In de spits naar Schiphol
zondag 4 augustus 2013 om 11:55
Binnenkort vliegen wij vanaf Schiphol naar ons vakantieadres. Wij moeten rond 17.00 uur bij P3 zijn, waardoor we waarschijnlijk te maken krijgen met de avondspits. Wij komen vanaf de A1. Wat is de handigste route om te rijden ivm spits? We vinden het geen probleem om eventueel de autosnelweg te verlaten als dat handiger is.
De trein is voor ons geen optie i.v.m. de terugreis. Uiteraard gaan we ruim op tijd weg, maar we moeten een flink eind reizen om op Schiphol te komen.
De trein is voor ons geen optie i.v.m. de terugreis. Uiteraard gaan we ruim op tijd weg, maar we moeten een flink eind reizen om op Schiphol te komen.
zondag 4 augustus 2013 om 12:00
Als je 17.00 uur aan komt, ben je nog voor de spits. Ik rijd regelmatig over de A4 langs Schiphol (richting zuid), en nu in de vakantieperiode is het zelfs na 17.00 uur nog goed te doen. A1 is toch Amersfoort? Dat rijdt ook heel goed door. Eigenlijk heb je geen probleem, want het is erg rustig op de weg nu het vakantie is.
zondag 4 augustus 2013 om 12:01
zondag 4 augustus 2013 om 12:01
zondag 4 augustus 2013 om 12:03
quote:DieFetteElke schreef op 04 augustus 2013 @ 12:01:
We gaan halverwege september dus na de zomervakantie.
Kadanz: zoals ik al schrijf, we vertrekken uiteraard op tijd.
Betjebig: inderdaad vanuit de richting Amersfoort.Half september? Dan idd een uur extra tijd rekenen. Dan maar winkeltjes kijken of koffie drinken (Starbucks yeh!)
We gaan halverwege september dus na de zomervakantie.
Kadanz: zoals ik al schrijf, we vertrekken uiteraard op tijd.
Betjebig: inderdaad vanuit de richting Amersfoort.Half september? Dan idd een uur extra tijd rekenen. Dan maar winkeltjes kijken of koffie drinken (Starbucks yeh!)
zondag 4 augustus 2013 om 12:04
Valt hartstikke mee hoor. Vooral in de vakantie. Vorig jaar heb ik juni, juli en augustus elke dag van Utrecht naar vlakbij schiphol gereden voor werk (dus ik moest er om 8.30 zijn en ik ging om 5 uur weer terug naar huis) en er stond toen amper file (beide kanten op). Ik zou voor de zekerheid een half uurtje eerder van huis gaan maar dat doe ik ook als ik midden in de nacht op schiphol moet zijn (ivm auto kan stuk gaan of er kan een gigantisch ongeluk gebeuren en dan sta je op elk tijdstip van de dag in de file of moet je omrijden)
zondag 4 augustus 2013 om 12:05
TomTom gaat mee, hebben ook telefoons waarop we alles kunnen checken. Het gaat me er meer om of er ook ergens een route binnendoor is als uitwijkmogelijkheid.
We vliegen rond half 8, maar mijn vriend is altijd graag ruim op tijd dus alle winkels daar heb ik inmiddels al vaak genoeg gezien
We vliegen alleen met handbagage dus we hoeven geen bagage in te checken etc.
We vliegen rond half 8, maar mijn vriend is altijd graag ruim op tijd dus alle winkels daar heb ik inmiddels al vaak genoeg gezien
We vliegen alleen met handbagage dus we hoeven geen bagage in te checken etc.
zondag 4 augustus 2013 om 12:10
Hmmm je bent wel een beetje geheimzinnig, maar zelfs als je vanuit een enorme uithoek als Enschede naar Schiphol rijdt, ben je er binnen 3 uur. Ik zou dus gewoon rond een uur of 14.00 vertrekken en dan ben je prima op tijd. Omrijden via A9 zou ik nooit doen, sowieso sta ik daar altijd in de file, maar als het toch iets oplevert is het maar een paar minuten.
zondag 4 augustus 2013 om 12:10
quote:DieFetteElke schreef op 04 augustus 2013 @ 12:05:
TomTom gaat mee, hebben ook telefoons waarop we alles kunnen checken. Het gaat me er meer om of er ook ergens een route binnendoor is als uitwijkmogelijkheid.
Weggetjes binnendoor duren meestal langer dan eventjes in de file staan.
Op de A1 richting Amsterdam wil het de laatste tijd rond 17 uur nog wel vollopen, waar de a6 erbij komt (bij muiderberg).
Wat wel handig is, is dat je bij Diemen nog kan kiezen, daar hangen borden boven de weg met de tijd die je er via beide wegen over doet om op Schiphol te komen. Dus of de a10/A4 of de a9/A2/a9/A4.
Op de A1 richting Amsterdam wil het de laatste tijd rond 17 uur nog wel vollopen, waar de a6 erbij komt (bij muiderberg).
Wat wel handig is, is dat je bij Diemen nog kan kiezen, daar hangen borden boven de weg met de tijd die je er via beide wegen over doet om op Schiphol te komen. Dus of de a10/A4 of de a9/A2/a9/A4.
zondag 4 augustus 2013 om 12:12
quote:ikdus2010 schreef op 04 augustus 2013 @ 12:10:
[...]
Dank je, dus eigenlijk moeten we voor 17.00 uur voorbij Muiderberg zijn. (Heeft dat te maken met de brug of de A6?, nieuwsgierigheid).
Toen ik nog veel naar Amsterdam reed, ging ik er tijdens drukte met regelmaat bij DIemen af, maar toen moest ik in Amsterdam Oost zijn, vandaar het idee.
[...]
Dank je, dus eigenlijk moeten we voor 17.00 uur voorbij Muiderberg zijn. (Heeft dat te maken met de brug of de A6?, nieuwsgierigheid).
Toen ik nog veel naar Amsterdam reed, ging ik er tijdens drukte met regelmaat bij DIemen af, maar toen moest ik in Amsterdam Oost zijn, vandaar het idee.
zondag 4 augustus 2013 om 12:15
quote:rozenstruikje schreef op 04 augustus 2013 @ 12:12:
Dan kijk je toch gewoon nog een keertje in die winkels? Ik snap de vraag eigenlijk niet zo. Of wil je exact op tijd aankomen?
Hou rekening met parkeren. Lang parkeren is wat verder weg.Uhh ik vind die winkels daar dus werkelijk geen reet aan. En ik hoef eigenlijk ook niet zo zeer twee uur van te voren aanwezig te zijn, mijn vriend wel en die zit dan helemaal in de stress. Vandaar dat ik dit vraag. En zoals je leest, we vliegen om 19.30 uur dus nee, ik hoef niet exact op tijd aan te komen. Ik heb ook niet heel veel zin om uren op schiphol te hangen.
Dan kijk je toch gewoon nog een keertje in die winkels? Ik snap de vraag eigenlijk niet zo. Of wil je exact op tijd aankomen?
Hou rekening met parkeren. Lang parkeren is wat verder weg.Uhh ik vind die winkels daar dus werkelijk geen reet aan. En ik hoef eigenlijk ook niet zo zeer twee uur van te voren aanwezig te zijn, mijn vriend wel en die zit dan helemaal in de stress. Vandaar dat ik dit vraag. En zoals je leest, we vliegen om 19.30 uur dus nee, ik hoef niet exact op tijd aan te komen. Ik heb ook niet heel veel zin om uren op schiphol te hangen.
zondag 4 augustus 2013 om 12:16
quote:betjebig schreef op 04 augustus 2013 @ 12:10:
Hmmm je bent wel een beetje geheimzinnig, maar zelfs als je vanuit een enorme uithoek als Enschede naar Schiphol rijdt, ben je er binnen 3 uur. Ik zou dus gewoon rond een uur of 14.00 vertrekken en dan ben je prima op tijd. Omrijden via A9 zou ik nooit doen, sowieso sta ik daar altijd in de file, maar als het toch iets oplevert is het maar een paar minuten.Waarom ben ik geheimzinnig als ik mijn woonplaats niet bekend maak? Ik vraag toch alleen naar handige tips rondom Amsterdam. De rest van de route weten we wel en daar kennen we de knelpunten. Amsterdam alleen niet.
Hmmm je bent wel een beetje geheimzinnig, maar zelfs als je vanuit een enorme uithoek als Enschede naar Schiphol rijdt, ben je er binnen 3 uur. Ik zou dus gewoon rond een uur of 14.00 vertrekken en dan ben je prima op tijd. Omrijden via A9 zou ik nooit doen, sowieso sta ik daar altijd in de file, maar als het toch iets oplevert is het maar een paar minuten.Waarom ben ik geheimzinnig als ik mijn woonplaats niet bekend maak? Ik vraag toch alleen naar handige tips rondom Amsterdam. De rest van de route weten we wel en daar kennen we de knelpunten. Amsterdam alleen niet.