Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
En vanavond moet ik m'n koffer in gaan pakken heb ik gehoord. Hoop dat er nog plek is voor mijn kleding naast de spullen die we voor de familie mee (moeten) nemen:

- Stoomstrijkijzer van Philips (zo'n grote met een strijkstation)

- 4 potten pindasaus

- 3 flessen sweet chili saus

- paar nike sportschoenen

- 2 cadeautassen gevuld met kinderkleding

- barbie

- 3 flesjes parfum

- 1 cadeauset met badspullen

- 1 Gilette scheerpakket

- 2 t-shirts

- 3 zilveren armbandjes (nog een souvenier uit Tunesië)

- 2 paaseieren van Australian (moet ik nog kopen)

- ... (geloof zo uit m'n hoofd dat dat het was tot nu toe...)
Ha meiden! Vanmorgen even zes (!!!) uur stonden de luidsprekers van de synagoges aan de overkant van de straat te schetteren, zo hard, dat we het woordelijk in de slaapkamer konden verstaan. Eens in de 28 jaar (vandaag dus) staat, althans volgens de rabbijnen, de zon op exact dezelfde plaats als tijdens de schepping (ex nihilo natuurlijk ) en daar is een speciaal gebed voor. De hele oude stad was afgezet tot 12 u, bij de Klaagmuur waren 50.000 mensen, en overal in den lande schetterden de luidsprekers van de synagoges het gebed. Twee uur eerder schreeuwden de muezzins al het allahu akbar- ook dat kun je bijna woordelijk verstaan hier, met allemaal arabische wijken rondom. We draaiden ons nog maar ns om in bed, tot we lui om half 10 wakker werden, hehe. Zoete wraak op het geschreeuw van de moskee en de synagoge.

@rubis, zo'n haak op de fiets had ik ook, volgens de beschrijving ook veilig voor grote honden. Nou vergeet het maar- mijn wetter ( een zwaargewicht en beresterk) kreeg het voor elkaar om ons gezamelijk een salto met de fiets te laten maken: de sukkel stond te trillen op zijn pootjes, mijn fiets kapot, nieuwe winterjas kapot, mijn handen helemaal kapotgeschaafd over het asfalt en 3 maanden een abonnement bij de fysio. Pas alsjeblieft op!!!

@ainne, niet normaal zeg zo'n brief. Ik zou ook woest zijn.

Vasten houd ik alleen mbt eten he
@Biebel, omg wat moet je veel meenemen voor de familie. Zijn die spullen daar niet te krijgen dan??? Wanneer ga je? Dan zit je wel vlakbij mij! Gaan jullie nog naar Jordanie?
Specu, volgens zwager verkopen ze alleen maar strijkijzers met een relatief laag wattage. Hij wilde iets met powerrrrr (voor schoonmama). Verder kennen ze er inderdaad geen satesaus. Chili saus komt alleen in hele kleine flesjes (moest voor mijn chiil con carne de hele voorraad van de supermarkt opkopen).

En ach, ze verkopen er best veel, maar het is natuurlijk altijd leuk iets te krijgen wat daar moeilijker te vinden is (of gewoon betere kwaliteit...). En die kinderkleding komt van de Zeeman, dat hebben ze daar natuurlijk niet (net als de H&M).

We gaan zaterdagochtend!!!!! En we hebben al besloten op dinsdag naar het strand te gaan (27 graden en licht bewolkt). Verder gaan we ons trouwfeest voorbereiden. Denk niet dat we het land uit gaan. Heb er ook niet zo'n behoefte aan. Zou nog eerder richting Damascus gaan (geloof zo'n 4 uur met de auto) om goedkoop te winkelen en eventueel een kennis op te zoeken. Maar we hebben zo'n beetje al onze tijd in Libanon nodig...
Waaah Biebeltje wat veel! Dat gaat je goudgeld kosten aan overgewicht! Heb je er zin in?

Disco, leuk idee op zich, maar dit gaat meer een play-date worden voor de peutertjes, een meeting op grotere schaal is dan niet handig ben ik bang!

Heb inmiddels een nette maar kwaaie brief gescreven naar child benefit, dit gaat samen met de brief van de huisarts op de post vanavond. Heb ik het tenminste weer uit mijn systeem.
Gut, helemaal over je bericht gelezen Specu! Wat woon jij toch in letterlijk een andere wereld! 50.000 mensen bij de klaagmuur, wauw!
@biebel, sjoppen in Damascus, wooooowww

@ specu.. hihi zo 'apart' dat het hele openbare leven plat gelegd kan worden door geloofsovertuiging... goed dat je gewoon in bed bent blijven liggen, dat zal ze leren

@ ainne (en ine) kunnen we niet afspreken in een binnen/buitenshuis speelparadijs? de kinderen rondrennen en de mammies met de wereldwijven ergens aan een tafeltje met een drankje...? zoiets...? of als je me echt niet wilt ontmoeten mag je het ook gewoon zo zeggen hoor :D :D
Ainne, ik doe niet meer aan overgewicht!!! 3 weken China met maar 8 kilo bagage, dan moet 2 weken Libanon ook maar met minder (alleen zo vervelend dat er zo ontzettend veel meer verschillende situaties zijn waarvoor ik kleding mee moet nemen. Kon in China tenminste nog 3 weken in dezelfde broek rondlopen). Maar volgens man gaan we gewoon onze benodigde spullen daar kopen. En tsja, wat heb ik daar als vrouw nog tegenin te brengen: Shoppen... (En nee Specu, ik ga dan niet shoppen in de Souq. Dan ga ik gewoon naar een hypermodern winkelcentrum. Hoop alleen dat ze dit jaar wel grotere kleding hebben dan maatje 38).

Heb vorig jaar een toffe winterjas gekocht voor zo'n 10 euro. Krijg er nog steeds van heel veel mensen complimenten/opmerkingen over (hij is 3 kwart lang, zwart met fluoriserend roze ruiten en aan de capuchon zit een evenzo fluoriserende roze pluizende bontrand). Ben helemaal verliefd op die jas!!!
test test test....
@biebel, haha, je moet op de link klikken, ik bedoelde bepaaldelijk niet een bedekkende winterjas

@chicha, wat test test?? heb je een nw laptop?
Shoppen... Je moet maar zo denken Biebeltje, die tassen met spullen die je meesjouwt, die kunnen natuurlijk ook vol weer terug! Ga je deze keer je trouwfeest vieren, of het alleen voorbereiden? Wat tof dat je lekker naar het strand gaat.

Specu, wat een bijzondere dag bij jullie. Ik hou wel van dat soort one-in-a-million dagen (al zijn ze dan wat willekeurig ). En wat een verhaal van de hond en de fiets, vreselijk, ik haat het als je je handen zo openschaaft, dat doet zo'n pijn. Hier in Londen ben ik al zo vaak van mijn fiets gemept dat ik voortaan altijd vingerloze handschoentjes draag (tegen het schaven dus, niet voor de warmte). Zie ik er meteen SU-PER professioneel uit natuurlijk
Nee, alleen de voorbereiding deze keer. In oktober gaat het feest dan eindelijk plaats vinden.

Specu, ik had hem gezien achter de link *grijns* Daar gaan mijn twee bescheiden metgezellen niet erg blij van worden...
JA HIJ DOET HET

Sorry, ik wilde niet schreeuwen. Maar ik moet nog zo wennen aan dit nieuwe ding... waarom zit er geen mouse aan?? Ik kan niet goed vingeren want mijn pijltje schiet alle kanten uit.

Hij heeft ook een rare start-pagina. Iets met AOL. Hoe krijg ik dat weer normaal op de oude vertrouwde MSN?

Het is wel sneller dan voorheen, dus nu kan ik weer up to date posten.

Jammer dat de cursor opeens alle kanten opgaat.. wat doe ik fout?

Ik ga even boodschappen doen, ben tenslotte huisvrouw nu.
Lekker oefenen met het vingertje Chicha
Chicha is back Oh nee, ze is al weer weg
Disco, we zitten wel met kids.. ik weet niet of dat voor jou leuk is..

Goh, ik vind het echt leuk. Maar ik moet zeggen dat ik het ergens ook wel spannend vind.. Hier kan ik lekker kletsen alsof ik heel interessant ben enzo.. maar irl ben ik eigenlijk best een saaie muts .

Chicha, joehoe een nieuwe laptop. Je kunt er gewoon een muis op aansluiten, dan hoef je niet meer te prutsen met dat mousepad. Misschien dat dat wat makkelijker is..

Maar uiteindelijk went het echt!

Nou, ik ga snel weer roeren in mijn pannen. We komen uit het zwembad en zoon is echt zooo moe. Dus snel iets van eten op tafel toveren (een mix kip tandoori van de C1000) en dan kan hij slapen. Als hij het eten al redt, trouwens.. hij zit al half in slaapstand.

Ainne, ik werd gehalveerd op mijn kinderdinges omdat ik niet alle controles hier had laten doen. Zoon heeft twee maanden in NL gewoond en daar zijn eerste controles en prikken gehad. Die controles kon ik volgens hun niet voldoende bewijzen, dus hebben ze me gekort. En nu doen ze weer moeilijk omdat ik geen vast inkomen heb. Sukkels. En alleen maar omdat ik buitenlandse ben en hier niet in loondienst ben. Pff.

Ooooops, de kip is in nood.. Rennen!
anoniem_55413 wijzigde dit bericht op 08-04-2009 18:48
Reden: grammatieka is moelek
% gewijzigd
Ooit zal ik het wel leren, maar ik kom uit de Middeleeuwen dus het heeft zijn tijd nodig.

Wie heeft er trouwens nog verstand van NL-TV? Ik zie RTL4 t/m 7 overdag in brokjes... lastig hoor. Komt dat meer voor?

Over saaie mutsen gesproken: (Ine, het zijn je eigen woorden) Ik maak ook geen ene moer meer mee. Maar stiekem vind ik het eigenlijk wel prima, van die rare types in de makelaardij word je ook niet blij.

Lapin, het is wel super dat je beste vriendin bij je komt hokken! Let je wel een beetje op de alcohol-consumptie? Maar zonder dollen, het is een geschenk uit de hemel dat ze naar der Schweiz is gekomen.

Houdt ze een beetje van honden? Heeft ze eigenlijk kinderen?

Specu, dus geen geheelonthouding? Hoe vindt Hij daarboven dat? Misschien zijn jullie wel extra vruchtbaar tijdens deze dagen... hihi

Sorry, de plicht roept. Vanavond macaroni-schotel want voetballen op TV (Barça! Barça!).
@chicha, nee. wat moet je anders tijdens de vasten?

Je spreekt met Boven af waarvan je je onthoudt tijdens vasten- man valt daar niet onder, alleen bepaalde voedingsmiddelen.

Ik ben vreselijk melig. Genoeg nu, Specu!
@ specu, denk je dat je ook zo zou kunnen vasten als je in NL zou wonen? of maakt de omgeving het wel makkelijker om je vast te houden aan je vasten-afspraken? is je lijntje met Hem korter...?

@ chica, gewoon een draadloze muis kopen, ff een plugje in je flaptop en lekker muizen. mocht je die nog niet hebben, vaak is het handig om je laptop op schoot te nemen, dan zitten je vingers beter om te vingeren op je laptop.

verder kun je gewoon naar... uhm.. heb je vista? nou ja, maakt ook niet zo erg uit, maar ergens bij het huissie van 'home' kun je een knoppie aanklikken: startpagina wijzigen.

overigens als je gewoon naar msn.com of msn.nl ofzo gaat, zal er vast ergens wel op de pagina staan: maak deze pagina je homepagina...

zoiets...

wat een gedoe trouwens over die kindertoeslag zeg!! hoezo vrij verkeer van mens en werk? je betaalt toch gewoon belasting enzo.. nog een reden voor mij om niet aan kinderen te willen denken :-D hhahaa

ik heb me weer vreselijk uitgesloofd in de sportschool... ben nu ook helemaal moe en stijf en pijnlijk. zit met een grote schaal pasta salade met groente dingetjes erin voor mn neus.. mmhhjjjaaam lekker :-)

sportschool is wel libido verhoogend zeg.. al die mannetjes hebben bijna alllemaal wel een goddelijk lichaam en buns of steel... jammer dat die kop die erop zit bij 9 van de 10 of een diamanten oorknop heeft of zo ontieglijk lelijk is dat ik meteen maar weer wegkijk... bleghhhh
Dames ik hou het hier niet meer bij..... te druk met andere dingen. Heb net alles weer bijgelezen (vanmiddag heel verstandig eerst gaan maaien voor ik me aan de viva-site waagde..... dus het gras is weer lekker kort)

Vanochtend met de kids naar de kapper geweest. Heb een betaalbare kapper gevonden. Alleen wel zonder afspraak, gister zat het proppie vol. Dus vanochtend vroeg nog maar es proberen. Hoefde eigenlijk niet naar de stad maar had gewoon zo'n zin in de kapper.... dus gewoon gegaan.

Ben super tevreden. De oudste is het meest veranderd.... wat word ze ook groot.... pffff. De jongste ook een leuk koppie gekregen en mem zelf ook een nieuwe coupe. Dus allemaal tevreden.

Ga nu naast manlief op de bank ploffen om naar Les Bleus te kijken (niet het voetbal!!). Lekker een bakkie erbij... ff uitpuffen van een drukke dag.

xXx
quote:lapin schreef op 08 april 2009 @ 11:53:

Jullie moeten dit even beluisteren.

http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=2539741

Heel byzonder (vind ik) en op ons van toepassing want wereldwijd opgenomen. Prachtig! Heb 'm toegevoegd aan mijn favorieten!
Specu, lekker wakker worden zo. Hier worden we elke ochtend gewekt door de haan van de buren. En dat wordt elke dag weer ietsje eerder nu de dagen gaan lengen. Maar ach, het went. In Rotterdam kon ik de bovenleiding van de tramrails vanuit mijn slaapkamerraam aanraken (heb ik niet gedaan hoor, maar het kon wel) en na een paar dagen hoor je de tram niet eens meer voorbij komen.

Dank je Specu voor de waarschuwingen voor de haak aan de fiets maar ik moet zeggen dat het met mijn hond (20kg, dus niet erg groot/sterk) nog altijd goed is gegaan.

Caramella, ben jij Belgische?

Ine, jij hebt hier óf hele verhalen zitten te verzinnen óf jij bent heel bescheiden, maar ik zou jou zeker niet als een saaie muts willen omschrijven. Jemig, ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst op de tafels heb gedanst, om maar eens wat te noemen. Is het trouwens nog goed gekomen met de kip in nood?

He Chicha, het gaat goed met Barça!

Discovery, zit jij elke dag in de sportschool? Dat is toch helemaal niet goed. *wijst met het vingertje*. Ik ben sinds een paar weken gaan hardlopen, maar ik moet er toch wel elke keer minstens één rustdag tussen hebben.

Choc, heel de familie aan een nieuwe coupe. Leuk joh! Ik weet dat je het druk hebt, maar ik heb je hulp nodig op het Frankrijk-topic.

De eerste gasten zijn gearriveerd. Het gaat beginnen!
Mag ik bij jullie komen schelden.. jawel he? Of heb ik dan meteen een ban?
anoniem_55413 wijzigde dit bericht op 09-04-2009 11:29
Reden: FB
% gewijzigd
@ rubis ikke elke dag sporten!??! kom je daar nou bij, 2x per week, dinsdag en donderdag, maar donderdag kon mams niet dus zijn we vandaag gegaan...

@ ine... heb even nix te zeggen behalve dat het echt ontieglijk verrot en zwaaaaaar kl*te is.. wou dat er iets was waardoor je je in 1x beter voelde, maar ik vrees dat dat er even niet is...

ik vind het echt heel erg rot voor en ik zend je een digitale hug toe...

ik voelde me wel helemaal happy van de mooie video en het mooie liedje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven