Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
We konden inderdaad rustig nakend door de kamer lopen zonder buurkinderen te shockeren.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een dramaqueen je schoonmoeder zeg, en dat ze ook maar alvast wat potentiele schoondochters heeft uitgezocht zeg. pff Maar dat zal zeker wel een cultureel iets zijn, toch? Het nageslacht enzo. Gelukkig hebben wij geen druk van (schoon)ouders om kinderen te krijgen, al verheugen ze zich er wel op (maar dan moeten ze nog maar ff wachten hihi)

Wel is het hier zo dat "het leven" in het teken van de kinderen staat. (als je ze hebt tenminste) Mijn schoonouders hebben een vakantiehuisje aan zee, en toen ze gingen scheiden, had mijn schoonmoeder er echt voor gevochten omdat te behouden als appeltje voor de dorst voor haar kinderen.(terwijl het een stuk simpeler was om te verkopen) Schoonouders hebben ook al voorgesteld om te helpen met klussen als we een appart hebben gekocht, ondanks dat ze zo'n 800km hier vandaan wonen. Ook ouders van vrienden zijn zo zorgzaam
Haha Ainne, wat apart, palmbomen in Ierland (had ik ook niet verwacht trouwnes !) Maar helaas geen naaklopen meer in slaapkamer haha
@ ainnee, leuk uitzicht!!

@ razz schoonouders lopen 'nog niet' te pushen? hahaha

ik probeer te pas en te onpas maar te zeggen dat mijn ouders van mij geen kleinkinderen hoeven te verwachten... mams geloofd het nog steeds niet, dus probeer het zo veel als mogelijk/ gepast is te vermelden, kan ze tenminste nooit zeggen dat ik haar niet gewaarschuwd heb!!
Ainne, wel hele mooie bomen. Denk je dat je ze op de 1 of andere manier hier zou kunnen krijgen? Verschepen ofzo? Ik help je er graag van af.

Anais, ik weet niet wanneer, maar ik kom een keer jouw kant op. Eerst naar Malta, dan een heleboel bezoek hier van de zomer en in de herfst naar New York en dan door naar Texas (zwager en gezin opzoeken). Maar wie weet daarna. Ik wil heel graag weer een keer naar Turkije, is veel te lang geleden.

Pffff, ik ben moe. En ik moet de honden nog uitlaten. Vanavond even niet meer rellen hier maar vroeg naar bed.

Oh ja Specu, bezem ze. Heb je geen stofzuigert?

En de rest slaap lekker allemaal.
Veel te vroeg wakker geworden vandaag. Zit inmiddels aan de derde kop koffie en heb er al een anderhalfuur werken opzitten. De troep van Toyboy, die vannacht weer veel te lang heeft doorgewerkt, heb ik braaf opgeruimd. Nu de hoogste tijd voor wat forumontspanning.

Buiten is het al een en al bedrijvigheid. De mini marktjes zijn geopend, het verse brood en de kranten zijn bezorgd en de fonteinen voor de deur zijn sinds 06.00 uur vanmorgen weer in werking na een nachtelijke stop.

Door het heldere weer is de zee in de verte zichtbaar vanaf mijn werkplek. Vanuit het raam aan de zijkant van het huis heb ik zojuist gezien dat de sneeuw op de bergtoppen begint te smelten, echt jammer, vind die sneeuw altijd zo mooi.

Wat gaan die mensen hier toch vroeg naar het werk. Overal op straat staan kleine groepjes mensen te wachten op de bedrijfsbus van hun werk. Prima systeem trouwens dat veel bedrijven hun werknemers met een bus van huis ophalen en ´s avonds weer terugbrengen.

Geteverdegetver Lapin, jij hebt ook een vermoeiend rotleven. Al snel naar Malta, dan New York, door naar Texas en vervolgens Turkije overwegen. Je hebt toch wel huishoudelijke hulp om telkens je koffers in en uit te pakken, mag ik hopen?

Razz, helemaal met je eens, vond het ook een hoog dramaqueengehalte hebben dat er werd gemeld dat moeders huilt om het gebrek aan kleinkinderen. Kom op zeg, ze hebben genoeg kinderen die daarvoor kunnen zorgen. Wat dat aangaat hebben veel Nederlanders een andere instelling. Hollandse ouders stellen eerder dat hun kinderen vooral moeten genieten van hun vrijheid, een goed leven en een sterke basis moeten opbouwen voordat ze aan kinderen beginnen.

Kinderen zijn er in Turkmenistan oa. om hun ouders later een goed leven te geven en hoe meer kids hoe beter. Voor wat hoort wat: ouders investeren in de opvoeding van hun kinderen, die dat op volwassen leeftijd moeten teruggeven aan hun ouders: een ongeschreven wet.

Liubi, hoe oud is je baby-zoontje? Wat heerlijk dat hij lekker heeft geslapen gisteravond, hoe ging dat vannacht? Kan me goed voorstellen dat je je familie mist nu je zelf moeder bent. Wanneer komen je ouders langs of heb je zelf al plannen om even naar Nederland te gaan binnenkort?

Speculaasje, hoelang blijft de familie nog logeren?

Nymeria, wat is dat voor recept van die bananen/choco crumble? Het klinkt wel heel lekker!

Ainne, het staat vast wel ergens maar ik ben toch benieuwd hoelang je al in Ierland zit en hoe je daar terecht bent gekomen.
quote:Anais01 schreef op 01 april 2009 @ 13:19:

Kan geregeld worden Discovery, hij heeft totaal 3 broers waarvan er eentje in Dubai zit, lijkt me ook wel een leuk stekje. Klopt, het is hier erg leuk. Alleen slaat de kredietcrisis nu behoorlijk toe... Werd vanmorgen gebeld dat de man van een vriendin is ontslagen en ze dus het land uit moeten. Dat is al de derde binnen een maand . [Sorry, moest het even kwijt.]
Vibeke, wat een afschuwelijke situatie met ingrijpende gevolgen. Hoeveel tijd heeft de man van je vriendin om alsnog een andere baan in Dubai te vinden of is dat geen optie meer?

Komt jouw man uit Dubai en staat zijn baan ook op het spel of lopen jullie dezelfde kans als jullie vrienden?

Ik las trouwens dat je zwanger bent, hoe gaat het met jou en hoever ben je? Veel sterkte voor je vriendin en haar man!
Anais, bedankt voor je berichtje .

Hij zou voor mei een andere baan moeten hebben omdat anders hun visum verloopt, maar ze hebben besloten daar niet op te gokken en alles voor de terugkeer te gaan regelen.

Mijn man heeft een expatcontract en als hier geen werk meer zou zijn, zouden we overgeplaatst worden (naar Nederland of naar een ander land, maar hij verliest zijn baan daardoor niet). Gelukkig zijn er in zijn branche voorlopig nog voldoende opdrachten!

Ben nu trouwens 28 weken zwanger en alles gaat prima!
@Vibeke, alweer 28 weken! Dat gaat echt snel! Wanneer ben je ook alweer uitgerekend? Juli/Augustus?

@Anais, we gaan zondag naar Nederland. Zin in! En het is ook nog eens mooi weer. We hebben een hypermodern draagding gekocht (voor zowel rug als buik als heup) zodat we zoonlief mee naar het strand kunnen zeulen zonder dat er zand tussen de wielen van de kinderwagen komt. Zoonlief is trouwens bijna 5 maanden.

@Ainne, die palmbomen jah. Toen wij in Ierland met de boot aankwamen vanuit Engeland was het eerste wat we zagen in Dun Loaighrie (of hoe je het ook schrijft) palmbomen!! Dat was een raar gezicht.
Vibeke wat naar van je vriendin. Mijn vriend is sinds gister officieel werkloos. Ook door de crisis.

Leuk dat je zwanger bent, zwanger in Dubai lijkt me een apparte ervaring

En dan was er nog een nieuwe maar was de naam alweer kwijt. Sjeetje zeg, ik moet inderdaad maar zo doen als Alejandra en alles opschrijven.

In ieder geval welkom!

Ainnee, is het nog gelukt met de vliegtickets. Je had neem ik aan al bij Air Berlin gekeken. Mij lijkt de ICE handiger dan vliegen

Leuke palmbomen, kan ik me inderdaad nog herinneren van Ierland

Lapin, ik heb een stuk van je reltopic gelezen. Heb me kapot geergerd aan die spinster. Ik ben blij met mijn baan maar soms denk ik...een tijdje thuis lijkt me ook wel lekker rustig. Maar dat kan bij ons helemaal niet. Mijn vriend is dus sinds gister thuis maar ik vind een man thuis anders dan een vrouw thuis. In mijn geval dan. Hij doet wel veel in het huishouden enzo hoor maar hij bedenkt niet om de kast van mijn dochtertje te gaan uitsorteren bijvoorbeeld. En dat soort dingen blijven bij ons juist zo liggen. Bij veel werkende moeders denk ik. Als mijn vriend weer werk heeft gaan we iig een huishoudster zoeken.

Nu ben ik ziek en heel zielig. Ben toch maar naar mijn werk gegaan omdat mijn vriend ook ziekig was en als ik ergens een hekel aan heb.....sorry hoor, ik ben vast heel erg, maar ik dacht als ik thuis moet blijven naast een zieke man word ik nog zieker. Dus zit ik hier op mijn werk te uhh ziekig te forummen. Maar ga nu maar snel wat doen!!

Trouwens Liuibi, ik mis mijn ouders ook meer nu ik kinderen heb. Op de een of andere manier wordt familie dan weer belangrijker ofzoiets.

Mijn ouders klagen altijd zo over de afstand, misschien moet ik ze maar eens hier laten lezen haha. Ik woon echt het dichtstbij

Mijn zoontje roept ineens de hele tijd: echt gaaf! In het Nederlands dus en niet van mij dus volgens mij heeft ie het van een bob de bouwer dvd, hoe komt ie er anders bij.

Anais, 18 jaar? Ben nu wel benieuwd naar jullie leeftijden ha ha. Ik schat hij 23 en jij 41. Gokje hoor
Vibeke, goed om te horen dat jij en je man geen risico lopen op werkverlies, dat zou een behoorlijke stress factor kunnen zijn en daar zit je zeker tijdens een zwangerschap niet op te wachten. 28 weken alweer, dat schiet lekker op en hartstikke fijn dat het goed gaat. Ben je al met de babykamer bezig?

Liubi, alvast een goeie reis naar NL en veel plezier natuurlijk. Hopelijk is het een beetje lekker weer daar. Leuke leeftijd van jullie zoontje, er gebeurt zoveel op die leeftijd. En zo´n draagding is natuurlijk ook heel handig. Heeft hij er al in gezeten? Volgens mij vinden de meeste kleine kinderen dat hartstikke leuk!

´Zielige´ Hope, vreselijk balen dat je ziek bent en natuurlijk moet je snel weer beter worden. Begrijp best dat je toch bent gaan werken. Wie weet werkt het forummen wel helend dus vooral doorgaan hiermee en niet te hard werken. Hopelijk vindt je vriend ook snel weer een andere baan! Echt heel vervelend al die mensen die ontslagen worden momenteel.

Ehm... onze leeftijden? Wat een rotvraag maar dat heb ik zelf uitgelokt. Je zit er maar een paar jaar naast, we zijn 6 jaar ouder.
Goh wel geinig dat jullie die bomen zo leuk vinden, en nu zijn het alleen nog maar stammen, haha. Ik zal misschien van het weekend een na-foto nemen.

Wat grappig Hope, dat "Echt gaaf!" Zal inderdaad wel van een dvd zijn of zo. Balen dat je ziek bent!

Gelukkig dat je man redelijk baanzeker is Vibeke. God je hoort het echt overal momenteel hè. Morgen worden in ons Belfastkantoor ook weer zes mensen naar huis gestuurd (weten ze nog niet trouwens). En in ons kantoor gaan er binnenkort ook nog een paar volgen. Pfff.

Hoe is de prenatale zorg in Dubai? Zal wel hypermodern zijn zeker!

Anais wat beschrijf je dat prachtig, ik kan me je uitzicht helemaal voorstellen! Ben zelf nog nooit in Turkije geweest eigenlijk, wel ontelbare keren op diverse Griekse eilanden, waarvandaan we Turkije soms konden zien, maar er nooit daadwerkelijk geweest.

Ik ben in '99 naar Dublin gekomen, had een Ier leren kennen via ICQ, soort van voorloper van MSN. Elkaar voor het eerst ontmoet in Parijs, daarna anderhalf jaar heen en weer gevlogen en toen heb ik de stap genomen. Twee maanden na aankomst ging het uit met een hele grote klap. Maar ja, ik was wel nog steeds verliefd op Ierland én wilde niet met de staart tussen mijn benen terug naar NL, dus gebleven. Heb een paar wilde jaren gehad (understatement), toen Vent ontmoet en nu is het huisje-boompje-beestje. Alhoewel, geen bomen meer en ook geen beestje, maar goed, you get the picture!
Even egopost snel tussendoor (zit te werken): vasten tot 18 april na de kerkdienst. 19 april is het Orthodox Pasen.

De visite gaat maandag weg, gisteren had ik krijsneigingen: het hele huis stond op z'n op. Tuurlijk heb ik wel een stofzuigert Alle ramen gingen eruit, alles schoongemaakt, en de gaten in de buitenmuur hebben ze opgespoten met milieuvriendelijk (hehe) purschuim, siliconenzooi en weet ik wat. Wel fijn, alleen de timing niet zo. Ik kom om in het werk, en dan zo'n bende pffffffffffffffff

Vandaag heb ik me opgesloten in mijn werkkamer en die verboden terrein verklaard. Iig goed voor mijn humeur, alles een beetje bij het oude! Nog eventjes....
quote:Anais01 schreef op 01 april 2009 @ 19:07:

Ik ben zelf ook moeder en denk dan, ... Oh ik zie dit nu pas, had ik dus helemaal gemist! Hoe oud is je kind en woont hij/zij bij de vader? Of inmiddels al volwassen?
Nymeria, mocht je je vervelen (apprentice): http://www.guardian.co.uk ... /01/apprentice-reality-tv
Ja, Ainne, The Apprentice, vaste prik voor mij en Vent. Hoewel ik het momenteel wel tenenkrommend vindt… Hoe oneerlijk dat die meiden wonnen gister met zo’n slechte kwaliteit voedsel! Het gaat toch om de business sense, nou, als je zo’n produkt levert dan krijg je nooit vaste klanten en ben je zo failliet.

Ine! Jij en je patatjes oorlog Maak je zelf de pindasaus? Ik ben jaloers, oorlog is mijn favoriet maar ik heb het al maanden niet op (misschien wel een jaar, shock, horror!) Enne, als ik om 15uur begin te drinken dan ben ik om 18uur zat hoor. Jij hebt zeker een maag van ijzer, dat het dan nog tot twee uur ‘s nachts volhoudt. Ik moet maar es wat meer oefenen…

Jaa, ik wil ook een Wii (Bowling! Yoga!) En een Iphone, trouwens. Zou de kerstman meelezen? Of Sinterklaas? Maakt mij niet uit welke van de twee, ik ben hartstikke internationaal als het om feestdagen en kadootjes gaat

Haha, Ine, schouders eronder? Wat is dat? Ik heb soms dagen waarop ik het liefst me onder mijn bureau zou verstoppen en ik vreselijk baal dat ik zo’n regelberoep heb. Want eigenlijk past dat helemaal niet bij mijn ‘laisser faire’ houding. En ja hoor, ik lig dan ondertussen ook wakker, maar er wat aan doen, ho maar.

Dat gezegd hebbende, ik heb mijn reis naar Thailand en Vietnam geboekt, en mijn hotelletjes in Marokko (jaja, ik heb drek zes weken vrij, ga eerst een week met Vent naar Marokko – tijd geleden geboekt, God weet hoe dat gaat aflopen – en daara vier weken Azie, niet verkeerd! Ben je al aan het kwijlen, Razz?), en een rugzak gekocht. Dus ik doe wel wat Maar een huis zoeken? Ik wil het liefst eerst naar NL vertrekken, en dan pas zoeken. Dan kan ik zelf gaan kijken. Als ik nu zoek, moet ik op de mening van vrienden afgaan, en zit ik straks mss in een huis waarvan ik denk: nee. Want je weet het zodra je binnenloopt, ik wel in ieder geval. Dat gevoel van: hier wil ik wonen, is heel persoonlijk. Maar goed, ik zou me in ieder geval moeten inschrijven. En de verhuizing zelf/opslag in NL van spullen regelen. Want dalijk kom ik in de knoop. Oei.

Anais, nou niet meer opscheppen hoor, anders word ik nog virtueel verliefd op jouw toyboy. En ik heb er zelf een, hartstikke hebberig van me! Verse patatjes? Zucht….

Specu, ik denk dat hij biryani bedoeld, een Indiaas gerecht waar groente en rijst ineen worden geserveerd (een beetje zoals nasi, maar dan andere kruiden/groenten). Biryani is een droog gerecht (geen saus) terwijl de meeste Indiase gerechten een rijke (vette) saus hebben. Er kunnen blokjes vlees in zitten, of niet.

Ah, Razz, dat schuldgevoel dat je wordt aangepraat is naar he? Zijn het krokodilletranen dan, op het vliegveld? Of misschien (op een positieve fiets) wel hartstikke gemeend, maar weten ze gewoon niet hoe het te communiceren, en komt het er op een negatieve manier uit? Ik krijg vele verwijten naar mijn hoofd, allerlei dingen zijn mijn schuld omdat ik in het buitenland woon. Het spreekwoordelijke zwarte schaap, dan ben ik! (Helaas geen broertje hier om die taken op zich te nemen.)

Haha, Anais, wat klinkt dat zakelijk van je toyboy. Delegeren, die verwachtingen van huwelijk en kinderen! Ben ik de enige met een moeder die zegt: krijg maar nooit kinderen?

Och Hope, je vriend is werkloos en ziek? Wat een drama. Geen wonder dat je het huis even bent ontvlucht. Beterschap voor jullie allebei!
PS wie zei dat van schrijven op je notebook terwijl je door je postings leest? Geniaal! Bereid je voor op meer ellenlange postings van Cara!
anoniem_31043 wijzigde dit bericht op 02-04-2009 12:36
Reden: slordigheid
% gewijzigd
Ainne, dat getuigt van power, ondanks de snel verbroken relatie ben je toch in Ierland gebleven. Dat zal zeker niet makkelijk zijn geweest. Juist in de beginperiode kan het prettig zijn om iemand te hebben in een vreemd land die alle regeltjes kent, de ingangen weet als je iets op zakelijk vlak moet regelen etc. Maar je hebt het toch maar eventjes gedaan, grote klasse. En nu dus weer een leuke vent getroffen.

Mijn dochter is 25 en woont samen met haar vriend in Nederland, heeft ook veel contact met haar vader dus als er urgente problemen zijn staat hij voor haar klaar. Ik heb vaak Skype contact met haar en mailen bijna dagelijks.

Zij heeft dit land nooit leuk gevonden dus heb ik gewacht tot ze het huis uit was met mijn verhuizing. Ik wilde al zo lang hier naartoe verhuizen, maar heb ervoor gekozen om haar in Holland te laten opgroeien en studeren zodat ze zelf kon kiezen of ze t.z.t. mee wilde. Ze vindt het hier nog steeds driemaal niks. Wat mijn relatie betreft was het even wennen voor haar, zeker omdat haar eigen vriend ietsjes ouder is dan die van mij. Maar ze weet dat ik gelukkig ben en dat telt, ook voor haar.
Nu wil ik alles weten over jouw Toyboy, Caramella, kom op met die sappige details.
Oh Anais, zo sappig is het niet helaas. Nou ja... Hij is wel lekker sappig hoor, ha ha. Hij is 27 en een echte Londener, ik 35, we kennen elkaar vier jaar en wonen zo'n twee en half jaar samen (eerst bij zijn moeder en zusje in). We kwakkelen al en hele tijd; we kunnen het goed vinden en hebben lol maar hij is niet erg steunend en we zijn verre van een team, en dat mis ik. Ik voel me regelmatig erg alleen binnen de relatie, bijv wanneer er beslissingen genomen moeten worden (dat moet ik maar zelf uitzoeken, vind hij, ieder voor zich).

Nu, dankzij mijn nieuwe baan in NL, staan we op een kruising. Hij wil mee naar NL, maar mijns inziens om de verkeerde redenen. Hij zegt dat hij niet weet of ik The One ben, dus wat heeft het dan voor zin? Maar dan hebben we weer een goede (lees: rustige) dag/week en dan twijfel ik weer. Dan is het nl heel fijn. De andere meiden kennen het verhaal allang binnenstebuiten...

Ainne, wat jij zegt over bankhangen en dan activiteit, herken ik deels. Alleen komt hij niet verder dan het bankhangstadium, ha. Echt, hij mag dan een jonkie zijn maar in zijn gedrag is hij een oud mannetje. Altijd moe, dutjes doen, nooit zin om ergens moeite voor te doen. Gister ging hij naar Engeland-Ukraine (wereldbeker voetbalwedstrijd), gaaf toch? Nou, en maar klagen over hoe lang het duurde om er te komen en hoe druk het was onderweg. Mij maakt dat niet uit, als je uiteindelijk maar lol hebt... Zijn beste kwaliteit is zijn vermogen om te ontspannen, en de boel de boel te laten, en te niksen. Dat heb ik wel van hem geleerd! Helaas kom je met die instelling nooit de deur uit, en maak je weinig mee.
Hee Anais, grappig dat jij een dochter hebt die in Nederland woont, wist ik niet.

Ik wil ook heel graag een iphone en een wii!
@allemaal, kijk even op de groep info van Chili!!
huh, waar?
Oke, allemaal opletten: Anais is 1 jaar ouder dan ik. Dat zie ik net. Eindelijk ben ik niet meer de oudste hier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven