Hét (r)emigreren Topic
woensdag 18 maart 2009 om 16:57
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
Ainne --> Ierland
Alejandra --> Bolivia
Anais --> Turkije
Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)
Bloempje --> Egypte
Caramella --> Net terug uit de UK
Chicha --> Spanje
Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*
Choc_11 --> Frankrijk
Discovery --> Nederland
Guiri --> Spanje
Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL
Ine --> Oostenrijk
JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur
Kodak --> US
Lapin --> Zwitserland
Liubi --> Duitsland
Marloussie --> Noorwegen *zwanger*
Moonglade --> Nederland
Nymeria --> UK
Orbit --> Nederland (terug uit Australië)
Raccoon --> US
Razzmatazz --> Frankrijk
Rubis --> Frankrijk
Saby --> Italië
Sanne --> Australië
Sarah2ndLife --> Australië
SFO --> US
Snjokorn --> IJsland
Spinnetje --> Zuid-Afrika
Speculaasje --> Israel
Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)
Undertaker --> gaat (terug) naar Australië
Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *
Visotsky --> Ierland *zwanger*
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
Ainne --> Ierland
Alejandra --> Bolivia
Anais --> Turkije
Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)
Bloempje --> Egypte
Caramella --> Net terug uit de UK
Chicha --> Spanje
Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*
Choc_11 --> Frankrijk
Discovery --> Nederland
Guiri --> Spanje
Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL
Ine --> Oostenrijk
JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur
Kodak --> US
Lapin --> Zwitserland
Liubi --> Duitsland
Marloussie --> Noorwegen *zwanger*
Moonglade --> Nederland
Nymeria --> UK
Orbit --> Nederland (terug uit Australië)
Raccoon --> US
Razzmatazz --> Frankrijk
Rubis --> Frankrijk
Saby --> Italië
Sanne --> Australië
Sarah2ndLife --> Australië
SFO --> US
Snjokorn --> IJsland
Spinnetje --> Zuid-Afrika
Speculaasje --> Israel
Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)
Undertaker --> gaat (terug) naar Australië
Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *
Visotsky --> Ierland *zwanger*
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.
donderdag 2 april 2009 om 15:46
Caramelle, het lijkt erop alsof je vent een tekort aan power heeft, beetje teveel kan zeiken en daarbij niet goed weet wat hij wil. Je mist nu wezenlijke dingen die een belangrijk onderdeel van de basis vormen in een relatie. Als je het gevoel mist een team te zijn dat er samen tegenaan gaat, kun je in principe net zo goed alleen zijn. Omdat dit ontbreekt, voel je je natuurlijk ook vaak alleen ondanks het feit dat jullie wel een relatie hebben. Daarbij opgeteld dat hij niet weet of jij The One bent, maakt de relatie extra twijfelachtig.
Ik zou hem zeker in dit stadium dan ook niet meenemen naar Nederland. Contact kun je altijd houden, hij kan als je daar open voor staat af en toe naar je toe komen en jij kunt hem opzoeken. Maar om de stap naar Holland samen te maken, lijkt me echt geen goed plan. Je kunt de verandering (verhuizing/andere baan) beter aanpakken om dit, zeker in het beginstadium van de veranderingen, in je eentje te doen.
Het zou me zelfs niets verbazen als je eenmaal terug in Nederland, vrij snel tegen een andere te gekke kerel aanloopt. Door de problemen die er nu spelen en alle nieuwe ontwikkelingen/veranderingen, zou het maar zo kunnen dat je meer openstaat (bewust of onbewust) voor een nieuwe ´meneer´.
Ik zou hem zeker in dit stadium dan ook niet meenemen naar Nederland. Contact kun je altijd houden, hij kan als je daar open voor staat af en toe naar je toe komen en jij kunt hem opzoeken. Maar om de stap naar Holland samen te maken, lijkt me echt geen goed plan. Je kunt de verandering (verhuizing/andere baan) beter aanpakken om dit, zeker in het beginstadium van de veranderingen, in je eentje te doen.
Het zou me zelfs niets verbazen als je eenmaal terug in Nederland, vrij snel tegen een andere te gekke kerel aanloopt. Door de problemen die er nu spelen en alle nieuwe ontwikkelingen/veranderingen, zou het maar zo kunnen dat je meer openstaat (bewust of onbewust) voor een nieuwe ´meneer´.
donderdag 2 april 2009 om 15:50
Ainne: bedankt voor de link, ik ga zo even kijken. Niet goed natuurlijk want moet eigenlijk werken.
Lukt alleen niet zo. Heb net nog via de schotel op M6 (franse zender) een hele slechte duitse film gezien. Weer 1,5 uur van mijn leven die ik niet meer terug krijg
Hope: beterschap!
Caramella: klinkt als een goed plan die reis! Vooral Vietnam trekt mij heel erg aan. Wil ik heel graag een keer heen. Een oud studie genootje van mij woont in Hanoi (ze is vietnamese) dus wil zeker nog een keer die richting op gaan. Marokko is trouwens leuk. Ben ik al een paar keer geweest vanwege man en is echt een mooi land. Klinkt echt als goede plannen! Ik zou ook pas vanuit NL een huis gaan zoeken. Dat is nou echt iets wat je moet zien voor je het koopt.
Anais: leuk dat je een dochter hebt. Wel jammer dat jullie zover van elkaar zitten maar gelukkig kan je met moderne technologie wel contact houden.
Crumbles zijn de meest makkelijke taarten om te maken ter wereld. Voor een bananen/chocolade crumble pak je gewoon een taartvorm die je invet met boter. Vervolgens bedek je de bodem met schijfjes banaan (twee lagen dik ongeveer). daarover heen doen je vervolgens chocolade (pure chocolade tablet raspen en in stukjes breken, een tablet is genoeg maar meer mag natuurlijk).
Vervolgens maak je het deeg: meel, boter en suiker door elkaar. 200 gram meel op 125 gram boter en suiker naar smaak (doe meestal ook zo'n 125 gram). de verhoudingen zijn niet eens heel belangrijk. Wat meer boter is ook prima.
Vervolgens alles door elkaar kneden met je handen. Als het mooi door elkaar zit pak je vervolgens steeds een plukje deeg en doe je dat op de bananen/chocolade mix tot alles mooi bedekt is. Het hoeft helemaal niet glad te zijn en het is niet erg als er niet overal even veel deeg zit. Daarna doe je de schaal in de oven en na tussen de 20 en 30 minuten is het wel klaar.
IPV met bananen en chocolade kan het ook met appels, peer, aarbeien of welke combi je maar wilt. Zelfs mij lukt het! (en dat wil heel veel zeggen)
Vanavond heb ik een vergadering van een vrijwilligers organisatie waar ik lid van ben (organisatie geeft gratis bijles aan kinderen uit armere gezinnen& ik zit in het bestuur). Da's altijd heel gezellig. We beginnen altijd serieus en het eindigt in een enorme vreet en zuip partij dus wordt vast leuk.
Morgen moet ik boodschappen doen want mijn dochter is zondag jarig. Zaterdag geven we een kinderfeestje voor haar met vriendjes van de creche en zondag vieren we het met elkaar. Ze wordt vier. Morgen moet ik nog wat verjaardagscadeautjes kopen.
Zondag trouwens ook palmpasen dus morgen ga ik met de kinderen palmpasenstokken maken. Morgen overdag gaan ze naar school en creche dus dan heb ik even de tijd aan mezelf.
Over een uurtje ga ik richting Londen zodat ik voor de files aankom want moet vanavond college geven.
Lukt alleen niet zo. Heb net nog via de schotel op M6 (franse zender) een hele slechte duitse film gezien. Weer 1,5 uur van mijn leven die ik niet meer terug krijg
Hope: beterschap!
Caramella: klinkt als een goed plan die reis! Vooral Vietnam trekt mij heel erg aan. Wil ik heel graag een keer heen. Een oud studie genootje van mij woont in Hanoi (ze is vietnamese) dus wil zeker nog een keer die richting op gaan. Marokko is trouwens leuk. Ben ik al een paar keer geweest vanwege man en is echt een mooi land. Klinkt echt als goede plannen! Ik zou ook pas vanuit NL een huis gaan zoeken. Dat is nou echt iets wat je moet zien voor je het koopt.
Anais: leuk dat je een dochter hebt. Wel jammer dat jullie zover van elkaar zitten maar gelukkig kan je met moderne technologie wel contact houden.
Crumbles zijn de meest makkelijke taarten om te maken ter wereld. Voor een bananen/chocolade crumble pak je gewoon een taartvorm die je invet met boter. Vervolgens bedek je de bodem met schijfjes banaan (twee lagen dik ongeveer). daarover heen doen je vervolgens chocolade (pure chocolade tablet raspen en in stukjes breken, een tablet is genoeg maar meer mag natuurlijk).
Vervolgens maak je het deeg: meel, boter en suiker door elkaar. 200 gram meel op 125 gram boter en suiker naar smaak (doe meestal ook zo'n 125 gram). de verhoudingen zijn niet eens heel belangrijk. Wat meer boter is ook prima.
Vervolgens alles door elkaar kneden met je handen. Als het mooi door elkaar zit pak je vervolgens steeds een plukje deeg en doe je dat op de bananen/chocolade mix tot alles mooi bedekt is. Het hoeft helemaal niet glad te zijn en het is niet erg als er niet overal even veel deeg zit. Daarna doe je de schaal in de oven en na tussen de 20 en 30 minuten is het wel klaar.
IPV met bananen en chocolade kan het ook met appels, peer, aarbeien of welke combi je maar wilt. Zelfs mij lukt het! (en dat wil heel veel zeggen)
Vanavond heb ik een vergadering van een vrijwilligers organisatie waar ik lid van ben (organisatie geeft gratis bijles aan kinderen uit armere gezinnen& ik zit in het bestuur). Da's altijd heel gezellig. We beginnen altijd serieus en het eindigt in een enorme vreet en zuip partij dus wordt vast leuk.
Morgen moet ik boodschappen doen want mijn dochter is zondag jarig. Zaterdag geven we een kinderfeestje voor haar met vriendjes van de creche en zondag vieren we het met elkaar. Ze wordt vier. Morgen moet ik nog wat verjaardagscadeautjes kopen.
Zondag trouwens ook palmpasen dus morgen ga ik met de kinderen palmpasenstokken maken. Morgen overdag gaan ze naar school en creche dus dan heb ik even de tijd aan mezelf.
Over een uurtje ga ik richting Londen zodat ik voor de files aankom want moet vanavond college geven.
donderdag 2 april 2009 om 16:02
Nymeria, lees net je Crumble recept: die ga ik morgen direct maken met een combi van bananen en aardbeien, dat lijkt me wel wat. Hartstikke bedankt voor de beschrijving. Op hoeveel graden moet het in ongeveer in de oven? Ik heb er nu al zin in en heb nog nooit wat gebakken hier, moet zelfs nog een bakvorm kopen.
Alvast veel plezier met de voorbereidingen van de verjaardag van je dochtertje, 4 jaar alweer, vond dat een gezellige kwebbelleeftijd:-) Weet je al wat voor kadootjes je gaat kopen?
En voor vanavond alvast veel vreet- en drinkplezier.
Alvast veel plezier met de voorbereidingen van de verjaardag van je dochtertje, 4 jaar alweer, vond dat een gezellige kwebbelleeftijd:-) Weet je al wat voor kadootjes je gaat kopen?
En voor vanavond alvast veel vreet- en drinkplezier.
donderdag 2 april 2009 om 16:18
Voor mijn crumbles doe ik 50g koude boter, 50g suiker, 50g bloem (voor twee personen), en dan met je vingers wrijven/de boter stukwrijven zeg maar, totdat je een kruimelig geheel hebt, dat kan je dan zo over de vuling strooien. Niet te langzaam of te lang wrijven, dan smelt de boter en lukt het kruimelen niet goed.
donderdag 2 april 2009 om 16:31
Mmmm ik moet dat ook eens gaan proberen, een crumble! Klinkt zo makkelijk, dat moet ik ook kunnen! Gebruik je dan van die cooking apples?
Caramella/Nymeria, cheat's recipe: Tesco's heeft een overheerlijke apple crumble in de vriezer, kost €2/£2 of zoiets belachelijks en echt superlekker. Groene verpakking.
Caramella/Nymeria, cheat's recipe: Tesco's heeft een overheerlijke apple crumble in de vriezer, kost €2/£2 of zoiets belachelijks en echt superlekker. Groene verpakking.
donderdag 2 april 2009 om 16:36
Caramella, voor 2 personen volstaat niet hoor, mijn jonge god is een chocolademonster die ongegeneerd rustig mijn Crumble op eet als ik even de andere kant opkijk. Denk eerder dat ik de grootste bakvorm koop die er is en je eerst doorgegeven recept verdubbel: ik wil een levensgrote taart maken! Bramen en appelcombinatie klinkt ook niet verkeerd. Morgen kijken welke verse fruitsoorten er in de winkel liggen. Voel nog steeds wel wat voor de combi bananen en aardbeien.
ps. kan het item niet vinden waarover hier wordt geschreven, iets met Chili, een expeditie, groepen of groepsreizen? Onder reizen gekeken en Chili maar niks gevonden, zal wel een beetje blond zijn. Weet jij waar ik moet zoeken?
ps. kan het item niet vinden waarover hier wordt geschreven, iets met Chili, een expeditie, groepen of groepsreizen? Onder reizen gekeken en Chili maar niks gevonden, zal wel een beetje blond zijn. Weet jij waar ik moet zoeken?
donderdag 2 april 2009 om 16:38
donderdag 2 april 2009 om 16:41
Hee Anais, we hebben het over FB (facebook) alwaar een aantal van ons vrienden zijn. Chili is een van ons, ze kan even het forum niet op en heeft daar een en ander gepost. Zit je ook op FB?
Klinkt goed Ainne, lekker kant en klaar... Marks & Sparks heeft ook een lekkere appeltaart. Ja, Bramley apples zijn lekker erin, maar het gaat ook prima met bijv Cox. Ik gebruik meestal een mix: 1 Bramley en een paar Coxen (maar dat is de niet-vreetbui versie, alles verdubbelen voor de Anais-variant!) Oven op 180, half uurtje in de oven, en smullen maar!
Klinkt goed Ainne, lekker kant en klaar... Marks & Sparks heeft ook een lekkere appeltaart. Ja, Bramley apples zijn lekker erin, maar het gaat ook prima met bijv Cox. Ik gebruik meestal een mix: 1 Bramley en een paar Coxen (maar dat is de niet-vreetbui versie, alles verdubbelen voor de Anais-variant!) Oven op 180, half uurtje in de oven, en smullen maar!
anoniem_31043 wijzigde dit bericht op 02-04-2009 16:44
Reden: meer slordigheid
Reden: meer slordigheid
% gewijzigd
donderdag 2 april 2009 om 16:52
Thanks, Caramella en Ainne maar ik heb mijn account opgeheven bij Facebook. Oh jee, de vreetbui versie voor de Anais variant? Vind dit leuk om te lezen. Na jaaaaaaaaaaaaren van irritante anorexia ben ik sinds ik hier woon met hulp van toyboy godzijdank weer geinteresseerd in eten. Sterker nog, vind alles nu lekker! Dik zal ik nooit worden maar het is net alsof al het eten wat ik voorheen liet staan of niet naar binnenkreeg, nu ineens extra lekker eruit ziet en smaakt. Ik bevind me nu in het stadium van een prettige inhaal race dus kom maar op met overheerlijke, calorierijke recepten: het vreetmonster Anais is losgekomen!
donderdag 2 april 2009 om 17:08
Anais, ik ben blij dat ik je niet heb beledigd, was natuurlijk helemaal niet pc om te zeggen. Wat goed en fijn dat je je anorexia teboven bent gekomen, dat zal niet makkelijk geweest zijn!
En ook bedankt voor je wijze woorden re mijn toyboy. Je slaat de spijker helemaal op zijn kop, en dat met zo weinig informatie van mijn kant, zou wijsheid dan toch met de jaren komen? Sorry, kon het niet laten...
Ik denk dat jij (en de rest van de wereld) gelijk hebt, en dat hij niet mee moet komen. Maar ik vind het zooo moeilijk om dit in praktijk te brengen... Het daadwerkelijke vertellen dat ik dit denk, dat lukt dus maar niet. Hij vraagt daar ook niet naar (communicatie: nul komma nul, ik weet het). Hij ziet het als een soort vakantie, het NL plan. Cara heeft een goede baan, Cara zoekt een huis en regelt het allemaal, Cara krijgt de verhuizing vergoedt. Het is toch een soort van makkelijkste weg voor hem, om mee te komen, op een scheve manier. Ik bedoel het niet lullig, maar snap wel waarom het voor hem een kwestie is van: wat heb ik te verliezen? Let's try it! Ik ben degene die gaat verliezen in die situatie, denk ik.
Jeez, ik heb echt maar een kruimeltje werk verricht vandaag. Wel gezellig zo!
En ook bedankt voor je wijze woorden re mijn toyboy. Je slaat de spijker helemaal op zijn kop, en dat met zo weinig informatie van mijn kant, zou wijsheid dan toch met de jaren komen? Sorry, kon het niet laten...
Ik denk dat jij (en de rest van de wereld) gelijk hebt, en dat hij niet mee moet komen. Maar ik vind het zooo moeilijk om dit in praktijk te brengen... Het daadwerkelijke vertellen dat ik dit denk, dat lukt dus maar niet. Hij vraagt daar ook niet naar (communicatie: nul komma nul, ik weet het). Hij ziet het als een soort vakantie, het NL plan. Cara heeft een goede baan, Cara zoekt een huis en regelt het allemaal, Cara krijgt de verhuizing vergoedt. Het is toch een soort van makkelijkste weg voor hem, om mee te komen, op een scheve manier. Ik bedoel het niet lullig, maar snap wel waarom het voor hem een kwestie is van: wat heb ik te verliezen? Let's try it! Ik ben degene die gaat verliezen in die situatie, denk ik.
Jeez, ik heb echt maar een kruimeltje werk verricht vandaag. Wel gezellig zo!