet.

Als ik mijn foto's zo zie, ben ik heel verbaasd dat het zo mooi is hier! Ik woon daar gewoon!
quote:@JJ80 Kan me voorstellen dat je er dik sjaggi van bent, helemaal voorbereid en uitgekeken naar je tripje, gaat het biuten je schukd om niet door. Heel frustrerend..

Het is inderdaad frustrerend en zeker als je hier een jaar na heb uitgekeken. Echter in dit geval kan ik het accepteren. Het vriendje van mijn stiefdochter heeft het online uitgemaakt en ze was helemaal hotel de botel van hem ondanks dat ik hem persoonlijk een flinke lozer vindt ten opzichte van die andere vriendjes.

Toen ik een relatie met mijn lieve schat kreeg en haar dochter na 8 maanden ontmoette klikte het tussen ons. Vertelde haar dat ik opgelucht en blij was, want anders kon ik geen relatie met haar moeder hebben. Daarnaast vind ik dat de kids op de eerste plaats staan (tot op zekere hoogte) en ik in dit geval op de derde plaats.

Heb ooit een vriendin gehad die daar anders overdacht met alle gevolgen van dien.

quote:@Lapin Gaat het nog een beetje tussen jou en (stief)dochter? Komt het misschien ook omdat je je eigen dochter mist?

Tussen mij en de stiefdochter gaat het wel goed echter nu prefereert ze even om heel dichtbij haar moeder te staan. Wat betreft het missen van mijn dochter, ja dat is een feit.

@Snjokorn bedankt voor de knuf, die kan ik wel even gebruiken.

@Ainne ik heb inderdaad iets leuk in het vooruitzicht en daar ga ik dubbel en dwars van genieten.

quote:@Chicha wat ben jij een lieve man! Ik zou uit mijn vel gesprongen zijn...

In eerste instantie deed ik dat wel maar aangezien de jonge dame echt depressief is heb ik dat maar even achterwege gelaten. Heb wel duidelijk kenbaar gemaakt dat deze jongen in januari al een ticket besteld en iedereen de pot op kan.

@Anais dat is inderdaad niet niks, sterkte daar met jullie beide.

@Lapin ik vroeger altijd ook heel veel moeite om de tandarts te bezoeken en schoof dat altijd iets later dan de zes maand. Hier in de VS vind ik het gewoon een verwenning en bezoek ik de praktijk graag. Een super tandarts moet ik zeggen en krijg langzaam een zonatura gebitje.

@Disco je weet toch dat het gras groener is bij de buurman. Overal heb je en laat je wat, ik heb net zoals de anderen geen enkele spijt. En geluk, liefde en problemen komen we overal tegen toch?

@Raccoon sterkte morgen, spreek je snel.

@Ine ik klap ook wel eens uit mijn schoot echter ik weet het wel op de juiste momenten te doen.

Dit is gewoon niet het moment. Daarnaast heb ik mijn gal al gespuwd bij mijn jongere collega die een vriend is van de jonge dame.
Jeetje, ik weet niet eens waar ik moet beginnen.

Raccoon, hoe is de gezondheidszorg in Amerika? Vergelijkbaar als in Nederland? Ik heb de indruk dat de kwaliteit zeer goed is maar dan alleen voor de happy few. Of valt dat wel mee?

Sterkte in ieder geval.

Biebel, goh, dat het al zo lang duurt joh. Ik zou toch medicijnen overwegen hoor, je zo klote voelen is ook zo wat. Fijn dat je man je begrijpt, dat zal niet altijd meevallen.

Een sombere inslag is bij mijn familie ook aanwezig, Het maakt het leven onnodig zwaar.

Mijn vader loste dat op met drank, maar ik denk dat pillen beter zijn.

Anais, watskeburt?? Sodeju zeg.... wat een stront. Heftig hoor. Ik kan niet tegen toppen en dalen, bij mij moet een relatie rustig doorsudderen.

Gaat dit nog goedkomen denk je?

Choc, zit er nog geen schot in je papieren?

Hier is alles goed verlopen. Het feest was een groot succes! Het waterpark en de dolfijnenshow vielen in de smaak bij groot en klein (26 personen) en we zijn daarna 's-avonds met een zelfgecharterde bus (láchen) naar een pizzeria gegaan waar we lekker hebben zitten eten en drinken terwijl de kleintjes zich op een springkussen vermaakten.

Superverjaardag, gelukkig maar 1x per jaar....
Lapin, wel flink dat je gewoon gaat he! Ik ontloop de tandarts alweer 3 jaar... vréselijk!

Mijn vader zei altijd dat iedereen met een kunstgebit geboren zou moeten worden, daar denk ik vaak aan.

Ik wil graag een nieuwe brug maar krijg de moed niet bij elkaar.

Doornroozje uit Valencia, welkom! Ik woon alweer bijna 24 jaar in Spanje. Hoe kwamen jullie erzo bij om naar Valencia te verhuizen?

Een oude kennis uit Nederland woont er al jaren, hij zit in de bonsai-bomen. Is er rijk mee geworden.

Ik ga nog even verder met surfen, kijken of ik daarna weer kan slapen.
@Chicha je bent er lekker optijd bij na zo'n lekkere feestdag.

De gezondheidzorg is inderdaad hier goed mits je een verzekering hebt. Het probleem is dat het grootste gros wat werkt geen verzekering heeft aangezien de astronomische bedragen wat je maandelijks moet betalen.

Vele werkgevers (zoals mijn baas) kan het gewoon niet ophoesten om deels van de kosten te betalen. Ik ben dan ook via mijn schat haar werkgever verzekerd.

Een kleine update over de jonge dame, wat blijkt de hufter heeft haar gisterenavond gebeld toen wij in bed lagen. Ze is nu helemaal van de kaat en dus blijft mams morgen thuis.
Hai SFO!

Ik ben Koos Slapeloos, aangenaam.

Begrijp ik nou dat haar moeder een snipperdag opneemt omdat het uit is met haar vriendje??

Eh...... jee.....

Dan hoop ik voor je Grote Schat dat haar dochter snel de Ware vindt!
@Chica ik hoop ook inderdaad dat ze snel de ware vindt, wordt er namelijk niet goed van. Heb wel vaker gezegd dat ze de kids te beschermd heeft opgevoed maar goed dat doet er nu toch niet meer toe.

Ben overigens nu eigenlijk helemaal over het tripje heen en we gaan waarschijnlijk nu in september.
chicha..dat klinkt leuk het feestje van je dochter. SFO heeft gelijk, als je verzekerd bent dan is de gezondheidzorg erg goed. Zo niet dan heb je denk ik toch een groot probleem.

Lapin, succes bij de tandarts..ik ga er ook niet graag naar toe. Het gaat me hier gemakkelijker af dan in Nederland..

Ik duik zo mijn bed in, hopelijk kom ik de nacht goed door..

Ine, prachtige foto's..ook die op fb..
SFO...ik kreeg zojuist van mijn dochter haar M&M kussen mee..daar mag ik vannacht mee slapen..toch nog even een reden om even lekker te lachen..
Nou ik hoop dat je morgen dan niet groen uitslaat van de kussen Raccoon. Maar wel heel erg lief van kleine Raccoon.

Heel veel sterkte morgen.
Raccoon en Lapin, allebei heeeeel veel succes vandaag, hoop dat het mee gaat vallen voor jullie!

Lapin, wat een heerlijk reisje zit er voor jou aan te komen. Begin maar vast te sparen! Wat kan het lang duren he, vluchten uitzoeken achter de computer. Voor je het weet ben je uren kwijt, en op de een of andere manier kom je altijd weer bij je eerste optie uit. Bleh.

Anais, ik schrik! Heb je deze kant vaker van hem gezien? Met de politie erbij, dat moet erg uit de hand zijn gelopen. Ik ben er stil van. Ik hoop dat je niet bang bent, nu, met hem in huis? Pas je goed op jezelf?

Biebel, wat vreselijk frustrerend. Het klinkt alsof je er echt even door zal moeten, dat dal, en gewoon rustig verder werken. Want je bent een hartstikke leuk mens. Dat is gewoon zo. Het is heel moelijk om te genieten van wat je hebt als je niet van jezelf houdt, en het helpt natuurlijk helemaal niet als iedereen zegt dat je toch boft (en niet moet zeuren, misschien zeggen ze dat ook wel? Ik hoop het niet). Verwacht niet dat leuke dingen HEEL leuk zijn, maar probeer kleine pleziertjes te beleven. Alles wat ietsjes beter voelt dan k*t of megasomber is al mooi meegenomen. Tuurlijk wil je liever blij zijn, en ECHT genieten, maar als je heel somber bent, is dat gewoon niet haalbaar. Kleine stapjes. Jij weet dit waarschijnlijk allang, maar uit mijn ervaring met depressieve clienten weet ik dat dit de enige manier is. Je moet jouw eigen balans vinden, en jouw eigen basisgevoel, en iedere keer dat je boven dat basisgevoel uit weet te stijgen, heb je een beetje gewonnen. Succes!
Shit, had ik een heel verhaal geschreven met berichtjes voor iedereen, sluit ik per ongeluk de pagina af. Dan maar weer opnieuw in het kort. Sorry als ik mensen vergeet maar er is zoveel gebeurd en zoveel geschreven door iedereen.

Alvast veel sterkte voor Raccoon in het ziekenhuis en Lapin bij de tandarts.

Rubis, ik hoop dat de lucht bij jou weer wat opklaart vandaag.

Biebeltje, hoe voel je je nu? Wat een dag gisteren voor iedereen hier. Vandaag een nieuwe dag met nieuwe kansen.

Ine, wat woon je toch een een paradijselijke omgeving, zoiets verveelt nooit.

Doornroozje, welkom hier, gezellig dat je mee wilt schrijven.

De verhuizing... Tb wilde vandaag al verhuizen en dan gisteravond "eventjes" alles inpakken. Dat heb ik dus op tactische wijze verschoven naar 1 augustus. Het appartement moet nog worden schoongemaakt maar dat laten we doen. Moest wel lachen, hij zei zojuist dat hij de dag voor de verhuizing wel dozen zou regelen. HELLUP! Direct voorgesteld om dat toch maar een paar dagen eerder te regelen. Dan ga ik nog een nieuwe bank kopen, andere gordijnen, nieuwe lampen en ik wil graag andere eetkamerstoelen.

Ik heb dus nog best veel te doen voor we weg gaan.

Hieronder wat fotoos (wij krijgen de tweede etage met zowel links als rechts, woon- en slaapkamer een terras) en kijken uit op een landelijke omgeving en de bergen, gelukkig niet op andere gebouwen:

Stukje uitzicht vanaf het terras, maar door de nevel zijn de bergen op de foto niet goed te zien.

2 x Terras zoals hieronder op de foto:

We zitten niet aan de zwembadkant, kunnen het zwembad wel zien vanaf de slaapkamer en de werkkamer maar die kan heeft zicht op andere appartementen, ik wilde liever landelijk zicht:

Keurige entree, lekker schoon en alles van marmer:

Woonkamer:

Open keuken:

Stukje van de badkamer:

Tomatenkassen voor de deur, stukje uitzicht vanuit het appartement en de bergen weer slecht zichtbaar door de nevel gisteravond (later betere foto):

En tomatenplantjes in de tuin naast het zwembad, waar we ook mogen bbq-en:

Oh ja, en er is warempel een eigen, beveiligde parkeerplek voor mijn Gb

Ook al kennis gemaakt met de vriendelijke concierge, doorgegeven wat we nog graag wilden veranderen in de badkamer en hij ging direct al aan de slag ermee. Het terrein is ook heel schoon, echt spik & span, daar hou ik wel van.

Het appartementengebouw staat in een nieuw gedeelte van Lara, er moet zelfs nog een asfaltweg worden aangelegd voor de deur, het is nu nog een zandweg. Maar dat heeft ook wel wat, de combinatie van toch in de stad wonen en tegelijkertijd iets landelijks en de afstand naar zee is 5 minuten met de fiets.

Wat ik heel leuk vind, is dat er een zakenpartner van Tb (ze doen samen de rent a car) naast ons komt wonen. Ze zijn vaak samen weg. Hij heeft een Russische vriendin die de volgende maand naar Tk komt en waarmee hij gaat samenwonen. Zij komt ook uit de journalistieke wereld en doet daarbij net als ik Pr & marketing. Ze spreekt goed Engels dus met haar hoop ik op te kunnen trekken, samen naar het zwembad, shoppen etc. Ik heb al gezegd dat haar vriend ook een Gb voor haar moet kopen, lijkt me wel zo handig.

Verder alles hier in rustiger vaarwater. Het appartementencomplex is gebouwd door een organisatie met de naam: de nieuwe dag, heel toepasselijk. Tb en ik willen wat er is gebeurd achter ons laten en in alle opzichten een verse start maken in het nieuwe huis. Hij heeft weer erg met spanningen rondgelopen vanwege een groot project dat aansluit bij de kaviaarhandel en het kaviaarhuis waarvoor we een investeerder nodig hebben. Die is sinds gisteren gevonden, een hoteleigenaar die veel geld hierin wil te stoppen. Tb is er nu naartoe om over de details te spreken. Dit brengt weer rust in de tent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven