Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
En dan nu eindelijk weer een berichtje van die allochtoon in Zwitserland.

Alles gaat hier zijn gangetje. Mijn pinpas doet het nog steeds niet , ik moet wachten tot 1 mei (vrijdag dus) en dan kan ik weer mijn gang gaan. Ondertussen ben ik lekker aan het shoppen op internet met mijn creditcard, ook leuk. Net een heel mooi kleed gezien bij ZarahHome.

Vriendin uit Spanje zit nog steeds hier en.......... heeft een baan gevonden, bij Philip Morris, het merk wat ik al jaren rook *zoekt nu een smiley die haar handjes in elkaar wrijft *

Otto is idioot afgevallen van die anderhalve week in de kennel, je kan zijn ribben tellen en zijn kont lijkt op de kont van zo'n Indiaase koe, met van die uitstekende botten . Dus die wordt bijgevoerd, wat hij helemaal niet erg vindt.

Anais, wat schandalig dat de toeristen zo worden uitgemolken. Ik betaal dus gewoon 2 x zo veel als ik daar ben? Nou ja, het is er ook niet duur.
En nu ik toch bezig ben hier , dit is het kleed dat ik ga bestellen bij Zara Home.

Ik klets gewoon nog even door hier in mijn eentje

Alle reacties Link kopieren
weet je wat ik wel mooie mannen vind halfbloed indiers, die zie je best wel veel in london, dat zijn echt mooie mensen,hte lange van het westerse en de tint van Indiaas afkomst, ik vind trouwens de indiaase mensen sowieso heel mooi, de vrouwen dan, in Sri Lanka zijn de vrouwen ook heel mooi vind ik,

engelse mannen vind ik niet zo hot, zo bleek !!

Maar ze spreken wel goed Engels.
Tb staat de afwas te doen, Ainne, ik zit weer te WERKEN (in het forum) en druk mijn schermpje snel weg als hij deze kant uitkomt. Hij is ook wel lief hoor, ik heb tijdens het eten vreselijk zitten klagen over onze makelaars-website. Die is in het Russisch met daarbij een Google vertaalmachine voor de Engelse en Hollandse taal. Is onleesbaar! Ik wil zoooooo graag een eigen website voor de huizenbusiness met alleen Nederlandse teksten erin die leesbaar zijn. Nu heeft hij beloofd dat zodra ik de vertalingen klaar heb, hij mijn eigen site maakt en desnoods wel een nacht doorwerkt eraan: JIPPIE! Morgen direct mee beginnen. Ik heb toch niks te doen.

Specu, die spijkerbroekenkruisbeschrijving (goed scrabble woord) met vale plekken...

Valt mij ook vaak op en denk telkens weer: hoe komt dat toch, zitten die kerels dan de hele dag daar overheen te wrijven ofzo? Sta je met een spijkerbroek in je handen om in de was te smijten, zie je een volledige afdruk van wat er heeft ingezeten.
Klopt, Lapin, je betaalt het dubbele als toerist dus moet je gewoon zeggen dat je hier woont, kunnen ze toch niet checken.
hee Anais, wat goed , je nederlandse site!!! jippie!!!!!!

over spijkerbroeken, heel heel lang geleden had mijn lieve broer een lichte vlek in zijn kruis, hij zei dat iedereen misschien wel dacht dat het een piesvlek was of ik ff met stift dat blauw wilde maken,

zo gezegd zo gedaan en toen ik daarna heel droog zei, dat iedereen nu denkt ; Ja het was dus toch een pies vlek kreeg ie zo de pest erin en ik lag werkelijk te rollen van het lachen over de grond, dat gezicht!!!!!!!
Zooo.. lekker onderuit op de bank met een kupke kuffie. Jammer van de regen, maar oke. Vandaag bij de accountant geweest, maar zal hier er niet over vertellen.. Op FB meer.

En verder doe ik eigenlijk alleen hele leuke dingen enzo . Fijn, zo vakantie vieren. Ondanks dat gezeur, geniet ik wel van veel gezellige en leuke dingen en heb ik het wel naar mijn zin.

Ainne, dank je wel voor je foto's! Wat leuk zijn ze geworden, he? Het was ook echt een heerlijke dag en heel geslaagd.

En idd, in Tirol is voor kids niet heel veel. Er is een klein pretpark, maar dan moet je al wat groter zijn en er is een klein dierenparkje. Maar speelhallen zoals die in Houten, nee..

In de buurt van Innsbruck is een hele leuke dierentuin, op een berghelling. Dat is echt heel erg leuk, maar wel een dik uur met de auto. Entree is bijna niks, dus eigenlijk wel jammer dat het zo ver uit de buurt is.

Hier hebben we trouwens 1 prijs voor toeristen en voor localen. Het gebeurt wel eens dat je als dorpeling een extra borrel krijgt, of een beetje korting, maar in principe betaal je net als ieder ander. Prijzen zijn wel oke, normaal. Drank in Breda was duurder in ieder geval dan bij ons aan de piste!

Wel lachen, zo'n dubbele kaart . Dat heeft ergens wel weer humor. Dat is net als dat mijn vriendin vertelde bij cappedocia (zijn daar die skiliftjes?) dat je als toerist echt het dubbele betaalde voor een ritje, terwijl Turken gewoon een normale prijs betalen. Dat kun je je in Tirol niet echt voorstellen..

Ik word ook gezien als 1 van de dorpelingen, ookal blijf je ergens altijd wel een buitenlandse. Ik ben ook een buitenlandse in mijn ogen, je wordt nooit echt een van hun, ookal versta ik bijv hun dialect bijna feilloos. Bij mij zal er altijd een klein stukje nederlands blijven en dat koester ik ook wel.

Nederlanders worden hier ook gezien als kleine schatkistjes die hier geleegd worden ;). Ze zijn relaxed, makkelijk, zeuren niet, ongecompliceerd en feestbeesten. Nu weet ik dat het meerendeel gewoon ontzettend zeikt (ik ongetwijfeld ook), maar daar merkt de gemiddelde Oostenrijker niet veel van.

Ze lachen om de gekke eetgewoontes en de losbandige instelling van NLers. In ieder geval ben ik volledig geaccepteerd, ze noemen me een Tiroler en dat is me heel veel waard, want dat zeggen ze niet snel.

Ze zijn nogal sceptisch tegenover buitenlanders. Ze lijken heel openhartig en warm, zijn ze ook wel, maar als je er echt woont, moet je wel laten zien wie je bent voordat je een plek in hun hart krijgt. Ze houden niet van poespas en arrogante types, doe maar normaal, dat doen zij ook.

En qua mannen.. het zijn niet de meest sexy mannen ter wereld waarschijnlijk, maar je went er echt aan ;). Ik vermaak me in ieder geval goed met die kerels.. Iedereen kent wel die reclame van Bavaria??!?. Die schapenhoeder in lederhose in de Alpen die bij de eerste sneeuwvlok zijn skipak aantrekt, haar in de plooi plakt en dan de skihut instapt met BIERTJE?

Nou, zo zijn ze hier allemaal..

Ow, laatste mannennieuws van mij is natuurlijk al weer lang geleden ;). Echt nieuws heb ik dan ook niet, maar wel dat ik gisteren van mijn collega hoorde dat bauleiter zijn baan bijna kwijt is. Sinds ik hem niet meer zo vaak zag (en nee, het heeft niet met mijn goede invloed op hem te maken), kreeg hij steeds meer problemen met alcohol. Hij zat vaak hele nachten in de kroeg, als hij in het dorp was, en zoop zich dan helemaal lazerus. En dan reed hij met de auto naar huis :S.

Tot afgelopen week, toen ging het fout.. Auto total loss (splinternieuwe VW Passat, geweldige auto.. ik heb al eens mogen rijden ;)) en op non actief gesteld door zijn baas. Nu moet hij een cursus volgen hoe om te gaan met alcohol en krijgt hij een nieuwe kans..

Ergens vind ik het wel sneu, het is echt een prima vent. Alleen raakte hij de controle over zijn alcoholgebruik de laatste maanden helemaal kwijt..

Esther, je bent welkom hoor! Ook als je nog niet geemigreerd bent.

Oja, die trein.. Ja, lastig. Zit je net lekker met je boek.. kun je inpakken en verhuizen. Daardoor zit ik dus al helemaal niet meer lekker als ik niet reserveer. Elke keer zit een soort van op het puntje van mijn stoel, omdat er iemand kan komen die mijn stoel 'inpikt'. Nu ben ik zo iemand die zijn stoel in komt pikken :P, dan kan ik echt rustig zitten.

Ook dat kost trouwens een paar pleuri extra. En nee, helaas helaas staat het niet op de stoelen. Ik denk omdat mensen heel vaak ook niet op komen dagen en dan die stoel heel lang leeg blijft. Ofzo?
zo.. lekker gekletst hier...

@ ine.. als je dus vanuit NL reserveerd (nu 3x gedaan) dan staat er dus keurig netjes een nummertje boven je stoel en van waar tot waar het gereserveerd is (en kun je dus ook zien vanaf wanneer er iemand naast je komt zitten) misschien is dit alleen in bepaalde coupe's dan zo? en andere coupes "vrij instappen?"

@ anais: afdrogen in turkije!! wat maak je me nou!!?!?! zelfs in december en februari droogde ik niet af... gewoon afspoelen na de afwas en laten staan.. vanaf maart wordt het vanzelf droog!!

en die NL'se website!! snel doen! heb vandaag weer enkele kleine centjes verdiend met mijn mini website-je maar internet en websites doet het goed bij Nederlanders!!

en dat zinnetje.. geweldig! ik had destijds uit mn hoofd geleerd (ff nadenken of ik het goed schrijft...zal wel nie) hollandaliyim, ama ben tourist degilsin, gercek fiyat istyiorum luften

probleem was alleen dat dat het zo'n beetje wel was en dat er dan allemaal lastige vragen kwamen die ik wel begrijp (hoe heb je dat geleerd, waar woon je dan, hoe lang en WAAROM) maar niet kon beantwoorden....hihi...

zucht.. heimwee...

en praat me maar niet van de turkse mannen... zucht...ik heb er een zwak voor... niet voor die kippenkontjes dan maar er zitten ook exemplaren tussen... jaikkss.... specu heeft me geholpen met het ritueel verbranden ervan maar was een hele kluif om daarvanaf te komen (zo lekker)

@ lapin hebben ze niet goed voor Otto gezorgd dan? of was het de stress? das toch de alles etende veelvraat.. misschien mistte hij dat wel!?

en lekker shoppen met de creditkaart.. you go girl! hahaa

@ specu, woon jij dan in de 'neutrale' wijk? is het dan niet helemaal onmogelijk om woningruimte te vinden of is dat juist 1 van de voordelen van de communitie.. de kruiwagens ??

@ sarah we gaan duimen dat je iets leuks geschikts vindt waar je snel kunt gaan wonen!!

overigens.. dat die engelsen zo goed engels spreken.... niet allemaal... die mensen sommige mensen uit de omgeving van Manchester.. dat is echt het gebrabbel van een 3-jarige...
Hier heb je geen kinderboerderij, maar op het platteland lopen alle beesten gewoon los, genoeg varkens, schapen en ezels die mijn zoon straks kan gaan aaien (of achterna rennen).

Chicha, wat zielig dat je heksje moet huilen bij het afscheid van de familie.

Ik skype tegenwoordig met baby op schoot, maar die snapt er nog niet zo veel van, haha.

Caramella, succes de laatste dagen. Ga lekker genieten in Marokko!

Hier vieren ze trouwens geen naamdagen en ze zijn superkatholiek. Ik krijg hier ook taart als ik jarig ben, met maar 1 kaarsje erop, dat vind ik altijd zo sneu eruit zien.

Hier heb je geen bushaltes en geen bustijden, als je met de bus meewilt, dan houd je hem gewoon aan.

Lapin, wat een mooiiiiiii kleed!

En tja, over de Boliviaanse mannen (lees mannentjes) gaan we het wel een andere keer hebben.
Lapin, mijn jongste kat was ook ontzettend afgevallen toen ik haar ophaalde uit het pension. Echt een groot verschil!!! Ze weegt nu bijna niets meer en je kunt echt haar ruggegraat voelen (maar ze is wel veel aanhaliger dan voorheen, kijken hoe lang dat zo blijft. Nu begint ze niet meer gelijk te schreeuwen als ik haar oppak).
Ine, Hope & Specu zijn ze bij jullie al in de stress van de varkensgriep? Hoorde net dat er in Duitsland, Oostenrijk en Israël ook mensen dood zijn gegaan aan de varkensgriep....

En ook in Spanje.... komt toch wel dichtbij hè?!

Gister ging het weer heel goed. Als ze mijn contract snel klaar kunnen krijgen (is wat lastig ivm mijn diploma maar ze hebben al bed8 hoe ze dat op kunnen lossen) dan ben ik volgende week al aan't werk. Zal vandaag wel gebeld worden.

Dus nog ff doorduimen!

Het zal thuis wel ff wennen zijn. Gister moest manlief de kids uit school halen.... vergeet hij de jongste belt de garderie om even voor 19.00 of het normaal is dat ze daar nog is.... Eh nee ze had rond 18.00 al opgehaald moeten worden.

En manlief nam de mobiel niet op dus ik helemaal in de stress (had eergister nl. weer dat zijn hart ff op hol sloeg en dat heeft hij dus niet meer gehad sinds hij medicijnen slikt.....) Maar hij kwam een minuut later dus aanrijden.... ZONDER de jongste...

Nou wel gezegd dat er dingen gaan veranderen hier. Heb hem sinds we hier wonen te veel 'verwend' regel nl. alles, hij hoeft alleen maar te denken aan zijn werk en het klussen hier in en om huis. De rest doe ik.

Hij ziet er dus ook wel tegen op dat ik full-time ga werken. Nou heb gezegd dat ik er naar uit kijk....

Tja het is ook helemaal mijn eigen schuld, in NL deden we veel meer dingen samen (ook al denk ik wel dat moeders meer regelen.....). Dus dat gaat weer helemaal goed komen.

Nou ik ga weer ff aan de poets.... maar 2 uurtjes dus te overzien. Gister was ik laat thuis na het plongen en ben dus helemaal gammel. Vanmiddag dus lekker het kacheltje aan en daar naast met een boek..... of internet...

werkze allemaal xXx
Ahh, Choc, de jongste vergeten...dat klinkt wel heel zielig. Ik weet nog heel goed dat mijn moeder mij ook een keer vergeten is. Haha....gelukkig ben ik prima terecht gekomen hoor!

Verder ga ik niet proberen op iedereen te reageren, want jullie hebben weer zoveel gekletst. Gaan er morgen nog mensen iets aan Koninginnedag doen? Wij gaan ergens bitterballen eten....wel heel fout he?
@Disco, ik woon in een officieel "gemengde" wijk, dichtbij de uni, luxe arabische villa's, luxe woningen, en zwikken (studenten)flats. De ortho's hebben hier nog niet "toegeslagen", lijkt me ook wel lastig met al die vrijgevochten studenten. Vlakbij zitten wel vier (!!) synagoges, en een mikwe (ritueel bad) maar daar merk je verder niet heel veel van. Aan drie kanten is de wijk omringd door echt arabische wijken, en aan de overkant van de snelweg is een orthowijk. Nog niet zo ortho dat ze stenen gooien gelukkig. Er is daar ook een winkelcentrum, en de super bijv. is helemaal aangepast aan het ortho publiek: alleen ultra-koshere producten! Ze verkopen daar trouwens wel heerlijke ciabatta-broodjes, ga ik dan speciaal heen voor man. Laatst moesten we ook "melk"poeder kopen (hij drinkt dat in zijn koffie ipv echte melk), dus gewoon van die super meegenomen. Geen completa, maar een superkosher israelisch merk. Dat was echt niet te zuipen: zure, klonterige hap. Zelfs man ging over zijn nek. Het probleem is nl dat in de completa-fabriek geen rabbijn constant aanwezig is die supervisie uitoefent, om te garanderen dat het echt helemaal kosher is. Ik vind dat wat te ver gaan, maar een ander moet vooral doen wat hij niet kan laten.

@choc, hoop dat het doorgaat met werk!

Nee, ik ben niet in de stress van de varkensgriep. Er komen hier altijd zwikken toeristen en israeli's reizen ook veel, die ervoor weet ik waar zijn geweest, hoe kun je dat tegenhouden? Als ik me nu grieperig zou voelen, zou ik wel meteen naar een arts gaan. Maar wat kun je er zelf aan doen? Proberen gezond te leven, op tijd naar bed (ehm, lukt niet altijd), niet met iedereen zoenen nou aan die voorwaarden voldoe ik wel haha.
hahaha heerlijke zonnige kijk op de griep

dan was die poeiermelk wel heel duur als er constant een rabbijn aanwezig moet zijn om te controleren....

gelukkig vond man het niet te zuipen.. hoef je dat niet meer speciaal te halen

@ choc, wow goede vooruitzichten!! en het zal wel even wennen zijn voor man! maar ja, jij gelukkig, iedereen gelukkig. man moet wel leren om de mobiel op te nemen natuurlijk...

hoever is het nu rijden enkele reis? 50 km? half uurtje?
@disco, hehe. Niet dat man vond dat die poedermelk speciaal daar vandaan moet komen (man eet echt niet koosjer hoor) alleen de broodjes. Het is idd zo dat de superkoosjere producten extra duur zijn, en sommigen zijn zo streng dat bepaalde voedingsmiddelen niet kunnen, of alleen indien op speciale manier gekweekt (bloemkool, bepaalde bladkruiden). Wat een gedoe. Nu weer aan het werk
quote:sarah2ndlife schreef op 28 april 2009 @ 17:47:

heel soms heb je er tussen die hbo Nederlands hebben en een leidingegevende functie bij een bank. ;-][/b]Sarah: dat was inderdaad een beetje te generaliserend van mij, excuses. Denk echter wel dat de hogeropgeleiden Bulgaren misschien eerder voor Nederland, Duitsland of UK zouden kiezen. Er ís hier in Spanje heel weinig werk voor hoog-opgeleiden. De mensen die hier komen uit Bulgarije zijn, denk ik, toch merendeel van een ander slag. In het dorp waar mijn schoonouders vandaan komen is de Bulgaarse populatie enorm toegenomen de afgelopen 10 jaar en daar werken ze vooral in de marmerindustrie, de bouw en op het land. Ze hebben ook hun eigen winkeltjes, telefoon/internetcafeetjes etc, echt een hele subcultuur.

Lapin, ik vind dat best een mooi kleed, lekker kleurig. Wordt dat dan gratis bij jou thuisbezorgd als je het via internet besteld?

Hier heb je ook een Zara Home vlakbij, koop er regelmatig prullen en ook een keer een heel mooi beddesprei....

Choc, zo dat klinkt allemaal veelbelovend! Hoop zo dat het doorgaat. Nu inderdaad alleen chocman nog even een spoedcursus "huisman" geven zodat hij straks het huishouden kan runnen (misschien moet hij bij de vent van Anais in de leer )

Is bij jullie as vrijdag ook een feestdag (Dag van de Arbeid)? Hier wel, lekker lang weekend dus. Guiriman komt vanavond al thuis en blijft tot en met maandag, dus ik kan eindelijk weer es op stap. Morgen eerst maar es naar de kapper, zaterdag winkelen lalielaliela......
Sh*t sh*t sh*t mijn verhuizer heeft zich teruggetrokken en ik heb GEEN alternatieven. Stress!
Probeer deze eens

*Disclaimer* Ik heb geen ervaring met ze, maar heb ze hier in een freight directory gevonden. Zij doen personal effect en verpakken ook voor je.

Address: Sandford Freight (UK) Ltd., Abbeygate House, Challenge Road, Ashford, Middlesex TW15-1AX, United Kingdom.

Telephone: +44 (0) - 1784 - 254900

Fax: +44 (0) - 1784 – 256900

E-mail: freight@sandforduk.com

Mr Roy Walker, Managing Director, royw@sandforduk.com

Ms Joanie Bond, General Manager, joanie@sandforduk.com
Even snel want heb afspraak bij de pedicure.

Anais, wat lief dat je bezorgd om me bent maar het hoeft echt niet hoor!

Ik vind het helemaal fantastisch om niet te werken momenteel. Mijn man heeft een goede baan en verdiend voldoende. Ik werkte omdat ik het leuk vond.

Ah, de heks is 7 jaar.

Choc, goedzo! Doorzetten nu he! Mannen hangen al gauw de zielepoot uit als het aankomt op meehelpen in het huishouden. Dat is gewoon een tactiek.

Laten zien dat je het serieus meent, dan kan hij opeens wel vanalles hoor.

Guiri, mijn dochter dacht ook dat geld gewoon aan de bomen groeit. Hahaha! Inderdaad met de magische kaart geld uit de muur halen, onbeperkt natuurlijk.

Sorry dames, even mijn teennagels laten pimpen. Dit weekend gaan we naar een 5* hotel en daar moet ik er toch een beetje deftig bijlopen.
Chicha, dat pimpen moet je juist IN dat hotel laten doen! Heb ik toen ook gedaan toen ik bij jou was, weet je nog met die schoonheidsspecialiste die pardoes NLs bleek te spreken.
Chicha, nog steeds aan het genieten van je werkloze bestaan zie ik al... pedicure, 5* hotel

Cara, wat een last-minute pech zeg. Gauw even zoeken naar een andere....
Ooh pedicure, leuk vind ik dat.

Thanks Ainne, ik heb net de man gesproken van de oorspronkelijke quote. Het lijkt toch te kunnen, maar een beetje vaag is het wel. Ik ben zo'n muts op dit gebied. Ik wil niet bedonderd worden maar kan ook heel goed gewoon niks doen eraan, en nou is het megalaat. Heb vier quotes aangevraagd, twee reacties gehad maar, en deze huidige man was de helft van de andere quote. Toen ik vroeg om een discount van 75 pond (tja, ik wilde toch wat eraan onderhandelen) trok hij zich terug. Dus blijkbaar was zijn quote dan best laag? Het kan nu toch, lijkt het, maar voor ietsjes duurder. Waah. Weet ik veel.
Na jarenlange ervaring met asielzoekers en illegalen in NL, durf ik wel te zeggen dat een heel groot deel van de buitenlanders hier niet heen komt, omdat de kansen hier zo goed zijn en ze nut voor NL willen/zullen hebben.

Een heel groot deel komt gewoon, omdat ze in hun eigen land (of een ander land waar ze eerst heen gevlucht zijn) gezocht worden voor kleine danwel grotere criminele activiteiten. Veel verhalen kloppen niet, zijn doorzichtig en een heel groot deel heeft nauwelijks een school van binnen gezien. De mensen die dan niet komen vanwege justitiele problemen elders, komen eenvoudig gelukzoeken. Meisjes uit Afrika, die de gok nemen om deze kant op te komen voor een beter leven. Criminelen die hopen door een valse identiteit een nieuw crimineel leven op te bouwen in een nieuw land, want die mensen worden echt niet ineens burgerlijk. Als je weet wat er daadwerkelijk gebeurd op asielzoekerscentra, sta je te kijken met open mond.. Ze doen niet onder voor de meest ongure achterbuurten.

Dat neemt niet weg dat er wel goede 'allochtonen' zijn. Net zo als er goede en slechte autochtonen zijn. Ik heb ook wel goed opgeleide mensen voorbij zien komen, die het liefst een normale baan zouden kunnen krijgen, maar heel moeilijk kansen krijgen.

Er zijn NLers in Tirol waar ik me echt kapot voor schaam. Ook ordinaire goudzoekers, mensen die denken door een onderneming in Tirol uit te baten, binnen te lopen. Het liefst ook nog zonder te werken. Daar hebben Tirolers geen respect voor en die NLers verpesten het ook echt wel voor de 'goede', hardwerkende NLers.

Choc, goed zo! Van harte! Het komt wel allemaal goed, ook al zal iedereen moeten wennen dat moeders niet meer altijd maar klaar staat. Voor de rest ook wel goed om weer wat meer op zichzelf aangewezen te worden! Uiteindelijk moeten ze zichzelf kunnen redden en heb jij ook weer een baan voor jezelf. Knap hoor! Ik vind het heel dapper van je, want ik vergeet wel eens dat je het ook nog allemaal in het Frans moet doen.. dat is heel wat anders dan in het Duits, zoals ik!

Disco, dat is ideaal, met die treinreserveringen. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Vanuit AT of D is het heel anders, blijkbaar. Dan gok je gewoon en je hebt ook geen idee of er iemand naast je komt zitten.

Alejandra, jouw wereld is ook weer heel anders. Ik denk dat het voor kinderen wel een hele mooie omgeving is om in op te groeien. Hoe is het trouwens qua scholen bij jou? En werk?

Hoe is het met je druivenplantage?

Lapin, dat afvallen ken ik wel. Ze zijn dan gewoon niet zo happy en missen jou en thuis. Onze hond was ook altijd veel dunner als we hem op kwamen halen. Lekker verwennen, komt alles weer goed.

Chicha, lekker.. zo'n hotelletje! Ik zou me ook gewoon daar lekker uitgebreid laten verwennen. Massage, schoonheidsspecialiste, pedi- en manicure.. kapper . Leuk he? Zoveel vrije tijd ;).

Tja, die griep.. ergens vind ik het wel een beetje eng. Het duikt ineens overal op.. zelfs bij mij in het land al!

Hopelijk wordt het snel weer minder, maar ik houd er niet zo van, zulke dingen. Nu zijn Oostenrijkers niet zulke reizigers, maar er komen natuurlijk wel veel toeristen..

We zullen zien..
@ cara.. rare praktijken zeg.. hopelijk komt het allemaal helemaal goed!

@ ine wat je zegt klopt echt heel erg. Ik heb voor de vreemdelingenpolitie gewerkt en waren zouden moeten zijn hun eerste contact...

schrijnende verhalen gezien van mensen die echt politiek actief waren...en vervolgd werden om nix en ook heeeeel veel verhalen gezien van ordinaire goudzoekers.. legaal of illigaal.. die mensen hebben het zo zwaar.. de meeste verdwijnen in de illigaliteit en dan ben je dus echt nix.. je hebt nix, je bent nix, je wordt aan alle kanten uitgebuit etc...

maar goed.. ik werk daar niet meer hoor!

@ chica owh lekker hotelleje!

@ giuri lekker een weekend de man thuis!!

hier geen 1 mei dag van de arbeid.. moet gewoon werken. morgen natuurlijk wel vrij :D jippie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven