Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
@Anais ik woon op zo'n 35 minuten van San Francisco en woon hier zo'n 3 jaar.

Zat in Nederland al in de installatie wereled en dus was het voormij het makkelijkste om weer bij de basis te beginnen, namelijk electrician. Het vak word hier overigens ook beter gewaardeerd in salaris dan in NL.

En ja dan zal van deze en gene wel de vraag komen; Wat doet een vent op het forum. Ik schuif de schuld op Yasmijn die ooit mij vroeg om reistips over Belize op het forum te zetten en tja dan blijf je hangen.

Je ontmoet een aantal forummers in San Francisco zoals Horekaatje, Koreveen, Vinyl en Nijntje.

Daarnaast heb ik vorig jaar bij Bloemetje in Portland opgezocht. Deze maand ging ik zelfs met Sfo-vrouw op vakantie naar Ohio om Dutchie aan te moedigen tijdens haar marathon.

Het leven bevalt mij goed, zo goed dat ik zelfs dit jaar een tripje Nederland over wil slaan.
morning

SFO, heb je niet ergens in een ver ver verleden ookal meegeschreven?? nick komt me bekend voor... (al had ik geeeen idee dat je een man was...) of ik zit ernaast natuurlijk!

@ anais.. ja die alcohol he? geniet maar drink met mate was het toch? lijkt me trouwens sterk dat ik in Bodrum ga slagen voor een bikini als ik die in NL al niet kan vinden... afgezien van het feit dat ik veeeels te druk ben met andere dingen!

gisteren was het wolkenloos, vrijwel windstil en volgens mij 25-26 graden. Heerlijk dus. Niet te heet, zalig! nu ziet het er hetzelfde uit, maar ik moet werken dus boeit me nie zoveel hahaha. bij mij staat de zon achterop en ik had het al goed warm

@ lapin owh heerlijk die badjes he? ik vind het altijd zo zielig voor de honden. Die twee van mn ouders sjokten gisteren ook achter me aan.. half hijgend ... zijn die van jou ook zo gek op zwemmen??

ik ga maar eens richting werk...
Dat klinkt goed, SFO, om vlakbij een van de mooiste steden in de USA te wonen. Ik roep nog steeds dat San Francisco mijn favoriete stad is in Amerika. Sfeervol, veelzijdig, het water, de heuvels met de Cable Cars... dat heeft gewoon wat. En nee hoor, niks raars aan dat je hier als wereldgozer tussen de berichten van de wereldwijven post, leuk voor de afwisseling en ik hoop nog veel van je te lezen.

Discovery, weet je wat mij opviel? Dat ik altijd stad en land afliep in NL voor een leuke bikini die goed zit en ze hier zo snel tegenkwam. Maar je hebt nu een goeie dus een nieuwe erbij is natuurlijk niet nodig. Ik heb er alleen maar veel gekocht omdat Tb dat zo leuk vond (.... en ze betaalde) en achteraf ben ik er heeeeeeel blij mee.
Nouuu moe, echt schandálig hoeveel hier geschreven is dit weekend zeg, daar valt toch niet tegenop te lezen!!!

En JIJ bent voornamelijk de schuldige Anais!!

Maar oprecht heeerlijk om je weer terug te hebben. Wat een geweldige vakantie zeg, ondanks je verbrande voeten en je ziekzijn natuurlijk. TB klinkt echt als zo'n lieverd. En wat een gaaf hotel, heerlijk als ze zo goed voor je zorgen hè.

Oh ik ben personal assistant (PA), voor de baas van een internationaal transportbedrijf. Zit hier al negen jaar (!). Is een ok-baan, baaslief is erg zelfstandig, dus ik heb inmiddels mijn eigen dingetjes opgebouwd hier en zit hier lekker in mijn kantoortje te forummen te werken.

Bloemetje, wat fijn dat je je zo positief voelt over je borstkanker. Nog twee kuren dus. Zijn die een beetje te behappen voor je?

Hier een lekker positief zonnetje voor je:

Snjokorn, ieks wat eng zeg, lijkt me echt afschuwelijk zoiets. Hoop maar dat de ergste schrik voorbij is voor je zus.

Rubis, gaat het weer oke met jou en Rubiman? Grappig inderdaad, die ontbijtrituelen, misschien inderdaad een idee om wat te variëren in het neerzetten, zijn je gasten vast nóg meer onder de indruk.

Speculaasje, yum, dat Taboenbrood ziet er heerlijk uit! had je dat zelf gemaakt?

Hoe is het met je bronchitis?

Ine, oeh goed idee, lekker naar Turkije! Hoe lang heb je je harige gast nog? Lastig lijkt me dat, om zoon aan zijn verstand te peuteren dat ie voorzichtig moet zijn met het hondje.

Wat een on-ge-loof-lijke lul is die ex van jou toch he. Good riddance.

SFO, welkom hier! Ik had je inderdaad hier en daar al eens gespot op het forum. ieks, een vent! Grapje!

Vanmorgen zijn schoonmoeder en schoonneefje weer vertrokken. Gelukkig. Nou ja, gisteren was het wel te doen, het was stralend weer (oh ja, nog zoiets, ik zei nog, doe wat zonnebrand op, tegen neefje. Ah, hij verbrandt nooit, zegt oma. En tadaaaa, gisterenavond roodverbrande nek, oren en armen. Sukkels. Snap je dat nou?).

Maar goed, we zijn naar de Blessington Lakes geweest. Eerst gegeten op een terras met práchtig uitzicht op de meren en de bergen. Neefje zei zowaar "this is cool!", toen we het terras op liepen. (Ik moest mezelf bijna oprapen na die spontane blijk van waardering van hem.)

Daarna naar het meer gelopen, waar Leah iemand in het water zag. Zij ook gelijk haar broek uit en het water in. En voor ik het door had, liep Aims ook al in het water te stappen met een volledig doorweekte luier aan! . Dus helaas voor mij moest ik er ook in, om mijn kinderen te redden, haha. Water was superkoud, maar zij hadden er geen last van.

Het zijn geen bangerds in ieder geval, die twee.

Vrijdagmorgen had ik zelfs bijna geen Aimsebaby meer. Die was door de balustrade op de overloop gekropen (ze is nogal klein gebouwd, maar ik had niet gedacht dat dat zou passen) en die hing AAN HAAR HANDJES aan de overloop boven de gang beneden (leek wel een slechte film waar de held aan zijn handen aan een klif hangt), toen ze doorkreeg dat ze nergens heen kon en me toen maar begon te roepen. Ik heb haar net kunnen grijpen voor ze de gang in viel. Wat een kind. Voor de duidelijkheid. ze is 16 maanden... Je kunt haar echt geen moment uit het oog verliezen. De senior midwive heeft gelijk gekregen, de dag nadat Aimee geboren was zei ze, "this one is something else..."

Potty training gaat de goede kant op Ine, maar ik kom op dat topic wel even updaten!
Gek word ik. Echt compleet gestoord. Vanmorgen stond er iemand voor de deur met de vraag of ik een app voor 3 personen vrij had. Het zijn 3 Albanezen die bij het hotel van de bauleiter van die rasters voor in beton vlechten, keurige jongens, dus welkom uiteraard. Maarrrrr, dat betekende wel dat ik een half app nog helemaal moest poetsen incl een gigabalkon wat bedolven lag onder 60 meter stuifmeel. Kanariegeel stuifmeel.

Dus ik heb gepoetst, samen met een hondje van 30 cm en een jongetje van een kleine meter.. Het jongetje probeerde de hele tijd het hondje te vermoorden - waardoor ik ook nog steeds als een scheidsrechter daar tussen moest springen, het hondje werd knettergek van het jongetje en ondertussen 'hielp' het jongetje ook nog met poetsen. Alles wat ik schoon had gemaakt, moest hij ook nog eens 'schoonmaken'. En dat alles bij een temperatuur van 30 graden.

En nu haalt hij het bloed onder mijn nagels vandaan door alles om te gooien, te zeuren en te drammen over vanalles. Dus hij gaat straks achter de deur.

Hij luistert voor geen meter. Echt compleet niet. Alsof ik niets zeg. Als hij voor de 182753 keer achter het hondje aanrent en ik weer zeg dat dat echt niet de bedoeling is, doet hij net alsof hij niets hoort.

Ik ben niet vaak chagerijnig.. maar nu.

Ow. Hij had nu bijna de tafel buiten omgegooid, inclusief glazen drinken erop. Hij is nu met lichte dwang in zijn kamer gebracht. Soms!
Ow, Ainne.. die van jou kunnen er ook wat van lees ik net ;).

Gelukkig was je net op tijd om kleine Aims te redden.. wat een schrik!
Hee Anais, heb je dit TB topic al gezien? ;o)

Ine, succes met je stuifmeel. En je hond. En je kind. Hahaha!
Ik geloof dat honden makkelijker zijn dan kinderen.
Sarah, ik vind het ook lastig om alle namen uit elkaar te houden. Sommige namen komen me dan wel weer bekend voor van andere topics.

Maar gelukkig is er nu niet zo heel veel geschreven en dan valt het nog mee.

Het hele spul ligt hier nog in bed, we kwamen gisteravond pas laat thuis en dat merk je dan meteen de volgende dag. Behalve voor mij want ik ben er zo aan gewend geraakt om vroeg wakker te worden gemaakt dat het gewoon vanzelf gaat.

Ainne, de twee infuuszakjes die ik nog krijg daar wordt je niet echt ziek van. Maar ben wel blij dat ik het binnenkort kan afsluiten..

Gelukkig goed afgelopen met de baby..je moet inderdaad je ogen voor en achter hebben. En je schrikt je wezenloos..Ze hebben hier heel lang in de box gestaan..was af en toe wel zo gemakkelijk.
@bloemetje, sterkte!

@Ainne, jeeee wat een kind zeg....Heb je al iets aangebracht, zodat het niet nog ns kan gebeuren? @Ine, lekker zeg dat geren. Kun je hem niet met een video voor de tv droppen?

@rest, solly, ben nog erg moe.

Morgen moet ik lesgeven, de arts wilde een sick leave schrijven, had ik misschien toch moeten doen. Nog even werken, dan maar weer languit. Man vond dat ik vanmiddag niet moest koken, dus we hebben op de zaak gegeten: chicken escalope, gemaakt door de nieuwe chef. Goh, wat een straf dat voorproeven hehe. Nu moet ik vanavond nog iets eten ivm pillen, bah. Ik ben weg!
quote:lapin schreef op 25 mei 2009 @ 16:25:

Ik geloof dat honden makkelijker zijn dan kinderen.

aaaaaaaaaaaf, in je mand!

foei! heerlijk simpel en ze doen het ook nog.

mijn dochter protesteert altijd als ze haar mand moet opzoeken
Nouhou Tako en Otto lopen anders veul vaker weg dan mijn kinderen hoor! En ik heb ook nog nooit een kind uit een konijnenhol hoeven te trekken aan hun halsand.

Specu, beterschap!
quote:Ainne schreef op 25 mei 2009 @ 18:27:

Nouhou Tako en Otto lopen anders veul vaker weg dan mijn kinderen hoor! En ik heb ook nog nooit een kind uit een konijnenhol hoeven te trekken aan hun halsand.

Specu, beterschap!

Nou, ik heb Otto nog nooit hoeven opvangen omdat hij zichzelf in het trapgat naar beneden laat vallen.

Maar je hebt wel gelijk, was ik al weer vergeten

En Sarah, gewoon doorzetten, befehl ist befehl

Specu, meld je toch lekker ziek morgen joh. Ben je gek geworden, eerst even uitzieken.
quote:Ainne schreef op 25 mei 2009 @ 10:55:

SFO, welkom hier! Ik had je inderdaad hier en daar al eens gespot op het forum. ieks, een vent! Grapje!

@Ainne ik dacht laat ik maar direct met de deur in huis vallen aangezien ik al paar keer de vragen heb moeten beantwoorden tegen sommige hubby's van de Vivagirls.

Het is erg vervelend om bij zo'n wereld stad te wonen maar wat dacht je van de wijnstreek. Napa Valley ligt hier ook op zo'n 35 minuutjes afstand en het wordt eens tijd om weer te gaan wijnproeven.

@Bloemetje ik zorg dus dat de collectie blijft aangevuld tot dat jullie komen.

@Discovery ik heb volgens mij 2 jaar terug eens gereageerd op dit topic maar jij kend mij de Zuidwest VS topic. Is het niet dat jij vorig jaar vanuit Seattle per trein naar San Francisco reisde?
Ben weer terug op Tenerife, heerlijk!

Welkom SFO, ik wist dat je een man was. Raar eigenlijk dat er niet meer mannen schrijven he?

Het weekend Barcelona was nogal vermoeiend, maar het moet af en toe dus het is weer lekker achter de rug.

Ik kom morgen schrijven, ciao bellas! en ciao bello...
@ chica welkom back! heb je het leuk gehad op het vaste land??

@ SFO nee ben nog nooit in de VS geweest. ik kijk eerlijk gezegd niet zoveel op andere topics, maar volgens mij heb je hier wel eens meegeschreven. dan was er om 7h 's ochtends altijd een berichtje

@ specu, sick leave!! sick is sick he? of zoals wij zeggen ziek is ziek hahaha beterschap

@ ainne howly smokes.. kijkt die kleine van jou te veel films ofzo... ppfff je moet er niet aandenken als... gelukkig was je net op tijd.. grappig dat de meiden ook gewoon in het water plonzen... was het ondiep of... maar heeeel gauw op zwemles doen!

@ ine.. sorry, maar het KLINKT heeel erg grappig.. is zoonlief misschien zo opstandig omdat hij het na een tijdje met opa en oma (en zelfs de enge ex) weer alleen met jou moet doen.. en jij met hem waardoor irri gedrag nu meer opvalt?

vandaag was weer aso druk.. ik merk dat ik het nog maar moeilijk kan opbrengen om keihard te werken... heb mn vakantie net betaald en ik ben er klaar voor!! hahaha ik wil niet meer werken
@Chica dankje, echter gooi het er liever direct uit voordat ik scheve gezichten krijg.

@Discovery je hebt inderdaad gelijk dat ik net voor 7uur NL-tijd vaak nog wat schrijf dus dat moet dan ook hier zijn geweest.

En wat betreft de VS reis, ik denk dat ik jouw inderdaad met iemand anders door de war haald. Even na zoeken op de TO brengt mij bij een _discovery_ vandaar
anoniem_37538 wijzigde dit bericht op 25-05-2009 19:26
Reden: antwoord gevonden
% gewijzigd
Jaja, man zei ook al dat ik me ziek moest melden. Maar ja, het is de laatste echte les van het semester, ik vind het beneden mijn waardigheid om me daar ziek voor te melden

Zucht, nu toch maar echt languit.....
Ik kon het niet laten....na het drama van het vliegtuigstoeltopic (voor ingewijden dan)........ kom hier ff gezellig mee rellen
SFO: Welkom!!!

Anaïs: klinkt echt als een gave vakantie.

Wat betreft all inclusive. Is het niet ook zo dat mensen als het een buffet is geneigd zijn van alles wat te nemen? Dus ipv op dag 1 pasta, op dag 2 rijst en dag 3 frietjes en kip nemen ze op dag 1 een klein beetje pasta, hapje rijst. Dan weer terug naar het buffet en dan nemen ze een portie frietjes met kip. Zodat je op dag 1 al heel veel smaken hebt gehad. Vervolgens herhalen ze dat op dag 2 t/m 5 om vervolgens te constateren dat er wel heel weinig keuze is.

Zelf hou ik trouwens ook niet van all inclusive. Ik vind het niet praktisch en te duur. Als we op vakantie zijn in een hotel zijn we sowieso al de hele dag op pad. Ik heb geen zin om voor de lunch naar het hotel terug te moeten gaan. Als het een keer zo uit komt, soit maar we gaan vaak de hele dag weg. S avonds vind ik het ook niet leuk om in het hotel te blijven maar de stad in te gaan en daar een restaurant te zoeken.

Ontbijt inbegrepen is nog wel ok. Overigens vind ik een keer een avond in het hotel eten prima maar niet elk avond.

Wij gaan dus eigenlijk nooit all inclusive op vakantie. Ik heb wel een keer een lang weekend club med gedaan en dat was heel gezellig. Eten was daar ook super goed en à la carte. En in Lourdes heb ik ook een paar keer volpension gezeten maar dat was dan toch een ander soort reis nl. met een groep van de kerk.

Ainne: wat een avontuur met Aimee! Onze jongste is ook zo'n wilde. Hij is nu net twee en haalt hele erg stunts uit. Ik heb al zo'n 10 hartverzakkingen gehad door hem. Zo is hij al een keer in een vijver gevallen omdat hij een eendje wilde aaien. De laatste dagen heeft hij een obsessie voor de heg achter in de tuin en daar wil hij nu overheen klimmen. Dat is echter veel te hoog. Valt ie er zeker aan de andere kant weer af.

Speculaas: Beterschap!!

Man is nu de kinderen in bad aan het doen. Daarna gaan wij samen weg. Bowlen met vrienden.

Gisteren zijn we een dagje naar het strand geweest. Het was niet warm hoor (wel droog gelukkig) maar we hebben gewandeld en daar gegeten.
Dames, ik ben weer terug uit San Francisco. Het was echt geweldig! Ik mocht bij start en landing bij m'n broertje in de cockpit zitten en de rest van de reis zat ik business class. Sjongejonge wat word je verwend als 'aanhang' van het vliegend personeel.

In SFO zo'n beetje alles gedaan wat toeristen maar doen: Alcatraz, fietsen over de Golden Gate, Sausalito, Pier 39 en zeehonden kijken, met de cable car, shoppen, naar Alamo Square, Golden Gate Park met de Hollandse molen, Lombard Street.

Gevolg: ik ben nog steeds bekaf en jet-lagged.

Heb m'n ventje wel gemist maar ik moest niet de hele tijd aan 'm denken (klink ik nu als een ontaarde moeder?) Vandaag wilde hij de hele dag alleen maar knuffelen.
Zo.

Ik kieper zojuist de tweede dubbele whisky naar binnen. HarigVriendje is zojuist opgehaald door rechtmatige eigenaar. Zoon te bedde, want ik wilde niet dat hij morgenvroeg ineens het hondje kwijt zou zijn. Dus hij ligt er nog niet zo heel lang in.

De CSI die op tv is, heb ik al gezien, dus ik ga nu ook mijn mandje opzoeken.

Ben uitgenodigd voor de 30e verjaardag van collega/vriendin. Weet nog niet of ik ga.. moet dan oppas regelen enzo. Dat maakt het altijd meteen zo ingewikkeld. Dan moet ik de dochters van de vriendin van de buurman vragen en dat durf ik niet zo goed.

Denk dat ik maar es thuis blijf en niet ga zuipen. Er is met Pinksteren ook altijd een voetbaltoernooi met mannen categorie 35+, wat betekent: Alcohol Ohne Ende, Lekkere Kerels Ohne Ende en weinig slaap. Maar denk dat ik dit jaar maar oversla. Het is wel even genoeg geweest.. help! word ik echt braaf??

Ik ga slapen. Heb er genoeg van.

Morgen ben ik wel weer gezellig :D.
Liubi..dat klinkt helemaal te gek hoe jij het hebt gehad en volgens mij had je ook nog eens mooi weer. Wij gaan over vier weken..ik heb er echt zin in.

Ik had in het begin ook niet door dat SFO een man was..opeens ging me een lichtje branden..haha..

Nu weet ik ineens niet meer hoe ik verder moet gaan schrijven..zoveel reacties..Maar goed, ik ga nog even tv kijken en dan mijn bed weer in. De hele week blijft het weer gelukkig mooi..
quote:liubi schreef op 25 mei 2009 @ 21:18:

Dames, ik ben weer terug uit San Francisco. Het was echt geweldig! Ik mocht bij start en landing bij m'n broertje in de cockpit zitten en de rest van de reis zat ik business class. Sjongejonge wat word je verwend als 'aanhang' van het vliegend personeel.

Dat is inderdaad wel lekker als je heerlijk wordt behandeld Liubi. Ik zie dat je ondanks het frisse weer toch heb genoten en dat is goed om te horen.

Het was hier vandaag Memorial day dus zijn we maar weer eens met de auto richting Napa Valley gereden. Voordeel dit keer voormij was dat ik nu op krukken loop en niet hoeft te rijden, daar heb ik dan ook dankbaar gebruik van gemaakt.
Ine, sorry hoor maar je werkte nogal op mijn lachspieren met je schoonmaakverhaal met hondje & jongetje. Is er op die momenten niemand die even op kan komen passen zodat jij je handen vrij hebt of kun je geen schoonmaakster inhuren voor dit soort acties als je geen oppas hebt? Het schoonmaak-leed in combi met tactvolle moeder en zorgzame dierenliefhebster is nu hopelijk achter de rug en ik las net dat je harige monstertje weer is opgehaald. Wat zei je, we vonden het ZOOOOO leuk, mag hondje de volgende keer weer komen logeren bij ons als je weer weg moet?

Chicha, heerlijk voor je dat je weer terug bent van een drukke tijd in Barcelona, weer lekker op je eigen stekje thuis. Gaat je man daar voor zaken naartoe af en toe?

Nymeria, voor mensen die in de vakantie hun hotel voornamelijk als slaapplaats met ontbijtmogelijkheid gebruiken maar voor de rest er amper zijn, is de All Incl. formule van hotels zinloos. Die is alleen handig als je puur wilt relaxen, zonnen, zwemmen en voornamelijk in/rond het hotel bent.

Sarah, is er al nieuws over je huis van de laatste kijkers?

Liubi, wat klinkt je tripje naar SF te gek zeg, niet alleen het verblijf daar maar ook de reis zelf, echt comfortabel... Gave stad is dat toch, ik zeur ook steeds aan Tb´s hoofd of we er niet eens naartoe kunnen, ben er al heeeeeeel lang niet meer geweest. Wil het combineren met New York. Hij is daar nog niet geweest. Mijn dochter zit daar nu en stuurt telkens zulke schitterende fotoos en verhalen op. Maar voorlopig komt het er niet van omdat zoiets veel tijd kost. Wil dan graag een reis van 6 weken ofzo, NY, SF met aansluitend rondtrekken en relaxen in het Caribisch gebied. Paar daagjes Cuba & Mexico...

Net het Tb topic gelezen, thanks Ainne, voor de link en wat een geneuzel zeg! Het is zoals het is en ik heb wel eens op dit topic geschreven dat ik niet eens de leeftijd van mijn Tb wist de eerste maanden dat we samenwoonden. Ik wilde hem en hij wilde mij, dat wisten we wel en dat was genoeg.

Wat een horror verhaal van Aimee maar dan eentje met een goede afloop gelukkig. Als ze later hoogtevrees krijgt, weet je in elk geval waar het vandaan komt. Wat hebben jullie veel geluk gehad zeg, stel dat je haar niet had horen roepen, potverdorie. Hoe kun je nu voorkomen dat dit nogmaals gebeurt, gaan jullie de balustrade afsluiten/blokkeren of zoiets, kan dat?

Je baan klinkt trouwens erg leuk met dat eigen kantoortje en een zelfstandige baas. Werk je fulltime buitenshuis? Ben ook erg blij voor je dat schoonmoeder & neefje zijn vertrokken, heb je weer wat rust in de tent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven